Ongelmasyöjien mitä söit tänään/eilen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mgw
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
mutta järki siinäkin mukana, osassa maitotuotteista esim. on paljon huonoja, kovia rasvoja.. eli näitä tulisi kuitenkin välttää ja kerätä ne hyvät rasvat juurikin öljyistä ja vaikka siitä avokadosta :)

Bulgarialainen/turkkilainen jugurtti on ainakin paljon luonnollisempaa kuin viiteen kertaan lantrattu ja sokeroitu rasvaton jugurtti. Ei sisällä läheskään yhtä paljon kaikenlaista 'ylimääräistä'. Tämän takia suosin niitä, rasvojen laadusta ei kyllä ole kovin tarkkaa tietoa...
Öljyillä, avokadolla ja kalalla pääsee jo tosi pitkälle :)

Juu, ja bulgarian jugu varsin hyvää varsinkin :rock: mutta tuli vain mieleeni mainita, ettei ihan överiksi vedä tuollakaan saralla.. joku kultainen keskitie, vai mikä se oli :rolleyes:

Sekasin

Ajattelin nyt kirjoittaa tänne pitkästä aikaa, en tiedä miksi...

Tänään vaan on ollut tosi huono päivä. Olin lääkärissä täällä Ruotsissa ja olen nyt jonotuslistalla syömishäiriöisille tarkoitettuun sairaalaan, mutta sinne pääsyyn voi mennä puolikin vuotta.

Mitä teen sinä aikana? Millä uskalla alkaa syömään enemmän? Tarviinko silloin enään edes sitä sairaalaa kun sinne pääsisin?

Paino 44,1kg tänään aamulla ja pituus sama 166cm. Eli reippaasti ollaan alipainon puolella.
Aamulla en syö mitään, päivällä en syö mitään... 23:00 syön salaatin, 00:30 syön puuron ja valkuaisia, 01:00 syön salaatin, 02:30 syön puuron, valkuaisia ja raejuustoa, 03:30 syön rahkan, omenan, porkkanoita, soijarouhetta ja sitten menen nukkumaan tai syön noi viimeset syömiset sängyssä kirjaa lukiessa...

Pää sekoo!!! En tiedä mitä pitäs tehdä ja miten lisään syömisiä, mihin ja kuinka paljon....

Jep, kuulun tänne osastoon. Nyt ois motivaatiota parantua syömishäiriöstä ja olen tajunnut, että mun ei ole pakko kontrolloida ihan kaikkea. Niin ja että on mun terveydelle huonoks, jos pelaan syömisten kanssa. Yritän sisäistää, että ei ole väärin olla tyytyväinen ns. normaalipainoon, että ei ole pakko olla ohut kuin aurauskeppi, jos ei luonnostaan ole.

Tänään on ollut aika väsy päivä, enkä jaksanut mennä salille. Hyötyliikuntaa jonkin verran.

klo 11: Kaksi REAL:ia härkäpapu-porkkanalevitteellä (Levite sis. kylmäpuristettua rypsäriä)
klo 14: Kikherne-kurkku-paprikasalaattia (Kp. rypsäriä salaattiin) ja paistettuja suppilovahveroita (reilu kourallinen; paistettu tilkassa kp. rypsäriä, hieman merisuolaa)
klo 16: kaurapuuro (2,5 dl vettä, 1 dl hiutaleita, 0,5 dl soijaprodejauhetta ja 1 rkl mustaherukkajauhetta) ja yksi RYVITA-näkkäri paistetuilla suppilovahveroilla
klo 18.45: puolikas banaani ja 1 rkl seesaminsiemeniä
klo 20.15: pieni pirtelö (puolikas banaani, kolme taatelia, pari rkl:aa cashewpähkinöitä ja kauramaitoa) ja REAL-viipale härkäpapu-porkkanalevitteellä sekä jäävuorisalaatilla

En ajattelekaan, että söisin maailman esimerkillisimmin. Tällä hetkellä mulla ei oo liikunnallisia tavoitteita paitsi hyvä olo ja energisyys. Kuntosaleilu ja circuit ovat jotenkin niin terapeuttisia :) Ruokatavoitteet ovat erittäin vegaanipainoitteinen ruoka, ei paljon lisättyä sokeria (eikä myöskään juuri makeutusaineita tyyliin aspartaami), koska tulee paha olo. Nappailen joitakin ravintolisiä. D-vitamiini on D3 eli eläinperäinen (villasukkavitamiinia), koska mielummin otan eläinper. vitamiinia, jos kerran D2 eli synteettinen ei imeydy kunnolla. Verrattuna miten olen joskus syönyt, tämänpäiväinen on jo hyvä. Viime viikolla näkökenttä pimeni, kun kituuttelin useampia päiviä liian vähällä ravinnolla. Havahduin, että voisi lisätä ruokia ja yrittää parantua. Paranemisprosessi aloitettu vajaa vuosi sitten, mutta on tullut muutama aika kova takapakki. Nyt on taas suunta ylös. Mulla on määrittelemätön syömishäiriö, toisinaan bulimisia oireita, jotka ovat onneksi jo taka-alalla. Pitäisi vain saada tolkutetuksi, että minullakin on lupa syödä.

Omia mietteitä tämän päivän ruuista: musta tuntuu, että olen tänään syönyt paljon öljyä sekä pähkinöitä ja siemeniä. Tuntuu, että kroppa himoitsee niitä, sillä viime aikoina en ole juuri syönyt pähkinöitä tai käyttänyt öljyä, koska on ollut sh:n kanssa aallonpohjavaihe. Leipää ehkä liikaa. Leipä on useimmiten täysjyvää. Hedelmän pari lisää olisin voinut syödä. Proteiinin suhteen olen hieman hakusessa. Joskus en saanut ravinnosta juuri lainkaan proteiinia, sillä uskoin kasvissosekeiton ja maitosuklaan voimaan :( Tämänhetkinen prodetilanne on parempi. Väsyttänyt on vähän, mutta se johtuu, että en viime yönä nukkunut ihan tarpeeksi ja eilinen laivamatkakin painaa vähän. Neljännen ja viiden ruokailun väli on aika lyhyt, koska olin syönyt neljännellä kerralla liian vähän. Mutta nyt onneksi tajusin, että vaikka siitä ruokailusta ei ollut kulunut kovin kauan, voin syödä, koska on nälkä. Nuo ruokailuvälit tuntuivat luontevilta eivätkä venyneet kuten aiemmin.

Ennen kuin uskaltauduin kirjautumaan tälle foorumille, olen lukenut jonkin aikaa aika usein etenkin tätä Punttimimmit-osiota. Tässä ketjussa keskustelu on mielestäni käyty hyvässä hengessä, joten mietin, että tänne uskaltanee kirjoitella. Joku on tähän ketjuun kirjoittanut, että joka aterialla pitäisi saada rasvaa, mitä en joskus ollut ajatellutkaan. Tänään yritin, että joka aterialla olisi rasvoja. Tai ylipäänsä siihen että välipala ei olisi pelkkä omena ja lounas yksi peruna ja kaksi soijarouhepullaa.

Huomenna on liikuntapäivä. Yritän syödä enemmän kuin tänään. Huomisesta pirtelöstä tulee isompi. Ostin tänään tehosekoittimen enkä oikein osannut ensimmäisellä kerralla hahmottaa, kuinka paljon tavaraa pitää sekoittimeen heittää.

ööö...tää palsta tosiaan alkaa "kukkia" tän threadin puitteissa.. muistuttaa yhä enemmän syli:n palstaa.
Ei tietty mikään pakko lukea näitä juttuja, mut tuntuu vaan aikamoiselle, että tyypit ei pääse ammattihoitoon vaan täällä ilmineeraavat itsestään. Sad.

Ajattelin nyt kirjoittaa tänne pitkästä aikaa, en tiedä miksi...

Tänään vaan on ollut tosi huono päivä. Olin lääkärissä täällä Ruotsissa ja olen nyt jonotuslistalla syömishäiriöisille tarkoitettuun sairaalaan, mutta sinne pääsyyn voi mennä puolikin vuotta.

Mitä teen sinä aikana? Millä uskalla alkaa syömään enemmän? Tarviinko silloin enään edes sitä sairaalaa kun sinne pääsisin?

Paino 44,1kg tänään aamulla ja pituus sama 166cm. Eli reippaasti ollaan alipainon puolella.
Aamulla en syö mitään, päivällä en syö mitään... 23:00 syön salaatin, 00:30 syön puuron ja valkuaisia, 01:00 syön salaatin, 02:30 syön puuron, valkuaisia ja raejuustoa, 03:30 syön rahkan, omenan, porkkanoita, soijarouhetta ja sitten menen nukkumaan tai syön noi viimeset syömiset sängyssä kirjaa lukiessa...

Pää sekoo!!! En tiedä mitä pitäs tehdä ja miten lisään syömisiä, mihin ja kuinka paljon....

sindy hei sinuu on neuvottu aika monta kertaa mutta epäilen vahvasti että edes haluat parantua.. viime kertasestahan sinun paino on laskenu aika paljon :( ei millään pahalla mutta toivon oikeesti että pääset sinne sairaalaan pian oman ittesi takia.. et syö aamulla+päivällä... miksi? rasva on.. missä? :( ei näin..

:offtopic:

....tuntuu vaan aikamoiselle, että tyypit ei pääse ammattihoitoon vaan täällä ilmineeraavat itsestään. Sad.

Johtuu varmaan osin siitä, että se hoitoon pääsy ei ookkaan ihan mikään helppo juttu ellei itellä oo rahaa laittaa peliin ja rutkasti.. Se, että kunnalliselle puolelle pääsee hoitoon vaatii yleensä jo sen, että on TODELLA huonossa kunnossa, reilusti alipainoinen yms. Jos oot normipainoinen, mutta muuten aivan hukassa syömisten kanssa ja todella tarttisit apua, niin turha toivo! Ja jos kuitenkin löytyy halua parantua, niin aika helposti sitä kai sitten saattaa ajautua keskustelupalstoille yms, mistä koittaa sitten löytää sitä apua tai vertaistukea yms.. mutta surullista kyllä, apua pitäis löytyä kaikille sitä tarvitseville :(

Haluan parantua ja HALUAN HOITOA! Niinkun tossa ylhäällä todettiin hoitoon ón vaikea päästä ja varsinkin täällä Ruotsissa. Tuo sairaala minkä listalla olen, on yksi parhaista eli tuskin sinne nyt tosta noin vaan pääsee. Mutta nyt kun se hoitoon meneminen kestää ja sen olen nyt käsittänyt... PAKKO ruveta itsenäisesti syömään enemmän... Se vaan kun on niin pirun hankalaa ja siksi olenkin mennyt painossa alaspäin.

MUTTA HALUA KYLLÄ LÖYTYY... Toinen juttu on että onko uskallusta...

Pitää vaan uskaltaa irroittautua siitä kontrollista ja pakkotahdeista. Kyllä se pelottaa, mutta voin taata, että et tule katumaan.

Voi kiesus, mulla on sellainen olo, että juoda öljyä suoraan pullosta. Nyt on hakusessa sopiva hyvien rasvojen määrä.

Tänään tähän mennessä:
- klo 6.35: Aamupuuro (Vettä 4,5 dl, Kunto kaura -hiutaleita 1,5 dl soijaprodea, 1 rkl mustaherukkajauhetta, loraus kauramaitoa)
-klo 10.30: REAL-viipale härkäpapu-porkkanalevitteellä
- klo 13.25: pieni Raw Energy -patukka
- klo 15.35: kaali-papu-bulgursalaattia; mausteina minttu ja rosmariini sekä joukkoon kp. rypsäriä 1,5 rkl
- hetki sitten jälkkäriksi teetä kauramaidolla, kaksi minttusuklaanappia ja kaksi Wiener Nougat -palaa
- illalla pippalot ja järkevä syöminen

Pyöräiltyä tulee tänään yhteensä noin 15 kilometriä.

Viimeksi muokattu:
Tsemppiä sulle Sindy! Toivottavati pääset mahdollisimman pian hoitoon eikä tarttis odotella ikuisuuksia!
Sulla on varmaan ihan hyvät lähtökohdat paranemisille siinä vaiheessa kun saat ammattiapua jos ja kun sitä omaa motivaatiota paranemiseen löytyy.. ja kun ottaa sen uskaltamisen vielä mukaan siihen!
Ei se helppoa toki tuu olemaan sen avunkaan kanssa, mutta kun koitat ottaa siitä kaiken irti ja tehdä niinkun käsketään (vaikka pää sanoiskin vastaan) ja luottaa siihen, että se hoitohenkilökunta tekee kaiken juuri SUN parhaaksesi, niin eiköhän se siitä sitten viimeistään pikku hiljaa lähde kohti parempaa. Matka on toki pitkä ja raskas, mutta pienetkin edistysaskeleet on aina plussaa! Jaksamista ja jatkuvaa itsensä tsemppaamista se vaatii, mutta toivotaan että joku päivä voit olla taas terve :)

Itekin tarttisin kyllä terapiaa vielä, mutta tällä hetkellä ei oo enää laittaa siihen niin paljon rahaa, joten se on jäänyt..ja se kun on ainut keino mun saada apua :( Paremmin tosin menee kun vielä alkuvuodesta, mutta olisi silti ihanaa, jos olisi joku hoitosuhde ja voisi todella uskoa siihen, että joku päivä tää asia ei olisi enää pienikään osa mun elämää.. Mutta nyt olen liian terve saadakseni apua ja liian sairas voidakseni elää normaalia elämää :wtf:

Mutta kunhan mä pääsen taas töihin (näillä näkymin 1.12.) ja mutenkin kiinni siihen normaaliin arkeen, niin sitten alkaa kohti matka oikeasti tervettä elämää!!! Kun on töissä, on pakko syödä että jaksaa. Ja töiden jälkeen jos haluaa treenata, niin on pakko syödä vielä vähän enemmän että jaksaa, ja että siitä on jotain hyötyä. Ens kesänä mulla on timmi kroppa!! Vaikka pää ei sitten oliskaan ihan vielä terve, niin syömiset lisääntyy kyllä ja sillon jaksaa treenata kunnolla ja ehkä sitä kautta myös tää ajatusmaailmakin vähän taas normalisoituu... Näin mä ainakin suunnittelen tän mun lähitulevaisuuden ;)

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Sindy, Tästä paikasta ei ole sinulle apua. Onhan se jo huomattu. Et ole saanut mitään muutosta aikaan, olet mennyt vain pahempaan suuntaan. Ja tämä ei ole sh-palsta. Tottakai jokainen täällä toivoo, että parantuisit ja kykenisit tekemään muutosta parempaa mutta eihän tässä ole mitään järkeä (?). Pakkotoisto.comin punttimimmit palsta on nyt kaukana siitä mitä sinä kipeästi tarvitset. Kaikki on jo sanottu ja yritetty - ei se auta, että toistetaan samaa kaavaa, kerrotaan miten pitää syödä ja mitä tehdä kun sinä tiedät sen jo. Et vain kykene toteuttamaan sitä.
Joku lievempi häröilijä saa täältä varmasti sitä tarvitsemaansa apua ja kannustusta mutta sinun sairautesi on jo liian paha ja äärimmäinen. Tottakai on väärin, että avun saaminen kestää ja on vaikeaa, mutta emme mekään sille mitään voi.

Mietin tässä, että olisiko parempi, jos tämä threadi poistettaisiin kokonaan foorumilta. Hirvittävän monia punttimimmejä tuntuu ärsyttävän suunnattomasti, että täällä tällainen palsta on. Olen siis se kuka aloitti tämän threadin, joskin ajatus lähti siitä, että punttimimmejä ärsytti häröt muissa threadeissa. Voisihan sitä tehdä jonkinlaisen selvennyksen ihmisille, siitä millaista keskustelua tässä threadissa ja punttimimmeissä on ylipäätään tarkoitus käydä, jos ei tätä threadia poisteta. Moderaattorit päättäkööt asiasta.

Anteeksi. Voisiko joku ihana henkilö nyt jotekin poistaa minun käyttäjätunnuksen vai saanko sen itse poistettua jotenkin?

Hei, eihän sun nyt koko käyttäjätunnusta täältä kannata poistaa! Mää ainakin uskon, että saat Pakkista lukemalla positiivista energiaa ja terveen kehonkuvan mallin. Todennäköisesti luisut täältä huolinesi johonkin SYLIin eikä se vertaistuki ole aina paras syömishäiriöstä eroon haluavalle.

Hmm, tietty syömisten listaamisessa näkee, miten hyvin huonosti tänään taas tuli syötyä - voisi vain kuvitella senkin ruokkivan syömishäiriöisen sairasta mieltä. Itse näen, että ruokalistat ois hyvä jättää pois ja keskittyä vain syömäänsyömäänsyömään eikä seuraamaan.

Itse olen kyllä tän ketjun avulla tajunnut miten huonosti syön ja oppinut syömään paremmin.
esimerkki syömiset on ok, mutta niiden huonojen syömisten jatkuva postaus ei...nykyään ei tätä threadia oikein voi selata koska jotenkin heti alkaa ajatella että jos noi syö noin vähän...niin mähän syön ihan liikaa jne.
Tän vois kyllä mun puolesta laittaa roskiin ja aloittaa joku aiheeseen liittyvä hyödyllisempi keskustelu pystyyn.

Kannatetaan, roskiin vaan koko threadi. En yhtään ihmettele, että tämä naru vituttaa niitä, jotka ovat tehneet duunia päästäkseen eroon kaikesta syömishäiriöihin liittyvästä. Harrastakaa paikoillaan junnaamistanne niille tarkoitetuilla foorumeilla älkääkä tulko tänne pilaamaan tervettä ja optimistista ilmapiiriä.

...

Täältähän sai hyviä apuja! itsekin olin tuossa viime talvella/keväällä vielä vähän syömishäiriöiden kynsissä :S mutta nykyään menee paljon paremmin :rock: olen saanut liikunnan ilot osakseni,, kesällä noita kiloja sitten vähän tupsahti,, olueiden yms nauttimisesta :D että ehkä vähitellen niin tiputtaa,, mutta en oikeastaan jaksa niitä ajatella,, olen kuitenkin normi painoinen 165/55 ... Liikunta on nykyään iso-osa elämääni ja hyvä niin ! Kun täällä vaikuttaa olevan näitä fiksuja ihmisiä, jotka osaavat syödä oikein,, niin ajattelin uskaltautua kysymään omakohtaisesti hyvää "kalori" määrää päivälle..
Elikkäs mitat olivat nuo 165/55kg ja liikuntaa seuraavasti viikoittain: 3x salilla lihaskuntoa, 1x tennistä, 5-7x reipasta lenkkiä (yleensä 3x 12-15km ja 3x 4-8km lenkkiä) ja sitten kotona vähän lisä treeniä pari kertaa viikossa (punnerrukset, leuat yms.) kun tuonne armeijaan oisi tarkoitus ensi vuonna astua.
Ennen kalorit tosiaan jäi tuonne 700-800 pintaan huom... ilman diettiä :(
Nykyään en pahemmin laske,, nyt kuitenkin heräsi epäilys että syön edelleen liian vähän,, viikonlopussa kylläkin 1-2 pv kaikkea herkkuja :rolleyes:
Laitan itseni kyllä syömään joka aamu runsaskuituista tummaa leipää kinkkujen ja juustojen kera, duunissa yleensä ruokaise salaatti esim kana,, himassa maitorahkaa ja marjoja,, sitten esim, tummaa pastaa ja tonnikalaa,, raejuustoa,, pelottaa vaan ettei lihakset pääse kasvamaan,, noista kiloista nyt enää niin välitä kunhan ei hirveesti enää turpoa :D

vaikka sellaisia threadeja jotka ärsyttävät ei tietenkään tarvitse lukea:) en ota kantaa poistamiseen koska mielestäni tässä keskustelussa on hyviä sekä huonoja puolia.. tosin täällä on jo yksi mitä söit tänään / eilen jossa voi pyytää kommentteja/parannusehdotuksia ruokailuihin... tämä keskusteluhan syntyi siitä kun samat syömishäiriöiset pyytelivät jatkuvasti apua tuolla mutta eivät kuitenkaan ottaneet opiksi niistä neuvoista jota jaettiin.. :) en nyt vähättele prosessin hankaluutta mutta kun ongelma on korvien välissä ei ongelmaa pysty ratkaisemaan kukaan muu kuin ko henkilö itse.

musta tää thread on ihan hyvä. on positiivista, jos ihmiset haluavat kehittää ruokavaliotaan parempaan suuntaan. ymmärrän toki, jos on turhauttavaa, jos on neuvoo monesti eikä neuvoja oteta vastaan. pitää kuitenkin muistaa, että syömishäiriöstä toipuminen on hidasta. itse olen tänään nappinut sieltä täältä ruokia (suht hyviä ruoka-aineita pääasiassa, mutta rytmi "vähän" hakusessa.), mutta ajattelen, että huomenna voin toimia eri tavalla, paremmin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom