Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
21 vaihteinen ½ maastofillari, hiekkatie/alamäki noin 41 km/h
316 mittariin -01 750 gsx-r:llä joensuun lentokentällä, n.200 metriä mittauspisteen ohi tuli vedettyä siinä ennen jarrua. Todellinen nopeus vajaa 280, tutka näytti mailin kohdalle vain 274, paras oli 275 tutkattuna sille pyörälle. Vastaavanlaisella -00 750:lla 297 mittarinopeutta, kantti loppui usvaisena kesäyönä kesken vaikka olisi kiihtynyt vielä. Oisko 260-265 ollut todellista.
ZX6R 265 mittariin tasaisella, kovempaa ei mennyt kireässäkään nahkapuvussa. Todellinen varmaan 250, kun mittari ei paljon heittänyt pienissä nopeuksissa ainakaan.
Saab 900 Turbo-16 160kmh, 175hepalla kiihtyy vielä kohtuullisesti noihin nopeuksiin, eli lienee voisi 200kmh puhkoa tasamaalla.
Nykyisellä zx12r:llä pitäisi pystyä parantelemaan omia nopeusennätyksiä, mutta vannomaan ei voi mennä. Näkisi jos lentokentälle selviäisi. Teoriassa ainakin, kun 300 rajotettu. Mittariennätyksiä ei voi kyllä parannella, kun asteikko loppuu ja mittari pohjaa 300.
Paljonko Heikki722 porssessa on tehoa? Kunnioitettavia vauhteja kun 300 ylittyy todellisena nopeutena. Toki siellä baanalla saa ns. oikeaan huippunopeuteen autolla helposti +10-20km/h lisää pitkiin alamäkiin, niin halutessaan. Taitaa tässä tapauksessa ylittyä kuitenkin se kolmonen ilman painovoiman avustustakin...
katso liitettä 100495
Siinäpä suurimmat. Performance Boxilla mitattuna.
Isolohkoinen busa (Gen1) 322,7km/h
Vakio busa (Gen2) 299,Xkm/h
Porsche Cayman S 240,xkm/h
Ferrari 458 Italia 270-275km/h mittarinopeutta (todellinen varmaan joku 250-260).
Wanha video vanhasta kenttävedosta. 305km/h
Useammalla vanhalla 900 turbolla oon ottanu sen 215 mittariin, todellista nopeutta en tiedä. Vanhin oli -84vm muistaakseni.Vähän hölmöä nostaa vanha threadi. Mutta tähän päivitystä. ZX-12R:llä 305km/h todellista seisovan mailin kiihdytys/nopeusajotapahtumassa joskus 2016 vuonna. Kovempaahan se ois menny, jos matkaa olis riittäny enempi, kun viimeisen 300m aikana (~3,5s) nopeus nousi vielä 7km/h. Autolla 240-250 mittarinopeutta parilla eri 9-5 turbo-saabilla(softattuja). Molemmat oli vajaa 250hp tehoiltaan. Eli aikalailla sen mitä ne kulkee tasaisella. Todellisesta nopeudesta ei hajua. Ja vanhalla OG900lla turbolla ruuvattuna useampi kerta +200, mutta itsesuojeluvaisto jo pakotti hiljentämään. Muutenkaan kun nuo ikivanhat perheautot ei oikein parhaiten sovellu noihin kovempiin nopeuksiin. Tehokkaita ja sporttisia autoja ei ole minulla koskaan ollut, vaan halpoja perusautoja. Muilla omistamillani autoillani nyt on jo riittävän kelaamisen takana ollut jo se 120km/h ettei mitään mielihaluja ripeämpään etenemiseen ole ollut.
Useammalla vanhalla 900 turbolla oon ottanu sen 215 mittariin, todellista nopeutta en tiedä. Vanhin oli -84vm muistaakseni.
Audi A4 2.0 TFSI quattro S Line 215 km/h pienellä ja kapealla tiellä pimeässä -4c