Omakotitalon energiankulutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pumppumiehet on näköjään käyneet samaan aikaan mutasihtejään tarkistamassa. Näyttää viinanhöyry nimittäin vaikuttaneen .... suomalainen tunnetusti alkaa kehua retostelemaan "pienessä" ;)

Eiköhän se kulutus-/asumistottumus ole yksi olennainen tekijä joka vaikuttaa paljonko lämpöenergiaa tarvitaan. Toinen vaikutus tulee siitä missä päin peräpohjolaan asuu ja kolmas vaikka sitten tuon teknisen laitteiston toteutuksesta, talon koosta ja rakenteesta puhumattakaan. Ne kun ei ole kaikilla samanlaisia vaikka on samoja järjestelmiä yms. Että jos Timbakin laittaisi mökkiinsä sen verran lämpöä että siellä tarkenee ilman talvitakkia niin kummasti MLPn kulutus kasvaisi. Tämä ei siis Timballe (asuu kuten haluaa), kunhan käytin mallina kuten muutkin päissään. Itse olen (vielä) selvinpäin vaikka perjantai onkin :D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Meillä 21 astetta aika tasaseen koko talven ollut, kuinka helveti kuumana se kämppä täytyisi pitää? Minä en ainakaan halua että sisällä no joku 23-24 astetta kun se on aivan liian kuuma.

Että polttakaa nyt sitä öljyä ja sähköä ja keksikää selityksiä sille miksi se MLP on niiiin turha investointi.

Poltin muuten takkaa tasan kerran helmikuussa ja tähnä asti tässä kuussa poltettu kanssa yksi kerta. Kai sitä vois toisenkin kerran sytytellä. ;)

Ja ei ole viinaa maisteltu kun olen tässä just töistä lähtöä kotiin tekemässä. 14 h meni rikki vartti sitten. Täällä sitä muuten sähköä palaa. 5000 m2 halli ja kaikki valot päällä, olen yksin. :D

Limulinjalla mennään ja pumpulla ei olla käyty imppaamassa. Lämmöt meillä seilanneet talvella 21,5-23,5 asteen välillä ja vaimo kaipaisi lisää lämpöä. Takkaa lämmittäessä ehkä jopa yli 24. Tänää parista ikkunasta vedin säleet ylös niin olkkarissa oli 27,4 korkeimmillaan.

Meillä 21 astetta aika tasaseen koko talven ollut, kuinka helveti kuumana se kämppä täytyisi pitää? Minä en ainakaan halua että sisällä no joku 23-24 astetta kun se on aivan liian kuuma.

25 on ihan mukava.
Sähkölasku tuli, joulu-helmikuu 1977kWh, arvioitu vuosikulutus 6600kWh. Ja tämähän on pelkkä käyttösähkö, lämmitys kunnon fossiilisella öljyllä ja kaasulla sekä kaukolämmön hukkakertoimella.

25 on ihan mukava.
Sähkölasku tuli, joulu-helmikuu 1977kWh, arvioitu vuosikulutus 6600kWh. Ja tämähän on pelkkä käyttösähkö, lämmitys kunnon fossiilisella öljyllä ja kaasulla sekä kaukolämmön hukkakertoimella.

Meillä on tytön mh 23 astetta. Tyhjissä huoneissa 21-22 kuten meidänkin makkarissa. Oh-kt eteinen akseli kesät talvet 24-25. Saa röhnöttää sohvalla napa paljaana olut kädessä :kuola:

Asuin vuosia kerrostalossa missä oli noita 24-25 asteen lämpöjä ja se oli pelkkää tuskaa! Ihan on vapaaehtoinen valinta että tämä n. 21 sisällä ja meidän makkarin termari vielä viileämmällä. Saapi oikesti käyttää peittoa kun nukkuu eikä pyöriä tuskissaan kun välillä palelee ja välillä hikoilee.

Että tässä on kyllä mukavuus ensin ja sitten jos se on edullisempaa niin eikai sekin nyt ole väärin? Ja eipä tämä meidän sähkönkulutus tästä rajusti nousisi vaikka olisi 1-2 astetta enempi. On mulla tallissakin 15 astetta kun tykkään puuhailla siellä teepaitasillaan. Vois sitäkin pitää jossain 8-10 asteessa vallan hyvin.

Että polttakaa vaan niitä fossiilisia ja kuluttakaa sähköä oikein hitosti, kunhan ostatte sen Fortumilta. ;)

Asuin vuosia kerrostalossa missä oli noita 24-25 asteen lämpöjä ja se oli pelkkää tuskaa! Ihan on vapaaehtoinen valinta että tämä n. 21 sisällä ja meidän makkarin termari vielä viileämmällä. Saapi oikesti käyttää peittoa kun nukkuu eikä pyöriä tuskissaan kun välillä palelee ja välillä hikoilee.

Että tässä on kyllä mukavuus ensin ja sitten jos se on edullisempaa niin eikai sekin nyt ole väärin? Ja eipä tämä meidän sähkönkulutus tästä rajusti nousisi vaikka olisi 1-2 astetta enempi. On mulla tallissakin 15 astetta kun tykkään puuhailla siellä teepaitasillaan. Vois sitäkin pitää jossain 8-10 asteessa vallan hyvin.

Että polttakaa vaan niitä fossiilisia ja kuluttakaa sähköä oikein hitosti, kunhan ostatte sen Fortumilta. ;)
Tiedän, kun anopin kerrostaloon ja siellä on se 25-27°C;)
Se lämpö tuossa kerrostalossa on vaan aivan eri, kuin omakotitalossa 25°C
Ensinnäkin ilmanvaihto on aivan perseestä suurimmassa osaa kerrostaloja!
Toiseksi siihen kerrostalon lämpöön yhdistää ruuan hajun, mikä tulee sittä, että kaikki käryt jää leijumaan huoneistoon!
Ite oon sanonutkin, kun anopille menee kylään, niin ilmakehä on kuin Marsissa.
Tätäkin kirjottaessa muuten pesukone ja kuivausrumpu huutaa ja uunissakin näkyisi olevan ruokaa tulossa:D

No se joka epäilee että meillä on kylmä niin teretulemast kylään. Lämmitän saunan ja tarjoan kaljat. Nytkin pojat leikkii tuossa kalsareillaan ja aina ne tuntuu täällä viihtyvän t-paidassa ja kalsareissa. Että ei voi olla kovin kylmä...

Mutta joo, vanhassa kerrostalokämpässä nyt on aivan paska ilma noin niinkuin muutenkin.

Mutta en minä ainakaan halua mitään 25 asteen sisälämpöjä. Joulun tienoilla ne tuonne karkasi kun oli ylimäärästä lämmittelyä kun leivinuunia kätettiin, uuni päällä varmaan vuorokauden. Parhaimmillaan 20 ihmistä ja saunottiinkin. Meni varmaan 3 vrk että oli lämmöt siellä 23-25 välissä ja teki mieli avata kaikki luukut ja jäähdyttää koko paska kerralla normaaliin. '

21 on bueno. Jos vaimo ei ois mallia "vilukissa" niin sais olla mun puolesta matalampikin.

Ite kanssa tykkäisin pikkasen viileemmästä, mutta jostain syystä tuo naisväki tuntuisi olevan talodessa, kuin taloudessa aina jäässä.
Johtuisiko naishormooneista:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Viimeiset 1,5v ollut kyllä koko ajan halpaa. En ottanut Vattenfallilta sähköä mutta siellä on toteutuneet hinnat hyvin esillä.
http://www.vattenfall.fi/fi/hintahistoria.htm#Yleissähkö
Näytti olevan jopa lämmityskautena kohtuu edullista sähköä.
Tosin kai sitä ihmisillä on muutakin ressattavaa, kuin päivittäin katsella sähkönhintaa, että voiko tänään lämmittää, vai istutaanko pimeässä:jahas:
Tuolta löytyy keskustelua pörssisähköstä, niin riittä kun niitä lukee, niin itellekkin pukka stressiä:D
http://lampopumput.info/foorumi/ind...v95&topic=17709.msg229709;topicseen#msg229709

Zone-sarja -42%
Tuolta löytyy keskustelua pörssisähköstä, niin riittä kun niitä lukee, niin itellekkin pukka stressiä:D
http://lampopumput.info/foorumi/ind...v95&topic=17709.msg229709;topicseen#msg229709
Vaikuttaa olevan enemmän harrastepohjaista tuollainen penninvenytys että päivittäin seurataan hintaa ja sen mukaan ohjataan sähkönkäyttöä. Samat kaverit varmaan repii kaupassa paprikoista kannat irti kun siinäkin muutaman sentin kymmenyksen säästää :D

Tai sitten ovat vaan köyhiä.

Vaikuttaa olevan enemmän harrastepohjaista tuollainen penninvenytys että päivittäin seurataan hintaa ja sen mukaan ohjataan sähkönkäyttöä. Samat kaverit varmaan repii kaupassa paprikoista kannat irti kun siinäkin muutaman sentin kymmenyksen säästää :D

Tai sitten ovat vaan köyhiä.
Luultavastin:D

Tuli täyteltyä pörssisähkösopimus. Vähän lisää jännitystä elämään eli tuleeko pienet säästöt vai kunnolla takkiin.

Just pistin pari viikkoa saman. Turun Energialta otin. Toivottavasti et niiltä huijareilta ottanut joilta halvimmalla sai? Eli 220 Energialta.

http://www.talouselama.fi/uutiset/h...ittavat+nyt+ihan+uudella+yrityksella/a2148785

Tuota lämpöpumput keskustelua kun lukee niin taidanpa perua sopparin. Hullukshan tuossa tulee, ei mulla oo moiseen aikaa.

Pitääkin perua soppari heti huomenna.

Just pistin pari viikkoa saman. Turun Energialta otin. Toivottavasti et niiltä huijareilta ottanut joilta halvimmalla sai? Eli 220 Energialta.

http://www.talouselama.fi/uutiset/h...ittavat+nyt+ihan+uudella+yrityksella/a2148785

Tuota lämpöpumput keskustelua kun lukee niin taidanpa perua sopparin. Hullukshan tuossa tulee, ei mulla oo moiseen aikaa.

Pitääkin perua soppari heti huomenna.
Eikö olisi mukavaa joka päivä "jännittä", että millä hintaa tänään sitä sähköä saa;)
Oikeestin toi tekee sen, että ihmisillä on joka päivä sähkönhinta mielessä ja ollan sitä seuraamassa, kun tuollaiseen peliin lähteen mukaan.
Uskoisin että teet oikein, kun perut tuon sopimuksen;)

Toisaalta nyt kesällä kun meillä menee käyttösähköä suhteellisen paljon tuo voisi olla edullisempaa. Tosin ilman etäluentaa aivan turhaa kun menee vuoden keskiarvolla.

Back
Ylös Bottom