Olkapää kipeenä

Täälä taas jälleen kerran! Koulun lekurilla käyty tänään ja ongelma on kuulemma "supraspinatuksen painamissa limapusseissa jotka on tulehtuneet". Mä en nyt oikein tiedä mitä täs tekis...jos katsoo pari sivua taaksepäin niin mulla on sielä postaus 5kk takaa samasta ongelmasta ja siitä taaksepäin oli vuosi. Sain nyt nappikuurin ja vähä saikkua...jos tarve tulee niin käyn hakee piikin, mutta onko tässäkään nyt mitään järkeä !? Oon "HIUKAN" skeptinen korjaan ongelmaa "napeilla&levolla"...jopa fyssarin hieronnat epäilyttävät että onko siitä pitemmässä kaavassa mitään apua ? Voisiko tässä tapauksessani olla jo kyseessä kiertäjäkalvosimenoireyhtymästä ? Meenkö "kunnon lääkärille" tutkituttaan vai miten täs nyt kannattais edetä ?

Onko Merkava vielä paikalla? Ilmoitteletko itsestäsi kun en saanut laitettua äijälle yksityisviestiäkään että miten olet pärjännyt kipujen kanssa ja onko olkapää jo kenties kunnossa ?

Onko sulla lavassa tai olkapäässä mitn virheasentoa tai kiertäjäkalvosimissa missään kulmassa voimaeroja? Omat olkapään kipuilut johtuvat/ vasemman puolen lavan eteenkiertymisestä ja korkeuserosta, sekä voimaeroista. Vasemman kiertäjäkalvosimen ulkokiertäjät ovat paljon heikommat kuin oikean, kiitos heittolajien harjoittelujen. Nyt olen alkanut voimistamaan kunnolla tuota vasempaa puolta, hiljalleen vahvistuu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Morjesta!

Ajattelin itekin tulla kysymään olkapää vaivastani, kun en suoraan vastausta löytänyt ylemmistä posteista. Elikkäs vasemmassa olkapäässä ollut kipua nyt parisen viikkoa, tarkalleen ottaen melko suoraan solisluun lopusta alaspäin ehkä hitusen taaempana keskilinjasta. Kipeytynyt aluksi vähän salireenissä ja "lopullisen niitin" sai viikko sitten mökillä kun kannoin puita isolla kopalla jolloin painoa kertyi suht. runsaasti yhdelle kädelle ja sellaisten kanssa tuli heiluttua muutama tunti. Olkapää on hieman kipeä levossa nyt kun olen sitä hieman "kiusannut" ja kokeillut millaiset liikkeet tuntuvat kipuna ja millaiset eivät. Lisäksi lihaksen ihan yläosassa tuntuu pieni kuoppa, jollaista en oikeasta löydä, en tiedä olenko vain vainoharhainen vai voisiko lihas olla revennyt. Turvotusta ei ole eikä minkäänlaisia mustelmia ole ollut missään kohtaa.

Ongelmana nyt siis onkin, että mitä uskaltaa tehdä ja mitä ei ja mikähän olkapäätä mahdollisesti vaivaa. Jotain kuntoutus liikkeitä varmaan pitää tehdä ja kylmää olen nyt alkanut pitää aktiivisemmin, jos se vaikka jotain auttaisi. Tänään menen salille koittamaan rinta ja ojentajatreeniä ja katson vähän mitkä liikkeet kipeyttävät olkapäätä. Esim. dippiä tuskin kannattaa olkapää vammaisena tehdä? Olkapään treenaamisen suostun hetkeksi kyllä lopettamaan, olisi vain kiva pystyä muuta kroppaa treenaamaan sellaisilla liikkeillä, jotka mahdollisimman vähän rasittavat olkapäitä, onko esim. rintatreeniin ehdotuksia?

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Kokeile rintaa flies flyes - liikettä ( en oo varma kumpi nimi on oikea). Ite ku en dippejä/penkkiä pystyny tekee, niin tota pystyin. Mielestäni ihan hyvä liike.

Jos kauemmin vaivaa olkapää suosittelen aikaa ortopedille. Ite maksoin sen 99 euroa käynnistä ja heti löyty vikaa -> sain heti lähetteen julkiseen magneettiin.

Moro!

Jees eli oon pian 17-vuotias salilla jo kiitettävästi käynyt nuorimies ja nyt sitten on olkapäät niin älyttömän kipeet.

Syksyllä treenasin about 4 kk ilman ongelmia, noin 4 kertaa viikossa, kaikki lihasryhmät erikseen. Joulukuun tuli pidettyä taukoa ja UV:n jälkeen alkoi treeni uudestaan, nyt ois tarkotus vähän totisemmin treenata. Vähän vihlo olkapäät ennen joulua, mutta se ei ollu suurta ni en paljoa asiaa merkille laittanut. Nyt kuitenkin kipu on menny ihan uudelle tasolle. OLKAPÄÄT EIVÄT KESTÄ YHTÄÄN PERUS OJENTAJAPUNNERRUSTA YLÄTALJASSA TAI RANSKALAISTA PUNNERRUSTA?!? En yhtään ymmärrä koska ei oo koskaan ennen ollu vastaavaa ja liikkeet teen oikeella tekniikalla. Ihan järjentö vihlonta nyt erityisesti eilen, joten totesin et nyt jää treeni kesken. Olkapääliikkeitä olkapäät kestävät paremmin kuin näitä kyseisiä ojentaja liikkeitä? :wtf: Levossa olkapäissä on lievää jomotusta koko ajan, ja sattuu kun painaa olkapään takaa lihasta. Vähän tuntuu et voi olla jotain muuta ku lihaskipua, vasen puoli on alkanu naksumaanki vähän :S

Oon tosi kiitollinen vastauksista!

Itselläni ilmenee kipua tilanteessa, jossa laitan kämmenet vastakkain kädet tuohon eteen, korkeudella ei niin väliä koska tapahtuu sekä kämmenten ollessa kasvojen kohdalla että alempana navan kohdalla. Painaessa kämmeniä vastakkain, vasemmassa kädessä rintalihaksen ulkoreunan ja etuolkapään paikkeilla sekä hauiksessa tuntuu viiltävää kipua ja koska se on tuommoista viiltävää niin en osaa oikein kunnolla kipua paikallistaa. Penkkiä tehdessä lähellä maksimeita, alle kuuden toiston painoissa alkaa tuntumaan kipua juuri tuossa olkapään, hauiksen yläosan ja rintalihaksen kohdalla. Ohjelmassa olevat ylätaljat, leuat tai dipit eivät aiheuta ongelmaa.

Minua kehotettiin venyttelemään etuolkapäitä dippiasennossa ja se tuntuikin auttavan. Pidin muutaman päivän taukoa ja kävin kerran uimassa, jonka lisäksi hieroin lämpögeeliä ongelma-aluuelle. Näiden jälkeen kipua ei tuntunut painaessa käsiä yhteen, mutta penkkiä tehdessä kipu tuli taas. Onkohan kyse nyt todellakin vain noista liian jumiutuneista etuolkapäistä? Itselläni on hieman ulkonevat olkapäät, joka varmaan vaikuttaa etuolkapäiden kipeytymiseen. Liikkuvuus olkapäissä itselläni on sen verran huono että juuri ja juuri saan harjanvarren suorin käsin edestä pään yli taakse.

Syksyllä tehtiin muutama kuukausi rintareeniä kerran viikossa, penkki joka reenissä vaihdeltuna vinopenkin ja negatiivisen vinopenkin välillä vuorotellen. Noin 3 kuukauden jälkeen alkoi tuntua tätä kipua sekä penkissä että käsipainopenkissä. Joulun sopivasti tullessa pidin n. 2-3 viikkoa taukoa näistä liikkeistä ja vaiva parani, mutta nyt penkkiohjelmaa tehdessä 3 viikon jälkeen kipu palasi. Nykyisessä ohjelmassa tulee rinta kahdesti viikkoon.

Huoh.. Rupee pännimään tää koko touhu nyt, sillä olkapää ei juurikaan osoita paranemisen merkkejä. Kaikki lähti tossa vähän ennen joulua, kun kesken penkkisarjan rupes olkapäähän vähän vihlomaan. Koitin siinä sitten jotain vielä tehdä, mutta kipua tuntu jonkin verran niin päätin jättää leikin kesken. Kotona laitoin siihen olkapäähän kylmää ja seuraavana päivänä ei tuntunut juurikaan kipua. No sitten pari päivää lepoa ja takaisin salille, mutta olkapää oli silti kipeä. Päätin pitää hieman yli viikon lepoa ja vetäistä viikon buranakuurin (1200mg päivässä). Tuosta ei ollut mitään apua, joten päätin ruveta jumppamaan olkapäitä, etenkin sisä- ja ulkokiertäjiä. Toistot pidin siinä 20 kieppeillä ja sarjan jälkeen venytin ulko- ja sisäkiertäjiä. Ongelma alkoi pikkuhiljaa kadota, mutta esim. viparit rinnalle pisteli loppuvaiheessa oikeaan olkapäähän, joka on siis se kipeä olkapää. Niin ja niissä vipareissa on käsien kämmenet vastakkain siinä loppuasennossa. Vinopenkissäkin sattuu juuri tuohon oikeaan olkapäähän, mutta se ei ole niinkään mitään vihlovaa tai pistävää kipua.

Tuo oikea olkapää naksahtelee myös melko usein. Joskus kuuluu kovia pamahduksia, mutta kipua ei tunnu ja joskus kuuluu pieniä pamahduksia, joissa tuntuu ehkä pientä kipua. Olkapää myös muljahtelee, kun teen kiertäjäkalvosinliikettä vapaalla kädellä. Olen myös huomannut, että oikean puoleinen leveä selkälihas on leveämpi, kun vasemman puolen vastaava ja oikean puolen olkapää on kääntynyt eteenpäin, kun taas vasen näyttäisi olevan "oikeassa" asennossa. Äsken myös katsoin, että vasempi käsi on rentona alempana kuin oikean puolen käsi.

Toivon hartaasti, että joku osaa heittää tässä netin välityksellä jonkun mutu-arvion mitä tehdä. Mielellään en menisi lääkäriin, enkä fyssarille vaikka alle 18-vuotias olenkin.

Ei ole kivaa olla rampa. Ikäänkuin ei selkävaivat riittäisi, niin saman puolen olkapää on ollut epäkunnossa nyt kolme kuukautta. Ei periaatteessa kipuile muuten kuin liikkeessä. Eli penkkipunnerrus tyhjällä tangolla on jo liikaa, tai käden pyörittely. Lisäksi takaolkapäässä on n. parin sormenpää kokoinen alue joka on kosketusarka. Kys. kohta on käden ja lapaluun välissä, kuitenkin hetki lapaluun yläosan vieressä. Olkapää on käytännössä saanut olla täysin levossa tuon kolme kuukautta ja selän takia on tullut syötyä nyt muutama tulehduskipulääke. Kipuilu mielestäni alkoi kun muutamana yönä heräsin siihen, että olin nukkuman kyljelläni ja olkapää oli tunnoton ja taipunut eteenpäin. Ehkä kannattaisi käydä kuvauttamassa tuo olkapääkin?

Noniin. Olkapääleikkaus ois sitten esissä maanantaina. Vaivaa ollut aika monta vuotta pikkuhiljaa pahentuen, ja nyt viimoset pari kuukautta saanut tehdä melko pitkälti ilman mitään ongelmia kaikkia liikkeitä :D Perusmeininki siis.
Itteä huolettaa, että kuinka nopeasti pääsee takasin edes kehonpainolla tehtäviin treeneihin kiinni, ettei tässä ihan surkastu koko ukko. Lääkärinkin näkee vasta leikkauspäivänä... jänskättää

Olkapää..

Moro! Eilen huomasin kummalisen "ongelman" etuolkapäässä. Illalla kävin tekemässä salilla rinta/olkapää treenin ja viimeisessä penkki sarjassa nosto kaatui vasemmalle puolelle aika rajusti. No ei kipuja tai mitään vähän tuntui että olkapää "vääntyi", mutta ei mitää vakavaa tuntunnu ja treeni eteni ihan normaalisti loppuunasti. No kotona sitten nukkumaan mennessä riisuin ihan normaalisti vaatteet ja rupesin ihmetteleen, että kiristää vasen olkapää. Vähän painelin kädellä ja huomasin, että keskellä etuolkapäätä oli ilmestynnyt noin 0.5cm syvä kuoppa, ei ole kipeä eikä ole mustelmaakaan ilmestynnyt joten tuskin mitään vakavaa. Olkapää tuntuu vähän voimattomalta ja kankeeata verrattuna oikeanpuoleiseen olkapäähän. Olisi kiva tietää onko jollain ollut samanlaista kuoppaa ja enteileenkö mitään isompaa? Jonkun vanhan viestin löysin missä puhuttiin samanlaisesta vaivasta mitkän oli aiheuttannut dipit ja lattiapunnerrus, mutta ei ollut kukaan vastannu kyseiseen viestiin millään tavalla...

Moro! Eilen huomasin kummalisen "ongelman" etuolkapäässä. Illalla kävin tekemässä salilla rinta/olkapää treenin ja viimeisessä penkki sarjassa nosto kaatui vasemmalle puolelle aika rajusti. No ei kipuja tai mitään vähän tuntui että olkapää "vääntyi", mutta ei mitää vakavaa tuntunnu ja treeni eteni ihan normaalisti loppuunasti. No kotona sitten nukkumaan mennessä riisuin ihan normaalisti vaatteet ja rupesin ihmetteleen, että kiristää vasen olkapää. Vähän painelin kädellä ja huomasin, että keskellä etuolkapäätä oli ilmestynnyt noin 0.5cm syvä kuoppa, ei ole kipeä eikä ole mustelmaakaan ilmestynnyt joten tuskin mitään vakavaa. Olkapää tuntuu vähän voimattomalta ja kankeeata verrattuna oikeanpuoleiseen olkapäähän. Olisi kiva tietää onko jollain ollut samanlaista kuoppaa ja enteileenkö mitään isompaa? Jonkun vanhan viestin löysin missä puhuttiin samanlaisesta vaivasta mitkän oli aiheuttannut dipit ja lattiapunnerrus, mutta ei ollut kukaan vastannu kyseiseen viestiin millään tavalla...

Samankaltainen ongelma ja suurinpiirtein samanlailla tuli, aikaa on nyt noin 2kk ja kipua on edelleen havaittavissa tietyissä asennoissa ja liikkeissä... Kysellyt olen niin täälä kun muuallakin mutta ei ole vastausta tullut.. Täytyy rientää lääkäriin.

Terveisiä magneettikuvauksesta!

Kesällä korjattu rustorenkaan repeämä on vielä kunnossa! Lisäksi ilmeni jänteen pään rispaantumista, noin sentin halkaisijalta oleva kysta olkanivelessä, jännetuppi tulehdus nivelessä sekä olkanivelen limapussissa nestettä.

Muita joilla ollut samoja oireita? Jääköhän suuremmat salitouhut nyt tähän? Ei perkele millään raaskis lopettaa nytkun on vauhtiin päässyt. Tai sitte en tee muuta kuin kyykkyä!

Osaisko joku kertoa mitään osviittaa mikä mun olkapäässä saattaisi olla vikana? Tiedän että diagnoosia on hyvinkin vaikea tehdä internetin välityksellä mutta itse tiedän näistä asioista niin vähän että valistuneet arvauksetkin kuulen mielelläni.

Ikinä aiemmin en ole siis havainnut olkapäässä mitään vikaa. Aloitin punttisaliharrastuksen lokakuussa G6 ohjelmalla. Vaihdoin heti ensimmäisestä kerrasta lähtien NTP:n pystypunnerrukseen tangolla ihan siksi että täältä luin sen olevan parempi olkapäälle. Huomasin jo ensimmäisistä kerroista lähtien että oikea olkapää ns. naksuu aina yläasennosta alas vietäessä. Varsinaista kipua ei kuitenkaan ollut joten annoin olla. Yritin myös aina pyöritellä olkapäitä hyvin lämpöiseksi ennen pystypunnerrusten tekoa. Naksumista lukuunottamatta ongelmia ei ollut sen kummemmin.

Viimeviikon torstaina kävin sitten elämäni ensimmäistä kertaa kuntonyrkkeilyssä jonka jälkeisenä päivänä tuo oikea olkapää oli kipeä nostettaessa ylöspäin. Olen varmaan lyönyt säkkiä väärin ja se on päässyt tärähtämään tms. Kipu oli selkeästi havaittavissa arkipäiväisissä askareissa kun esimerkiksi kurotin ylempää jotain tavaraa kohti. Tutkin asiaa ja vipunostomaisessa liikkeessä sivulle, taakse tai edestä kipua ei esiinny, vaan juurikin jos asetan käden 90 asteen kulmaan nyrkki ylöspäin suoraan sivulle ja nostan siitä ylös. Kipua tuntuu jossain lihaksen alla, ilmeisesti juuri siinä kohdassa mistä käsi on liitetty kroppaan.

Kipu hälveni hieman viikonlopun aikana mutta eilen kun menin salille huomasin ettei pystypunnerrusta pysty enää tekemään. Jo 30kg tehdessä alasvienti tuntui aina sen verran ikävältä että keskeytin viiden toiston jälkeen ja nopeasti keksin sitten tilalle viparit sivuille - se kun kerran ei satu. Mikä voisi siis olla todennäköinen syy tälle kun vain tietty asento ja liikerata tuntuu ikävältä? Toinen kysymys on että millä liikkeellä tuo pystypunnerrus olisi nyt hyvä korvata kun todennäköisesti tuo olkapää vaatii ainakin lepoa mutta en halua jättää sitä kokonaan treenaamatta. Vipunostot tulivat vain ensimmäisenä mieleen ja niillä mentiin nyt, mutta mielelläni kuulen jos on parempia liikkeitä tarjolla G6 -ohjelmaan sopien.

Itselläkin on nyt 6 viikkoa vaivannut samankaltainen ongelma kuin ylläolevalla. Tuli uutenavuotena vähän painittua ei niin puhtaalla tekniikalla ja ilmeisesti venähti. Kipu ei estä olkapäässä mitään liikeratoja, mutta jos painojen kanssa haluaa reenata niin sillon on kyllä jätettävä sarja kesken kivun takia. Oon nyt pari päivää aamuin illoin painellut tota olkapäätä pakastemarjapussilla mikä on nyt ainakin lieventänyt oireita ihan hyvin. Eli jos jollain on saman tyyppistä ongelmaa joskus ollut niin jotain vinkkiä kehiin. Tai sitten se on vaan pidettävä se 6kk taukoa punttamisesta. :D Lääkärissä käyntiä yritän välttää mahdollisimman pitkään.

Osaisko joku kertoa mitään osviittaa mikä mun olkapäässä saattaisi olla vikana? Tiedän että diagnoosia on hyvinkin vaikea tehdä internetin välityksellä mutta itse tiedän näistä asioista niin vähän että valistuneet arvauksetkin kuulen mielelläni.

Ikinä aiemmin en ole siis havainnut olkapäässä mitään vikaa. Aloitin punttisaliharrastuksen lokakuussa G6 ohjelmalla. Vaihdoin heti ensimmäisestä kerrasta lähtien NTP:n pystypunnerrukseen tangolla ihan siksi että täältä luin sen olevan parempi olkapäälle. Huomasin jo ensimmäisistä kerroista lähtien että oikea olkapää ns. naksuu aina yläasennosta alas vietäessä. Varsinaista kipua ei kuitenkaan ollut joten annoin olla. Yritin myös aina pyöritellä olkapäitä hyvin lämpöiseksi ennen pystypunnerrusten tekoa. Naksumista lukuunottamatta ongelmia ei ollut sen kummemmin.

Viimeviikon torstaina kävin sitten elämäni ensimmäistä kertaa kuntonyrkkeilyssä jonka jälkeisenä päivänä tuo oikea olkapää oli kipeä nostettaessa ylöspäin. Olen varmaan lyönyt säkkiä väärin ja se on päässyt tärähtämään tms. Kipu oli selkeästi havaittavissa arkipäiväisissä askareissa kun esimerkiksi kurotin ylempää jotain tavaraa kohti. Tutkin asiaa ja vipunostomaisessa liikkeessä sivulle, taakse tai edestä kipua ei esiinny, vaan juurikin jos asetan käden 90 asteen kulmaan nyrkki ylöspäin suoraan sivulle ja nostan siitä ylös. Kipua tuntuu jossain lihaksen alla, ilmeisesti juuri siinä kohdassa mistä käsi on liitetty kroppaan.

Kipu hälveni hieman viikonlopun aikana mutta eilen kun menin salille huomasin ettei pystypunnerrusta pysty enää tekemään. Jo 30kg tehdessä alasvienti tuntui aina sen verran ikävältä että keskeytin viiden toiston jälkeen ja nopeasti keksin sitten tilalle viparit sivuille - se kun kerran ei satu. Mikä voisi siis olla todennäköinen syy tälle kun vain tietty asento ja liikerata tuntuu ikävältä? Toinen kysymys on että millä liikkeellä tuo pystypunnerrus olisi nyt hyvä korvata kun todennäköisesti tuo olkapää vaatii ainakin lepoa mutta en halua jättää sitä kokonaan treenaamatta. Vipunostot tulivat vain ensimmäisenä mieleen ja niillä mentiin nyt, mutta mielelläni kuulen jos on parempia liikkeitä tarjolla G6 -ohjelmaan sopien.

Kovasti tuo kuulostaa kiertäjäkalvosimen vammalta tai tulehdukselta... Itsellä magneettikuvattiin muutama viikko sitten olkapää, osittainen repeämä alapinnassa hartia/selkälihaksen(?) kiinnityskohdassa löytyi. Käden pystyy nostamaan suorana olkapään korkeudelle, mutta kyynärpää koukussa ei enää onnistukkaan ilman kipua. Ulospäin suuntautuvat kiertoliikkeet pahimpia. Itselle määrättiin fysioterapiaa ja kuntoutusta. Erilaisilla vipunostoilla yms. voi vahvistaa olkapään lihaksia, mutta vammaan ei auta kuin aika. Viisaammat ja kokemusta omaavat varmaan voi kertoa paremmin, itsellä vasta alkaa tällä viikolla hoito. Kuukausista puhutaan, ennenkuin on kivuton.

E: Siis leikkausta ei vielä harkita, kun vamma on sen verran pieni ja särkyä ei ole esiintynyt.

Moi, mulla on ilmeisesti vasemmasta olkapäästä kiertäjäkalvosin paskana. Mitään onnettomuutta ei ole tapahtunut, mutta epäilen kivun alkaneen pari viikkoa sitten vedellessäni leukoja niskan taakse. Kipua ei juurikaan tunnu salin ulkopuolella, mutta salilla se on suurenevissa määrin läsnä. Mitä mun nyt kannattais tehdä? Voinko treenata rintaa, olkapäitä ja muita työntöliikkeitä edes varovaisesti? Jos en, niin mitä voin salilla treenata ilman että kiertäjäkalvosimen parantuminen hidastuu? Kipua esiintyy eniten penkissä/vinopenkissä ja etunojapunnerruksia tehdessä. Eritoten laskuvaiheessa.

Lätkästään tähän edellisen perään omat olkapääpäivät. Punnerrukset, leuat ym kehonpainoharjoitteet rullaa ihan ok, mutta pientä vihlontaa oikeassa olkapäässä tuntuu esim leukoja myötäotteella vedettäessä. Ehkä eniten siihen tulee kipua, kun nostaa kohtisuoraan ylöspäin. Käsilläseisontapunnerrukset jätetty nyt hetkeksi väliin. Oikeastaan vittumaisimmalta tuntuu rintauintia uidessa, vetovaiheessa. Tarkemmin on vaikea oikeastaan kuvailla. Eli sama kiertäjäkalvosin täälläkin? Etusivulla mainittu keppijumppa aloitettu.

Moi, mulla on ilmeisesti vasemmasta olkapäästä kiertäjäkalvosin paskana. Mitään onnettomuutta ei ole tapahtunut, mutta epäilen kivun alkaneen pari viikkoa sitten vedellessäni leukoja niskan taakse. Kipua ei juurikaan tunnu salin ulkopuolella, mutta salilla se on suurenevissa määrin läsnä. Mitä mun nyt kannattais tehdä? Voinko treenata rintaa, olkapäitä ja muita työntöliikkeitä edes varovaisesti? Jos en, niin mitä voin salilla treenata ilman että kiertäjäkalvosimen parantuminen hidastuu? Kipua esiintyy eniten penkissä/vinopenkissä ja etunojapunnerruksia tehdessä. Eritoten laskuvaiheessa.

Jeah samat oireet kuin mulla oli. Eli juurikin ilman onnettomuutta alkanut kipu.

Nyt on 9kk aikaa kivun alkuhetkestä, ja voin sanoa että nyt vasta pystyn perus punnerruksia tekemään. Penkit, dipit yms jääny pois.

Magneettikuvissa selvisi pientä ahtaumaa olkapäässä. Jänteet oli kuitenkin kaikki ehjät. Liikerajoitteita ei koskaan ollut, ainoastaan siis työntävät tuotti kipua, kipeytti pariksi päiväksi.

Ortopedi oli sitä mieltä että kaikkea saan tehdä maltillisesti ja pitääkin tehdä, pieni kipu ei ole pahasta. Nyt yritetään vielä viimeset kuukaudet saada kuntoon tämä ,ettei tarvis leikata.
Itse olen nyt 6kk tehny kiertäjäkalvosinjumppaa, vipareita ja nyt aloittanu uimisen yms. menny kyllä paremmaksi pikkuhiljaa.

Mutta eniten vituttaa koska en mennyt kivun alkuvaiheessa heti ortopedille. Kituuttelin n. puol vuotta empien et mikähän täällä vois olla, ja kun lopulta menin niin zädäm! 5-10min ja ortopedillä oli lähes varma vika tiedossa ja heti sain tietää treeniin liittyvät asiat.

Voihan olla jos sulla on tulehdus vaan siellä?

Etuolkapääni on ollut kipeenä noin 3kk. Olen käynyt lääkärissä, mutta lääkärillä ei ollut mitään tietoa siitä mikä olisi vikana.
En ole tehnyt joulukuusta asti mitään ja ei tunnu auttavan tämä lepokaan.

Tein salilla rinta- ja olkapää treenin, ja sen jälkeen olkapää on naksunu ja vihlonu.
Onkohan kiertäjäkalvosin mennyt hajalle? Pystyn kyllä pyörittämään ja nostamaan käden ylös ilman kipua, mutta kun yritän nostaa olkapäitä korvia kohti niin vihlaisee.

Kaikki apu olisi tarpeen!

Onkos muilla käynyt käsillä seisoessa mitään tuhoa olkapäälle? Tein punnerruksia seinää vasten, ja otsa maassa rupesin punnertamaan ylös kolmatta toistoa niin ilmeisesti keskittymisen herpaantuessa kävi jotain ja tulin vauhdilla alas. Tilanteessa huomasin kyllä että joku pieni muljahdus kävi mutta sitä en osannut paikallistaa että mistä se tuli. Nyt pari päivää myöhemmin huomaan pientä arkuutta sen perinteisen kiertäjänkalvosin liikkeen ääripäissä, ja rinnan venytysliikettä tehdessä ihan kovimmalla venytyksellä. Tämä arkuus sijaitsee takaolkapään puolella. Liikeradat ovat normaalit, ja kipuilu on aika pientä. Lääkärin vaivaaminen asialla tuntuu turhalta tässä vaiheessa, mutta ilmeisesti olkapäässä voi olla tilanne mikä hyvänsä vaikka kipua olisikin vähän?

Oikea olkapää aina ollut osin huonona, mutta olisiko nyt iskenyt jonkin sortin kiertäjäkalvosinongelmakin kaupan päälle? Pari viikkoa käsi kipuillut tietyissä asennoissa, esim. jos nostan käden suoraan sivulle kyynerpää hieman koukistettuna. Tietyillä liikeradoilla olkapäästä kuuluu selvästierottuvaa rahinaa. Salilla kipua tullut pystypunnerruksissa, jotka olenkin nyt toviksi jättänyt pois. Penkissä taasen ei tunnu haittaavan. Leposärkyäkään ei onneksi ole. Pidemmällä pystäritauolla ja kuminauhajumppaamallakohan tästä selviäisi?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom