Oman kodin puolustus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Pimeällä tehokas taskulamppu voi olla tosi vittumainen vastassa, tosin voi olla myös ettei sokaistu rosmo näe juosta karkuun sisätiloista :D Jos on joku ison Magliten sukulainen eli pitkä metallirunkoinen lamppu, niin sillähän on sitten hyvä kolauttaa otsaan jos päälle vielä tulee, se on pituudeltaan vielä sellainen että sisätiloissa voi jotenkuten heilutella. Sattumoisin takseissa noita isoja Maglitejä on useammallakin isännällä "varavalona".

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei oo, mua on lyöty imurinputkella puuntakaa alaselkään niin, että koko putki meni mutkalle, eikä se mun menoa haitannu. Pisti vaan vituttaa enempi.

Mun kämppään murtautu kerran avoimeksi jääneestä ikkunasta harakka. Hyvin tehos imurinputki harakkaan. Oli vaan kattolamput lujilla, kun taistelin murtautujan kanssa :D Ruumiin hävitin ihan piharoskikseen.

Mun kämppään murtautu kerran avoimeksi jääneestä ikkunasta harakka. Hyvin tehos imurinputki harakkaan. Oli vaan kattolamput lujilla, kun taistelin murtautujan kanssa :D Ruumiin hävitin ihan piharoskikseen.

Oot vissii aika mies kun tarttet harakan ulossaantiin imurinputkea. Vissiin jos mies tunkeutuisi sisälle tarvitsisit Terminaattorin suojelemaan?
On noita lintuja meillekkin lentänyt ja olen ne saanu ihan ikkunasta/ovesta pihallekkin.

Jos nuo lakijutut tuosta että koira ei saa purra murtovarasta sisällä totta niin ei jumalauta!

Oot vissii aika mies kun tarttet harakan ulossaantiin imurinputkea. Vissiin jos mies tunkeutuisi sisälle tarvitsisit Terminaattorin suojelemaan?
On noita lintuja meillekkin lentänyt ja olen ne saanu ihan ikkunasta/ovesta pihallekkin.

LOL! Yleensä käytän tuliasetta lintuja vastaan. Tuona päivänä tunsin itseni poikkeuksellisen urheaksi. En osaa sanoa kumpaa käyttäisin miestä vastaan.

Oletko aivan varma? Jos aikaisempia aseita, niillä voi mielestäni perustella vastuullisen aseenkäytön ja harrastamisen. Vielä jos pystyy todistamaan jonkin paikan missä käy ampumassa. Lääkärin todistukset ja poliisin haastattelut pitää käydä ilmeiseti joka tapauksessa. En mä nyt näe että tuo olisi mitenkään ihmeellisen vaikea asia hommata itselleen pistooli, jos jo aikaisempia aseita omistaa ja on jonkinlainen mahdollisuus todistaa, että jossain sitä pistoolilla pääsee harrastamaan. Kannattaa ainakin kokeilla ja soittaa sinne poliisille, eipä siinä mitään menetä...

Kyllä pigBen on oikeassa. Pitkillä aseilla ei ole mitään tekemistä käsiaseen kanssa nykyisellä lain tulkinnoilla ja vaikkakin olisi harrastanut käsiaseella ja omistanut niitä niin silti pitää aina todistaa harrastus/seuraan kuuluminen/käyttö jne

Oletko aivan varma? Jos aikaisempia aseita, niillä voi mielestäni perustella vastuullisen aseenkäytön ja harrastamisen. Vielä jos pystyy todistamaan jonkin paikan missä käy ampumassa. Lääkärin todistukset ja poliisin haastattelut pitää käydä ilmeiseti joka tapauksessa. En mä nyt näe että tuo olisi mitenkään ihmeellisen vaikea asia hommata itselleen pistooli, jos jo aikaisempia aseita omistaa ja on jonkinlainen mahdollisuus todistaa, että jossain sitä pistoolilla pääsee harrastamaan. Kannattaa ainakin kokeilla ja soittaa sinne poliisille, eipä siinä mitään menetä...
Lääkärintodistuksen tarttee ensimmäiseen käsiaseeseen (pistooliin), ei sen jälkeen. Aika aukottomasti pitää todistaa että harrastaa nimenomaan jotain tiettyä lajia sillä aseellaan. Satunnainen sorakuoppa ammuskelu ei tänäpäivänä enää mene läpi. Eihän nuo mun esittämät jutut ole absoluuttisia totuuksia koska päätöksen tekee aina paikkakunnan lupaviranomainen ja kirjo on aika laaja riippuen paikkakunnasta. Se että harrastaa jotain lajia jossa tarttee 9mm pistoolia vaatii käytännössä sen että kuuluu seuraan jossa noita lajeja harrastetaan. Multa kyselivät hyvinkin tarkkaan haastattelussa harrastuspaikoista ja aktiivisuudesta sekä seuratoiminnasta. Takana harrastustaustaa ja aseita melko paljon. Käsittääkseni pistoolilupia anottaessa pitkien aseiden luvat ei poista tota harrastusvelvollisuutta vuoden ajalta. Toki aina kannattaa soittaa ja kysyä. Mulla toi lupaprosessi vei n. 3kk Helsingissä sisältäen haastattelun. Harrastustaustaa n.4 vuotta pitkillä ja lyhyillä aseilla.

Haulikko on mielestäni kodinturvarksi aika paljon parempi kuin pistooli. Vaatii aika kokeneen ampujan että osuu sillä pistoolillaan tosipaikan tullen ja kykenee käyttää sitä turvallisesti (perheen jäsenet jne.) Haulikolla on helpompi osua ja suurempi teho mutta se ei lävistä niin helposti talon rakenteita (riippuen patruunoista) kuin esim 9mm fmj. Toki pohdinta on teoreettista enkä kannusta ketään hankkimaan aseita siihen taroitukseen....

Ok. Mä olen sitten ymmärtänyt jostain väärin. Miten haastattelut sun muut menee, jos jo löytyy toistaiseksi oleva käsiase?

Haulikko on mielestäni kodinturvarksi aika paljon parempi kuin pistooli. Vaatii aika kokeneen ampujan että osuu sillä pistoolillaan tosipaikan tullen ja kykenee käyttää sitä turvallisesti (perheen jäsenet jne.) Haulikolla on helpompi osua ja suurempi teho mutta se ei lävistä niin helposti talon rakenteita (riippuen patruunoista) kuin esim 9mm fmj. Toki pohdinta on teoreettista enkä kannusta ketään hankkimaan aseita siihen taroitukseen....

Totta.
Itselläni http://www.teraasekeskus.com/tuotteet/haulikot/Mossber590NetNew.jpg
Saa ammuttua useammankin varkaan kun 9+1 mahtuu sisään. Kerkeää avaamaan asekaapin ja ottamaan aseen kun koirat herättää kyllä ennen kuin rosmo on ovea avannut.
Tosin tiedä sitten kuinka monet rosmot kerrostaloihin tulee jos jo ovea rassatessa kahden ison kova haukunta kuuluu.

Siis mitä oikeasti käy koiralle/omistajalle jos on kunnolliset aidat talossa ja iso varoituskyltti tai pari missä lukee vaikka "vaarallinen saksanpaimenkoira" jne... Ja sitten varas tulee ja koira puree varasta kaulaan, varas kuolee?

Siis mitä oikeasti käy koiralle/omistajalle jos on kunnolliset aidat talossa ja iso varoituskyltti tai pari missä lukee vaikka "vaarallinen saksanpaimenkoira" jne... Ja sitten varas tulee ja koira puree varasta kaulaan, varas kuolee?
Todennäköisesti koira määrätään lopetettavaksi ja omistaja "uhrille" maksumieheksi.

Saa ammuttua useammankin varkaan kun 9+1 mahtuu sisään. Kerkeää avaamaan asekaapin ja ottamaan aseen kun koirat herättää kyllä ennen kuin rosmo on ovea avannut.
Tosin tiedä sitten kuinka monet rosmot kerrostaloihin tulee jos jo ovea rassatessa kahden ison kova haukunta kuuluu.

:D:D:D

Mitäs suosittelisit tollaselle kidnapattujen läheisten pelastusreissulle tiibetiläiseen ninjaluostariin? Olisko 9mm, vai kaks?
Vai keräänkö porukan suomalaisia bodareita täältä pakkikselta?

Äskenkin kävi joku mukamas mykkä "Jugoslavi" kaupittelemassa kissan kuvia. Ties mitä sekin kävi tiedustelemassa? Teleskooppipamppu odotta tossa hattuhyllyllä mahdollisia tunkeilioijta. Siinä mielessä hyvä ase että siihen ei kuole jos ei nyt vahingossa ohimoon tinttaa.

Mullakin tuli kerran eräs mykkä negro myymään ruusuja ovelle, ei tarvinnu ku kattoa vähä vihasesti niin se vaihto jo ovea.

Ei vittu :lol2: Nauroin koko tykityksen ajan :lol2: Pakko varmaan kattoa toi leffa joskus jos on noin legendaarinen :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom