Ongelmana selkä

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Olen huomannut, että selkä ei ole kehityksessä pysynyt mukana, kovin hyvin. Paksuutta ja leveyttä ei liiemmin ole siunaantunut, vaikka treenipainot ovatkin kasvaneet, ja tuntuma treeneissä on yleensä hyvä.

Onko tähän ongelmaan olemassa mitään ratkaisua, kun kaikki keinot alkaa olla kokeiltu? Voiko voimakkaat hauikset tahtomatta dominoida selkätreeniä liikaa, tuo voisi olla yksi syy?

Haluaisin kuulla vinkkejä muilta "huonoselkäisiltä", että miten olette saaneet sinne sitä palvia.

Heh, kerrankin ongelma näin päin, yleensä valitetaan reenipainojen junnaamista:)

Mitä sä teet selälle?Ja IMO just voimakkaitten hauisten pitäs edesauttaa sitä,että treeni menee selälle,et ei pitäs siit olla kii

Nyt olen pyörittänyt seuraavanlaista settiä:

Ylätalja/Pari kovaa, ja pumppi sarjaa, toistot: 5-12
Alatalja/Pari kovaa, ja pumppi sarjaa, toistot: 5-12
Pullover/Pumppi sarjaa ~ yli 10 toistoa
Hammerkonesoutu/Pari kovaa, ja pumppi sarjaa, toistot: 5-12

Jalkareenissä on vielä mavea fiiliksen mukaan.

Tuntuman saan päälle, mutta treenin tulos ei oikein näy.

Ite olen ollut siinä uskossa, että vahva hauiksinen tekee ne liikkeet vähän tahtomattaan käsillä enemmän, kun taas heikkokätisellä toisinpäin enemmän?

Itse en juuri keksi ongelmaan muuta kuin, että liikkeet vaihtoon ja kierrättää niitä tietyllä tavalla minkä hyväksi näkee.

Itse en juuri keksi ongelmaan muuta kuin, että liikkeet vaihtoon ja kierrättää niitä tietyllä tavalla minkä hyväksi näkee.

Juu, aika usein sitä tulee pyöriteltyäkin noita liikkeitä, kuitenkin niin, että keskittyy yhdessä nostamaan työmäärää ~ painoja, ja loppuja sit vähän fiiliksellä.

Jotenkin näyttää kun katson, et mul on latsit kiinnittyny hirveen lähelle kainaloa, aika ylös, et tosi paljon pitäs saada tavaraa sinne, ennenkuin näyttää miltään.

Leuanvetoa.

Itselläni mikään lihasryhmä ei tämän palstan mittapuulla ole vielä kovin häävissä vireessä. Olen siltikin saanut aivan huomattavaa kehitystä aikaan selässä niin leveyden kuin voimakkuudenkin puolesta ihan yksinkertaisesti vetelemällä helvetisti leukoja. Välillä tulee vedeltyä painot vyöllä, välillä omalla painolla pumppaillen. Erityisesti lisäpainoleuat leveällä myötäotteella toimivat todella hyvin.

Leuanveto on muutenkin sellainen "tuttu ja turvallinen" selkätreenin perusliike, josta ei enää kyllä viitsisi monipuolisuutensa ja tehokkuutensa vuoksi luopua. Alaselälle tietysti kannattanee tehdä lisäksi ainakin tätä kaikkien suosittelemaa maastavetoa.

Toinen perusliike mikä itelläki toimii on kulmasoutu tangolla, ainakin kokeilemisen arvoinen jokaisen selkätreeniin...

Leuanvetoa.

Itselläni mikään lihasryhmä ei tämän palstan mittapuulla ole vielä kovin häävissä vireessä. Olen siltikin saanut aivan huomattavaa kehitystä aikaan selässä niin leveyden kuin voimakkuudenkin puolesta ihan yksinkertaisesti vetelemällä helvetisti leukoja. Välillä tulee vedeltyä painot vyöllä, välillä omalla painolla pumppaillen. Erityisesti lisäpainoleuat leveällä myötäotteella toimivat todella hyvin.

Leuanveto on muutenkin sellainen "tuttu ja turvallinen" selkätreenin perusliike, josta ei enää kyllä viitsisi monipuolisuutensa ja tehokkuutensa vuoksi luopua. Alaselälle tietysti kannattanee tehdä lisäksi ainakin tätä kaikkien suosittelemaa maastavetoa.

Leukoja tuli vähän aikaa sitten vedeltyä, mutta hartiat ei tykännyt siitä roikkumisesta, ja tuli ihme rutinoita ja kipuja niskaan ja olkapäihin:curs:

Toinen perusliike mikä itelläki toimii on kulmasoutu tangolla, ainakin kokeilemisen arvoinen jokaisen selkätreeniin...

Juu, itsekin tehnyt paljon tätä liikettä, mutta tuntuma sillä on infernaalinen, mutta lihaskasvua ei tuohon lihasryhmään mulle ole juuri siunaantunut.

Selkätreeni:

mave
kulmasoutu
leuat
+joku kevyempi liike

Noihin vaan sitten eri pitusia sarjoja:rock:
Eli jos tekniikat (venytys/supistus) on kondiksessa, niin ei siinä auta muuta kuin tehdä töitä...vuosia.
Kyllä se sieltä tulee.

Nuo kolme liikettä kun tekee kunnon romuilla niin muuta ei tarte.
korkeintaan joku kevyt talja liike päälle tohon loppuun.

ylätaljahan menee paremmin selälle, kun jättää tangon vähän irti rinnasta. Niinkuin neutraali jossain sanoikin.
Tästä ollut ainakin itselle apua.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kokeiles kasvatella pikkuhiljaa sarjojen määrää, toistoja. Eri otteita, noo tiät kyl itekkin :)

Itellä ei selkä reagoi juuri mitenkään reeniin, jos sitä selkä reeniä ei tehdä kahta kertaa viikossa. Se on ainakin itsellä juuri niitä lihasryhmiä. Molemmilla kerroilla leukoja + alataljaa / kulmasoutua. Kolmantena päivänä (jalkapäivä) vielä mave niin avot.

Esiväsytä hauikset. Sitten vetoremmejä käyttäen Leuanveto, kulmasoutu, alatalja ja viimeistelyyn ylätalja. Saattaisi toimia, mutta uskon syyn olevan ennemmin epäpuhdas suoritustekniikka. Eli työ menee enemmän käsille ja ylätaljassa takareisille ( huhu miehestä joka katkaisi takareitensä ylätaljassa? :D ). Jos tiedät että tekniikkasi on kunnossa, niin silloin minun kokemus ainakin loppuu.

ylätaljahan menee paremmin selälle, kun jättää tangon vähän irti rinnasta. Niinkuin neutraali jossain sanoikin.
Tästä ollut ainakin itselle apua.
I agree. Ite teen ylätaljan aina niin, että lasken ihan suoraks (kunnon venytys) sitte siitä niin lähelle rintaa kun tulee, muttei pakolla rintaan asti. Omassa treenissä teen yleensä ekana ylätaljaa 3 sarjaa kunnon romuilla ja siitä siirryn kulmasoutuun jota tulee 4-6 sarjaa nostaen sarjapainoja joka sarjalla ylöspäin ja huippusarjan jälkeen takaisin alaspäin. Hyvin on toiminut. Tämän jälkeen jotain höpöhpöä muutama sarja ja se on siinä.

Jos esiväsyttää hauikset niin sitten se vasta perseelleen meneekin selkäreeni. Eihän se silloin tunnu muualle kun hauiksissa IMO. (perustuu vain omaan kokemukseen)

Kokeiles kasvatella pikkuhiljaa sarjojen määrää, toistoja. Eri otteita, noo tiät kyl itekkin :)
Juuri näin. Treenistä fiksua, ja sarjapainot kasvatetaan hiljalleen. Alotetaan alhaalta ja nostetaan ylös. Tiiät varmaan itekkin mitä tarkotan.

Bustedi: jep. Selkä pitäs ennemmin esiväsyttää, ja siihen en oikeen keksi muita liikkeitä, kun pulloverin. Vissiin ainoo selkäliike mikä ei pahemmin hauiksiin ota.

Antibodari: voisit koittaa tehä selän 2X ja hauiksen 0X viikossa. Varmasti hauiskin kasvaa siinä ohella. Jos kovin pelottaa, niin toiseen selkäreeniin muutama sarja hapaa.

Jos esiväsyttää hauikset niin sitten se vasta perseelleen meneekin selkäreeni. Eihän se silloin tunnu muualle kun hauiksissa IMO. (perustuu vain omaan kokemukseen)

Uskaltaisin väittää että silloin on tekniikassa vikaa ja niitä painoja nostetaan ihan jollain muulla kuin selällä. Itselläni toimii vielä ihan hyvin tehdä selkä esim. hauis liikkeen jälkeen vaikka omistin aika dominoivat hauikset treenauksen aloittaessani.
Tein nimittäin nuo selkäliikkeet enimmäkseen kaikella muulla paitsi selällä. Sitten puhdistin tekniikan ja laskin kaikkia sarjapainoja reilusti. Johan rupesi selkä/sarjapainot kasvamaan.

Juuri näin. Treenistä fiksua, ja sarjapainot kasvatetaan hiljalleen. Alotetaan alhaalta ja nostetaan ylös. Tiiät varmaan itekkin mitä tarkotan.

Bustedi: jep. Selkä pitäs ennemmin esiväsyttää, ja siihen en oikeen keksi muita liikkeitä, kun pulloverin. Vissiin ainoo selkäliike mikä ei pahemmin hauiksiin ota.

Antibodari: voisit koittaa tehä selän 2X ja hauiksen 0X viikossa. Varmasti hauiskin kasvaa siinä ohella. Jos kovin pelottaa, niin toiseen selkäreeniin muutama sarja hapaa.

Mut riittääkö jo se tavallaan kahdeksi selkätreeniksi, jos maastaveto on jalkatreenissä? Ja muu yläselkä omassaan?

Uskaltaisin väittää että silloin on tekniikassa vikaa ja niitä painoja nostetaan ihan jollain muulla kuin selällä. Itselläni toimii vielä ihan hyvin tehdä selkä esim. hauis liikkeen jälkeen vaikka omistin aika dominoivat hauikset treenauksen aloittaessani.
Tein nimittäin nuo selkäliikkeet enimmäkseen kaikella muulla paitsi selällä. Sitten puhdistin tekniikan ja laskin kaikkia sarjapainoja reilusti. Johan rupesi selkä/sarjapainot kasvamaan.

Juu, siis joskus jos huvittaa, niin teen rykäsysarjan, eli ronskimmin painoja liikkeelle, jos haluan uuden enkan tms. Pääosin kuitenkin teen tuntumalla ja hyvällä tekniikalla:)

Selkä kestää paljon treeniä, joten mielellään se kannattaa treenata kahteen kertaan viikossa. Mulla lähti latsit kasvuun lisäpainoleuoilla ja paksuutta tullu mukavasti mavella.

Uskalla väittää vaan. Itse uskallan myös väittää, että omassa selkä treenissä on tekniikat suhteellisen kohdallaan.

Miksi tämmöstä ei hirveästi kuule muiden tekevän, jos se on hyvä keino eliminoida rasitusta hauiksilta pois?

Miksi ne hauikset pitää esiväsyttää, jos liikkeen tekee selän lihaksilla? niinkuin itse sanoit, jos se liike ottaa jo ennen esiväsytystä paljon hauiksiin se tehdään aivan väärin.

Suurinta osaa selkä liikkeistä on myös aika mahdotonta tehdä niin, etteivät hauikset aktivoituisi.

Tässä vain omia kokemuksia ja mielipiteitä :piis:

Suositut

Back
Ylös Bottom