Omat nopeuskokeilut, kuinka kovaa ajoit ja millä?

BMW E92 330xda 335hv.
220 km/h. Suht mukavasti veti tuohon asti, mutta sitten en tiedä oliko uria vai mistä johtui niin auto tuntui rupeavan hakemaan sivuttaissuunnassa vaikka ratti aivan suorassa. Säikähdin sen verran ettei ole tullut tuon jälkeen polkastua noin kovaa. Viimeksi tosin 200 km/h tuntui todella vakaalta eri radalla.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sähköpotkulaudalla 30 km/h
Polkupyörällä 50 km/h
Mopolla 100 km/h
Piikillä 140 km/h
Nakupyörällä 180 km/h
Avoautolla katto auki 200km/h
Fiat Uno Turbo 210 km/h (kierrosrajoitin tuli vastaan)
Focus RS:llä 230 km/h

Kaikki luonnollisesti suljetulla alueella
 
Maastofillarilla maantiella mutkaiseen alamäkeen gps:n mukaan 54km/h keskivauhti kilometrin matkalle. Yritin pysyä maantiefillaristien perässä, mutta ne katos horisonttiin. Ei tuota lujempaa uskaltanut, kun alkoi tuntumaan runko ja renkaat melko epäluotettavilta eikä oikein ollut halua kokeilla kuin kipeetä käy, jos ei pysykkään pystyssä.
 
535d 380hp 800nm
Mittariin 260kmh

70-170kmh jotain sekuntteja.

 
Mitäs kaikkea on ohjelmoinnin lisäksi bemariin tehty?

Xhp stage3
Dpf pois

EGR on myös pois ja sitten on harcut/popcorn, mutta ne ei kulkuun kauheasti vaikuta...

 
En oo uskaltanut ajaa kovempaa ku 180 mutta sitä päästelin useita kymmeniä kilometrejä Bemarilla keskellä yötä Rammsteinin tahtiin laivalta kotiin.

Haaveilen kiihdytysprätkästä. Olisi kivempaa ajaa kovaa kun ei tarvitse pelätä sakkoja tai hirviä.
 
2001 Chrysler 300M:llä autobahnilla vähän reilut 200km/h mittarin mukaan. Reilua 180 mentiin pitkä sivu, mutta yli 200 alkoi ilmavirran ääni olla häiritsevän kovaa.
 
Honda Fireblade 1000 RR ja mittari loppui 300 km/h Hämeenlinnan motarilla. Mikä lie sitten todellinen nopeus. EI ollut täysin vakio, penkitetty 187 hp.

Oi niitä aikoja...
 
240 mittarinopeutta naku-banditilla reppu selässä Kestilän varalaskupaikan suoralla.
 
Ainiin...

Hayabusa faitterilla mittarinopeutta 299kmh... Ei ollu järin hauskaa hommaa, mutta nyt tiedän miltä tuntuu olla laskuvarjo.
 
Renault Clio 1,8 16v vm. 92. 215 kmh mittarin mukaan tuntui aika hurjalta tuollaisessa pikku kipossa. Nykyään olen se tyyppi joka kääntyy bussipysäkeille ja laskee traktorit ohitse.
 
Renault Clio 1,8 16v vm. 92. 215 kmh mittarin mukaan tuntui aika hurjalta tuollaisessa pikku kipossa. Nykyään olen se tyyppi joka kääntyy bussipysäkeille ja laskee traktorit ohitse.
Nauroin tätä kun itsellä ihan sama fiilis.
Jos esim. tsadiin mennessä ei ole mikään tulipalokiire niin saatan ajaa motarilla 110km/h vaikka rajoitus se 120km/h :LOL:
Kun nopeus on tyyliin 130km/h mittarin mukaan niin saa olla kokoajan ohittelemassa, tuo on sellainen sopivan letkeä vauhti.
 
Nauroin tätä kun itsellä ihan sama fiilis.
Jos esim. tsadiin mennessä ei ole mikään tulipalokiire niin saatan ajaa motarilla 110km/h vaikka rajoitus se 120km/h :LOL:
Kun nopeus on tyyliin 130km/h mittarin mukaan niin saa olla kokoajan ohittelemassa, tuo on sellainen sopivan letkeä vauhti.
Jos itellä ei kiire ole niin ajelen Helsinkiin vanhoja teitä pitkin 60-80km/h maisemia kattellen, kiireessä ajan motaria 100km/h kun ei enää pää anna periks vetää vanhalla 90-luvun autolla kovempaa :D Aikanaan tuli testattua miltä runkovikasen Bemarin kardaanivapina tuntuu perseessä 180km/h vauheissa ja kuin kovaa riisikipolla ehtii ajamaan tietyllä välimatkalla, enää ei oo mitää mielenkiintoa moiseen vaikka autoja rakennan jatkuvalla syötöllä.

Kai meikäläisestä on tullu vanha ja kuolemaa pelkäävä jo näin 34v ikäsenä, kaveritki sanoo jatkuvasti et ajan ku vanha mummo :unsure:
 
2001 Chrysler 300M:llä autobahnilla vähän reilut 200km/h mittarin mukaan. Reilua 180 mentiin pitkä sivu, mutta yli 200 alkoi ilmavirran ääni olla häiritsevän kovaa.

Chryslerista mieleen tuli, että Janne Uskali joskus melkein vuosikymmen takaperin yritti kiusata minua 300C HEMI:lä Kuopio-Joensuu tiellä kun molemmat oltiin nopeusajotapahtumaan menossa. No eihän sillä toki mitään jakoja ollut kun olin kohtalaisen ripeällä pyörällä liikkeellä, mutta annoin sitten häipyä horisonttiin ja jatkoin köröttelyä itsekseni :ROFLMAO: Se on niin massiivinen laatikko se 300C, että aika verkkaiselta vaikutti V8-moottorillakin. Semmonen herrasmiehien kulkine. Kentällä tais hällä turbo-Hayabusa olla sitten alla. Mutta on vetomiehen vikaa näköjään ihan ajopelistä riippumatta.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
260km/h mittarin tappiin tuli joskus ajettua pikatiellä keskellä yötä kun piti kokeilla miten 200SX liikahtaa. Alkoi pokka pettää kun mutka lähestyi noissa vauhdeissa. Jos saan nykyisen auton iskuun kesäksi niin tekisi mieli kokeilla millaiset huiput se kerää jossain suljetulla alueella.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom