Omat nopeuskokeilut, kuinka kovaa ajoit ja millä?

BCAA-valmisjuoma -40%
Suomessa omalla biilenillä 210km/h
Tapahtumapaikkana motari

Autona toimii bmw e90 318d a

Eipä tuosta autosta saa enemmän irti ku on rajoitettu..
Katsellaan sitten uusia lukuja jos tulee hommattua 535d
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Suomessa omalla biilenillä 210km/h
Tapahtumapaikkana motari

Autona toimii bmw e90 318d a

Eipä tuosta autosta saa enemmän irti ku on rajoitettu..
Katsellaan sitten uusia lukuja jos tulee hommattua 535d


Oli rajotinta tai ei, niin 143hp(vai paljonko noissa nyt onkaan) henkilöauto ei yleensä 200km/h tasaisella kulje edes manuaalivaihteistolla(hieman pienempi tehohäviö) Mittarivirhe jos on ns. keskiverto bemarin lähelle 10%, niin tuossa on nopeus ollut ehkä 190 luokkaa.

Pieni virtaviivainen pulkka (vaikka se 3 sarjan bmw), niin 150hp 200 voi mennä jos riittävän pitkään kituuttaa. Iso sedani, niin puhutaan lähes n. 200hp teholuokasta, että 200 todellista ylittyy ilman mäkiapuja. Varsin hyvin tiedän, kun omat autot olleet tuota 150-175hp luokkaa yleensä, ja tullut kiihdyteltyä.
 
- Omalla silloisella liisari V6 Turbo-Vectralla sen mitä kulki, ilmoitettu 250, mittarissa tietty vähän enemmän. Tätä autoa on ollut usein ikävä, tykkäsin, vaikkei mikään supertehokas eikä super-exclusivewhatever ollutkaan. Mutta hyvä perheenisän päivittäislelu isoilla tiloilla ja paukkuvalla koneella.
- Laina-928 ei-vakio Porschella oliskohan se ollut vm -85, vähän edellistä kovempaa, vaan en uskaltanut katsoa mittariin enää siinä loppuvaiheessa :)
 
Mitäs näitä vuokrapelejä nyt täällä o ollu..
Hyundai ix35 (2.0tdi, varmaan yks maailman paskimmista uusista autoista, kamala nitinä ja epävakaus KOKO AJAN): 170-175km/h mittariin
MB B180, tykkäsin muuten mutta vaihdelaatikon toiminta ei miellyttänyt + laiska: 190 mittariin
R1, ei laiska: ~270 mittariin
 
Oli rajotinta tai ei, niin 143hp(vai paljonko noissa nyt onkaan) henkilöauto ei yleensä 200km/h tasaisella kulje edes manuaalivaihteistolla(hieman pienempi tehohäviö) Mittarivirhe jos on ns. keskiverto bemarin lähelle 10%, niin tuossa on nopeus ollut ehkä 190 luokkaa.

Pieni virtaviivainen pulkka (vaikka se 3 sarjan bmw), niin 150hp 200 voi mennä jos riittävän pitkään kituuttaa. Iso sedani, niin puhutaan lähes n. 200hp teholuokasta, että 200 todellista ylittyy ilman mäkiapuja. Varsin hyvin tiedän, kun omat autot olleet tuota 150-175hp luokkaa yleensä, ja tullut kiihdyteltyä.

Citroen C5 farmari joka on aika iso möhkö otti 100kw kiukaalla manuaalivaihteilla 201 gps:n mukaan. En kyllä muista oliko alamäkeen ajettu, todennäköisesti oli.
 
Oli rajotinta tai ei, niin 143hp(vai paljonko noissa nyt onkaan) henkilöauto ei yleensä 200km/h tasaisella kulje edes manuaalivaihteistolla(hieman pienempi tehohäviö) Mittarivirhe jos on ns. keskiverto bemarin lähelle 10%, niin tuossa on nopeus ollut ehkä 190 luokkaa.

Pieni virtaviivainen pulkka (vaikka se 3 sarjan bmw), niin 150hp 200 voi mennä jos riittävän pitkään kituuttaa. Iso sedani, niin puhutaan lähes n. 200hp teholuokasta, että 200 todellista ylittyy ilman mäkiapuja. Varsin hyvin tiedän, kun omat autot olleet tuota 150-175hp luokkaa yleensä, ja tullut kiihdyteltyä.


Ei ihan tasainen tie ollut. Aavistuksen pientä mäkeä. Sport vaihteella. Laitoin vakkarin päälle niin näytti olevan 210. Toki tuo voi olla jotain muuta sitten todellisuudessa. Jep 143 heppanen kone on kyseessä.

Tarkoitus olisi lastuttaa, jolloin tehoa olisi 211hv ja 440nm. Näin eräs tuttu oli lastuttanut samanlaisen auton.
 

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Citroen C5 farmari joka on aika iso möhkö otti 100kw kiukaalla manuaalivaihteilla 201 gps:n mukaan. En kyllä muista oliko alamäkeen ajettu, todennäköisesti oli.

Voi uskoa, 1,5tonnisella autolla kyllä loivaankin mäkeen saa herkästi vauhtia kelattua lisää. Tän voi huomata jos motarilla laskettaa vähän jyrkempään alamäkeen, niin kaasusta saa löysätä vedon pois lähes kokonaan ja silti nopeus pysyy siellä 120km/h. 120km/h tasamaalla kuitenkin vaatii jo 40-50 hevosvoimaa(renkailta hieman vähemmän) jatkuvaa tehoa ylläpitääkseen nopeuden. Eli kuvitteellisesti "lisähevosvoimia" saa paljonkin lisää, kun sopivan mäen etsii. Tasaisella tuskin 180-190 enempää, kun ei tuo C5:kaan mikään aerodynaaminen ihme ole. Toki myös ilmoitetut tehot voivat heittää jonkun verran suuntaan jos toiseen, niin sekin vaikuttaa paljonko siellä vetävillä pyörillä oikeasti on potkua. Etuvetohan käytännössä on aina vakioidulla moottoriteholla paras kulkemaan, jos oletetaan että vastusvoimat ovat verrattavissa autoissa samat, johtuen pienimmästä voimansiirron tehohäviöstä.

Moottoripyörällä ajaessa olen huomannut taas kun "yhdistelmän" massa on yleensä luokkaa 250-350kg ajossa, niin ei ole isoa eroa nopeudessa ajaako loivaan ylä- tai alamäkeen. Jos mäkeen testailee nopeuksia, niin ajamalla 2-suuntaan ja laskemalla keskiarvon saa varmasti ns. oikean huippunopeuden jos jotain kiinnostaa. Alamäkeen kun kulkisi 60t rekatkin melkoisen kovaa, jos ei olisi rajoittimia ja uskaltaisi ajaa talla pohjassa :) Niillähän nopeus alamäessä herkästi karkaa, vaikka rajoitin katkaisee polttoaineen syötön eli moottorikin jarruttaa, mutta silti joutuu polkimella vielä lisää himmaamaan että pysyy nopeus lähellä sallittuja.
 
PREZONE Stimulant free 625 g -40%
v.2011 Toyota Corolla 1.6 XLi vm. -96 ja 149 km/h poliisin tutkaan Joutsan varalaskupaikalla

Toi on muuten hyvä suora. Samassa paikassa joskus Xsara VTS:llä ~200 mittarinopeutta. Siinäpä ne kovempaa ajamiset onkin. Nykyisen kiesin pitäis vähän kovempaa kulkea, täytynee joskus testata. Suljetulla radalla tietysti, tai autobaanalla.
 
Autona BMW e46 M3. Hieman vakiota tehokkaampi, rajoitin poistettuna. Ajettu nopeusmittari "tappiin asti" (viimeinen lukema 300/kmh). Todellisesta nopeudesta ei tietoa. Ja tietty testattu suljetulla alueella :D
 
Ei ihan tasainen tie ollut. Aavistuksen pientä mäkeä. Sport vaihteella. Laitoin vakkarin päälle niin näytti olevan 210. Toki tuo voi olla jotain muuta sitten todellisuudessa. Jep 143 heppanen kone on kyseessä.

Tarkoitus olisi lastuttaa, jolloin tehoa olisi 211hv ja 440nm. Näin eräs tuttu oli lastuttanut samanlaisen auton.

Ei tuosta 318d padasta kyllä millään lastuttamalla yli kahtasataa heppaa saa. Mulla on 320d jossa 177hv vakiona, siitä luvataan lastulla tuo 211hv.
 
Ei tuosta 318d padasta kyllä millään lastuttamalla yli kahtasataa heppaa saa. Mulla on 320d jossa 177hv vakiona, siitä luvataan lastulla tuo 211hv.

En kyllä oo näistä nykyautoista kovin hyvin kärryillä, mutta eikös noissa bemareissa ollu joissain sama kuutiotilavuus, eli tod. näk. sama moottori, vaikka malimerkintä onkin 318 ---> 320? Näin jos on, ja varsinkin, jos on sama ahdin, niin lastuttamalla (ahtopaineita nostamalla käytännössä) niistä saa kyllä saman tehon ulos.
 
Paljonko Heikki722 porssessa on tehoa? Kunnioitettavia vauhteja kun 300 ylittyy todellisena nopeutena. Toki siellä baanalla saa ns. oikeaan huippunopeuteen autolla helposti +10-20km/h lisää pitkiin alamäkiin, niin halutessaan. Taitaa tässä tapauksessa ylittyä kuitenkin se kolmonen ilman painovoiman avustustakin...

Tehoa ei oo paljoo mutta vääntöä on! 480hp, vääntöä +700nm.

Ajettu on useaan otteeseen yli 300, ja samaa tietä eri suuntiin. Autobahn A1 päättyy Nürburgringin pohjoispuolelle ja on öiseen aikaan todella hiljainen. Siinä jos saa 300 vauhtia Nürburgringin suuntaan niin tietää että auto kulkee. On nimittäin ylämäkeä.

996 turbo hieman piristettynä vetää rajottimelle 6 -vaihteella myös ylämäkeen :D
 
v.2011 Toyota Corolla 1.6 XLi vm. -96 ja 149 km/h poliisin tutkaan Joutsan varalaskupaikalla

Toi on muuten hyvä suora. Samassa paikassa joskus Xsara VTS:llä ~200 mittarinopeutta. Siinäpä ne kovempaa ajamiset onkin. Nykyisen kiesin pitäis vähän kovempaa kulkea, täytynee joskus testata. Suljetulla radalla tietysti, tai autobaanalla.
Niin, jos haluaa sakot? :D Ei omaa kokemusta, mutta käsittääkseni poliisit tutkaavat noita isoja suoria aika aktiivisesti.


Itse en ole mitään kunnon suoran etsimistä edes kokenut tarpeelliseksi näillä ajoilla:

BMW 325i E36: 233km/h (kierrostenrajoittimelle)
BMW 540i E39: 250km/h (rajoitettu)
Kawasaki ZX6R 636 -04: 265km/h

Ekassa bemarissa loppui tosiaan vaihteet kesken ja toka on muuten vaan rajoitettu tuohon, joten lienevät aika luotettavia nopeuksia. Prätkän lukema on mittarinopeus, joten todellisesta ei hajua.
 
Rättikattoisella R8 V10:llä 298 mittariin rätti auki. Olisi kulkenut kovempaakin mutta nahkahousut tulppasi edessä. Mopolla mittari pohjaan 299, tankkilaukussa olleen luurin lokiin oli jäänyt 293,8.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom