Omituiset tavat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nCh
  • Aloitettu Aloitettu
- lasken KAIKEN. Jos esim lämmittelen soutulaitteessa, alan laskea vetoja, vaikkei ole tarkoitus.

- vaatteet on hyllyissä väriskaaloissa, kirjat aakkosissa

- en voi lähteä matkalle, jos kotiin jää tiskiä.

- aina kun ajan jotakin väliä (esim Helsinki - Tampere), tarkkailen koko ajan kilometrimittaria ja lasken päässäni montako prosenttia matkasta on jäljellä, ja mitä vauhtia minun keskimäärin olisi ajettava ollakseni määränpäässä kellonlyömällä x.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
1) Lasken juostessani hengityksen tahtiin nollasta sataan ja aloitan uudestaan kun pääsen sataan.
2) Jos huoneessa on tikittävä kello kun käyn nukkumaan, rytmitän hengitykseni aina sen tikityksen tahtiin.
3) Huoneessa pitää olla jonkunlainen perusjärjestys ennenkun voin käydä nukkumaan. Usein joutuu illalla siivoilemaan ennenkun kehtaa käydä nukkumaan.

--- Originally Posted by SavonPoika: "Pyyhin perseeni vasemmalla kädellä."

Näinhän tehdään monessa köyhässä maassa. Oikealla kädellä syödään ja vasemman voi sotkea esim. pyyhkimällä perseen sillä, kun paperiin tai muuhun pyyhintävälineeseen ei ole varaa. Suosittelen kuitenkin Suomessa käyttämään paperia käden ja perseen välissä.

Aivan total reps !

e: otin Savonpojan alkuperäisen viestin mukaan, muuten repeämiseni ei välttämättä ymmyrry -- ok, olen outo minäkin :)

Herätyskello (tässä tapauksessa kännykän radio) pitää laittaa herättämään vähintään sen 15min ennenkuin on tarkoitus nousta. Pelkkää jumitusta voi olla tuntikin. Toki jos meinaan pommiin nukkua niin pääsen ensimmäisen sekunnin sisällä olohuoneeseen asti ja hoidan aamutoimet vajaassa 2 minuutissa.

Suihkusta päästessäni kuivaan hiukset pyyhkeen keskiosalla, naaman jommankumman puolen päätyosalla ja muun vartalon sitten keskiosalla lopuksi.

Kännykkä ja huulirasva (riippuvuus) on vasemmassa taskussa ja avaimet sitten oikeassa. Lompakko oikeassa takataskussa. Tulee jotenkin likainen olo jos laitan kännykän ja avaimet vääriin taskuihin.

Varmasti olen omituinen otus monellakin muulla tapaa, mutta ei nyt tule enempää mieleen..

Ensimmäisinä elinvuosinani oli milloin mitäkin epämiellyttäviä tapoja joita piti syystä tai toisesta alkaa "harrastamaan":
Alahuulen muljauttelu (?).
Silmien hillitön räpsyttely.
Pään ravistelukin muistaakseni oli.

Kaikki nuo olivat todellisia vaivoja mulle, mutta onnistuin onneksi pääsemään niistä eroon hyvissä ajoin.

Vessapaperi päältä minullakin. Herätyskellon ja seinäkellon oltava 5min edellä, rannekellon 2min. 80km/h alueella mittarin on näytettävä n98 km/h. Silloin ajaa muita reippaammin ja taloudellisemmin. Vilkkua näytettävä jopa tyhjällä tiellä.

Juomalasit yms. laitettava kauemmas reunalta ja kaiken liedellä olevan kahva on oltava lieden päällä. Ettei vaan kokonaan keikkaisi.

Jos kavereiden kämpässä on kolikoita lattialla, ne on poimittava ylös ja laitettava siistiin pinoon.

Nyt kun ei ole enää lihava, vaan normaalipainoinen, on aina katsottava peilistä ohikulkiessa onko se rasva palannut.

Bensankulutus on aina laskettava tankatessa. Auto oltava suorassa parkkiruudussa.

Kotona on tiettyjen huoneiden ovien oltava aina kiinni, ellei itse ole siellä asioimassa. Kaikkien kaappien, hyllyjen ja komeroiden ovet oltava kiinni. Aina.

Jos vastaan tulee ulkoillessa edes siistin näköinen nainen vastaan, haistelen ohi mennessä ilmaa. Miesten, vanhusten ja lasten kohdalla pidätän hengitystäni. :urjo:

Kukaan muu ei saa käyttää tiettyä tuoppia, kuin minä itse. Se on _minun_ tuoppi, ei muiden. Se pitää tiskatakin vain käsin ja ei koskaan samalla kuin muut, vaan erikseen.

Leivällä ei saa olla tomaattia, jos vain sen voi välttää. Salaatti alimmaiseksi ja jos on juustoa ja kurkkua samalla leivällä, tulee kurkun olla juuston päällä.

Suihkussa ensin pestään hiukset ja sitten vasta naama. Loput pestävä aina alhaalta ylös, vasen jalka-kulkuset-oikea jalka-niska-kädet-etupuoli-vatsa järjestyksessä.

Viiniin en koske :david: , paitsi alkoholittomaan koska sitä ei lasketa viiniksi.

Tämä on sitten myös seuranhakuilmoitukseni.
:D

Pakko mainita tähän, että myös serkkupoikani meni joskus baarin jälkeen kännissä suihkuun. Istuskeli siellä ja nukahti, sattui olemaan juuri pakara lattiakaivon päällä. Hän heräsi kun alakertaan (päiväkoti) meni porukka töihin ja huomasi veden valuvan katosta. He menivät hakkaamaan ovea. Serkkuni kämpässä oli n. 20cm vettä joka huoneessa. Ja juttu on tosi.

Sama on tapahtunut mun lapsuudenkodissa. Huomattiin, että seinistä valuu vettä. Oli yläkerran fiksu jälkikasvu sammunut suihkuun.. :curs:

Kadulla kävellessäni naputtellen sormilla kämmeneen askelten tahdissa (Vasemman käden sormet-vasen kämmen. Oikean sormer-oikea kämmmen). Joskus käytän molemman sormen käsiä ja teen niillä erilaisia järjstyksiä ja toistelen niitä. Lopetan kun menee sormet sekaisin.

EDIT: Ainiin ja kotona kun käyn vessassa, pissalla tai kakalla. Ihan sama, luen aina väh. yhden tarinan Aku Ankasta.

..aina kun ajan jotakin väliä (esim Helsinki - Tampere), tarkkailen koko ajan kilometrimittaria ja lasken päässäni montako prosenttia matkasta on jäljellä, ja mitä vauhtia minun keskimäärin olisi ajettava ollakseni määränpäässä kellonlyömällä x.
Mulla on toi sama. Usein lasken siihen myös tupakkitauot, hidastelijat ja mahdolliset ohitukset. Olen todella usein täsmällisesti perillä ;)
Jos partani kasvaa liian pitkäksi, rupean nyppimään karvoja leuasta. Nypin myös semmoisia karvoja, joiden uskon ärsyttävän muita ihmisiä, kuten ylimpiä rintakarvoja... :D Muut tavat olen pyrkinyt eliminoimaan, koska en halua ärsyttää kanssaolijoita. Joskus en pysty hengittämään, koska ajattelen että hengitän liian kovaan ääneen --> muut ärsyyntyvät. Tuo ei pääty koskaan onnellisesti...
Exä sai hirveän kohtauksen kerran kun laitoin vessapaperirullan väärin hänen kämpässään.. en tuolloin vielä tiennyt että sillä on jotain väliä. Ärsyttääkseni häntä pidin sitten omassa kämpässä aina rullaa miten sattuu, joskus lattialla ja joskus "väärin" :) Voi pojat, se oli ihan rikki ja valitti mulle asiasta.

HarryG -> kateellisen panettelua. :D

Tämä tuolta Ylen sivuilta
"Pakko-oireisen häiriön ihmiset ovat usein lahjakkaita ja lähes aina itseään kohtaan hyvin vaateliaita."

Vakavasti puhuen. En tiedä kuinka pakkomielteisiä valtaosalla on nuo tavat. Omat tavat tuntuvat olevan lähinnä tasolla "kiva tietää", "näyttää siistimmältä", "näin on vain järkevää"

Töissä hiljaista -> trollaan

- Pyörän kyytiin noustaan aina vasemmalta puolelta.
- Kännykkä aina vasemmassa taskussa, avaimet ja lompakko oikeessa.
- Saattaa tulla paniikki kun puhun puhelimessa ja tunnustelen vasenta taskuuni ja huomaan että puhelin ei ole siellä. :rolleyes:
- Vessapaperi aina oikeinpäin eli rullaamaan ylhäältä.
- Joskus kolisutan hampaita musiikin tahdissa. Veljeni sekä isäni tekee samoin. Hammaslääkäri on myös huomannut asian.
- Jos nään edessäni pyöräilijän niin se on pakko ohittaa. Sama jos takaa tulee pyöräilijä niin se ei saa päästä ohitse. :evil:
- Näpyttelen hiirellä turhia näpäytyksiä usein kun oon koneella.
- Kotona suihkussa suihku aina ensin tulikuumalle ja siinä kuumassa höyryssä on mukava oleskella kuin turkkilaisessa saunassa.
- Jalat, sormet ja selkä täytyy naksauttaa tietyin väliajoin.
- Jos limupullosta repii etiketin, ei limu maistu enään samalta.
- Pyrin tekemään joskus autoilessani ajosta täydellistä. Mutkat on mentävä mahdollisiman ekologisesti ja matkustajaystävällisesti.

Monesti kun jotain teen, niin ajattelen jotain vasta eteentulleita sanoja ym. näkemiäni tekstejä ja mielessäni kirjoitan ne puhelimella tekstiviestiksi.

Esim, pikkuarska 7 444 55 55 88 2 777 7777 55 2, ihme juttu, jostain ihan pienestä asti tota tehnyt..

Avaimenunhohduspelko myös vaivaam yhtään ovea en pysty sulkemaan jos en samalla katso avaimia kädessäni...Silloinkin pitää räpytellä silmiä että varmasti uskoo niiden olevan siinä..

Tankkaan aina seuraavaan omasta mielestä täydellisen lukuun asti. Esim jos ekan kerran pistooli kliksahtaa 45,66 litran kohdalla, pitää tankkiin saada tasan 45,7 litraa.

Käännän näkemiäni sanoja mielessäni toisin päin, koko ajan. Pakkotoisto=otsiotokkap. Ahdistaa jos jään takeltelemaan, sanaa harjoittelen niin pitkään että se onnistuu. Espanjan reissu oli tuskaa...

Naksuttelen isovarpaitani heiluttelemalla niitä. Ääni on reilumpi kuin rystysissä. Tätä tapahtuu myös kävellessä.

Mikä parasta teen sitä kuulemma joskus unissanikin.

En siedä sitä jos joku kuulee kun kusen. Siksi laitan kraanan päälle että kusen tuottama kohina peittyy. Lisäksi pyrin kusemaan siten ettei se kaari osu siihen veteen.

Itellä sen lorinan "pitää" kuulua, ettei vain joku luulisi, että kusen istualtaan tms.. :)

Hmmm.. Joskus aikaisemmin ruukasin jättää leivästä aina palan syömättä. Eli jos söin vaikka neljä siivua leipää, jäi myös jokaisesta siivusta osa syömättä. Mutta olen päässyt tavasta eroon. :)

Tulihan tuolla aiemmin aika paljon vastaan itsellekin tuttuja tapoja. :)

Esim. katuviivoituksen päällä kävely/viivalle astuminen. Pyrin välttämään sitä, koska joskus se viiva on niin paksua tavaraa, että varsinkin sateella se on jotenkin liukkaan näköinen. :) Ja onhan se "hieman" sitä itse tienpintaa korkeammalla, eli aiheuttaa pahimmassa tapauksessa vakavan selkävaivan väärän askelluksen takia.. :)

En muista, mainitsinko tämän jo aiemmin: ajan menen salille aina tiettyä reittiä pitkin ja ajan aina eri reittiä pois. Eli meno- ja paluumakalle on omat reittinsä:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom