Ongelma epäkästreenissä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gusse
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
En millään saa epäkkäitä kasvamaan. Teen kaksi kertaa viikossa ne. Ja tässä jotain liikkeitä joita teen. Pystysoutu 60kg x 8 Olankohautus tangolla 120 x 13
Vipunostot pienillä painolla niin paljon kun menee. Joten oliskohan jollain jotai vinkkejä tähän isoon ongelmaan...:rock:

Teetkö selän takaa olankohautuksia tai kässäreillä? Jos et, niin kannattaa :)

Kohautukset saa tuntumaan myös sellasessa pena/pystypunnerrustaljassa vai mikä se nyt on? ja kässäreillä olkapäitä voi myös pyörittää takaa eteen tai päinvastoin. turha varmaan mainita vetoremmejen tarpeellisuudesta;) niin ja mave tottakai,sekä alataljasuotu epäkkään keski-ja alaosaa ajatellen...

mulla on epäkkäät kasvanu hyvin käsipainoilla suoritetulla olankohautuksella. Mitä isommat painot puhtaalla ja täyspitkällä liikeradalla saa liikkumaan,sitä isommat epäkkäät.

Mäkin suosin kp olankohautuksia. Ja myös suoralla tangolla. Tota en ookkaan ikänään kokeillut että selän takaa... Vois koklaa joskus!

Pystysoutua vaan kehiin! Tee se niin, että tarkoituksella "kohautat" hartioita ylösnostovaiheessa. Toimii takuuvarmasti!

Kohautukset saa tuntumaan myös sellasessa pena/pystypunnerrustaljassa vai mikä se nyt on? ja kässäreillä olkapäitä voi myös pyörittää takaa eteen tai päinvastoin. turha varmaan mainita vetoremmejen tarpeellisuudesta;) niin ja mave tottakai,sekä alataljasuotu epäkkään keski-ja alaosaa ajatellen...

Itse en pyörittelisi. Onhan täälläkin varoiteltu siitä, että pyörittelemällä olkapäitä kohautuksia tehdessä saa olkapäät helposti rikki. Osalle ei tietenkään tule minkäänlaisia ongelmia, kuten ei myöskään niskantakaa pystypunnertamisesta.

Aiheeseen: Kohautuksia käsipainoilla ja tangolla! Itse pyrin välillä kohauttamaan olkapäitä takayläviistoon (vaikea selittää), ja saan sillä hyvän tuntuman...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kannattaa kohautuksia tehdessä päästää venymään siel alhaalla kunnolla, ihan alas asti, tuntuma aivan tajuton :whip:

ps. ite en pysty tekee kunnolla noita tanko-kohautuksia seläntakaa, ku perse tulee tielle :(

edit. ja kohautuksiakin tehdessä kannattaa vaihdella sitä toisto määrää.

mulla on epäkkäät kasvanu hyvin käsipainoilla suoritetulla olankohautuksella. Mitä isommat painot puhtaalla ja täyspitkällä liikeradalla saa liikkumaan,sitä isommat epäkkäät.

Hakkaa kyllä tuo kuvaamasi käsipainoliike tankoliikkeen 6-0.

Mun mielestä tosin epäkkäiden suora treenaaminen kahdesti viikossa on vähän turhaa, edes 1-jakoisessa. Jos/kun järkevässä ohjelmassa on mukana vähintään kulmasoutu, saa epäkkäät kyytiä jo siinäkin. Yhtenä päivänä viikossa niitä voi sitten kurittaa suoraankin. Jos taas ohjelmassa on sekä mave että kulmasoutu, ei välttämättä tartte suoraa epäkästreeniä ollenkaan. Lihas se on epäkäskin ja kasvaa levossa kuten muutkin lihakset. Eli jos treenaa liikaa niitä, ei kasvua pääse tulemaan.

Ite teen mavea, kulmasoutua ja pystysoutua joka toinen treeni (melkein 1-jakonen ohjelma), ja epäkkäät kasvaa kyllä hyvin. Ton suorempaa treeniä ei tartte, imo.

Mä taas oon huomannu sen, että epäkkäät tarttee kunnolla painoa ja vähän vielä lisää. Oma tapa on tässäkin liikkeessä se, että ekaan sarjaan laitetaan oikein kunnolla painoa ja tehdään sillä n. 8 säälittävää nylkytystä. Seuraavaan sarjaan painoa pois ja ehkä muutama toisto lisää, ja sama sitä seuraavaan jne.

Esimerkkinä mitä olen parhaimmillani tehnyt:
1. sarja 200kg
2. sarja 180kg
3. sarja 140kg
(4. sarja 100kg)

Neljäs sarja siksi suluissa, kun en sitä aina tee. Ja järkikin kai jo sanoo, että varsinkin viimeinen sarja on überpuhdas ja hiiiiitaasti kiduttamalla tehty 15 toiston sarja. Sehän tossa hyvä onkin, kun alkuun rikotaan lihasta isoilla painoilla ja loppuun otetaan hillitön pumppi.

Tohon päälle oon tehny vielä sarjan pienen pienillä painoilla alataljassa epäkkäitä. Eli otan vaan tangon käteen ja kiskon lapoja yläviistoon yhteen. Ottaa sinne takaosaan ihan simona.

Ja treenaan sitten nelijakoisella, ettei kukaan ihmettele sarjamääriä.

Teen kyllä mavee, pystypunnerrusta, kohautuksia takana ja käsipainoilla ehkä ne rupee sit jossai vaihees kasvaan.(toivottavasti)

Katsokaa noita kuvaosion mavettajia, kaikilla ihan järkyttävän hienot epäkkäät. (Hulkki, Ruhli yms)

EDIT: eli pointti oli että mavetus on varmasti hyvä lääke.

Epäkkäät oli kyllä pirun hitaita kasvamaan alussa. Puoltoistavuotta ehdin reenata ilman mainittavaa näkyvää tulosta siellä alueella, vaikka tein kyllä kohtauksia ja muita epäkkäisiin tehoavia liikkeitä (mavea en ole tehnyt koskaan kuin pumppia kevyillä rojuilla, joten siitä tuskin on ollut mitään apua epäkkäissä).
Sitten yhtäkkiä ilman suurempia muutoksia reenissä ne heräsivät kasvuun ja ottivat muut lihasryhmät kiinni muutamassa kuukaudessa, enkä osaa tarkalleen sanoa miksi.
Käsipainokohtautukset on minusta ollut paras liike tuohon osastoon.

En tiedä mikä liikkeen virallinen nimi on, mutta "vauhdikkaaseen maastavetoon yhdistetty olankohautus" tuntuu ainakin itsellä ottavan eniten epäkkäisiin rinnallevetojen lisäksi.

Mulla ei tullu kehitystä pitkään aikaan ennenku huomasin, että asento oli aivan väärä. Kannattaa ainakin käsipainoilla tehdes pirusti kiinnittää huomiota siihen asentoon ja haeskella hyvää tuntumaa..

Suositut

Back
Ylös Bottom