Onko kaikki nyt varmasti mukana?

Itekin joskus "tykkäsin" tarkistella asioita. Huomasin sittemmin, ettei siinä ollut mitään järkeä. Tietyistä asioista kannattaa tehdä ruutiineja, esim. minulla on aina avaimet oikeassa housun taskussa, puhelin vasemmassa, rahapussi takin povarissa tai kädessä. Joten, niitä ei oikeastaan tarvitse tarkastaa, kun ne laittaa aina lähtiessään samaan paikkaan, niin ne myös ovat siellä.

Aluksi tietysti tuntuu, että onkohan ne siellä ja pitää tarkistaa, ihan vaan silleen nopeesti tunnustelen. Jos kuitenkin kokee tuon varmistuksen varmistus -jutun kiusalliseksi, niin kannattaa tietosesti uhmata itseään, että ei tarkistakaan oven lukitusta tai kahvinkeitintä yhä uudestaan, vaan antaa sitten vaikka asian vaivata koko päivän, mutta ei kuitenkaan tarkista. Tolleen ei tartte montaa kertaa tehdä kun koko tarkistamisesta pääsee eroon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joka aamu pitää kääntyä 200 metriä takas kotiin kun kuvittelen että on jäänyt uunin liesi päälle. Aamulla varhain kun ei kovin skarppina aina ole niin saattaa unohtuu päälle. Muuten en jaksa rueta skitsoilemaan, jos ovi on jäänyt auki niin olkoon, yleensä siellä on joku toinen vielä nukkumassa joten so what vaikka jäisikin auki, sama avaimilla. Työpaikan avaimet taas pitää tarkistella monta kertaa työmatkan aikana. Salikassipussi pitää tietysti tarkastaa. Lähes aina olen unohtanut jotakin :)

Hella ja oven lukitseminen. Jos olen valmistanut hellalla ruokaa, en voi poistua ulos asunnostani varmistamatta ainakin kahteen kertaan katkaisseeni virran. Välillä joudun palaamaan sisälle jo astuttuani ulos ja lukittuani oven. Kun lopulta pääsen ulos, joudun monasti palaamaan takaisin rappukäytävään varmistaakseni että olen todella lukinnut oven hellan tarkistamisen jälkeen :D
Dementoituvalle isoäidilleni on asennettu hellaan katkaisija joka katkaisee virransyötön 30 minuutin välein mikäli sitä ei paineta. Tahdon samanlaisen.

Tutulta kuulostaa. Itselläni tuo pelko tavaroiden hävittämisestä on suunnaton. Aina kun ramppaan ulkoilmassa pitää mukana ehdottomasti olla reppu, jonne saa vetoketjutaskun sisään sullottua kaiken tarpeellisen. En pidä juuri koskaan mitään tavaroita taskussa, jossa ei ole vetoketjua. Ja kun kuljen kaupungilla, on minun jatkuvasti hypisteltävä repun taskua, että tunnen kaiken olevan tallella. Pitäisiköhän sitä hakea hoitoa.

Joopati joo, ainakin hella ja lukot ja avaimet tulee tarkistettua aikas helevetin monta kertaa. Ehkä tämän ansiosta homma pysyy hanskassa! :hyper:

Vainoharhaista porukkaa täällä. Mää en tarkastele mitään. Ehkä se johtuu siitä että mulla on niin sairaan kova itseluottamus, ja luotan siihen että kun kerran paiskasen oven kiinni niin se myös pysyy kiinni. Mää oon niin kova jätkä, ettei mun tarvi ees runkata tota "vastaus"-namiskaakaan kuin kerran, niin uskon että viestini ilmestyy Miken moderoitavaksi. :david:

En tarkistele asioita, mutta sitten joskus huomaankin tämmöistä

-Salitreenin jälkeen: ei ole vaihtokalsareita kassissa :jahas:
-Työpaikan portilla huomaan, että portin avaava vempele jäi kotiin pöydälle > U-käännös ja kotiin hakemaan

yms.

Joo, kyllä pakkoajatukset riivaavat täälläkin. Suosikkeja:

1) Hella.
Jos samana päivänä laitettu ruokaa niin hella tulee tsekattua n-kertaa ja sitten vielä ulos lähtiessä parhaimmillaan painan hississä stoppia ja tulen vielä kerran takaisin tarkistamaan. Ajastin olis tosiaan ihan mukava.
Syy: Kerran on levy hehkunut punaisena ja kämpässä ollut kunnon käry jäljiltäni silloisen emännän tullessa kotiin. Minulla ei myöskään ole kotivakuutusta.

2) Vesihanat, erityisesti pesukoneen ottoletku.
Syy: Paranoia.

3) Ikkunat kiinni.
Syy: n-kertaa satanut sisään ja kerran naapuruston lehtienpolttelusavut saivat palohälyttimen soimaan ja naapurin mummot ravasivat vauhkona rapussa palokuntaa odotellen kun tulin kaupasta.

4) Kortsut.
Siis aivan pakko solmia ja pikatsekata aktin jälkeen että ei isompia vuotoja ilmene.
Syy: n-kertaa hajonnut kortsu + 1 avioton lapsi.

5) Avaimet.
Syy: Kerran jäänyt ulos kämpästä ja isännöitsijä ei suostunut päästämään sisälle, koska ei saanut maistraatista varmistettua että todella asun ko. asunnossa (koska olen asentanut tietojen luovutuskiellon mainostajien yms. kiusaksi). Lopulta uskoi kun soitin polliisille jotka sitten utelivat niitä näitä henkilökohtaisia jota vain minä voin tietää ja soittivat sitten isännöitsijälle.

6) Puhelin krapula-aamuna.
Syy: 2 kertaa jäänyt taksiin, 1 kerran hävinnyt tuntemattomaan paikkaan.

7) Pankkikortti krapula-aamuna.
Syy: muutaman kerran jäänyt piikkiin kuppilaan ja aamulla on ollut vaikeuksia muistaa mistä sitä korttia oikein kyselisi. Kerran myös olen kuolettanut kortin ja löytänyt sen 10 minuutin päästä takin taskusta jota minulla ei edes ollut edellisenä iltana päällä?

8) Auton ovet/ikkunat.
Syy: Wanha auto, jossa manuaaliset nippelit.

9) Treenikamat.
Syy: monet kerrat unohtunut tykötarpeita joko salille tai kotiin. Esim. nyrkkeilysalille ilman hanskoja tai punttisalille ilman verkkareita yms.

Eikös noi neuroottisuudet ole juuri niitä PAKKOTOISTOJA! :D

On täällä kummaa porukkaa, kun pitää niitä himasta lähtiessäänkin harrastaa. Mun kunnolle / kehitykselle riittää varsin hyvin, kun harrastan niitä silloin tällöin salilla. :rolleyes:

Tosin ennätykseni salilla on huomata 4 kertaa putkeen, että jotain tärkeää kassista puuttuu. Noh, vaatteita saa aina salilta tai alakerran kaupasta. Kalsarit on puuttunut kassista niin monta kertaa, että kommandona kotiin tulo on enemmän vakio, kuin poikkeus.

Täältäkin löytyy yksi neuroottinen avainten yms tarkastelija. Viime aikoina olen sanonut ääneen esim. "kahvinkeitin pois päältä", kun olen ottanut sen pois päältä. Typerän kuuloista, mutta toimii aika hyvin ja on vähentänyt tarkastuksia.

eilen tuijotin hellaa varmaan minuutin ja yritin kertoa itelleni että se ei ole enää päällä, voit lähteä minne ikinä olitkin menossa. vitun ärsyttävää

Priimus sanoi:
Mitä se kahvinkeitin oikeen tekee jos se jää päälle?
No eihän siinä pitäis mitenkään käydäkään. Luulen että jos se vaan sattuu menemään rikki niin ettei termostaatti toimi niin se kuumenee itsekseen liikaa ja saattaa sitten sytyttää palon. Ei mun käsittääkseni edes kovin todennäköistä.

mho sanoi:
No eihän siinä pitäis mitenkään käydäkään. Luulen että jos se vaan sattuu menemään rikki niin ettei termostaatti toimi niin se kuumenee itsekseen liikaa ja saattaa sitten sytyttää palon. Ei mun käsittääkseni edes kovin todennäköistä.

Olin joskus siivoojana teini-ikäisenä ja pankin tädit oli unohtaneet kahvinkeittimen yöksi päälle. Oli kahvit palanut pannun pohjaan ja pannu oli pilalla. Tuoksu oli huumaava.

Ulko-ovi ja avaimet ovat minun fetissini.

Dreamer sanoi:
-Salitreenin jälkeen: ei ole vaihtokalsareita kassissa :jahas:

Tämä se on sitten ehkä maailman yksi hirveimmistä asioista. Ja tämän kun huomaa vasta suihkussakäynnin jälkeen. Kiva sitten pukee ne hikiset kalsarit takasin jalkaan ja lähtee kotiin... :urjo:

Timba79 sanoi:
Tämä se on sitten ehkä maailman yksi hirveimmistä asioista. Ja tämän kun huomaa vasta suihkussakäynnin jälkeen. Kiva sitten pukee ne hikiset kalsarit takasin jalkaan ja lähtee kotiin... :urjo:

Eihän tää oo mikään ongelma, lähtee vaan salilta kommandona.

Niin pitkään kun toi tarkistelu ja muut "pakko-oireet" ei haittaa normaalia elämää, niin eipä sitä tartte huolehtia.

Välillä tekee hyvää vaan pakolla olla tarkistamatta, vaikka kuinka tekis mieli....vaarattomammissa asioissa siis.

Ja mikä ongelma siinä ilman alkkareita tai boksereita olossa on, vielä satunnaisesta tavasta kun on kyse :D

samuk sanoi:
eilen tuijotin hellaa varmaan minuutin ja yritin kertoa itelleni että se ei ole enää päällä, voit lähteä minne ikinä olitkin menossa. vitun ärsyttävää

Mulla on hellan kanssa "hieman" vaikeaa. Tuijotan sitä pitkään ja hartaasti varmistuakseni että näyttää nollaa. Usein palataan vielä autolta, tai ainakin rappusilta takaisin varmistamaan tilanne toiseen kertaan. Suurin painajainen et kotiinpalatessa talo ois maan tasalla. :hyper: t-r-a-u-m-a-t-i-c.

Joo, samaan neuroosi ryhmään kuulun minäkin. Eli kotona jonnekin lähtiessä pitää monta kertaa tarkastaa että hella,kahvinkeitin ja muut sähkö laitteet ovat päältä poissa. Sitten auton ovet ja ikkunat kanssa pitää aina tarkastaa. Samoin duunissa että kaikki laitteet ovat päältä pois ja kaikki ovet kiinni kun lähden. Sitten jokapäivänen kuuntelu on että pakastin käy välillä.
Sitten sellainen speciaali neuroosi on tuossa ammunnassa että tulee kytättyä kaikkea niin lataamisessa kuin muussakin toiminnassa tosi paljon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom