Ongelmasyöjien mitä söit tänään/eilen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mgw
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Vaikka määkään en tykkää siitä, että haetaan väen vängällä neuvoja, joita ei sit kuitenkaan koskaan noudateta, niin mielestäni on hyvä asia, jos yksikin enemmän tai vähemmän syömishäiriöinen saa täältä sen verran apua, että hakeutuu hoitoon tai hoitaa itse itsensä. Jokainen tällainen tapaus on hyvä asia.

Täältähän sai hyviä apuja! itsekin olin tuossa viime talvella/keväällä vielä vähän syömishäiriöiden kynsissä :S mutta nykyään menee paljon paremmin :rock: olen saanut liikunnan ilot osakseni,
Kuin myös täälläkin! :rock: Minä ainakin nousin sieltä itsetuhoisuudesta juuri tämän threadin ja fiksusti syövien mimmien avulla. Sain suuntaviivat sille miten oikeasti syödään ja nyt menee tosi mahtavasti verrattuna niihin hirvittäviin kituutuspäiviin. Ruoka-tunne-suhde on normalisoitunut ja ruoka on jälleen enemmän vain sitä ruokaa! Se ei ole enää vain keino hallita elämää ja tunteita. Se on bensaa tankkiin. Liikunnan avulla olen oppinut tuntemaan vähän paremmin taas kehoani ja alkanut hoitamaan sitä ennemmin kuin tuhoamaan. Hyviä suorituksia ei synny jos ruokavalio on aivan perseellään. Vielä on parantamista ja olen varma että jonain päivänä voin vielä kirjoittaa tuonne fiksujen tyyppien puolelle :).

Hienoa että ollaan suht samoilla linjoilla :D minäkin nousin sieltä tunne myllerryksestä ihan omin neuvoin,, en silloin ollut vielä täällä kään lueskellut,, mutta apuja kehitykseen on kyllä täältä sadellut :) ei sellaista elämää voi jaksaa loputtomiin,, toivottavasti muutkin ottaisivat neuvosta vaarin ja aloittaisivat terveellisemmän elämän!
En minäkään mitenkään täydellisesti syö.. mutta yritän muistaa syödä useasti päivässä ja tabkata varsinkin aamulla ennen salille menoa :rock:
Siksi kyselin aijemmin,, mikä olisi ihanteellinen kalori määrä jolla kehittyisi,, muttei paljon lädeä pääsisi kertymään, ettei vaan motivaatio heikkenisi .. sillä tällä hetkellä voin paremmin kuin moneen moneen vuoteen :D

neverknow syö vähintään kulutuksesi verran niin sitä kehitystä rupeaa tapahtumaan.. tietenkin oletettaessa että olet juuri siirtynyt kunnollisiin ruokamääriin ja jättänyt nuo 700kcal kitudieetit:) ja kehitys hmm se vähän riippuu siitä että mihin tähtäät. mutta alkuun yritä syödä kulutuksesi verran. ja sehän vaihtelee tietysti päivittäin sitä mukaa miten liikut. :) jos kunnolla lihasta haluat niin sitten plussakaloreille.. mutta vaikka mielellään askel kerrallaan että keho toipuu rauhassa menneisyyden kolhuista:)

joo, varmasti hyvä tää ketju joillekin.:) itse aattelen noista syömismääristä, että en enää ikinä halua syödä noin vähän. aikasemmin söin ja sen olin näköinenkin..jättipää, turbosilmät ja posket, jotka roikku..iho tais olla hyvässä kunnossa..
Parantuminen lähtee itsestä. itse tajusin lopettaa, kun näin miten ihana perheeni kärsi sairaudestani. :(

..

Siis lihasmassaa kyllä tarvitaan kun nuo armeijan harmaat kutsuvat joko kesällä tai sitten ensi tammikuussa :rock: Nyt pidän huolen että syön tarpeeksi.. tänäänkin väsäsin soija90 ns. leipää :D pari kanamunaa, soija 90, maitorahkaa ja vähän vehnäleseitä + (mausteita) :) hyvää oli,, meinasi vaan tuo kelvata vähän liian hyvin muillekin tuo pellilinen :rolleyes:
Huomenna aamusta salille,,, ei malta oikeen ees odottaa :whip:

Parasta on ehkä se ettei syöminen hallitse enää elämää. Kun syömään 'joutuu' niin usein niin pakostikin siitä katoaa se maagisuus. On ihanaa kun mikään yksittäinen ruokalaji ei voi enää pilata päivää ja, no, lähes koko elämää niin kuin pahimpina aikoina kävi :jahas:. Tyyliin: yksi suklaanpala -> 5 tuntia liikuntaa kunnes jalat petti alta tai taju lähti. Tai ne hirvittävät päivät jolloin vain paastosi.. 4 päivää ilman ruokaa oli minun sairain temppuni. Makasin vain paikoillani ja suussa maistui se miten lihakset ja sisäelimet tuhoutuivat pois. Sellainen hirvittävä maku..

Ei enää ikinä prkl. On myös ihanaa huomata kuinka miehet kiinnostaa jälleen! :lol2:

sindylle

Ajattelin nyt kirjoittaa tänne pitkästä aikaa, en tiedä miksi...

Tänään vaan on ollut tosi huono päivä. Olin lääkärissä täällä Ruotsissa ja olen nyt jonotuslistalla syömishäiriöisille tarkoitettuun sairaalaan, mutta sinne pääsyyn voi mennä puolikin vuotta.

Mitä teen sinä aikana? Millä uskalla alkaa syömään enemmän? Tarviinko silloin enään edes sitä sairaalaa kun sinne pääsisin?

Paino 44,1kg tänään aamulla ja pituus sama 166cm. Eli reippaasti ollaan alipainon puolella.
Aamulla en syö mitään, päivällä en syö mitään... 23:00 syön salaatin, 00:30 syön puuron ja valkuaisia, 01:00 syön salaatin, 02:30 syön puuron, valkuaisia ja raejuustoa, 03:30 syön rahkan, omenan, porkkanoita, soijarouhetta ja sitten menen nukkumaan tai syön noi viimeset syömiset sängyssä kirjaa lukiessa...

Pää sekoo!!! En tiedä mitä pitäs tehdä ja miten lisään syömisiä, mihin ja kuinka paljon....

Jos nyt kuitenki vielä näitä sivuja luet, niin:
-yritä hyvä ihminen ymmärtää, että sinäkin olet (ei vain vaan jopa!) ihminen. --> sinä saat ja sinun pitää syödä. Sinun pitää myös nukkua elääksesi.
Mitä mieltä on olla ollenkaan valveilla päiväsaikaan jos et tee siitä mielekästä syömällä edes sen verran, että jaksat olla olemassa tai vaikka lukea sitä samaista kirjaa jota luet yöllä syödessäsi?

Tiedän, että rytmin muuttaminen ylösalaisin tuntuu kuin kaikki todella olisi mullinmallin: pelottaa, hikoiluttaa, sydänlyö tms. Mutta tajuat kai, että ei se sydän loppuun asti sinua tuolla pelillä kanna, aliravittuna ja valvomisen aiheuttaman shokkitilan höystämänä.

Suosittelisin, että siirrät ravinnon ensin päiväsajalle. Vaikka ihan samat satsit kuin mitkä vedät yölläkin, se on vähäistä ja koostumukseltaan kevyttä, mutta ihan hyvän pohjan saat jo noista koottua. Koita ymmärtää miettimällä muita eläinkunnan olioita, niidenkin on saatava ravintonsa säännöllisesti. Koita toteuttaa ruokailua, jossa jaat syömisesi aterioiksi päivän ajalle. Samaan aikaan koitat kääntää unirymisi ajantasalle. Nämä asiat sinun on ennemmin tai myöhemmin kohdattava, etenkin jos pääset toivomaasi hoitoon ja ensisijaisesti mikäli haluat elämäsi jatkuvan ja valoisamman tulevaisuuden koittavan.

Huomaa myös seuraavat sallitut ja ainakin hoidossa kohdattavat asiat:
-ruokavaliota monipuolistetaan, eli omatoimisesti voisit tehdä vaihtelua syömiesi ruokien syöntijärjestyksessä, kokoonpanossa ja ravintoarvoissa.
-ruokailua ei voi suorittaa kellon vaan kehon mukaan
-liikuntaa voi lisätä ja lisätään kun homma alkaa sujua. näin lisätään ruokahalua ja edistetään ruoansulatusta. (liian aikaisessa vaiheessa turha pakkoliikunta on turhaa)
-ruoka saa maistua hyvältä: mausteet, rasva..
...
tässäpä muutama asia. Lisäksi voisit lainata kirjastosta syömishäiriöisen itsehoitokirjan

Huh... Äsken lähti lounas vähän käsistä...
Pelkkää rasvaa ja hiilaria koko lautanen täynnä, vituttaa nyt. Loppu viikon voisi sitten sydä salaatti ja keittopainotteisesti.

Huh... Äsken lähti lounas vähän käsistä...
Pelkkää rasvaa ja hiilaria koko lautanen täynnä, vituttaa nyt. Loppu viikon voisi sitten sydä salaatti ja keittopainotteisesti.
..... :jahas: et oo tosissas? Kenenkään viikko ei mene tuollaisesta pilalle. Oikeasti.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
..... :jahas: et oo tosissas? Kenenkään viikko ei mene tuollaisesta pilalle. Oikeasti.

No ei välttämättä menisi jos olisi viikonloppuna syöty terveellisesti. Tuo lounas oli käytännössä pitkäli RAX-tyyppinen vaikka ei toteutunutkaan kyseisessä lafkassa. Pitänee kuitenkin käydä joku hikiliikunta tekemässä illalla, että saa vähän edes anteeksi.

Moikka, kaipaan vinkkejä viikoksi (jos toiseksikin ja useammaksi)!!

Mulla syöminen on kutakuinkin kunnossa kun aloin syödä tukevamman aamupalan. MUTTA ongelma on siinä, että vaikka miten tuhdisti ja kuitenkin terveellisesti syön päivän mittaan, illalla on vaikea olla syömättä turhuuksia. Olen 160 cm ja painoa 57 kg ja uskoakseni paino on hyvässä nousussa. Eli tiedän mitä kuuluisi syödä ja mitä ei, mutta sanotaan että klo 18 jälkeen (jos en ole salilla tms) tuo ahmiminen ottaa yliotteen. Ja se pahin pointti on siinä, etten silloin edes välitä ruokavaliostani tai muusta kuntoilulla aikaansaamastani olosta/lihaskunnosta. Mitä voin syödä, että ei ole nälkä, mutta syömisen himot loppuu tavalliseen kotiruokaan? Kaikki on kokeiltu, esim. tekee muuta ettei muista ruokaa, tekee terveellisiä versioita jälkiruuista blaa blaa. Ei auta. Olen vain tuudittautunut siihen, että periaatteessa ihminen syö tarpeeseensa enkä ole kummemmin välittänyt asiasta. Läskit ei oo lisääntyny jne eli sikäli asia ok (paitsi että nukun huonommin tosi täydellä vatsalla). Mutta jos aloitan jossain vaiheessa dieetin tms tullee se oleen vaikeeta... Ja juuri siksi että itse tiedän tämän olevan ongelma jota en hallitse. Eli kaipaan sellaisia koko elämää koskevia vinkkejä, siis että voin alkaa ajatella asiaa uudella, terveellä tavalla!! tulipahan sepustus tästäkin.... :D

Ei enää ikinä prkl. On myös ihanaa huomata kuinka miehet kiinnostaa jälleen! :lol2:

Hehe. Totta! :D
Jokseenkin kyllä jälkeenpäin kauhistuttaa ne ohieletyt vuoden, sillä nuoruus on niin lyhyt ettei sitä todellakaan olisi kannattanut hukata tuollaiseen. Mutta ei auta muuta ku suunnata katse tulevaisuuteen... onhan tässä vielä aikaa :)

nykyään syön 1200-2000kcal päivässä, n 3h. välein. koitan syödä yhden aterian päivässä ja katson että syön kohtuu puhdasta ruokaa kuten täysjyvää, ei eineksiä jne. herkuujakaan en ole kieltänyt itseltäni kunhan ei hirveitä määriä syö eikä päivitäin eli kohtuudella :).
mulle on toiminut hirmu hyvin tällainen fiilispojalta syöminen ja keho on tottunut saamaan ravintoa tasaisesti pitkin päivää...kun olo on kylläinen tai ei ainakaan nälkäinen on mielitekojakin vähemmän ja niistä pääsee myöskin helpommin eroon.
varmaan jossain vaiheessa alan tarkemmin taas laskeskella että paljonko mitäkin pitäisi saada jne. mutta nyt koitan vain pitää mielessä mitä syödä ja miten paljon siitä sen enempää stressaamatta.

Tiedän että joulu tulee olemaan mulle aika vaikeeta syömisten suhteen, sillä menen lomallani vanhempien luo...siellä sitten kaapit pursuilee herkkuja jotka kuiskii että "tuu maistaan"
ja vaikkakin olen sitä mieltä että jouluna nyt vähän voi herkutellakin niin rajansa kaikella :curs:.
tuon tähden kauhulla odotan joulua...sen jälkeen varmasti masentaa kun on koukussa sokeriin ja paikat alkaneet löystyä ja taas aloitettava homma alusta :itku:
oisko mimmeillä mitään hyviä keinoja miten tuota herkuttelua voisi koittaa itseltään hillitä?

Malena hei.. Joulu on kerran vuodessa ja silloin saa kyllä syödä niin, että napa paukkuu! Ei rajoituksia jooko? Se on eri asia, että vetääkö joka viikonloppu överiksi herkkujen kanssa mutta ei jouluna saa semmoisia ajatella, silloin vaan syödään niin paljon kuin huvittaa ja vaikka se sapuska koostuisi suurimmaksi osaksi suklaasta (kuten minulla :)) niin mitä sitten? Ne pari päivää on ihanaa aikaa ainakin minulle (nykyään) kun voi vaan olla ja mutustaa.
Ja hassua kyllä, yleensä kun itselleen antaa luvan syödä vaikka rekkalastillisen mässyä niin sitä ei tule syötyä niin paljon.
Etkä sinä parin päivän herkuttelusta ala löystyä jos muuten on paketti kasassa, ylilyöntejä ei liioksi harrastella jne. Turhan semmoisesta on stressiä ottaa!

Itselläni on toiminut juuri sama kuin sinulla. Ruuan kanssa mennään vähän fiilispohjalta. Tottakai ennen ja jälkeen treenien pitää vähän sumplia ruokailuaikoja ja mitä sitä suuhunsa pistää mutta muutoin mennään aika rennosti. En katso kelloon jos tekee mieli syödä tai ei tee mieli. Joskus saatan jättää aamupalan välistä kun ei tosiaankaan mene muu kuin maitokahvia alas ja syön sitten tukevamman lounaan. Jos hera+malto sörsseli tökkii niin syön maitorahkaa ja banaania treenin päätteeksi. Jos tekee mieli vaaleaa paahtista niin syön vaaleaa paahtista. Jos tahdon ravintolassa jälkkäriä niin otan sitä vaikka se olisikin keskellä viikkoa ja olisin juuri syönyt turhan tuhdin aterian :D
Kuitenkin perusrunko pysyy kasassa ja se tietty rutiini on syntynyt. Hyväksi havaitut jutut säilyy päivästä toiseen. Joskus tulee mässättyä viikko putkeen kun mikään muu ei kiinnosta, mutta ei sekään maata kaada eikä sen jälkeen tarvitse syödä yhtään normaalia vähempää.
Rauta nousee, tulokset paranee ja kroppa saa uutta muotoa jatkuvasti :)

Jos toi jouluasia ahdistaa ihan kauheesti, niin miksei vois vähentää kuvittelemaansa damagea esimerkiksi liikkumalla vähän enemmän just ennen ja just jälkeen joulun (tai vaikka pari mukavaa kävelylenkkiä naapureiden jouluvaloja katsellessa itse joulupäivien aikana). Jos mua ahdistaa joku yksittäinen juhlakeikka, niin teen juurikin näin ja aina kun olen valmistautunut hyvin, ei oo omatunto soimannu milllään tavalla.

Edit: eikä oo tullu minkäänlaista damageakaan :)

Jouluhan on paras aika koko vuodesta! Ja yksi sen ihanimmista puolista on juuri se että kaapit ja kauppojen hyllyt pursuavat ja tursuavat herkuista, valot tuikkivat, kynttilät ja piparkakkuset tuoksuvat. Ei malttaisi odottaa kun pian se taas tulee. Joulu ei vaan tunnu samalta jos sitä yhtä ajanjaksoa ei elä vuodessa koko sydämestään. 3 vuotta ilman suklaata jouluna, joten takuuvarmasti tänä jouluna toivon sitä rasiakaupalla :evil:. Ja mummon ruuat :kuola:...

eyd on kyllä siinä mielessä oikeassa että joulu tosiaan on vain kerran vuodessa ja siitä pitää saada nauttia ja ehdottomasti haluankin nauttia!...jopa niistä kaikista herkuistakin ilman hirveitä tunnontuskia...mutta kysymys ei tosiaankaan ole vain niistä joulun pyhistä vaan olen viikon ja luultavasti parikin ja meillä todellakin herkutellaan kokoajan (joulusta uuteen vuoteen!)

ja kuten anix neuvoikin niin pitänee alottaa jouluvalmistelut sitten hyvissä ajoin ;)
koitan kuitenkin pysytellä siis erossa niistä pursuilevista ja tursuilevista hyllyistä ennen joulua!

Niin syy siihen, miksi itse teen näin, on se, että ei jää se juhliminen sitten päälle moneksi viikoksi. Muutamassa viikossa ehtii oikeasti tekemään ihan hyvät damagetkin. Joulu ei itselle ole mikään ongelma, kun silloin en käytä alkoholia. Mutta auta armias ne keikat, joissa viina on mukana. Se syöminen ei lopu ikinä jos ei sitä lopeta jo seuraavana päivänä. Krapulapäivänä menis kevyesti koko seuraavan viikon kalorit tosta noin vaan. Aivan pohjaton nälkä ja ku yhen päivän vetää niin, on tosi vaikeeta lopettaa seuraavinakaan päivinä.

jouluna (tai välipäivinä ainakin) on niin paljon aikaa, että ehtii hyvin käydä lenkillä tai sotkea crosstrainerilla kotona. Mä vedän navan täyteen onnellisesti jouluna, vaikka lähdenkin viikoksi 28. pvä Milanoon ja aion sielläkin vedellä pizzaa hyvällä omalla tunnolla. Ei se viikko kaada mitään, jos hiukan edes laittelee tassua toisen eteen :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom