Ongelmia kyykyssä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jmp77
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
viiltävää kipua oikeassa nivusessa/alavatsassa. Joka reenissä se ei tunnu mutta silloin kun tuntuu nii se on morjes! Yleensä pystyn alas laskeutumaan melko hyvin mutta ylös noustessa sanotaan viimiset 20cm niin siinä alkaa tuntuu vitusti!
Vähän taustoja vielä. eli reilu puolivuotta on jo kestänyt ja se tuntuu myös kävellessä, aina kun oikea jalka menee taakse nii kiristää etureiden kiinnityskohdasta joka tulee lantioon. alaselkä oikealta puolelta on vaivannut sen puolivuotta. Vetoa se ei ole haitannut niin paljon, nostin jopa ennätykset kun vaiva oli pahimmillaan.
Lantion liikkuvuus ilmeisesti on aika huono ja varmasti jotain jumin tynkää :(
jotain kuntoutusta vai hierontaa, lantio jumppaa (miten tehdään), totaali taukoa?
jos jollakin on jotain ehdotuksia niin kuunnellaa mielellää.
On muuten hyvät keskustelusivut jos saa vähän kehuskella!!

Itsellä ollut tässä noin kuukauden saman oloisia ongelmia. Mulla auttoi muutamaan treeniin se, että kyykkäsi kohtuu kapeelta. Vaiva on ilkee kun juuri ylä asentoon tullessa käy tonne nivusiin/lonkkaan. Tähän huutais kyllä apua joltain kokeneemmalta!

Jos olis jotain liikkuvuus harjoittelua noille lonkille tai muuten vaan huoltavaa harjoitusta jollain hatussa nii nyt olis tarvetta.

Veikkaisin että sulla on lonkan koukistaja jumissa oikealla puolella ja se vaikuttaa sitten selkäpuolellekin.

Paljon venyttelyjä vatsalle, lonkan koukistajalle ja selälle! Jalkojen venyttelykin on varmaan hyvästä. Hitto, en tiiä mitään linkkiä missä näkyis noi venytykset mutta joltain varmasti löytyy? www.exrx.net?

Moro jmp! Koita nyt saada se nivunen kuosiin, pidät breikkiä, venyttelet jne.
Alat kato treenailemaan enemmän bodityylisesti niinkun puhuttiin, äijältä kun menee vielä alaselkä, niin voitkin alottaa postimerkkien keräilyn. Toi ykkösten metsästys tulee kalliiksi ennen pitkää.
Heitänkin tässä nyt oikein netin kautta haasteen. Kunhan saan tuon reiden kuntoon (ja sinä nivusen), niin kokeillaan kumpi saa ennemmin 20 toistoa sadallaneljälläkympillä kyykystä. Häviäjä tarjoaa voittajalle pihvin ja pullon viskiä.

Joku postas johonki toiseen ketjuun tämän, mutta loitoin tännekin kun noita lonkan venyliikkeitä kyseltiin ja kun tuossa oli mullekin pari uutta liiketta:

Lonkka yms. venyy täällä.

Siinä vasemmalla ylhäällä valikossa myös muita venyyyyyyyyyyyyyyyttyksiä.

jmp77:

Mulla oli ihan sama ongelma kesällä, ei tosin niin paha ku sulla. Sain hyvän ja yksinkertaisen ohjeen jto:lta eli alat venytteleen kunnolla takareisiä ja erityisesti ylätakareisiä. Istut penkillä jalat levitettyinä eteen ja sivuille ja lähet taivuttamaan napaa penkkiin. Yleensäkin normaaleja venytyksiä sinne takaosastolle eli jalka koukistettuna ylävartaloo eteenpäin.

Oire voi johtua siitä, jos leventää jalka-asentoo liian nopeesti eli yhtäkkiä vaihdat kapeesta tosi leveeseen. Ne oli jotain lonkan koukistajien kiinnitystsydeemeitä jotka ärtyy.

Ite ku aloin venytteleen kunnolla, oire hävisi parissa viikossa (kiitokset muuten jto:lle näistä vinkeistä) :) , kyykky rupes maistuun entistä paremmalta.

Tämä ketju taitaa olla lähimpänä omaa ongelmaani.
Mulla tuntuu kipua nivusissa kun menee kyykyyssä alas! Oikeastaan kipu tulee vasta siinä vaiheessa, kun menee alle "normaalisyvyyden"! Pitääkö jättää syväkyykky kokonaan pois, vai onko jollain (jto?) hyviä vinkkejä mitä asialle vois tehdä? Oon kyllä yrittäny venytellä lonkkia ja nivusia ennen kyykkyä ja lämmitelläkin!

Voihan tuossa olla nivustyrän portista kyse, eli tyrä pullistelee kovassa paineessa. Lääkärissä kannattaa käydä näyttämässä, että onko kyse siitä. Jos on, niin kannattaa olla hieman varoivaisempi tietyissä liikkeissä...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Badboy sanoi:
Tämä ketju taitaa olla lähimpänä omaa ongelmaani.
Mulla tuntuu kipua nivusissa kun menee kyykyyssä alas! Oikeastaan kipu tulee vasta siinä vaiheessa, kun menee alle "normaalisyvyyden"! Pitääkö jättää syväkyykky kokonaan pois, vai onko jollain (jto?) hyviä vinkkejä mitä asialle vois tehdä? Oon kyllä yrittäny venytellä lonkkia ja nivusia ennen kyykkyä ja lämmitelläkin!
Sama.
Venyttely ja oma kamppailulaji harrastus on jääny vähemmälle lähiaikoina niin johan rupee ongelmia tuleen. Ottaa huokeesti päähän, kun kyykkyä ei voi tehdä oikeestaan enää ollenkaan tai siis nyt niin kauan, kun on toi nivunen täysin parantunut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom