Onko kaikki nyt varmasti mukana?

Mulla toi tarkistelu on pahinta kun maksaa iltaisin väsyneenä netin kautta laskuja.

Niitä tilinumeroita ja viitenumeroita saa sitten tarkistella oikeesti neuroottisena. :hyper:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
maximillian sanoi:
Ja mikä ongelma siinä ilman alkkareita tai boksereita olossa on, vielä satunnaisesta tavasta kun on kyse :D
Ei mikään ongelma, eilen viimeks piti olla ilman kun bokserit unohtu treenikassista. :D Ja virnuilin koko kotimatkan "hähää ettepä tiedä ettei mulla ole alushousuja" :lol2:

maximillian sanoi:
Mulla toi tarkistelu on pahinta kun maksaa iltaisin väsyneenä netin kautta laskuja.

Niitä tilinumeroita ja viitenumeroita saa sitten tarkistella oikeesti neuroottisena. :hyper:

Tämä!!!! Voi helvetti sentää meinaa itelläki palaa jo loppupeleissä hihat :david:
Herätyskello on sit se toine pallo jalassa. Ei yhtään iltaa ilman triplatarkistusta...ja koskaan ollu myöhässä mistään...ilman tarkoitusta..

Dynymentti sanoi:
Mikään ei ole niin rasittavaa... ovea laittaessa kiinni, pidän avaimia kädessä ja katson ovea ja avaimia vuorotellen ennenkuin uskallan laittaa oven kiinni. On nimittäin turhan monta kertaa jääty lukkojen taakse, ja se ei ole oikein mukavaa näin kerrostaloasunnossa.

Sama vaiva, asun kyllä omakotitalossa, ja aina kun menen vaikka viemään koiran ulos, ja laitan oven niin että se ei mene lukkoon, en silti uskalla mennä ulos ellen ota varmuudeksi niitä avaimia taskuun... On 2-3 kertaa tullut paukautettua ovi kiinni niin että samaan aikaan kun kuuluu "NAKS" niin on älynnyt että avaimet on sisällä. Ei ollenkaan kivaa, varsinkin jos on kiire!!

Samaten esim. vähän väliä täytyy kokeilla että kännykkä on taskussa, jos ei, niin pulssi heti 180 ja etsimään... :david:

Mutta kyllä mun on parempikin tarkistella, virkeänä ihan OK mutta jos on vähänkin väsynyt tai etenkin jos on enemmän väsynyt niin sitä on niin hajamielinen että alta pois..

On tullut muutamaan kertaan käytyä suihkussa, ja sitten huomaa pukiessa että ei jumalauta, saippuaa kainaloissa ja shampoot päässä... Avaimet jäänyt sinne sun tänne +10 kertaa ja sitä rataa...

niin ja töissähän olin turvallisuusalalla, hyvältä näyttää. :lol2:

RikuRiuku sanoi:
No minä tarkistan aina illalla ennen nukkumaan menoa n. 5 kertaa, että herätyskelloni, kaikki 3 kappaletta, ovat varmasti päällä. Aivan helvetin rasittavaa ja naureskelen tuolle usein itsekkin, mutta en vain voi lopettaa tuon tekemistä. Koskaan en ole kyllä mistään myöhästynyt enkä aiokkaan.

Hmm, toi nyt on aika lievää. Mulle ei enää 3 kelloa riittänyt, vaan kävin ostaan neljännen, mutta vieläkään ei voi olla varma että herään ja tarkastan ne illalla +10 kertaa.

Oven on oltava kiinni! Oon pari kertaa tuosta tinkinyt, ja helpotti kummasti kun ei vetänytkään sitä ovea lukkoon. Tämä siis tapauksissa kun joku muu jää taloon tai poistun vain lyhyeksi hetkeksi talosta.

Olen yhden asunnon ja irtaimiston polttanut kokonaan ja siitä lähtien on ollut tapana huolehtia äärettömän/järjettömän tarkasti ,että "sähkövehkeet on pois päältä".

RikuRiuku sanoi:
No minä tarkistan aina illalla ennen nukkumaan menoa n. 5 kertaa, että herätyskelloni, kaikki 3 kappaletta, ovat varmasti päällä. Aivan helvetin rasittavaa ja naureskelen tuolle usein itsekkin, mutta en vain voi lopettaa tuon tekemistä. Koskaan en ole kyllä mistään myöhästynyt enkä aiokkaan.
Tämän saman olisin voinut kirjoittaa itse. Eli itsellänikin on kaksi herätyskelloa ja lisäksi kännykkä herättämässä joka työpäivä. Kellot ja kännykkä on tietenkin tarkastettava useita kertoja ennen nukkumaanmenoa ja varmistettava vuorolistasta, että olen varmasti menossa oikeaan aikaan töihin.

Jahas, pakkomielle-threadi täälläkin.

Normaalien (pyhä kolminaisuus; avaimet-lompakko-puhelin) lisäksi omaan pakottavaa tarvetta mm. naksutella niskaani, niin typerää kuin se ikinä onkaan. Jos huomaan käveleväni kivilaattojen päällä, rupean heti välttelemään laattojen reunoja. Ja jos satun irkkaamaan, niin naputtelen vähän väliä screenin ikkunoita läpi, vaikka muissa ikkunoissa ei olisikaan mitään tähdellistä (esim. mailit) auki.

Aina, kun lähen johonki pitää kattoo et kaikki tarvittavat kamat on mukana (kännykkä, avaimet, lompakko, paperia, purkkaa jne...). Ja ainakin kahteen kertaan pitää tarkastaa et vesi ei tipu hanasta. Ovet katon 3-6 kertaa (tyrkkäsemällä ovea) enne, ku lähen jonnekki.

DarkMarkDoom sanoi:
Hmm, toi nyt on aika lievää. Mulle ei enää 3 kelloa riittänyt, vaan kävin ostaan neljännen, mutta vieläkään ei voi olla varma että herään ja tarkastan ne illalla +10 kertaa.

Olettekos te monen kellon omistajat nyt ihan tosissanne? Siis jollakin on NELJÄ herätyskelloa, jotka tarkistaa kaikki 10 kertaa vähintään, elikkä noin 40 tarkistusta illassa?

Mummo tarkasti aikanaan kylälle lähtiessään näin: "Rahat, lasit, nitrot"

Kuinka moni muuten kokee välillä sekunnin mittaisen kauhun hetken miettiessään mihin on kadottanut avaimensa, huomatakseen hetken päästä että ne ovat koko ajan olleet kädessä? :lol2:

En mutta silmälasini kyllä olen kadottanut em. tavalla. Ja ne oli siis päässä (joskus olleet jopa silmillä). Ko. silmälasini sitten kadotin kuukaudeksi toiselle puolelle Suomea joten nykyisin on pakko tarkastaa avaimetkännykkälompakon lisäksi rillit...

Corleone sanoi:
Täältäkin löytyy yksi neuroottinen avainten yms tarkastelija. Viime aikoina olen sanonut ääneen esim. "kahvinkeitin pois päältä", kun olen ottanut sen pois päältä. Typerän kuuloista, mutta toimii aika hyvin ja on vähentänyt tarkastuksia.

Tyyliin Samuel L. Jackson Long Kiss Goodnightissa: "Da-daa-da-daa-da-da-daa, I've got a little gun. Da-daa-da-daa-da-da-daa, I've got a big gun too. Da-daa-da-daa-da-da-daa, I'm a damn tough motherfucker." :rock:

Kahta asiaa ihmettelen: Miksi avaimet löytyvät paniikinomaisen etsinnän jälkeen juuri siitä paikasta, mistä ensimmäiseksi katsoi? Ja miksi avaimien mukana olemattomuuden havaitsee juuri sillä hetkellä, kun ovi ei ole vielä ihan kiinni, mutta et enää ehdi pysäyttää sitä?

Mä tarkistan korkeintaan, että avaimet on mukana (usein vasta työpaikalla, kun ovi tarviis saada auki ;) ) Hellan levyjä jne. en tarkista koskaan, eikä varmaan olekaan ihme, että viime syksynä tulin muutaman kerran kotiin luennoilta ja levy oli edelleen kakkosella aamupuuron keiton jäljiltä. Taidan olla aika huolimaton.. :nolo:

Missukka sanoi:
En mutta silmälasini kyllä olen kadottanut em. tavalla. Ja ne oli siis päässä (joskus olleet jopa silmillä). Ko. silmälasini sitten kadotin kuukaudeksi toiselle puolelle Suomea joten nykyisin on pakko tarkastaa avaimetkännykkälompakon lisäksi rillit...

:lol2: Nyt menee vähän sivusta, mut joskus ihmettelin suihkuun mennessä, et miksi nään niin hiton huonosti suihkun alla... oli sitten jääny pokat päähän.

Yleensä miulla on avaimet kaik yhdessä nipussa, mutta kun on vaan niin jääräpää, ni ei ikinä usko et kaikki on tallessa. Eihän sitä koskaan tiedä, jos joku pieni vihree mies olisi käyny yön aikana pöllimässä pyöränavaimen tai kotiavaimen.

Kävi oikeastaan huvittamaan aikalailla kun luki näitä muita juttuja. Voin nimittäin kuvitella miltä se näyttää sivusta, kun joku toinen ihminen rynkyttää ovea niin maan hitosti varmistaen tietysti, että ovi on todellakin lukossa. :lol2:

Jeh, avaimetkännykkälompakko-mantra on tuttua täälläkin. Näiden lisäksi kahvinkeitin ja liesi. Ja kun nää on ihan pakko käydä tarkistaan monta kertaa, viimeisimpänä kun on ulos lähdössä ja on kämpän ovea laittamassa kiinni..

Itselläni oli ennen tuo Maximillianin mainitsema tilinro+viitenro tarkistelukin, mutta sen sain pois opittua.

Hauskinta mielestäni neuroottisessa lähtemisessä on että se nyppii enemmän kanssa eläjiä kuin itseään..

maximillian sanoi:
Ja mikä ongelma siinä ilman alkkareita tai boksereita olossa on, vielä satunnaisesta tavasta kun on kyse :D

Kyllä se on ongelma, jos ennen töihin menemistä käy firman salilla. Juu, voihan sitä olla ilman alushousuja, mutta entäs jos joku säästäväisenä miehänä pitää hiukan risoja farkkuja joissa on reikä sopivalla kohdalla :)

maximillian sanoi:

Tämä on ihan hirveää. Pakko varmaan hankkia viivakoodinlukija kotiin tai jotain.. :itku:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom