Ongelmia kyykyn kanssa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rhp
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
S.A sanoi:
Turha miettiä turhanpäiväisiä asioita. Teet lämmittelyt huolella, jonka jälkeen teet sarjat esim. 3*8 tai 3*3 just niillä painoilla millä se puhtaasti menee.
Unohda nämä jutut...jos teen puoliväliin kyykkyä jonka jälkeen tulee sata samanlaista. Opettele tuntemaan voimasi ja sarjapainosi, keskity olennaiseen.
Siis jos se puoliväliin tehty kyykky auttaa niin mun mielestä on itsestään selvää, että se sitten tehään, niihän se voima kehittyy.

rhp sanoi:
Siis jos se puoliväliin tehty kyykky auttaa niin mun mielestä on itsestään selvää, että se sitten tehään, niihän se voima kehittyy.
Juurikin näin.. sitä ehtii sitten kikkailemaan sen siisteyden ym kanssa kun voimaa on tarpeeksi, eli ei ihan hetkeen! =) :thumbs:

Kyllä se just päinvastoin menee. Ennenkuin voimaa haetaan, se paketti täytyy olla hyvissä kuosissa. Ei sitä "siisteyttä" lähdetä siinä vaiheessa korjailemaan/hakemaan, kun "voimaa on tarpeeksi", se täytyy olla jo selkärangassa valmiina,kun siirrytään isompiin painoihin.

Ei ole vielä montaa kaveria vastaan tullut,joka tekee vastaavalla tavalla.
Jos joku saa kyykystä, penkistä, maastanostosta tehtyä sen esim. sata toistoa ensin kun alle on tehty yksi puolitoisto, niin antaa mennä vaan, miten parhaiten kulkee...
Itselläni on vain asiaan hieman eri näkemys, mistä jo kirjoitin.

No pointtini nyt yksinkertainen. Turha stressata liikaa sitä, vaan antaa raudan liikkua! En ole montaa kaveria nähnyt joka tekisi isoilla painoilla kovin huonolla tekniikalla tai vastaavasti ketään joka ottaa maksimit täysin oppikirjan mukaan =) No toki täytyy se järki pitää mukana touhussa ja pyytää joku kokeneempi katsomaan siihen viereen, että homma luistaa. Mutta jos ei pysty syvältä hyvin kyykkäämään, niin vittuako sitä sitte tekee? Se käy sitten vielä jonkin verran polvillekin, kun käydään siellä "pohjassa"

Joo näin. Mites leveellä kannattaa jalkoja pitää? Oon ottanu vähä hartioita leveemmällä mutta tuntus et leveemmälläki vois ottaa..

rhp sanoi:
Joo näin. Mites leveellä kannattaa jalkoja pitää? Oon ottanu vähä hartioita leveemmällä mutta tuntus et leveemmälläki vois ottaa..

No ota niin leveältä, että pääset syvälle ilman että kantapäät nousee lattiasta ja ilman tekniikan hajoamista. Mutta kohtuus tässäkin;)

Mutta jos ei pysty syvältä hyvin kyykkäämään sanoi:
Jos kyykyt syvemmältä tai joku liike tuottaa ongelmia, ei niitä kannata väkisinkään alkaa tekemään. :jahas:
Tarinan aloittajalla, tässä ei ilmeisesti tekstin mukaan ollut ongelmia kyykyn syvyyden kanssa, vaan taisi enemmänkin ihmetellä sarjojen kulkemista. Mikä nyt muutenkaan ei kovin harvinainen ole. Luulisi jos treenissä on tarkoitus ottaa esim. kolme kovaa vitosta, että se ensimmäinen sarja olisi helpoin. Monesti käy kyllä niin, että se toinen tai kolmas vasta kulkee niinkuin pitää, vaikka olisi kuinka hyvin lämmöt tehnyt alle.
Jalkojen leveyksiä kyykyssä kannattaa vaihdella aika ajoin, niin leveältä kuin lantio/paikat antaa myöten tai vastavuoroisesti käyttää myös kapeaa kyykkyä(lähes jalat yhdessä). Tuo mukavasti vaihtelua treeneihin ja siinä sivussa kummasti potkua myös varsinaiseen normikyykkyyn.

Saanko kysyä. Kirjotin äsken tänne parikymmentä riviä tekstiä ja klikkaan että vastaa, nii se sano että "you don't have permission to access this page..." tai jotai sellasta ja loggas ulos automaattisesti, eikä se post sitten tullu tänne:wall: Kertokaahan joku mistä tässä oli kyse

No enivei saatte kuulla lyhyen version niin ette varmaan tylsisty ainakaa yhtä paljoo:D
Eli n. 5 jalkatreeniä takana, kerran viikossa tehtynä. Yhteensä 1kk jalkoja treenattu
Kyykkyssä entisen maksimin tein niin, että se muistutti enemmän jullee kun kyykkyä. Nyt teen tällä entisellä maksimilla 5 toistoo paljon paremmalla tekniikalla, tosin viimesessä toistossa tekniikka vähän hajos(ens kerralla en anna hajota:D ), mutta tämäkin toisto paljon puhtaammin kuin se maksimi reilu kuukausi sitte. Prässillä taas teen 30kg entistä isommilla painoilla ja entisen tiukan 8 toiston sijaan tuli tiukka 10 toistoo. Ja tiiän että se ei oo lihasta, vaan se on se hermotus, joka on parantunu. Ja kehitys ei tuu enää olee tällanen, senkin tiedän:D
Ja sitten itse asiaan n. vuoden oon treenannu penkkiä(ja hauis ja yläselkä), ja penkki on junnannu samoissa painoissa jo kuukauden:wall:
Eli tuo alottelijan jalkojen tajuton kehitys on siis pois yläkehon kehityksestä, onko näin?

Mulla on kyykyssä jämähtäny painot ihan totaalisesti, pysyny melkeen vuoden samoina.Onko kellään jotain kikkoja? Pystyiskö maven avulla saada taas painot nousuun? En oo koskaan normi mavea tehny.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
köysi sanoi:
Mulla on kyykyssä jämähtäny painot ihan totaalisesti, pysyny melkeen vuoden samoina.

Oho, no se on pitkä aika se.. Sanoppa vähän, että miten nykyään kyykäilet. Teetkö miten pitkiä sarjoja ja kuinka monta?

Nykyisessä 3-jakosessa teen kyykkyä ja prässiä vuoroviikoin.Sarjoja tulee neljä ja toistoja kymmenen.Kyykyssä painot on naurettavat 65kg. Kyykyn syvyys on reidet lattian kanssa saman suuntaset.

köysi sanoi:
Nykyisessä 3-jakosessa teen kyykkyä ja prässiä vuoroviikoin.Sarjoja tulee neljä ja toistoja kymmenen.Kyykyssä painot on naurettavat 65kg. Kyykyn syvyys on reidet lattian kanssa saman suuntaset.

No teeppä vaikka näin:

Ekasarja: 50kgx10
Tokasarja: 65kgx10
Kolmasaraja: 75kgx6
Neljässarja: 75kgx6

Eli noin kaks viimestä sarjaa on tiukkoja, eli pistät niihin kahteen viimeseen sarjaan sen verran painoja (75kg oli veikkaus) että tulee just ne 2x6. Sitten aina pyrit lisämään sitä painoa mahdollisimman usein.

Ite olen tuolla idealla kyykkinyt ja toimii mulla, ainakin vielä.

Joo kiitti neuvosta. Pistän tänään kokeiluun ku meen kyykkimään.:kippis1:

köysi sanoi:

Kyykkyä kerran 2 viikossa... Ei ihme, ettei kehitystä tule. Kyykky kehittyy kyykkäämällä. Veikkaisin, että jos nyt vaihtaisit ohjelmaa johonkin, missä tehtäisiin kyykkyä vaikka 2-3 kertaa viikossa, niin kehitystä tulisi aivan varmasti.

MKS sanoi:
Kyykkyä kerran 2 viikossa... Ei ihme, ettei kehitystä tule. Kyykky kehittyy kyykkäämällä. Veikkaisin, että jos nyt vaihtaisit ohjelmaa johonkin, missä tehtäisiin kyykkyä vaikka 2-3 kertaa viikossa, niin kehitystä tulisi aivan varmasti.
Tein vuosi sitten jto:n kyykky 3 kertaa viikossa ohjelmalla, mutta lopetin sen 6 viikon jälkeen ku alko polvista kuuluu riks raks poks.

Suositut

Back
Ylös Bottom