Omat nopeuskokeilut, kuinka kovaa ajoit ja millä?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Aika lähelle superstock 1000 luokan sääntöjen mukaan rakennetulla gsx-r:llä on tullut kelailtua nopeimmillaan todellista nopeutta 286km/h. Ei niissä nopeusmittaria ole, mutta tiedonkeruu paljasti. Tuli myös kerran koettua mitä se nopeusero noissa luokissa meinaa, kun motoparkissa tuli takasuoralla bussipysäkin jälkeen veli venäläisiä kaksin kappalein perse edellä vastaan. Nopeuseroa melko huikeasti, varmaan reilusti yli 100km/h, ja puhtaalla tuurilla osuin näiden sankareiden väliin. Oli kaverit omaan itäiseen tyyliinsä väärässä ryhmässä ajamassa. Olisi käynyt kipiää, jos noista vauhdeista olisin selkään kiivennyt. Noin 260 oli vauhtia, kun näkökenttään tulivat ja ei kyllä kerennyt tekemään niin mitään. Lähinnä sellainen pakokauhun omainen tunne, että nyt kolisee.

Mites Kemora?
 
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Yli 700 kuutioiset on Möhkömotoja! Itellä kiikarissa kilonen möhkömoto :O

Yllättävän kevyen tuntunen tollanen ~200kg "moto"kin on. ;)
 
dösä.webp
 
Laskitteko kannen ihan itse vai käytittekö koneistamolla?

Kaiholla muistelen noita 15v aikoja ja mopojen virittelyä. PV:n männän päänkin hinkkaisin aina viikoittain puhtaaksi, että bensa palaisi puhtaammin ja näin saisi mopon kulkemaan kovempaa. Luonnollisesti magneeton- ja kytkinkopat piti hiota hienoilla hiekkapaperilla, jonka jälkeen lopputulos viimeistiin auto glymin kiilloitustahnalla. Ostin kyseisen PV:n 150e hintaan ja myin 800e hintaan vartin jälkeen nettiin laittamisesta.

Kyllä tuo mopoilu aika vain oli kultaista. Elämän isoimmat huolet koostuivat siitä, mistä saa bensarahat viikonlopulle.

Komp.

Ja ostin valmiina sen kannen. Oli ulkomitoiltaankin samankokoinen kun 80-pytty, eli vähän pienempi kuin vakio.
 
Ei oo valitettavasti Kemoralta tiedonkeruudataa, kun omassa kilpurissa ei moista hienoutta ollut. Motoparkissa testasin tiimin SM kuskin vehjettä. Mittarinopeuksia nuo muut tuntuu Kemorassakin aika tappiin vetelevän, eli tuskin on hirveästi eroa.

Eipä se mitään. Tuli vaan tän ketjun innoittamana mieleen, että millähän tasolla isojen poikien suoranopeudet on. Pitää varmaan huvikseen kysyä joskus vaikka Wehnältä, se ehkä tietäis :)
 
"Kovaa" on tullut ajettua monellakin vehkeellä, mutta parhaiten on mieleen jäänyt 185km/h Fiat Tempralla alamäkeen :D Vittu mä pelkäsin, että se hajoaa miljooniin pieniin osiin.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
GSXR1000 k4: 282km/h@Halli, hiukan sivutuulta, en tiedä missä kohtaa mittari loppu kesken. Radoilla muutamia kahdensadan ylityksiä, hitaan/keskinopean kuski. Racechronon mukaan esim. Kemorassa vaan 218km/h.

Cooper -08: 175km/h@Lappeenrannan kenttä, niin tiiliskiveltä tuntu, että ihmettelen millä matkalla luvattu 201km/h saavutetaan. :)
 
Prätkällä 280km/h
Autolla 240km/h
Kelkalla 170km/h

Nuo kaikki siis mittarinopeuksia. Ja tietysti suljetulla alueella.
Viime kesältä on yksi LP:n tutkalla mitattu nopeus, 145km/h ja 80-alueella.

Niin ja pari viikkoa sitten pääsin töissä ajamaan hetken ihantäysii, mittari tais näyttää 27km/h. Huh huh.
 
Tuli testattua huiput 93-vuoden Renault 19 1.4 koneella, 170 km/h mittariin eli todellista nopeutta n. ~150. Luulin, että kone räjähtää naamalle, niin kova oli jylinä :D
 
Hienon kuvan laittoi Erikoismies. Mittari alkaa olla tapissa ja suoraa näyttää riittävän ihan kivasti vielä edessä. :thumbs:
 
+400tkm ajetulla tdi cordoba 90hv kelattu mittari yli 200km/h vauhtiin. Valmistajan ilmoittamat huiput 176km/h. Toki napin takaa saa sen n.10hp evry mod voimaa lisää ja paljon savua :D
 
Oma mopo 85km/h
Kaverin Pv ~100
Piikki alamäkeen mittari 160
Ajokortti ja eka päivä 205 ja talvella, 2-litrainen primera
Saksassa: 270 km/h Jaguarilla
Hollannissa kameraan 80 alueella 178 BMW:llä.
Ex BMW:llä Saimaan kanavan vuokra-alueen tiellä 196 GPS.ään
Moottoripyöräpoliisia vastaan 120 alue 186 (GPS )
Katumaasturilla: volvo xc90 vm 2012 208 km/h kännykän GPS mitattuna Saksassa..
Kunnon pyörää ei ole koskaan ollut (viel)
Nykyinen auto menisi jonkun ~250, ajanut oon sillä vaan 180..

Ainoat sakot nopeudesta 68@50 mulla käyny tuuri:) nykyisin olen tullut turvalliseksi ja rajoituksia noudattavaksi kuljettajaksi koska meinasin vetää pari vuotta sitten satasta tolppaan, ja ajoin seuraavana talvena hirveä päin.
 
316 mittariin -01 750 gsx-r:llä joensuun lentokentällä, n.200 metriä mittauspisteen ohi tuli vedettyä siinä ennen jarrua. Todellinen nopeus vajaa 280, tutka näytti mailin kohdalle vain 274, paras oli 275 tutkattuna sille pyörälle. Vastaavanlaisella -00 750:lla 297 mittarinopeutta, kantti loppui usvaisena kesäyönä kesken vaikka olisi kiihtynyt vielä. Oisko 260-265 ollut todellista.

ZX6R 265 mittariin tasaisella, kovempaa ei mennyt kireässäkään nahkapuvussa. Todellinen varmaan 250, kun mittari ei paljon heittänyt pienissä nopeuksissa ainakaan.

Saab 900 Turbo-16 160kmh, 175hepalla kiihtyy vielä kohtuullisesti noihin nopeuksiin, eli lienee voisi 200kmh puhkoa tasamaalla.

Nykyisellä zx12r:llä pitäisi pystyä parantelemaan omia nopeusennätyksiä, mutta vannomaan ei voi mennä. Näkisi jos lentokentälle selviäisi. Teoriassa ainakin, kun 300 rajotettu. Mittariennätyksiä ei voi kyllä parannella, kun asteikko loppuu ja mittari pohjaa 300.

Paljonko Heikki722 porssessa on tehoa? Kunnioitettavia vauhteja kun 300 ylittyy todellisena nopeutena. Toki siellä baanalla saa ns. oikeaan huippunopeuteen autolla helposti +10-20km/h lisää pitkiin alamäkiin, niin halutessaan. Taitaa tässä tapauksessa ylittyä kuitenkin se kolmonen ilman painovoiman avustustakin...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom