Onko mavesta mitään hyötyä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Fuhrerille vielä offtopic kysymys. Voisitko kirjoittaa vielä vastaavat ohjeet kyykystä ja penkistä?

Hyvä että sait hyötyä :)

Voin kirjottaa, vois jossain vaiheessa kirjottaa kans jokaisesta kolmesta liikkeestä pitemmän selostuksen tekniikan ja mekaniikan osalta.

Kevyttä offtopiccia:
Luulen, että aika moni on hyötynyt tästä keskustelusta, itseni mukaanlukien. Vaikka argumentointi on ollut melko aggressiivista puolin ja toisin, niin kyllä siitä saa jotain vinkkejä irti. Uskoisin että Fuhreriltä tulee melko asiantuntevia neuvoja tekniikan osalta, ja henkilökohtaisesti arvostaisin suuresti suht. tarkkoja selvityksiä kaikista voimanostoliikkeistä. Netistä lähinnä on jäänyt päähän melko suurpiirteiset ohjeet tekniikoihin kun niitä ei ole missään selitetty loogisesti yhtenä kokonaisuutena. Pakkikseltahan itse olen opetellut kaiken, ja ongelma on lähinnä se, että jokainen postaa omat vinkkinsä useimmiten vähäisillä perusteluilla, eikä mitään päätä eikä häntää löydy.

Myös väittelyn, tai toisten sanomisten tukemisen puuttuminen haittaa, koska yhden anonyymiin henkilön kantaan on paha luottaa täysin, kun itse ei tiedä asioista paljoakaan. Parastahan on, että kokeneet ihmiset väittelevät jonkin asian selväksi, tai ovat yhtä mieltä jostain asiasta, jolloin voi itsekkin saada varmuuden siitä mihin uskoa. Riittävällä määrällä luotettavaa tietoa pystyy kehittämään päässään kelvollisen mallin liikkeestä, jota voi sitten lähteä opettelemaan oikein ja turvallisesti alusta lähtien (tai korjata vanhaa).
Kaikki kuitenkin hyötyvät kunnollisesta väittelystä, sillä se saa aikaan ajattelua omassa päässä ja lisäksi muut tuovat esille omia kantojaan, mikä lisää perspektiiviä kokonaisuuteen.

Kehitys pyssää siihen kohtaan, missä uskoo ettei ole enää kehitettävää. Eli toisin sanottuna, jos nyt uskot tietäväsi kaiken, niin et koskaan opi enempää. Kokeneimmankin konkarin kannattaa siis osallistua väittelyyn, eikä vain kuitata kaikkea sillä että löytyy vuosikymmenten kokemus/on hyvin kouluttautunut ja näinollen tietää sen lopullisen ja ehdottoman totuuden. Aina jostain löytyy joku kokeneempi, vanhempi, kouluttautuneempi, tai lahjakkaampi jamppa, jolta saa uutta tietoa.

Väitelkää siis minkä jaksatte. Kyllä siitä moni hyötyy ja aloittelijat varsinkin, kunhan se ei ole ihan pelkkää vittuilua ja juupaseipäsjuupas ja "kun erkki nosti 350 niin sitä ja tätä, joten minä olen oikeassa". :rolleyes:
Kiitän niitä henkilöitä, jotka ovat lisänneet tämän ketjun (ja vaikka koko pakkiksen) informaatioarvoa neuvoillaan ja väittelyillään, vaikkei edes palkkaa makseta. Pakkista kuitenkin käsittääkseni lukee todella moni treenaaja, ja suurin osa varmasti lasketaan viellä aloittelijoiksi joiden tietotaitotaso on melko alhainen. :thumbs:

Zone-sarja -42%
Kyllä se tanko käsissä alkaa pysymään ilman remmejä myötäotteellakin, kunhan vain sitäkin aktiivisesti treenaa. Itse olen luopunut kokonaan remmien käytöstä ja vasta yli 150 kilon sarjapainoilla vaihdan ristiotteelle. Magnesiumin reipas käyttö auttaa tässä paljon. Saa samalla forkutkin kasvuun...

Joo itekkin otan remmit aina n. 200kg:n jälkee käyttöön, kun mennää lähemmäs työsarjapainoja. Yleensä treenin ns. työsarja on jokin n.6-12 toistonen jumppa, joka vedetää remmien kera, paino jotain 230-260kg. Jos treenaan esim. 1-3 toiston settejä ns. voimanhankintamielessä painon ollessa 240-260kg, en käytä remmejä lainkaan. Ainiin, ja kyllä ne forkut on kasvanu ihan remmienkin käytön yhteydessä, ettei ne painot ihan puristamatta sielä käpälissä pysy.

Viimeksi muokattu:
Fuhrer:ltä hyviä neuvoja maveen. Itsellä tuo pään asento tahtoo muuttua.. tai siis, että ojennan liikaa taaksepäin. Pitääkin tuohon keskittyä ensi kerralla.

Remmejä käytän ainoastaan romanialaisessa vedossa. Siinä kun ei tule tuota kuolletusta, niin tippuu tanko näpeistä kesken sarjan ( eli lisää gripperi treeniä ;) )

PS. ketään kiinosta mitkään vitun selkäkuvat...

Varmasti kiinnostaa!

Elu on mielestäni asian ytimessä. Kyllä hyvä väittely/keskustelu on aina jees. Mitäs sitä sellaisesta saa kukaan irti, jossa yksi sanoo ja kymmenen nyökyttää päätä jotta joo joo. Aivan, ei mitään.

Itse ainakin henk. koht. tykkään eniten juuri niistä mielipiteistä, jotka poikkeaa omistani jossain muotoa tai ovat jopa valla päinvastaisia, mutta hyvin perusteltuja. Olipa siis kyse reenistä, ravinnosta, rakkaudesta tai vaikka ydinvoimasta. Tuollaiset omista mielipiteistä poikkeavat ja hyvin perustellut mielipiteethän on juurikin niitä, joista saa eniten irti. Joutuupahan aina miettimään omankin kantansa uusiksi, jos tuntuu että toisella on asiassaan jokin pointti, mikä kenties voisi olla perusteltu jossain suhteess aparemmin kuin omani ja vaikkei olisikaan, tulipahan taas mietittyä omakin kantansa kyseiseen asiaan uusiksi läpi.

Nykyään täältä on mukava lukea mm. fuhrerin, ysikymppisen ja Arnin tekstejä, ihan sen vuoksi, että jokainen perustelee sanomansa pirun hyvin, riippumatta siitä mitä ovat sanomassa. Kaikilla nuilla on täysin toisistaan poikkeava tyyli kirjoittaa ja tuoda mielipiteensä ilmi, mutta jokainen selvästi seisoo sanojensa takana ja on kirjaillut ne ajatuksella. Eihän sitä voi sellaisista teksteistä olla pitämättä, vaikkei kaikessa samaa mieltä olisikaan. Jokaisen heidän tekstistä saa aina itselleenkin uusia ajatuksia ja näkökulmia omiensa tueksi.

Ja jos jotain ketjun polttaviin aiheisiin. Tuo marjakarhun vetovideo tuntu herättävän keskustelua kovastikkin, se on hyvä se. Mitä siinä näkyvään tekniikkaan tulee, niin kipeetähän tuo omaankin selkään kävi sitä katsellessa, mutta mitä sitten? Jos MK on treenanut noin jo yli 30vuotta telomatta itseään ja rautaakin näyttää liikkuvan kuntoilijan tarpeisiin nähden ihan riittämiiin, niin missä vika? Ei mun makuun missään. Jossei kerta itseään telo, rauta liikkuu sen mitä tarviikin ja nauttii tekemisestää vuodesta toiseen, niin en mä ainakaan muuttais mitään. Ihan sama mitä kukanenkin herjailis mulle. Sitä on tullut nähtyä henkilöitä, jotka reenaa aina pilkun tarkasti ja puhtailla tekniikoilla ja ovat aina rikki ja taas toinen ääripää ryhmä on käsittämättömät repijät ja runttaajaat, joiden kaikki tekeminen näyttää siltä, että kohtaa sattuu. Mutta eipä vaan satu, vaikka sama meno jatkuu vuodesta toiseen ja kehitystäkin tulee.

Eli yhteenvetona: Jos se mitä tekee tuntuu itselleen sopivan ja siitä treenaamisen mielihyvänsä saa telomatta itseään, niin silloin pitää antaa palaa vaan. Jos taas päinvastoin, on aika pysähtyä miettimään missä vika ja ottaa muilta opikseen. Eikä nää kaksi asiaa oo toisiaan poissulkevia suinkaan tai ainakaan saisi olla. Ikinä ei kannattaisi sulkea silmiään uusille näkökulmille kenenkään, riippumatta siitä onko treenannut vuoden vai kymmenen. Aina on mahdollisuus oppia uutta kun pitää silmänsä auki ja kuuntelee muidenkin mielipiteet, vaikkei ne omiensa kaltaisia olisikaan.

Marjakarhu sentään tekee eikä pelkästään puhu, kuten fuhrerilla on tapana. Kuviakin marjikselta tulee... Kyllä minäkin vetäisin 400kg mutta just nyt en vaan jaksa :rolleyes:

Marjakarhu sentään tekee eikä pelkästään puhu, kuten fuhrerilla on tapana. Kuviakin marjikselta tulee... Kyllä minäkin vetäisin 400kg mutta just nyt en vaan jaksa :rolleyes:

On niitä videoita Fuhreriltakin nähty, eikä hänen tarvitse ollenkaan hävetä ;)

Puhuu mies eikä mikään mikki-hiiri...
Tätä ihmettelen et heti jos joku neuvoo tekniikassa tai missä nyt ikinä voikaan niin heti se on vittuilua.
Älkää vaivautuko kirjottaan tänne jos ette kestä kokeneempien neuvoja.

Marjakarhu ei uskois et tohon selkään on menny 32vuotta saada siitä tommonen. :hyper:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oisko mulla kyseessä joku reisilihasten epätasapaino kun vedot sujuu hyvin mutta kyykyssä ku vähä väsyy ni menee vähä sellai et perse nousee eka ja sitte hyväähuomenta melkee siihe pääle :S Tuntuis et takareisissä ois potkua mut etureisissä sitte taas ei. Vedot menee aika selälle perseelle ja takareisille ku en kauheesti koukistele jalkoja.

Puhuu mies eikä mikään mikki-hiiri...
Tätä ihmettelen et heti jos joku neuvoo tekniikassa tai missä nyt ikinä voikaan niin heti se on vittuilua.
Älkää vaivautuko kirjottaan tänne jos ette kestä kokeneempien neuvoja.

Marjakarhu ei uskois et tohon selkään on menny 32vuotta saada siitä tommonen. :hyper:

Mikähän siinä on vikana?

Aikasemmalla sivulla kuva missä on 280 tangossa. Onko se jotenkin sit liian kevyt rauta herran kriteereihin?

Aikasemmalla sivulla kuva missä on 280 tangossa. Onko se jotenkin sit liian kevyt rauta herran kriteereihin?
Pikku apu:
3326_86829604264_847989264_1597079_1521981_n.jpg

5454_116828304264_847989264_2022435_6853951_n.jpg

Tos on viel yks photo. 7cm boxilta. Onko mookot tyytyväinen vai haluutko vielä lähikuvan vaikka perseenreiästä?

Ja ennenku kukaan kysyy niin ei tosiaan ole vetoremmit käsissä,

Mun maha on nyt paremmaskunnos ku ikun. kai se o vaaa ku ei reenaa reisii muutaku footpägiä potmikal, pyöräilemäl ja sit joskus kyykkään jotain 5x150

Mikä hyöty rannesiteistä on vedossa? Tossa katselin jotain videoa voimanostokisoista niin useampikin näytti vedossa käyttävän ja Fuhrerillakin kuvassa on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom