ongelmia!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Sellasta olen tässä miettinyt että onko kenellekkään käynyt sellaista että treeni tökkii vähän viikon tai 2 mutta tulokset nousee kuitenkin.. sitten alkaa uusi viikko ja menet salille ja huomaat tulosten ROIMAN tipahduksen kaikissa osa alueissa?!MIKÄ AVUKSI:( i?onko kyse ylikunnosta?!

ps. olen ajatellut pitää semmosen 2 viikon tauon treeneistä

Kahen viikon totaalitauko tuskin tossa auttaa mut kevyempiä viikoja kannattaa pitää välissä sillon kun siltä tuntuu,kuuntele omaa kroppaa.
Myös liikkeiden vaihto piristää kummasti treeniä.Ite pidän kerran kahessa kuukaudessa kevyemmän viikon jolloin käyn ehkä kaks kertaa salilla normaalin neljän sijasta pumppailemassa vähän ja polkemassa kuntopyörää.

Ylikuntoahan on kahta erilaista; on ns. Krooninen Ylikunto ja sit on tää Ylikunto.
Ylikunnon saa kun harjoittelee kovaa ja pitkään ilman kunnolista lepoa (en siis tarkota YHTÄ treeni kertaa, vaan pitkän jakson kovaa treeniä). Tämä tarkoittaa että leposykkeesi nousee, voi saada semmosta "nuha" oireilua ja tietysti väsymystä. Tää siksi koska kun on saavuttanut ylikunnon, nii on hormonitasot noussu liian nopeeta vauhtii.
Kroonista ylikuntoo on vaikeempi havaita, ja se tulee pidemmän harjoitusjakson seurauksena. Sitä ei yleinsään huomaa kunnes on liian myöhäistä. Tähän tarvitsee kuukauden ellei parin totaalilevon.

Tekstistäsi päätellen en usko että olet ylikunnossa, ellet sitten ole treenannut pidemmän aikaa ilman kunnon palautumista, ja havaitset jotain näistä symptoomeista? Itse tunsin olevani ylikunnossa tässä jokin aika sitten, joka meni nopeasti ohi riittävän levon avulla. Mutta mitään roimia tulosten tipahduksia en ole ikinä kokenut

Samaa mieltä Tompan kanssa, eli pari päivää lepoa ja safkaa koneeseen riittävästi ja sitten vain uudelleen salille. Ehkä hierojallakin olisi hyvä käydä vähän paikkoja availemassa. Veikkaan siis että lihaksesi on vain "tukossa" ja tästäsyystä tuo tilapäinen tipahdus. Ylikunto ei iske kuin salama kirkkaalta tavivaalta, vaan siihen kuuluu joukko oireita jotka tulee ennen tulosten tipahtamista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom