Ongelmana selkä

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Teetkö leuat vasta- vai myötäotteella? Itselläkään ei olkapäät tykkää erityisemmin, jos myötäotteella tekee. Jos teet myötäotteella, niin kokeile vastaotetta. Voit myös koittaa jättää liikkeen alhaalta vajaaksi siten, ettei kädet pääse suoraksi asti.

Näistä leuanvedoista. Miten porukka vetää leukansa?

Eli, vasta- vai myötäotteella ja vedättekö aina leuat (tangolla) niin että se tanko menee niskan taakse vai vedättekö eteen (kaulan eteen)?

Meinaan vain että itse olen vedellyt myötäotteella sillein että tanko menee niskan taakse.

Mut mikä ois se tehokkain tapa?

Tehokkainta versiota ei ole. Perusprinsiipit ovat lähinnä, että tekee useita treenejä viikossa ja vaihtelee käsien otteita. Eli usein, monipuolisesti ja harvemmin tappiin asti. Kun op max on helppo 10, niin lisäpainot vyötäisille.

Itse vedän kolme kertaa viikossa, joista keskimmäinen on leveä myötä ja loput kaksi noin hartioiden levyisellä vastaotteella. Kehitystä on lähes mahdotonta välttää.

Mä olen saanut oman selkäni luokasta paska, luokkaan ihan ok.

Ja tähän toimi hyvin kun pudotti sarjat tonne 6-10 toiston paikkeilla, suosien kaseja. Ton pitusilla sarjoilla saa sarjapainot kasvuun ja se on erittäin tärkeetä...ainakin mun selälle. Mä suosein pitkään kulmasoutua ja ylätaljaa. Ylätaljaa etenkin v-kahvalla, hakkaa mun mielestä leuanvedot 6-0. Kulmasoutua tein vähän ronskimmalla tekniikalla ja suht pystystä.

Nyt saatiin salille vipuvarsikoneet, sekä ylhäältä vedettävä, että soutukone. Muuttuu siis selkätreenini täysin. Teen selälle nyt vipuvarsisoudun...KOVAA ja päälle sitten vipuvarsivetoa, eli sitä ylätaljan tapaista. Molemmissa saa liikeradan aikaisempaa pidemmäksi ja silti pidettyä isot romut liikkeellä, eli odotan saavani hyvää kehitystä jatkossakin, vaikken teekkään vapaalla tangolla.

Nyt kun en tee kulmaosutua tangolla, voin tehdä SJMV:tä takareisille taas kunnolla. Molemmat samaan aikaan ei mulle sovi, ei vain alaselkä palaudu siitä.

No en mä tiiä mitä tämä avautuminen ketjun aloittajaa tai ketään muutakaan auttoi. Lähinnä toin tässä kaksi pointti esiin. Eli ylätalja on hyvä liike, vipuvarsikoneet on loistavia selkätreeniin ja että sarjapainoja kasvattamalla saanee lihaksetkin kasvuun. Pystyy tekeen ne punppisarjatkin sitten jatkossa isommilla painoilla. Jos aina hinkkaa sitä kulmsoutua 80 kilolla, ei varmastikaan selkä kasva vaikka tekniikka ja tuntuma ois miten hyvä tahansa.

eikö ketään tee ylätaljaa leveellä otteella niskan taakse?

No, jos kerrot vakuuttavasti miten sillä saa selän kasvuun.

Sen lisäksi tuo tuntuu jotenkin niin luonnottomalta liikeradalta ettei ole toista. :D

Ja se on KUKAAN, vituttaa nuo kaikki ketä- sanaa käyttävät.:offtopic:

Niin, itse sain joskus aikoja sitten ennen kuin aloitin salilla käymisen tehtyä voin 15 leukaa. Sitten kun paino nousi, niin leuat jäivät pois ohjelmasta, koska ei saanut niin montaa enää. Nakersi. Nyt olen taas aloittanut leukojen tekemisen ja ainakin voimaa on yläselkään tullut, kehitys leveydessä on pienempää, mutta kyllä se tästä. Joten leukoja suosittelen eri oteleveyksillä ja variaatioilla, kuten moni muu on jo kertonutkin.

tää on ainakin toiminu mulle...en tiiä sit miten se muille toimii..

lämmittely: leuat myötäotteella eteen 12-15 omalla painolla
1.liike: Leuat myötäotteella eteen (10,8,6) mieluiten lisäpainoilla ja ei päästä käsiä suoraks vaan laskee niin paljon et "latsit" venyy
2. liike: Ylättalja kapeella eteen (10,8,8,6) ei vedä ihan rintaan asti vaan siihen et lapaluut tuntuu olevan yhdessä.
3.liike: alatalja: (10,10,8) ensimmäinen sarja suht kevyt..sit lisää kymmenen kiloa ja tekee raskaamman kympin ja sit viimenen tosi raskas..
4.liike: kulmasoutu käsipainoilla: (3x12) hallittu ja hidas liike...keskittyminen tekniikkaan oleellinen..ettei tuu sitä turhaa rykimistä ja hötkyilyä...

lopuksi ennen kuin kukaan kysyy miksen treenaa alaselkää niin treenaan muutta muina päivinä...kuten teen rinnalle vedon ma ja pe..ja maven jalkapäivänä eli keskiviikkon..:D:D...

toivottavasti tosta on jollekkin apua..:rolleyes:

Viimeksi muokattu:
Sen lisäksi tuo tuntuu jotenkin niin luonnottomalta liikeradalta ettei ole toista. :D
Mun mielestä on kiva laittaa 150 kiloa ylätaljaan vetäen voimalla se alas niskan taakse ja ponnahtaa katosta läpi painopakan laskeutuessa alas.
Ja se on KUKAAN, vituttaa nuo kaikki ketä- sanaa käyttävät.:offtopic:
Nimimerkillä turkulainen
Niin, itse sain joskus aikoja sitten ennen kuin aloitin salilla käymisen tehtyä voin 15 leukaa. Sitten kun paino nousi, niin leuat jäivät pois ohjelmasta, koska ei saanut niin montaa enää. Nakersi. Nyt olen taas aloittanut leukojen tekemisen ja ainakin voimaa on yläselkään tullut, kehitys leveydessä on pienempää, mutta kyllä se tästä. Joten leukoja suosittelen eri oteleveyksillä ja variaatioilla, kuten moni muu on jo kertonutkin.
Vähän samanlainen probleemi. Mulla ei ole paino noussut mitenkään erityisesti, mutta käsien voimiin nähden yläkroppaan on tullut sen verran lihasta, ettei punnerrukset ja leuanvedot suju samalla tavalla kuin ennen. Puolen tusinaa leukaa tuottaa suuria vaikeuksia, vaikken mitään narukäsiä varsinaisesti omaa. :rolleyes:

Ja varsinaiseen asiaan. Kait mä olen jotain tänne aikaisemmin rustannut, mutta anyway, yläselkään olen saanut lihaa pelkällä kulmasoudulla ja alataljasoudulla, mavea olen vasta viime aikoina ruvennut tekemään ahkerasti, koska aiemmin polvet sanoivat "ai vittu", ja ei tullut mitään. Kevyillä painoilla koitin mavea ja goodmorningseja, mutteivät tuoneet juurikaan kehitystä. Selänojennukset lisäpainoilla on myös kurko liike.

No, jos kerrot vakuuttavasti miten sillä saa selän kasvuun.
Millään yksittäisellä liikkeellä ei tuota saada aikaan.

Kovasti kaikki tuntuu nykyään hehkuttavan juurikin leuanvetoja. Paskat se mikään ehdoton liike ole, hyvä sellainen kuitenkin. Mitään liikettä ei pitäisi liikaa ylistää tai suoraan tyrmätä, kyllä niille kaikille paikkansa on - ne pitää vaan sovittaa omaan ohjelmaan.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom