Oman kodin puolustus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Näinhän se vähän on... mutta kyllä välillä näkyy jotain "kauppiaita" jotka haluaa kovasti tsekata paikkoja ovelta. Röyhkeesti keskellä päivää vaan, ei kukaan välitä ketä rapussa tulee vastaan 4ke tavarat käsissä. Kyllähä näitä on tehty..

Pokerilla vaan, vai oletko itse joskus ajatellut, että mikähän varas tuo on kun kantaa keskellä päivää telkkaria kämpästä autoon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itseasiassa olen entinen postin lehdenjakaja.käytännössä noin kerran kuukaudessa huomaa, yleensä lauantaina aamuyöstä et joku on vaan unohtanut kotiavaimen siihen lukkoon.Siinä avainnipussa on yleensä mukana vähintään autonavaimet, joskus jopa autotallin.Onneksi lehdenjakajat on kivoja tyyppejä jotka ei varastele:)

Ja ton linkittämäni tutkimuksen mukaan omaisuusrikosten määrä on siis laskenut, ja suurin osa rikoksista on polkupyörävarkauksia...

Miksi vitussa me odotellaan että ne kaikenmaailman rikollissyndikaatit, nistit, spurgut, lankomiehet tai marsilaiset tulee kutsumatta kokeilemaan koiran purentaa? Tämä threadi todistaa aukottomasti että tältä palstalta löytyy salskea henkilöstö ja oikeat välineet huippuluokan vigilante-ryhmän perustamiseen. Suurimmalla osalla on valmiiksi lihaksetkin kun Marvelin supersankareilla. Nyt perkele tilataan kaikille trikoot, vedetään vatsat täyteen hemo ragea ja mennäänkin itse murtautumaan niiden konnien luokse ennen kuin iskevät meidän kimppuun.

- Aivan upea ketju.

Tossa aikanaan kriminologian proffa kovasti väitti että asuntomurroista hyvin pieni osa on oikeasti harkittuja. Rikostyyppinä aika spontaania meininkiä. Vorot saattavat kuulemma valita esimerkiksi alueen jolle lähdetään pyörimään, mutta useimmiten lopullinen kohdevalinta tehdään likipitäen sattuman kaupalla. Näissä tilanteissa rosmoilla tietenkin pyörivät ne ilmeisimmät hyöty- ja haittalaskelmat päässä. Eli juurikin katsellaan päällepäin onko ketään himassa, löytyykö irtainta pihapiiristä, mites koirat tai hälyt jne. Sitten isketään nopsasti kiinni ja toivotaan parasta.

Sama ukko puhui asuntomurtojen kestävän keskimäärin viitisen minuuttia. Eli kertakaikkiaan nopeaa, usein suunnitelematonta ja kaikin puolin hätäistä toimintaa. Tietyt ammattilaisliigat ovat ehkä järjestäytyneempiä, mutta niissäkin piireissä toimitaan loppupeleissä aika opportunistisella asenteella. Ne kaverit, jotka roikkuu katoista ja pöllii jättitimantteja ja Rembrandteja museoista on sitten oma lukunsa.

Naureskeltuani hetken sille miten jotkut täällä ilmeisesti ihan oikeasti pitävät ties mitä astaloita oven pielessä ja tykkejä sängyn alla, tajusin että omalla Suomen kämpälläni on hälyt, koira ja pari haulikkoa. Viron asunnolta löytyy teräsovi, vahvistetut karmit, spesiaalilukot, hälärit ja rautaputki makkarin laatikossa. Asunnot siis Espoossa ja Tallinnan liikekeskustassa, eli ei mitään ongelma-alueita. Jännä miten olen ilmeisen alitajuisesti varautunut.

Foliohattu vaan puuttuu.

Miksi vitussa me odotellaan että ne kaikenmaailman rikollissyndikaatit, nistit, spurgut, lankomiehet tai marsilaiset tulee kutsumatta kokeilemaan koiran purentaa? Tämä threadi todistaa aukottomasti että tältä palstalta löytyy salskea henkilöstö ja oikeat välineet huippuluokan vigilante-ryhmän perustamiseen. Suurimmalla osalla on valmiiksi lihaksetkin kun Marvelin supersankareilla. Nyt perkele tilataan kaikille trikoot, vedetään vatsat täyteen hemo ragea ja mennäänkin itse murtautumaan niiden konnien luokse ennen kuin iskevät meidän kimppuun.

Aivan loistava idea team m&m:n productioksi!

Pääsekö mukaan jos omistaa sählymailan ja fillaripumpun?
Olen treenannut katsomalla Taistelutoverit ja Generation Killin... Pari kautta Scrubsia (tuho-osastoa) löytyy myös, joten voin olla porukan lääkintämies.

Olis kiva tietää toki etukäteen milloin lähdetään taistelemaan pahuutta vastaan etten ole just silloin yövuorossa. Vois tulla intressien eturistiriita.

Ite oon penskana väsännyt ilotulitteista kaikkee ja sit oon nähnyt Hurt Lockerin niin moneen kertaan et voin olla se joka räjäyttää kulkutien!

Me ollaan kanssa parin lähimmän naapurin kanssa sovittu, että jos häivytään vaikka viikonlopuksi maisemista, niin ilmotetaan toisillemme. Voipi sitten katsoa ettei kukaan pakua lastaile pihassa tai muuta vastaavaa. Ei siis mitään kiertäviä aseistettuja naapuripartioita, mutta ei se iso homma ole aamupostia hakiessa tsekata ettei naapurin pihassa pyöri mitään epämäärästä porukkaa. Ei tästä ainakaan haittaakaan ole ja osaapahan itse ainakin hälyttää tarvittaessa viranomaisia paikalle, ettei nyt naapurin anoppi joudu raudoitetuksi murtovarkaana. ;)
Tämä se on melkein paras keino. Vanhempani asuvat omakotitalossa, ja naapureiden kanssa on sovittu että jos painutaan etelään pariksi viikoksi niin naapuri tyhjentää postilaatikon, tekee lumityöt ja muutenkin pitää taloa silmällä. Kämpässä palaa valot iltaisin ajastettuna.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom