Jep, kuulun tänne osastoon. Nyt ois motivaatiota parantua syömishäiriöstä ja olen tajunnut, että mun ei ole pakko kontrolloida ihan kaikkea. Niin ja että on mun terveydelle huonoks, jos pelaan syömisten kanssa. Yritän sisäistää, että ei ole väärin olla tyytyväinen ns. normaalipainoon, että ei ole pakko olla ohut kuin aurauskeppi, jos ei luonnostaan ole.
Tänään on ollut aika väsy päivä, enkä jaksanut mennä salille. Hyötyliikuntaa jonkin verran.
klo 11: Kaksi REAL:ia härkäpapu-porkkanalevitteellä (Levite sis. kylmäpuristettua rypsäriä)
klo 14: Kikherne-kurkku-paprikasalaattia (Kp. rypsäriä salaattiin) ja paistettuja suppilovahveroita (reilu kourallinen; paistettu tilkassa kp. rypsäriä, hieman merisuolaa)
klo 16: kaurapuuro (2,5 dl vettä, 1 dl hiutaleita, 0,5 dl soijaprodejauhetta ja 1 rkl mustaherukkajauhetta) ja yksi RYVITA-näkkäri paistetuilla suppilovahveroilla
klo 18.45: puolikas banaani ja 1 rkl seesaminsiemeniä
klo 20.15: pieni pirtelö (puolikas banaani, kolme taatelia, pari rkl:aa cashewpähkinöitä ja kauramaitoa) ja REAL-viipale härkäpapu-porkkanalevitteellä sekä jäävuorisalaatilla
En ajattelekaan, että söisin maailman esimerkillisimmin. Tällä hetkellä mulla ei oo liikunnallisia tavoitteita paitsi hyvä olo ja energisyys. Kuntosaleilu ja circuit ovat jotenkin niin terapeuttisia

Ruokatavoitteet ovat erittäin vegaanipainoitteinen ruoka, ei paljon lisättyä sokeria (eikä myöskään juuri makeutusaineita tyyliin aspartaami), koska tulee paha olo. Nappailen joitakin ravintolisiä. D-vitamiini on D3 eli eläinperäinen (villasukkavitamiinia), koska mielummin otan eläinper. vitamiinia, jos kerran D2 eli synteettinen ei imeydy kunnolla. Verrattuna miten olen joskus syönyt, tämänpäiväinen on jo hyvä. Viime viikolla näkökenttä pimeni, kun kituuttelin useampia päiviä liian vähällä ravinnolla. Havahduin, että voisi lisätä ruokia ja yrittää parantua. Paranemisprosessi aloitettu vajaa vuosi sitten, mutta on tullut muutama aika kova takapakki. Nyt on taas suunta ylös. Mulla on määrittelemätön syömishäiriö, toisinaan bulimisia oireita, jotka ovat onneksi jo taka-alalla. Pitäisi vain saada tolkutetuksi, että minullakin on lupa syödä.
Omia mietteitä tämän päivän ruuista: musta tuntuu, että olen tänään syönyt paljon öljyä sekä pähkinöitä ja siemeniä. Tuntuu, että kroppa himoitsee niitä, sillä viime aikoina en ole juuri syönyt pähkinöitä tai käyttänyt öljyä, koska on ollut sh:n kanssa aallonpohjavaihe. Leipää ehkä liikaa. Leipä on useimmiten täysjyvää. Hedelmän pari lisää olisin voinut syödä. Proteiinin suhteen olen hieman hakusessa. Joskus en saanut ravinnosta juuri lainkaan proteiinia, sillä uskoin kasvissosekeiton ja maitosuklaan voimaan :( Tämänhetkinen prodetilanne on parempi. Väsyttänyt on vähän, mutta se johtuu, että en viime yönä nukkunut ihan tarpeeksi ja eilinen laivamatkakin painaa vähän. Neljännen ja viiden ruokailun väli on aika lyhyt, koska olin syönyt neljännellä kerralla liian vähän. Mutta nyt onneksi tajusin, että vaikka siitä ruokailusta ei ollut kulunut kovin kauan, voin syödä, koska on nälkä. Nuo ruokailuvälit tuntuivat luontevilta eivätkä venyneet kuten aiemmin.
Ennen kuin uskaltauduin kirjautumaan tälle foorumille, olen lukenut jonkin aikaa aika usein etenkin tätä Punttimimmit-osiota. Tässä ketjussa keskustelu on mielestäni käyty hyvässä hengessä, joten mietin, että tänne uskaltanee kirjoitella. Joku on tähän ketjuun kirjoittanut, että joka aterialla pitäisi saada rasvaa, mitä en joskus ollut ajatellutkaan. Tänään yritin, että joka aterialla olisi rasvoja. Tai ylipäänsä siihen että välipala ei olisi pelkkä omena ja lounas yksi peruna ja kaksi soijarouhepullaa.
Huomenna on liikuntapäivä. Yritän syödä enemmän kuin tänään. Huomisesta pirtelöstä tulee isompi. Ostin tänään tehosekoittimen enkä oikein osannut ensimmäisellä kerralla hahmottaa, kuinka paljon tavaraa pitää sekoittimeen heittää.