Onko kellään tullu yrjöt treenatessa tai treenin jälkeen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JTS
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%

JTS

Ikä
41
Niin eli, Onko kellään tullu yrjöt treenatessa tai treenin jälkeen?

Teen 1-jakoista ohjelmaa ja menin tänään salille viikon paussin jälkeen.

Tein normaali setit, kesto tänään oli 55min - 60min...

Pääsin pukuhuoneeseen asti kun kuumotus alkoi tulla. Aattelin että ei saatana nyt pitää päästä pihalle ja äkkiä että saa raitista ilmaa...

SITTEN...tuntu että kaikki tulee ylös. Ei muuta kuin äkkiä vessaan (siellä muita kavereita föönaamassa yms..) ja kaikki ulos :urjo: !!!!

Laattasin 2 kertaa...kaikki vesi mitä oli tullu treenin aikana juotua niin ulos vaan niin että röörit soi perkeles :urjo:

Onko kellekkään sattunut ikinä samaa? Mistä moinen voi johtua?

Joskus jalkaprässissä tulee jo se outo maku suuhun ja silloin on parempi istua vain alas ja hengitellä hyvään ennen seuraavaa sarjaa. Olis aika hc:ta oksentaa salilla kaaressa vieressä olevaan ämpäriin, prässissä maaten tietenkin :D

JTS sanoi:
Niin eli, Onko kellään tullu yrjöt treenatessa tai treenin jälkeen?

Teen 1-jakoista ohjelmaa ja menin tänään salille viikon paussin jälkeen.

Tein normaali setit, kesto tänään oli 55min - 60min...

Laattasin 2 kertaa...kaikki vesi mitä oli tullu treenin aikana juotua niin ulos vaan niin että röörit soi perkeles :urjo:

Onko kellekkään sattunut ikinä samaa? Mistä moinen voi johtua?

jos treenaa volyymina niin voi käydä noin...tai sitten joi liikaa vettä eikä keho pysty sitä käsittelee...tai sitten söit ennen treeniä liikaa.

ite treenasin jalkoja valmentajan painostuksella,niin :urjo: 9 kertaa

Kyl sitä kovien jalka ja maastavetotreenien jälkee on aina hiukan huono olo.Mut kerran oli oikee kuningasajatus lähtee su salil vaik olin ollu la baaris.Jalkaprässiä tein 400 kg:lla ja sarjojen väli venyi aina varttiin kun istuin pöntön vieres ja odotin lentääk laatta!!!

:rock:

Joo itelläkii kerra jalkatreenin jälkee oli helvetin paska olo ja kun olin raahautunu pukuhuoneeseen ni sit siinä istuskelin ja puhaltelin ni olo helpotti vähä. Sen jälkee aloin juomaa palkkaria ja melkei loppuu sain juotua ni tuli helvetin kova kiire vessaa ja kaikki vaa ulos :urjo:

itsellä on alkanut tuleemaan huono olo ja kyökittänyt varsinkin jalkatreenissä.
tosin nykyään teen nopeilla palautuksilla max 1min.
kurkku alkaa kuivumaan kun hengästyy kovasti, noin 15min kestää mulla ennen kuin palautuu normaaliksi.
varmaan jotkut tyypit hiukan huvittuneena on katsellut kun poljen kotiin ja ykä meinaa lentää ja hyvä kun pystyssä pysyy.

Ite en oo laattaamaan asti päässyt mutta huono olo on tullut montakin kertaa. Selkä- ja jalkapäivinä on ollut muutaman kerran aika lähellä, ettei oo tullut eväät suun kautta salin vessaan. Vielä kun tekee sen virheen, että lähtee reenaamaan pikkukrapulassa niin olo on vähintäänkin hupaisa.

Onpa tuota tullu laattailtua useaan otteeseen salin vessassa, ja makoiltua naama valkoisena pukuhuoneen lattialla. Oksennus on tullu kuitenkin vain kovimmissa treeneissä, eli selkä-ja jalkatreeneissä. Pitkiin aikoihin ei kuitenkaan ole tarvinnut oksennella. Tässä keinoja jotka auttoivat pääsemään tuosta ongelmasta eroon:

1. Syön 2-4 h ennen treenien alkua, reilu tunti ennen lämmittelyjen alkua otan n. 1dl heraprot. ja hitunen maltoa sekaan (noin 1rkl) + banaani.

2. Perusteelliset lämmittelyt eli väh. 10min suht. rauhallista kuntopyöräilyä + lämmittelysarjat liikkeissä.

3. Tarpeeksi pitkät tauot sarjojen välissä, että hengitys tasaantuu. Tauoilla saatan tehdä lyhyitä ja kevyitä venytyksiä, sekä käveleskellä vähän- veri lähtee kiertämään.

4. Purkan pureskelun olen myös huomannut pitävän huonoa oloa loitolla. Tämän ansiosta enää ei ole ollut tunnetta, että treenin aikana juotu vesi jäisi "lillumaan" mahaan.

Treenin aikana juon siis pelkkää vettä 1,5 - 2 litraa. Tuohon määrään laitan sekaan 1000mg c-vitamiini poretabletin, maistuu paremmalle :D

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
pitkän tauon jälkee menin joskus salille ja tuli semmonen huonohappi niin päätin mennä ulos.. no ei menny kun nanosekuntti niin johan tuli palkkarit kaaressa sinne pihalle.

Nykyää mulla lähes joka kerta käy niin että kun meen salille niin heti alkulämmittelyn jälkee tulee semmonen outo tunne piähän.. jos katot vaikka nopeesti jonnekki muualle niin katse ei pysy perässä.. tavallaan ei tule huono olo mutta semmonen omituinen.. tosi hankala selittää :rolleyes:

jossakin täällä foorumilla on hyvä kertomus kuinka joku veti kesken kyykkysarjan oksennukset ja teki sarjan loppuun. HC :rock:

on se joskus ollu lähellä mutta vielä on tekemättä :D parin ekan HST-treenin jälkeen tuli vähän heikolla hapella istuttua pukkarissa ettei ei perkele,laattaamaanko tässä vielä joutuu.ei joutunu

Pelkkää mutuilua mutta tämmönen fiilis itellä: treenin aikana juodaan n.0.5l vettä ja tamän jälkeen 0.5l palkkari. Treenatessa hikoillaan ja suolaa poistuu kropasta tähän vielä vedet päälle niin tuo "suolatasapaino" kropassa muuttuu. Ei ihme että alkaa oksettaa.

Saattaa olla myös pelkkää BS:ää

erkjetter sanoi:
jossakin täällä foorumilla on hyvä kertomus kuinka joku veti kesken kyykkysarjan oksennukset ja teki sarjan loppuun. HC :rock:

Vittu mä repesin :lol2: toi on todellakin hooseinta hooseetä!!! :hyper:

Onneks ei oo vielä treenin aikana tullu laatta...kai sekin päivä joskus koittaa kun treenit kovenee ja painot nousee :evil:

Tässä threadissa monet ovat sanoneet että huono olo tulee yleensä jalka ja ehkä selkä päivinä. Itse tosiaan teen tuota 1-jakoista ohjelmaa joten teen joka treenissa jalkoja ja teen ne aina ensimmäisenä. Mulla tuo huono olo tulee yleensä aina jalkoja tehdessä jos on tullakseen. Muut liikkeet eivät todellakaan ole niin rankkoja.

No mut kiva kuulla että muillakin on näitä oksentelu tuokioita ollu siellä salilla...

Me voitas kaikki oksentelijat yhdessä perustaa pakkotoiston alajärjestö mihin pääse vasta sitten kun on vetänyt niin kovat treenit että on lentänyt laatta. Se vois olla vaikka joku pinssi tai ommeltava merkki minkä voi pistää siihen pakkotoiston uuteen t-paitaan sitten ku se tulee myyntiin. Siin vois lukea vaikka "DIRTY STEEL" tai joku tommonen...mitäs sanotte??? :thumbs:

Keksitään joku hyvä nimi sille!!! :kippis1:

Aika normaalia tuo on ja varsinkin koko kropan treenaminen samalla rasittaa aluksi yllättävän paljon. Itse kun tein HST:tä oli ensimmäiset treenit todella rankkoja, mutta sitten kroppa tottui siihen. Sulla varmaan tuo tauko aiheutti sen.

Pomme sanoi:
4. Purkan pureskelun olen myös huomannut pitävän huonoa oloa loitolla. Tämän ansiosta enää ei ole ollut tunnetta, että treenin aikana juotu vesi jäisi "lillumaan" mahaan.

juu tuo purkka on siitä hyvä , kun sitä pureskelee tulee sylkeä enemmän suuhun joka ei kuivaa kurkkua sitten niin paljoa, eikä tarvi kokoajan lipittää vettä.

e: kerran loppu jalkatreenit siihen kun salille (pieni paikka) tuli 2 jätkää suoraan tupakalta ja meikä haukkoo henkeä täysillä ja sitten siihen poksahtaa sellanen paskapilvi.

Jalkaprässin jälkeen nousi vähän mahanestettä kurkkuun, mutta ei tullut ulos kun nielaisin ne takaisin. Söin tietysti tukevasti pizzaa just ennen treeniä..

Kyllähän se pitää pari kertaa vetää liian kova jalka/mavetreeni, että tietää rajansa. Tässäkin tosin kiitos kuuluu kaverille, joka kommentoi kalpeaa naamaa ja sai ajattelemaan laattaamista herkällä hetkellä, kun oli palkkarin aika -> juoksujalkaa vessaan.

Omasta mielestäni tuossa vaiheessa kannattaa jotain muuttaa treenaamisessa tai syömisessä, koska ei noin kova rasitus voi olla pelkästään hyväksi kehitykselle. Jalatkin tuppasivat välillä tulehtumaan noissa kyykkykarkeloissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom