Onko mavesta mitään hyötyä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Näppivoimia voi reenata vaikka rannekäännöllä...koitappas ottaa vaikka 80 kiloa tankoon ja ala vääntään...

Kyynärvarsia voi treenata rannekäännöllä. Puristusvoimaa ei niinkään hyvin.
Captains of Crush -kirjasta Joe Kinneyn juttua (ensimmäinen ihminen kuka sulki virallisesti CoC #4:n)

"The muscles that close a gripper are not the muscles that do wrist curls, reverse wrist curls, or any levering movements. The gripping muscles live underneath the big external muscles. The external one move the hand in different directions. The internal ones close the hand.
"

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Remmit on todellakin niin turhat vedossa. Jos ei näppivoimia kiinnosta sen vertaa harjoitella, että levytanko pysyy näpeissä niin kannattaa jättää koko veto suosiolla pois.

Crrc, olen todistanut tapausta missä veto oli jo loppuasennossa kun alaselkää vihlasi. Käytössä oli remmit ja kun nostaja avasi kämmenet niin toinen remmi lähti irti ja toinen ei joka sitten veti kaverin mukaan ja lopputulos oli suurempi selkäkipu ja kipeä olkapää.

Samalla tavalla sitä tulee lattiaan selän niksahtaessa, oli remmit tai ei. Ite en ainakaan jää seisoskelemaan jos välilevyt alkaa ropsahdella lattialle, vaan oon saman tien levynä. Ainoa kerta, kun remmien kanssa oli käydä hupsusti, oli kun toinen napsahti poikki kesken sarjan. Naamat noessa ihmeteltiin tapahtunutta hetki kun alkoi jytistä.

Ja itsellä remmien käyttö ei johdu näppivoimien puutteesta, ristiotteella vedän tasan samoja rautoja ku remmeillä. Tykkään vaan käyttää bodytyylisempää myötäotetta ja keskittyä siinä ihan muuhun kuin näppivoimiin.

Fuhrer:ltä hyviä neuvoja maveen. Itsellä tuo pään asento tahtoo muuttua.. tai siis, että ojennan liikaa taaksepäin. Pitääkin tuohon keskittyä ensi kerralla.

Remmejä käytän ainoastaan romanialaisessa vedossa. Siinä kun ei tule tuota kuolletusta, niin tippuu tanko näpeistä kesken sarjan ( eli lisää gripperi treeniä ;) )

PS. ketään kiinosta mitkään vitun selkäkuvat...

Kumpaakin luulisi kiinnostavan kuitenkin tekniikka..

Totta Mooses. Tietenkään kukaan ei halua rikkoa paikkojaan. Tässä on nyt väännetty eniten jostakin remmien käytöstä, millä nyt ei tosiaankaan ole mitään ratkaisevaa roolia siinä, loukkaako mavella selkänsä vai ei. Kulmasoudun tangolla pitäis remmien kanssa olla vielä vaarallisempi liike.

Kiitoksia Fuhrer, melko tyhjentävä vastaus. Pitää laittaa kokeiluun ensi treenissä, latsit taakse ja leuka rintaan varsinkin aivan uusia juttuja.

mistäs vois johtuu et itellä tuli niskat niin maan jumalattoman kipeeks ettei viikkoon voinu päätä kääntää ku kerran mavessa pidin leukaa rinnassa?

mistäs vois johtuu et itellä tuli niskat niin maan jumalattoman kipeeks ettei viikkoon voinu päätä kääntää ku kerran mavessa pidin leukaa rinnassa?

Venyttävissä liikkeissä tulee ainakin hyvin DOMSia.. Mulla tuli muuten viikko sitten pohkeet jumalattoman kipeiksi tehntyäni pohjetreenin, koska en ollu niitä vähäänaikaan treenannu.. Yleensä kun lihakselle annetaan uutta ärsykettä, se reagoi siihen lihas"kivulla"..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mikähän meikäläisellä on vikana omassa tekniikassa, kun tanko osuu polviin siinämäärin lujaa että ne ovat vereslihalla/mustelmilla aina vetotreenien jälkeen. Samoin forkkujen sisäosat hinkkaavat reittä vedetteäessä, jolloin niistäkin kuoriutuu orvaskesi pois :P

Jos forkut hinkkaa niin sitten ei t-paita päällä kannata vetää. Myös ihan pieni muutos jalkojen leveydessä auttaa. Sääret nyt saakin ottaa vähän damagea. Tietää ainakin, että tanko liikkuu oikein eli suoraan ylös.

Samoin forkkujen sisäosat hinkkaavat reittä vedetteäessä, jolloin niistäkin kuoriutuu orvaskesi pois :P

Itellä kävi joskus aikoinaan noin ja siitä lähtien olen vetänyt pitkähihaisessa. Oli joku suurivolyyminen mavetreeni ja helvetin isolta alueelta forkuista nahat kului paskaksi. Oli viikkokausia kipiät.

Kyllä mavea kannattaa jalkapäivinä tehdä. Vahvistaa alaselkää ja samalla parantuu ryhti, ja ennen kaikkea takareisiä.

No no, ollaanpa täällä nyt kiukkusia aamusesta heti.

Johtajalta hyvät kirjalliset ohjeet vetoon, jokunen kuva tuonne sekaan selvittämään sanallisten ohjeiden lisäksi, niin tuon ohjeistuksen voisi nostaa tuonne ylös tekniikkaohjeistuksiin. Tosin tuon ruodon suorassa pitämisen vaarallisuudesta muille kuin painonnostajille olen hiukka erimieltä. Eihän se voimantuotollisesti toki paras tyyli vetää ole, mutta en mä sitä vaaralliseksikaan näkisi. Parempi ruoto kokonaan suorana kuin koko matkalta mutkalla.

Mutta mutta, liika ehdottomuus on tässä(kin) asiassa ihan turhaa. Ei ne vyöt ja remmit mikään kirosana saisi olla, vaikkei niiden käytölle mitään pakottavaa tarvettakaan suurimmalla osalla ole. Mutta harvemmin niiden käyttö on syy siihen, miksi nosto ei pysy kasassa. Kyllä ne syyt tekniikan pettämiseen on olemassa silloin jo ilman remmejä/vyötäkin, niillä vaan pyritään virheellisesti korjaamaan tekniikan puutteita. Eri asia tosiaan silloin, kuin esim. vyöllä pyritään korvaamaan lihasten tuki ja hallinta liikkeessä, eikä käyttämään sitä oman tukipaketin lisänä. Tätäkin tosiaan ikävä kyllä näyttää tapahtuvan.

Tarkotin lähinnä sitä kun monille käsitys selkä suorana on kirjaimellisesti niin suorana kuin saa. Oon huomannut että jos suht kokematon nostaja yrittää pitää selkää aivan suorana niin silloin häviää helposti muu dynamiikka ja mm. tanko lipsuu helposti irti jaloista.
En tarkottanut tota tietenkään kiveen hakattavaksi, oma mielipide vain.

Sleep-O, olen jonkinverran läksyjäni lukenut, mulla on mielipiteeni ja tekniikkani, ja perustelen aika pitkälti kaiken mitä sanon. Se ei riitä että joku nuija tulee ja sanoo että oon väärässä että muuttasin mielipiteitäni.
Toki, jokainen oppii, ja munkin mielipiteet ja treenimetodit muuttuu sitä mukaa kun opin lisää. Sen pitäis olla selviö.

Ja just rupesin miettimään marjanpoimijan syytä laittaa jotain selkäkuvia näkyville, enkä ees tiedä miks sanoin että laittasin omani. Ne ei liity mitenkään tekniikkakeskusteluun.

Tossa on kuva 280kg vedosta. Kyllä, tiedän että tanko on vinossa. Oikea käsi melkein lipsu niinku näkyy että se on aivan sormilla tossa.
Siinä yksi hyvä syy miksi puristusvoimaa tarvitaan.

3326_86829604264_847989264_1597079_1521981_n.jpg

Kyllä mavea kannattaa jalkapäivinä tehdä. Vahvistaa alaselkää ja samalla parantuu ryhti, ja ennen kaikkea takareisiä.

No itse tein tänään kyykyssä 2x2x85% 2x2x1x90% 2x4x80% 5x5x75% + muut apuliikkeet joten sen jälkeen ei kyllä vetotreenit pahemmin maistu jos sen vain toisena päivänä voi tehdä. Siinäkin kun tulee tehtyä työsarjoja saman verran.

Joskus olen treenannut niin, että olen joka toisessa treenissä korvannut yhden kolmesta kyykkysarjasta mavella, mutta muuten ei kyllä itselläkään tule mavea kyykkypäivänä tehtyä.

No itse tein tänään kyykyssä 2x2x85% 2x2x1x90% 2x4x80% 5x5x75% + muut apuliikkeet joten sen jälkeen ei kyllä vetotreenit pahemmin maistu jos sen vain toisena päivänä voi tehdä. Siinäkin kun tulee tehtyä työsarjoja saman verran.

Itelle kyllä maistuu 5x5 kyykyn jälkeen vielä 3x10 mavee ja pari muuta etu ja takareisiliikettä siihen perään. Minä päivinä ite teet mavee?

Zone-sarja -42%
Fuhrer, olipa hyvät ohjeet! Mullakin on toistakymmentä vuotta vetokokemusta, mutta enpä ole oikein ikinä "tiennyt", mihin asioihin pitäisi keskittyä, vaikka periaatteessa on ollut hunchi, kuinka homman pitäisi tapahtua. Eli teen asiat periaatteessa oikein (ainakin hyvänä päivänä), mutta erityisesti huonona päivänä en oikein tiedä, mihin keskittyä, että saisi kelvollisen treenin aikaiseksi.

Tuo ohje latsien vetämisestä taakse ja alas oli tosi hyvä, kun tänään sitä pinnavedossa sovelsin. Sai hyvin tukevuutta yläselkään sekä edullisemman lähtöasennon. Oikeastaan tuossa asennon pitäessä tunsi, kuinka nimenomaan pakarat ja takareidet joutuivat tekemään duunia. Lisäksi, kun vielä muistin pitää leuan rinnassa, vaikutelma korostui. Tässäkin tosin oli latsien kanssa sen verran muistettavaa, että katse nousi herkästi kohti kattoa. Ei sitä näemmä kaikkea onnistu kerralla omaksuun...

Myös täytyy kiitellä tuosta hapenotto-ohjeesta. Periaatteessa senkin on tehnyt oikein, mutta nyt tiedän, miltä homman pitäisi tuntua. Kokeilin tänään lämmittelyissä tahallaan eri hengitystekniikoilla (oikealla ja väärällä), ja kyllä tuossa selvä ero oli. Oikeassa tekniikassa keskivartalon paketti pysyi ihan eri tavalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom