Omituiset tavat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nCh
  • Aloitettu Aloitettu
Kahvihifistelyä harrastava kaveri kertoi kahvin tulevan myös erimakuiseksi jos täyteen kupilliseen kuumaa kahvia kaataa kylmää maitoa vs maito ensin pohjalle ja päälle kahvia :rolleyes:
Joku maidolla kahvinsa pilaava voisi kokeilla :)

todellaki maistuu erilaiselta Mutsi laittaa välillä noin ja eihän se ny samalta maistu!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
- Autolla ajaessa jatkuvasti tarkistettava mitenpäin valokatkaisin on. Silmäilen sitä niin usein että haittaa melkein ajamista. tai on haitannutkin yhden "kolarin" verran :D nuorempana mopolla ajaessa.
- Laskeminen päässä että kuinka kauan jonkin asian tekeminen kestää tai esim hampaita pestessä saatan laskea parikin kertaa 1,2,3,4,5,6,7,9,10 aina loppuu 10:iin tai 12:toista. :o huomaan siis laskevani kun jotain teen.. liekö jäänyt salilta?
- wc rullan kääntö +
- lyhtypylväiden tutkiminen autossa +
- tavarat levällään esim pöydällä mutta jossain "järjestyksessä" +
- mahdollisesti itsensä katsominen kiiltävästä pinnasta ohimennessä +
- hartioiden vertailu esim. kaverin kanssa kauppaan mentäessä ovien laseista +++ :D
- erilaisten papereiden haaliminen vessoista, salilta ja huoltiksilta taskuihin turhanpantiksi + koska ei niitä edes muista käyttää vaan unohtaa taskuihin ja mahtollisesti kulkeutuu myös pesukoneeseen jos ei huomaa poistaa niitä taskuista. ja joka ikisissä housuissa sama juttu aina on paperia taskut täynnä..
- ja nyt huomasin että hymyilen itselleni aina kun katson peiliin oikein kunnolla irvistäen. huoh..
- yksin kotona intoilu? emäntä poissa minä hypin pöydillä suurinpiirtein.. (ymmärrän kyllä tuon, koska olen huono ilmaisemaan itseäni muiden seurassa.)

empä tiiä kait siinä ainakin suurin osa tai edes puolista puolet.? mutta hei se olen vain minä! :)

- mahdollisesti itsensä katsominen kiiltävästä pinnasta ohimennessä

Joskus pari vuotta sitten mun veli huomattu mulle ihan samasta asiasta. En ole edes itse kiinnittänyt huomiota siihen, että jokaisesta peilistä tai peilaavasta pinnasta katselen itseäni. Kotona kuljen mahdollisimman usein peilien ohi ilman sen kummempaa syytä.

Mulla on tapana laskea sarjat aina "vitonen kerrallaan". Esim. Jos teen 25 punnerrusta, lasken 5 kertaa viiteen. Vituttaa vähemmän tehdä 5 kerrallaan, kait?

Mulla on tapana laskea sarjat aina "vitonen kerrallaan". Esim. Jos teen 25 punnerrusta, lasken 5 kertaa viiteen. Vituttaa vähemmän tehdä 5 kerrallaan, kait?

Kyllä. Olen itse harrastanut samaa motivoivaa laskentatapaa. :D

-Suihkun jälkeen kuivaaminen hoituu aina samalla tavalla. Ensin käsivarret...
-Tietyissä sosiaalisissa tilanteissa hieraisen nenääni
-Tunnen että hampaassani on reikä ja sitä täytyy aina kielellä "kiusata", että tiedän onko se siellä.

Mäki teen aina noin :D tuntuu ettei tarvis tehdä niin paljo ku miettii et enää viis jäljellä.. :rolleyes:
Ja yks toinen on kans en tiedä miks mutta ainakuin juon kahvia niin pitää ottaa sellaanen symmetrinen kuppi eikä mitää sellaasta vaikka joka levenee ylöspäin tai jotain muuta.. maistuu kahvi aina paremmalta symmetrisestä kupista :D
Ja jos jotain kylmää juon limsaa tai mehua niin pitää olla läpinäkyvä kuppi :evil:

Edit: yks kans sellaanen jota joskus kun auton kyytis istun niin tavallaan hyppelehdin tolppien ylitte.. jos joku tajus :arvi: tulee sellasta s kuviota kun mielessäni väistelen tolppia.. näin

S
S
S
S
S
S

Ja nois väleis on tolpat aina.. :hyper: niinku pujottelua :evil: oon vissii vähä sekasin.....

Itselläni on joskus aivan kummallisia pakko-oireita. esim jos kirjoitan jotain tietokoneella istuessani paperille, vaikka oman nimeni, niin saatan alkaa miettimään että menipäs tuo i:n piste huonosti ja pitäisi varmaan korjata, no en jaksaisi millään korjata sitä ja yritän jättää asian sikseen. No sitten käykin niin että se vaan on pakko korjata kun alkaa muuten ärsyttämään ja ottamaan vatsan pohjasta, saatan korjata sen vielä muutaman kerran että on varmasti hyvin :P

Pyörällä tai autolla ajaessa alan miettimään että mitenhän käy jos nyt koukkaan nopsaan vasuriin, eli käännän pyörän ohjaustankoa oikeen reippaasti vauhdissa tai sama autolla, autolla yleensä vaan vähän nytkäytän sivulle. Vittu en tiedä mistä toi tulee mutta autolla ajaessa on pakko keskittyä niin ettei ala pelleilemään ja vielä vedä itteltään henkeä pois. Tulee ihan mieleen se joku lentokonekapteeni jolla oli hirveä tarve rysäyttää kone maahan. Älkää käsittäkö väärin, en oo mikään touretten-syndroomasta kärsivä ja pystyn olemaan ihan normaalisti tekemättä tuommoisia juttuja, välillä vaan tulee ihan pakottava tarve tehdä jotain poikkeavaa tai alkaa päässä oikeen kihisemään ja vatsassa kihelmöimään.

Vielä semmoinen että jos lyön sormeni johonkin niin että kynsinauha repeää tai työntyy taaksepäin, eli iho ihan kynnen juuresta ottaa osumaa niin mun on pakko laittaa siihen laastari tai muuten kokoajan imen ja näplään sitä hampailla niin että voin olla varma että kynsi ei lähde irti. Se on jostain syystä aivan saatanan inhottavan tuntusta kun luulen että se iho jotenkin lähtee irti kynnestä.

On noita muitakin, en nyt jaksa luetella enempää :P

edit: vielä semmoinen pitää mainita että kun kävelen laatoilla niin vältän visusti astumasta välien päälle ja lasken aina parillisen määrän laattoja joiden yli astun. Jos on pakko astua raon päälle niin sitten astun siististi kahden vierekkäisen laatan päälle, toki parillisten menetelmää käyttäen. Jos on kiire tai juttukaveri mukana niin silloin en vaivaudu moista tekemään :)

On täällä kyllä häiriintynyttä porukkaa :D

Jonon jatkoksi:

- Prätkällä ajaessa tulee vilkkukytkintä painettua tietyin väliajoin tarkistaakseen, että vilkku on varmasti pois päältä.
- Olen aivan pienestä saakka pyöritellyt sellasia ärsyttäviä solmuja hiuksiini. Varsinkin nukkumaan mennessä tuo tapa oli nuorempana hyvin pakonomaista. Lääkkeeksi kokeiltiin nukkumista puuvillahanskat kädessä vaikeuttaakseen operaatiota :jahas: Nykyään touhu vähentynyt, kun letti yleensä sen verran lyhyttä mallia.
- Kännyyn puhuessa täytyy olla koko ajan pienessä liikkeessä...hortoilla ympäri kämppää, jos satun kotona olemaan. Jos täytyy puhua aloillaan, niin toisella kädellä on hypisteltävä jotain klemmaria tai vastaavaa.
- Salilla on kiekot laitettava tangon molempiin päihin aina "samansuuntaisesti". Massakeskipistehän menee muuten aivan vituralleen :D

- Kännyyn puhuessa täytyy olla koko ajan pienessä liikkeessä...hortoilla ympäri kämppää, jos satun kotona olemaan. Jos täytyy puhua aloillaan, niin toisella kädellä on hypisteltävä jotain klemmaria tai vastaavaa.
Tuohan on ihan normaali tapa :D
Kotona veivaan pahimmillaan keittiö-eteinen-keittiö-eteinen-ympyrää kun puhun puhelimeen. Töissä sitten hissiaulaa eestaas...

Nyt täytyy kantaa oma korsi kekoon.

- En voi olla korjaamatta poikaystävän kielioppivirheitä. ( Tämä ehkä enemmän ärsyttävää kuin omituista. Varsinkin kun en itsekkään osaa kirjoittaa oikein.)

- En myöskään voi sietää jos joku lausuu englantia väärin. Silloin on pakko mutista hiljaa partaansa sana "oikeinlausuttuna". Needless to say, suomalaisten autourheilijoiden haastatteluja en ole voinut kuunnella vuosiin.

- Illalla ennen nukkumaanmenoa on aina pakko tarkistaa, että tosiaan laitoin sen herätyskellon päälle. Tämäkin yleensä tapahtuu n. 5 kertaa peräkkäin, kunnes olen täysin vakuuttunut että päällähän se on.

- En saa unta ellei varpaat ole peiton ulkopuolella.

- En myöskään saa unta jos menen nukkumaan "väärässä asennossa". Aluksi on mentävä selälleen nukkumaan, muutaman minuutin päästä kierähdän vasemmalle kyljelle josta lopulta pyörähdetään lopulliseen asentoon oikealle kyljelle. Tästä ei voi poiketa, muuten tulee maailmanloppu!

- Suihkun lopuksi on käännettävä hana jääkylmälle ja oltava suihkun alla tasan 10 sekuntia. En tiedä mistä tämäkin on peräisin.

- Ulos lähtiessä on, sen lisäksi että tarkistaa kahvinkeittimen, silitysraudan, hellan, pesukoneen, herätyskellon, telkkarin ja valojen olevan pois päältä, vilkaistava myös nopeasti peilistä että miltä se oma takapuoli taas näyttääkään. Vaikka se onkin tässä jo muutaman vuoden näyttänyt aivan tasan samalta kuin viimeksikin :D

Tuohan on ihan normaali tapa :D
Kotona veivaan pahimmillaan keittiö-eteinen-keittiö-eteinen-ympyrää kun puhun puhelimeen. Töissä sitten hissiaulaa eestaas...

Toi kuulemma johtuu just siitä et alitajuisesti ihminen hakee sitä keskustelukumppaniansa koko ajan. Kuitenkin puhelimet ovat olleet niin lyhyen ajan käytössä ihmishistoriassa.. tiedä sitten... :)

Mulla on tapa joka ärsyttää itseäni. Keitän aamulla itselleni yhden kupin kahvia. Jotta saan koko motillisen täyteen, vettä pitää laittaa himpun verran yli ensimmäisen viivan. Siihen riittäis semmoinen 1/4 lisää, jotta saa täsmälleen yhden mukillisen. Joka aamu alan kuitenkin epäillä, että vajaaksi jää, joten laitan 1/2 lisää. Sitten kun oon kahvin kaatanut mukiin niin siellä on aina se ylimääräinen 1/4 liru jäljellä, jonka joudun kaatamaan pois. Ja tämän saman ajatuskuvion käyn läpi joka aamu. Ärsyttävää. Ihminen ei vaan opi.

Ja uudet paketit jotka on viel muoveissaan ihan sama melkee mitä ne sisältää ni vituttaa jos joku hypistelee niitä :D joku avaamaton pussi vaiks mist näkyy läpi tuotteesee tai ei näe mut lukee tietoi kyljes esim. ja kuuluu rapinaa siit muovist ni ni en tiä vituttaa ja menee melkee kylmii väreit niinko pumpulist ko sen kans joutuu kosketuksii.. sanken vittumaisii tavaroit :D käsittämätöntä..

Toi kuulemma johtuu just siitä et alitajuisesti ihminen hakee sitä keskustelukumppaniansa koko ajan. Kuitenkin puhelimet ovat olleet niin lyhyen ajan käytössä ihmishistoriassa.. tiedä sitten... :)

Mä teen tota ympäri kävelyä vaan silloin, jos puhelimen toisessa päässä on joku tuntematon henkilö. Jos soitan esimerkiksi jonkun firman aspaan, tai puhun vaikka jotain työjuttuja, niin pitää kävellä ympyrää. Muussa tapauksessa en liiku ikinä mihinkään puhuessa :D

- mahdollisesti itsensä katsominen kiiltävästä pinnasta ohimennessä

Höm. Olen huomannut että mulla on kans paha tapa katsella itseäni, tai no, oikeastaan omaa persettäni kun kävelen jonkun heijastavan pinnan ohi, yleensä talojen ikkunoiden. Mulla ei myöskään ole (vielä) kotona minkäänlaista kokovartalo/muutakaan hyvää peiliä, joten aina missä vaan on peili, saatan jäädä sen eteen pullistelemaan tai muuten vaan pälyilemään itteeni. Monesti olen tästä jäänyt rysän päältä kiinni... :rolleyes:

Salilla ruukaan ottaa joka ikisen sarjan päätteeksi hörpyn juomapullosta, vaikkei olisi edes jano sillä hetkellä :david: Tää tapa raivostuttaa välillä mua itteenikin, ja epäilemättä vois häiritä heikkohermoisia, sivustaseuraavia kanssatreenaajiakin...hörps! Ja glunk glunk.

Ittelläniki nää perus pakko-oireet eli kotoa lähtiessä ovet, kattoikkunat, jääkaappi, hella, vesihanat, kahvinkeitin yms. pitää tarkistaa noin about 6-7 kertaa joka aamu ja aina myöhästyy... Lisäksi toi parillinen juttu on kanssa ihan normaalia mulle eli jos räpäyttää toista silmää ja toista ei, niin tuntuu että toinen on "edellä" joten sitäkin on räpäytettävä tasapuolisuuden nimissä.
Onko kenelläkään mitään keinoja millä noita tarkistamispakkoja saisi pois?

Halu puristaa juomalaseja. Tekee mieli testata aina, että mitä ne kestää, kun juon. Kerran ollut käsi veressä ja se riitti. Kerrankin opin jotain :D

- Salilla on kiekot laitettava tangon molempiin päihin aina "samansuuntaisesti". Massakeskipistehän menee muuten aivan vituralleen :D

Joo ja sitten niiden kiekkojen pitää olla aina pareina vastapuolella, kun niitä kiekkoja on saman painoisina erilaisia. Tämä tainnut joskus salilla pientä hämmästystä ja wtf ilmeitä aiheuttaa kun parin toista puoliskoa joutunut roudaamaan toiselta puolelta salia :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom