Ongelmantynkää peilikuvan kanssa

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli nyt päästään tähän minun ja ehkä monen muunkin semi-mentaaliseen ongelmaan.

Eli monella on itsevarmuuden ja peilikuvan kanssa useasti paljon ongelmia, jolloin useasti vaihtoehtona itsevarmuuden\peilikuvan parannukseen aletaan käymään salilla. Hyvinhän se toimii, jos kärsivällisyyttä oikeastikkin riittää ja tahdonvoima on ihan niin korkealla että asioita tekee, eikä mieti.

Minä sitten sijoitun noihin miettijiin. Kärsivällisyys ei anna tietyllä tilanteella periksi, mutta kyllä heittää veivinsä kun kerran jättää vaikka panostuksen vähälle.

Mutta jappastuksen jälkeen suoraan asiaan ! :)

Olen huomannut olevani vähän turhan hoikka. Kaikki sen tietää, maskuliinisuus katoaa kauvas pois, jos on hoikka ja tietenkin lihakseton. Rintalihaksia ei edes suurinpiirtein tunne, (tai että olisiko niitä edes) paitojen hihoistakin puolet jää käyttämättä kun käsivarret ovat sen verran laihat, ja luut tuntuvat tiettyjen alueiden läpi, kuten rintakehä, lapaluut, olkapää, selän alueelta muutamia luita, kylkiluut.

Sitten tämä omasta mielestä inhottavin, vartalon leveys. Kuulin että syömällä vaan yksinkertasesti kasvaa. Aloin harrastamaan sitä, ja nyt huomasin, että minun yksi ylpeyksistä, mahani, oli paisunut\kasvanut. Mikään muu ei ! Kyllä potki päähän. Lähinnä, tuli semmoinen olo, että sama se on lopettaa ja ei muutakuin :kippis1:

Tahtoisin tietää, että mistä nämä johtuu, miten asiaa voi parantaa. Kirjoittakaa teidän lohduttavia tekstejänne ja löytäkää tälle parannus ! Olen aikalailla valmis lähes kaikkeen, salilla käyminen onnistuu se pari kertaa viikossa ja syöminenkin, jos vain panostan siihen enemmän. En halua tuntea oloani klonkuksi aina kun vilkuilen itseäni peilistä tai katsele muita ihmisiä.

Tämänhetkistä painoani en tiedä mutta pituuteni on suurinpiirtein 167 cm.

Ja ei, en ole anorektikko. :david:

Oot just hyvän mittanen näihin hommiin. Nyt vaan lukemaan pakkista ja 3 kertaa salille viikossa+hyvät sapuskat niin vuoden päästä oot eri ruho.

Ja unoha se:kippis1:

Saattaapi sivuta tredin aihetta mutta itellä sieltä peilistä kurkistaa aina sama lihakseton kynis. Kumma juttu kun vaikka kuinka kehittyis ni itse näkee aina sen kyniksen sieltä peilistä. ps. en ole iso tai lihaksikas, mutta myöskään kynis..

Kiitos vastauksista kovasti. :) Kuten ThomasKurseikko sanoi, vuoden päästä olisin eri ruho. Toisaalta itselleni se vuosi on jumalattoman pitkä aika mutta kun tarkemmin miettii että jos olisin asian aloittanut jos viimevuoden alusta, niin nythän olisi vuosi kulunut, ja olisin eri maata kuin silloin ennen.

Lohduttavaa ajatella noin, ja pitää se pistää hanskat käteen, tehdä se ruoka eikä nälkäisenä painua nukkumaan, käydä siellä salilla ja ruveta toimimaan. Pitää vaan jaksaa. :)

Kiitos vastauksista kovasti. :) Kuten ThomasKurseikko sanoi, vuoden päästä olisin eri ruho. Toisaalta itselleni se vuosi on jumalattoman pitkä aika mutta kun tarkemmin miettii että jos olisin asian aloittanut jos viimevuoden alusta, niin nythän olisi vuosi kulunut, ja olisin eri maata kuin silloin ennen.

Lohduttavaa ajatella noin, ja pitää se pistää hanskat käteen, tehdä se ruoka eikä nälkäisenä painua nukkumaan, käydä siellä salilla ja ruveta toimimaan. Pitää vaan jaksaa. :)

Tässähän sinä itse sanoitkin sen avaimen menestykseen.
Helppoa se ei tule varmasti olemaan, mutta vuoden päästä olet iloinen!

Tsemppiä vaan sulle :thumbs:

Ei se vuosi niin pitkä aika ole kun ekoina kuukausina tapahtuu suurimmat muutokset ja siitä saa lisää inspiraatiota jatkaa hommaa :rock:.

Tsemppiä! :whip:

Itselläni on on jollain tasolla samaa ongelmaa. Ajattelen lähes jokapäivä sitä kehitystä, ja se joskus masentaa, vaikka tietää ettei pitäisi.

Tosin viimeinkin on tuloksia tullut, valitettavasti se maha on kyllä kasvanu, mutta se nyt oli odotettavissakin :) Sinänsä kyllä huvitavaa, kun omistaa sellaset geenit että se kaikki rasva kehossa menee vatsaan ---> esim. ranteen ympärys reilu 15cm :D

Saattaapi sivuta tredin aihetta mutta itellä sieltä peilistä kurkistaa aina sama lihakseton kynis. Kumma juttu kun vaikka kuinka kehittyis ni itse näkee aina sen kyniksen sieltä peilistä. ps. en ole iso tai lihaksikas, mutta myöskään kynis..

sama ongelma mulla. mutta siinä se taika piileekin. joku viisas on sanonut että kun on tyytyväinen tuloksiinsa niin kehitys loppuu. nälkää pitää olla.

ite nään peilistä sen saman kynäniskan kuin vuosia sitten vaikka paino on noussut 65-105kg. ja salilla tuntuu aina siltä että on se salin pienin ja siimoin reenaaja.

sama ongelma mulla. mutta siinä se taika piileekin. joku viisas on sanonut että kun on tyytyväinen tuloksiinsa niin kehitys loppuu. nälkää pitää olla.

ite nään peilistä sen saman kynäniskan kuin vuosia sitten vaikka paino on noussut 65-105kg. ja salilla tuntuu aina siltä että on se salin pienin ja siimoin reenaaja.
Joo ihan samat tuntemukset mulla ja varmasti monella muullakin. Itelläkin tullu painoa 30 kiloa treenin aloittamisesta mutta peilistä ei huomaa yhtään mitään eroa. Kai se on sitte jonkun näköistä bodaus anoreksiaa että näkee oman kropan huonompana ja pienempänä kuin mitä se ehkä muiden silmiin näyttää.. Ja nälkä vaikuttaa myös helvetisti kehitykseen. Jos esim saavuttaa vaikka penkissä jonkun tietyn painon mitä on tavoitellut(vaikka 130) ja jatkaa treeniä tyytyväisenä "että oonpa vahva kun nostin jo näinkin paljon niin kehitys lamaantuu. Mutta sitten kun nälkä kasvaa ja huomaa että jo pari kuukautta on nostettu sitä samaa rautaa. Ja tekee pienen muutoksen treeniin ja hamuaa ylemmäs tyytymättömänä omiin kynispainoihin niin treenit menee paljon paremmin ja kehittyy:D ehkä sitä vaan kuvittelee mutta omalla kohdalla tän tapaista huomannu:rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Homma on yhtä helppoa paperilla kun esim. laihduttaminenkin.

Eli homma menee jotenkin näin: Syö vitusti, ja treenaa vielä kovempaa. Toinen vaihtoehto on toki tavalla tai toisella päästä yli tästä vartalo-ihanteesta ja lihasten ihannoimisesta.

Tavalla tai toisella, tsemppiä ;) Treenaa kovaa ja syö paljon ja terveellisesti, sekä yritä hyväksyä oma vartalosi.

Onkohan sulla toi lisäravinne puoli kunnossa? Vähintään palkkari pitää olla käytössä. Sit lisäks mielellään jotain perus heraa ja deksroosia ennen nukkumaan menoa. Ja öljyt tietty koska hyviä rasvoja tarvii kasvavaihminen. Itellä oli vähän sama ongelma peilin kanssa mut kyl se pikku hiljaa helpottaa ku treenaa vaa nii v...sti.:rock:

Muista myös nukkua paljon. Ite aloin kehittymään kun aloin vetämään päikkäreitä 2 tuntii.

Tsemppii treeneihin.:whip::D

Onkohan sulla toi lisäravinne puoli kunnossa? Vähintään palkkari pitää olla käytössä. Sit lisäks mielellään jotain perus heraa ja deksroosia ennen nukkumaan menoa. Ja öljyt tietty koska hyviä rasvoja tarvii kasvavaihminen. Itellä oli vähän sama ongelma peilin kanssa mut kyl se pikku hiljaa helpottaa ku treenaa vaa nii v...sti.:rock:

Muista myös nukkua paljon. Ite aloin kehittymään kun aloin vetämään päikkäreitä 2 tuntii.

Lievä :offtopic:
En kyllä suosittelisi kenellekään mitään nopeasti imeytyvää hiilihydraattia ennen nukkumaanmenoa, tai ylipäänsä muuten kuin harjoituksen yhteydessä. Jos hiilareita tarvitsee lisätä, on huomattavasti parempia vaihtoehtoja.

Renevantti, olet nyt samankaltaisessa tilanteessa kuin minä pari kuukautta sitten. Äläkä nyt vain oleta, että vasta vuoden päästä huomaat eron peilistä. Itse olen noin 1,5 kk käynyt salilla ja ennen sitä satunnaisesti treenannut kotona. Ja eron huomaa kyllä jo nyt peilistä. Syöt vain reilusti kunnon ruokaa, etkä pelkää suotta rasvan tarttumista vyötärölle. Oma mahakin alkaa jo näyttämään ihan siedettävältä aikaisempaan verrattuna, vaikka sinne ehkä vähän lisää tavaraa on tullutkin. Eli kyllä ne lihakset kasvaa huomattavasti mahaa nopeammin ja maha alkaakin näyttämään suhteessa melko pieneltä (näin ainakin siis itselläni).

Ja jotta et kokisi tuota melko yleistä "peilikuva ei ole muuttunut mihinkään" -ilmiötä, ota valokuva itsestäsi ilman paitaa nyt, seuraava sitten muutaman kuukauden päästä. Sitten asetat kuvat vierekkäin ---> :wtf: --->:dance:

Eli tässä olisi itse hyväksi todettu resepti itsetunnon kehittämiseksi :

Etsit pakkikselta jonkin hyvän 1-jakoisen treeniohjelman ja käyt sen kolme kertaa viikossa salilla. Syöt paljon, siis kunnon ruokaa. Kehitys taattu. Et edes alussa tarvitse mitään mystisiä lisäravinteita, ne kyllä ehtii ottaa myöhemminkin mukaan.

Näin siis omasta mielestäni, ei varmasti mikään absoluuttinen totuus saati paras mahdollinen tapa tulosten saavuttamiseksi, mutta aloittelijana tiedän suurten muutosten olevan melko pelottavia. Kannattaa siis lähteä näistä perusasioista (ravinto ja treeni) liikkeelle ja ajan kanssa ruveta parantelemaan tapoja ja tottumuksia kaikilla osa-alueilla.

Muistahan jatkossakin lueskella pakkista ja kysellä vain rohkeasti, täällä on kyllä paljon isoja poikia joilta me aloittelijat saamme hyviä neuvoja.:worship:

En kyllä itsekään tätä kommenttia allekirjoita. Mitään palkkareita jne. ei todellakaan tarvitse välttämättä alkuun, jos ei halua lihottaa lisäravinnefirmojen rahapussia. Treeni + reilusti hyvälaatuista prodepitoista ravintoa + sopivassa määrin lepoa, niin kehitys on aloittelijalla taattu.

Treeniohjelmaksi kannattaa ehkä alussa valita 1- tai 2-jakoinen ohjelma sekä keskittyä oikeiden suoritustekniikoiden opetteluun (vähentää loukkaantumisia myöhemmin).

Kun em. asiat ovat kunnossa, niin huomaat peilikuvassasi varmasti muutoksia alle vuodessa. Tai sitten et niitä itse huomaa, mutta ainakin muut huomaavat. :dance2:

Kun em. asiat ovat kunnossa, niin huomaat peilikuvassasi varmasti muutoksia alle vuodessa. :dance2:

Aika motivoivan kuuloista. :hyvä: Ei välttämättä aivan kaikilla sitkeys riittäis jos tulokset näkyis vasta vuoden päästä. Kyllä sitä oikeesti rupee jo parissa kuukaudessa tulokset näkymään. ;)

Tai sitten jos vaikka yrittäisi kääntää edes osan ajatuksista siihen, että treenaamisesta tulee hyvä olo ja se on muutenkin kivaa niin ei mene koko aika sen peilin kyttäämiseen. Ymmärrän, että on kärsimätön; niinhän se on usein laihduttajillakin, että tyssää koko homma kun ei parissa viikossa näytäkään huippumallilta. Varmaan pidät kuitenkin treenipäiväkirjaa? Siinä näkyy muutosta, jota ei saa aikaan istumalla perseellään.

Tai sitten jos vaikka yrittäisi kääntää edes osan ajatuksista siihen, että treenaamisesta tulee hyvä olo ja se on muutenkin kivaa niin ei mene koko aika sen peilin kyttäämiseen. Ymmärrän, että on kärsimätön; niinhän se on usein laihduttajillakin, että tyssää koko homma kun ei parissa viikossa näytäkään huippumallilta. Varmaan pidät kuitenkin treenipäiväkirjaa? Siinä näkyy muutosta, jota ei saa aikaan istumalla perseellään.

Tuo on kyllä niin totta että ne jotka tekee tätä hommaa vaan ulkonäön ja lisääntyvän piparinsaannin perässä ei välttämättä kovin pitkään jaksa vääntää jos ei tulosta ala suht nopeesti tulla. Niistä tulee isoja mörköjä ja timmejä mimmejä jotka tykkää käydä salilla ja tekeevät sitä hommaa siks kun nauttiivat joka toistosta.

Aika motivoivan kuuloista. :hyvä: Ei välttämättä aivan kaikilla sitkeys riittäis jos tulokset näkyis vasta vuoden päästä. Kyllä sitä oikeesti rupee jo parissa kuukaudessa tulokset näkymään. ;)

Hehe.. tottahan se on että tulokset näkyvät nopeamminkin. Itse pidän vuottakin niin lyhyenä aikana, kun on tullut treenailtua sen 12 vuotta punttien parissa. Ei Roomaakaan rakennettu päivässä, joten pitkäjänteisyyttä aina vaaditaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom