olkapäätä viiltää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nahka
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
40
isonahka nahkan isoveikka kirjoittaa:

kun teen kulmasoutua tai keskiviparia(vipari joka lähtee reisien päältä :david: )tulee joskus saatanallinen pirutuskanperse olkapäähän(aina oikeaan) yleensä muutaman päivän jälkeen reenistä. Särkee perkelesaatanasti useita päiviä, ja tuska säteilee koko käsivarteen. Kun yläsiipilihakseen,( kipeeelle puolelle) painaa sormella niin vihloo kirvelevästi. :itku: Sitten joku päivä se vaan aina loppuu??? vituttaa vaan... :david:

Sun järjetön kiroaminen saa aikaan demonien esilletulon ja ne tökkii sua ruostuneilla nauloilla olkapäähän...no joo:)

Kannattaa mennä nöyränä tohtorin pakeille tuon vaivan kanssa sillä ei aivan normaalilta kuulosta. Vaikuttaa hermostolliselta vaivalta näin mutu tuntumalta.

mulla vihloo olkapäitä useissa liikkeissä mutta normaaleissa rajoissa tuo kipu on eli en mihinkään lekurille vielä menossa oo...treeniäkin takana vasta 2kk. Mistäköhän tämmönen _pieni_ vihlominen mahtaa johtua ja onko muilla tollasta?

kova_luu sanoi:
mulla vihloo olkapäitä useissa liikkeissä mutta normaaleissa rajoissa tuo kipu on eli en mihinkään lekurille vielä menossa oo...treeniäkin takana vasta 2kk. Mistäköhän tämmönen _pieni_ vihlominen mahtaa johtua ja onko muilla tollasta?

kiertäjäkalvosimet... haku auttaa siihen että miten niitä treenataan

kova_luu sanoi:

Todennäköisesti just kiertäjäkalvosimet niinku Caane sano. Ite alotin puolen vuoden treenitauon jälkeen taas treenaamisen tammikuussa. Parin kuukauden päästä sit ilmaantu kans "pientä vihlontaa" ja sit se paheni silleen et yöllä heräs siihen ku olkapäitä särkee. Silti pysty viel treenaa penkkii, mut vipunostot ja dipit oli kyl jo vähä turhan kivuliaita. Päätin sit pitää pari viikko taukoo. Autto asiaa sen verran et, en enää heräilly öisin. Eilen kävin sit lekuris ja setä määräs mulle tulehduskipulääkettä 2 viikon kuurin ja patisti takasi salille tekee jalkoja ja kaikkee muutaki, mikä ei satu olkapäihi ("sul on niin hyvä harrastus et ei pidä olkapään takia jättää muita lihaksia treenaamatta"). :thumbs:

Toivotaan, et kivut lähtee ja pääsee taas treenaamaan koko kroppaa. Ja kiertäjäkalvosintreenin lisään heti ohjelmaan.

Sun kannattaa kuulostella sitä sun olkapäätä ja ainaki, jos menee pahemmksi niin käydä lekuris.

samaa mieltä. ne kiertäjäkalvosimet... omatkin olkapäävaivat historiaa kun ruvennut tekemään kiertäjäkalvosimille pari 20 sarjaa lämmittelyiden yhteydessä.

Hola,

lääkäriin mars-mars..
epäilen kanssa kiertäjäkalvosimia, mutta varsinkin jos et ite joudu maksumieheksi, niin röntgen, jonka jälkeen sit magneettikuvaus.
..lisäksi noita kiertäjäliikkeitä.

Itselläni pamahti olkapää viime syksynä, jonka jälkeen penkki etc. pannaan.
Kipu oli tosiaan niin kova ettei pystynyt nukkumaan jne..kipulääkkeitä tuli rouhittua koko talvi, lisänä siis noita kiertäjäliikkeitä - toimii.

Nykyään pystyy tekemään jo penkkiä pikkupainoilla + dippiä jne.
Kävin pari viikkoa sitten Kasarmintorin kirurgisella ja magneetti varattu toukokuuksi. Lekuri myöskin patisti, että salille vaan. Saa tehdä myös esim. pystypunnerrusta, jos se ei satu.
Eli treenaa sellaisia liikkeitä, mitkä ei vihlo olkapäätä.

Noi olkapääkivut on kyllä niiiiiin anaalista, että voi vi**u!
..mut yllättävän hyvin on pystynyt näin "vammasenakin" treenaamaan. Penkkipunnerrus ei todellakaan ole mikään Must-liike ;)
Eli kehitystä tulee ilman sitäkin..

itellä sama vika olkapäässä joskin kipu tuli ilmi vaan työntävissä liikkeissä. Pistävä kipu etuolkapäässä ja niskassa. Epäilin samaa et kiertäjäkalvosin olisi mennyt joten jätin penkin pois, mut treenasin muuten normaalisti mutta kivut ei hellittäny.

Menin sitten lääkäriin ja vammakin löytyi joka olikin sitten pitkän hauisjänteen tulehdus!!! Eikun tulehdus lääkkeet naamariin, hauis liikkeet bannaan ja pienillä painoilla olkapää jumppaa niin nyt alkaa olla jo voiton puolella vamman kanssa!

Samaa vikaa myös täällä + että olkapäästä kuuluu vielä "kolahdus" oikeestaan aina ku tekee jotain vipunostoja sivuilla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
subotai sanoi:
Lekuri myöskin patisti, että salille vaan. Saa tehdä myös esim. pystypunnerrusta, jos se ei satu.
Eli treenaa sellaisia liikkeitä, mitkä ei vihlo olkapäätä.
QUOTE]

Saman tyyppinen tilanne, paitsi työsuhdelääkäri sanoi että "ihan minimaalisilla painoilla" saa jumpata. Puol vuotta taukoa ja nyt viikko treeniä takana, hyvältä tuntuu. Vältän liikkeitä jotka aiheuttaa kipua, periaatteessä hartia linjan yli nostot. Penkkii onnistuu hyvin, vaikka painot ovat pienentyneet

Olkapää on helvetin monimutkainen aparaatti ja kaikki lekurit eivät ole ihan ajantasalla. Kaverini on fysioterapeutti ja tutkiskeli olkaa ja epäili että kyseessä on olkanivelen instabiliteetti, eli jänteet hankaavat olkäpään luu_lippaan. Eli vaikka usein ehkä onkin, se ei aina ole yksinkertaisesti se kiertäjäkalvosin.

Googlettamalla sanalla "olkapää" löytyi jonkin verran matskua aiheesta. Näyttää olevan olkapää helisemässä etenkin uimareilla. Tässä yksi aika informatiivinen file: http://www.uimaliitto.fi/fi/info/muut/olkapaa2.pdf

Mistäköhän johtuu et itelläki kun tekee vipareita eteen käsipainoilla tai tangolla niin vihloo pirusti vasenpaan olkapäähän? Missään muissa olkapääliikkeissä kipua ei synny ollenkaan eikä muutenkaan siviilissä/duunissa koskaan tunnu. Ainoastaan tämä liike sattuu? On neuvottu tekemään pystypunnerusta vinopenkillä mut silti parhaimman tuntuman oon saanu vipunostoilla eteen etuolkapäille.. Harmittaa jättää kyseinen liike pois treeneistä.

Lekurille vaan ja mielellään mahollisimman nopeesti. Itellä tulehtu kiertäjäkalvosimet jotain vuosi sitten senverran pahasti, että 4 viikkoa tuli taukoa ja aika hiljalleen oli siitä aloitettava. Ei kannata leikkiä sen asian kanssa.

Mitä liikkeitä tulisi välttää, jos olkapää on kipeänä. Itselläni on ollut oikea olkapää eilisillasta kipeä (vihloo, kun nostaa kättä). Eilen oli välipäivä ja toissapäivänä melko rankka rinta ja olkapää-päivä. Liikkeinä oli tasa- ja vinopenkki käsipainoilla ja vipunostoja, sekä pullovereja. Olkapäille Arnold-pressejä, vipunostoja sivulle ja taakse. Lisäksi peruspunnerruksia muutama sarja.

Eli mitä näistä kannattaisi jättää pois ja voisiko niitä korvata joillain muilla liikkeillä. Ja teen viparit tietysti riittävän köykäisillä painoilla.

Kiertäjänkalvosinta(tai mikä se nyt olikaan) aloin tänään kuntouttamaan kahden kilon painolla.

Jotain kolmisen viikkoa sitten oli sama vaiva, mutta se meni samana päivänä ohi. Nyt on 3x800mg burana kuuri päällä.

Ennen kuin aloin käydä salilla, olin viettänyt tietokoneen ääressä about kaiken hereilläoloaikani. Hartiani olivat totaalisen jumissa. Esim pystypunnerruksessa hartiani rutisivat ja paukkuivat aivan helvetisti, joten jätin ne pois. Penkki sattui olkapäihin ala-asennossa, mutta jatkoin sinnikkäästi sen tekemistä. Pystysoudussa hartioita alkoi aina vihlomaan sarjojen aikana, semmoista niinkuin viiltävää tuskaa. Jätin sitten pystysoudunkin pois. Ainoa mitä sitten oikeastaan tein oli vipunostot sivulle. Tein kuitenkin lämmittelyksi aina keppiliikkeitä, missä noita olkapäitä pyöritellään vähän joka suuntaan, ja nykyään olkapäät tuntuvat olevan kunnossa noitten ansiosta. Nyt pystyy hyvin tekeen noita kaikkia liikkeitä, pystypunnerrus edelleen rutisee mutta ei niin paljon että se menoa haittaisi. Olen hiton tyytyväinen noihin kepin pyörittelyihin kyllä.

Mikk0 sanoi:
samaa mieltä. ne kiertäjäkalvosimet... omatkin olkapäävaivat historiaa kun ruvennut tekemään kiertäjäkalvosimille pari 20 sarjaa lämmittelyiden yhteydessä.

Minkä treenin yhteydessä teet nämä (veikkaisin joko rinta- tai olkapääpäivää)? Pitäisi taas itsenikin ottaa ohjelmaan, vaikkei olkapää ole pitkään aikaan (kunnolla) vaivannutkaan :puunkoputushymiö:

Multivitalle sanoisin, että kannattaa kuunnella kroppaansa ja mahdollisuuksien mukaan jättää pois kaikki kipua tuottavat liikkeet. Minulla tämä tarkoittaa (ainakin) takadippiä, niskantakaa punnerusta ja ylätaljavetoa niskan taakse. Normaalidippiä tosin kyllä teen, vaikka se välillä vähän tuntuukin... mutta kun se vaan on niin hyvä ojentajaliike (joo, joo, tiedetään, mikään liike ei ole korvaamaton) :evil:

AINA kun tekee rintaa niin lämmitellään kiertäjäkalvosimet. A I N A.
Niin monen jätkän treenit on lopettanut toi vaiva, että on suorastaan ääliömäistä olla lämmittelemättä niitä ja kunnolla.

Itse lämmitän nuo myös ennen selkätreeniä, koska siihen kiinnittyy myös selän puolen lihaksia.

Ja kaikki dippailut, niskan takaa punnertamiset ja vinopenkkihässäkät olen hylännyt ja ei ole olkapäistä ollut enää vuoteen MITÄÄn ongelmaa.

Maxima sanoi:
Ja kaikki dippailut, niskan takaa punnertamiset ja vinopenkkihässäkät olen hylännyt ja ei ole olkapäistä ollut enää vuoteen MITÄÄn ongelmaa.

Mulla oli tossa reilu vuosi sitten kovasti vaivaa ton kiertäjäkalvosimen suhteen ja just toi vinopenkki käsipainoilla oli sellanen mitä pystyin tekeen, kun taas normipenkki oli poissa kuvioista pitkään. Olen aina tehnyt vinopenkin todella loivalla kulmalla, eli alle 30 astetta ja hyvin toimii silleen. En yhtään ihmettele jos joku 45 asteen kulma aiheuttaa kipuja, en tosin tiedä mitä kulmaa ole sinä treenissäsi käyttänyt.

Pystypunnerrukset tangolla oli myös pois pitkään ja sen jälkeen olenkin tehnyt vain käsipainoilla. Dippiä en tee vielä tänäpäivänäkään kun ehkä viimesenä liikkeenä ojentajille ja kehon omalla painolla.

Kietäjäkalvosimia tulee lämmiteltyä rintatreenissä ja näillä eväillä on nyt reilu vuosi menty ihan hyvällä menestyksellä ja aina jos treenissä vähänkään kivun merkkejä niin kevennystä peliin ja treenin jälkeen 2 x 15 minuuttia jääpussihoitoa ja orudisgeeliä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom