Olisko mahdollisuuksia joskus lähitulevaisuudessa kilpailla voimannoston parissa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pidän tämän lyhyenä ja ytimekkäänä. Olen 17-vuotias mies. Painoa on 58kg ja pituutta 174cm. Salilla olen käynyt vähän päälle kuukauden ja muuta voimannosto taustaa ei aikaisemmin ole ollut. Aluksi treenasin vain yläkroppaa, viimeisen viikon aikana olen myös kyykännyt ja tehnyt pohkeita.
Tässä max. tulokseni juuri nyt: (Huom! en tehnyt tätä sitä varten, että jokaikinen epäilee tuloksiani. Ne kuulostavat melko ihmeellisiltä ja ei niitä kukaan olekaan uskonut, ennen kuin ovat omin silmin nähneet. Joten jos ette usko tuloksiani niin ajatelkaa siltä kantilta, että JOS tulokseni olisivat nuo niin mitkä olisivat mahdollisuuteni kilpailla.)

mave: 152kg (tänään nostin sitä lukuunottamatta, että en ojentanut selkääni lopussa, koska kuulin että se ei ole hyväksi selälle. En tiedä olisinko jaksanutkaan ojentaa. Selän ojennuksen tein vielä 147kg painolla)

Kyykky: 107kg (Olin kyykännyt kerran ennen eläissäni painoilla. Kaksi kaveria varmisti ja yksi ilmoitti, koska jalat olivat 90 asteen kulmassa.)

Penkkipunnerrus: 72,5kg (Tämä on heikoin osa-alueeni.) Osaksi juuri penkkiennätykseni takia kaikki epäilevat nuita tuloksia, koska kaiken järjen mukaan heidän mielestä nuilla tuloksilla minun pitäisi myös penkata noin 100kg.
Tämä ajatus siitä, että alkaisin kilpailla syntyi, kun kaverit totesivat, että nuilla tuloksilla olisin nyt jo melko kovilla 59kg sarjassa.
Harrastan vapaaottelua ja se on tähän mennessä ollut päälajina, mutta jotenkin innostus on vain noussut voimannostoon ja voisin jopa harkita vapaaottelun lopettamista.

Eli siis vinkkiä kannattaako pyrkiä kilpailemaan? Olen kuitenkin ajatellut, että painojen pitäisi nousta kuitenkin vielä todella ripeään tahtiin kun en tämän kauempaa ole harrastanut. Ja mihin pitäisi ottaa yhteyttä jos joskus haluan kilpailla? Olisi kiva tavata joku, joka oikeasti osaa sanoa, ovatko suoritukseni olleet puhtaita, osaisi valmentaa minua jne..

Mihin pitäisi ottaa yhteyttä tämän suhteen jne. Asun Rovaniemellä ja en tiedä yhtään mitä pitäisi tehdä seuraavaksi, että saisin tämän toimimaan. Haluaisin nimittäin oman räätälöidyn ohjelman, jotka vahvistaisivat juuri näitä voimannoston osa-alueita.

http://www.pakkotoisto.com/voimailulajit/22068-voimaohjelmia-18/#post4189864

puntti1234 sanoi:
Moro!

Laskin tuolla joeskopecilla ihan mielenkiinnosta, että millainen penkkiohjelma minulle tulisi. Tilanne on sinäänsä hauska, koska nuo painot mitä se antaa ovat aivan oudot. Paras sarja maksimini on tähän mennessä ollut 62,5kg x 5 ja silti 1 toiston max on vain 67kg.. En tiedä olenko yrittänyt tuota maksimia sitten huonona päivänä vai mikä on, mutta kun ei painot nouse niin ei nouse.. Eli periaatteessa tuon ohjelman mukaan saisin jo nyt viikon 13 ohjelman tehtyä.
Ja yksi kysymys heräsi tuosta.. Monta kertaa viikossa tuo 5x5 ohjelma tehdään?

Tämän viestin mukaan penkkienkkasi olisi 67kg, vai mihin tuolla viittaat?

72,5kg oli kyseenalainen. Jäi 2-3cm rinnasta ennen kuin nostin ylös. myönnettäköön, että puhdas suoritus olisi varmaan 70kg(?) kieppeillä.

Jotain järkeä siihen treenaamiseen ainakin ensin. Opettele tekemään ne liikkeet kunnolla. Ei ole mitään "sejäivähänvajaaksilopustajaalusta"-vetoja ja penkkejä. Rovaniemellä vaikuttaa kai ainakin tuo arctic power team ja ihalaisen janne mun tietääkseni ainakin tekee voimailuvalmennusta (ihan osaava kaveri) jos haluaa rahallisesti panostaa tuohon hommaan.

Lahjoja voimanostoon löytyy varsinkin tulevaisuudessa. Tutustu jto:n kirjoittamiin harjoitteluartikkeleihin ja jos paikkakunnaltasi löytyy voimanostoseuraa, ota heihin yhteyttä niin pääset alkuun! Tekniikat kuntoon ja SVNL alaisiin kisoihin vaan!

Ehdottomasti kilpailemaan. Nyt vaan hyvää perusvoimatreeniä jolla haet massaa tuohon kroppaan ja sitä kautta sitä voimaa alkaa tulla entistä enemmän kun on lihasta mitä hermottaa. Ja tekniikat kuntoon heti alusta. Paikallinen Suomen voimanostoliiton alainen seura näyttää olevan NaVo eli napapiirin voimailijat sinne vaan yhteyttä ja siellä on varmasti kokenutta porukkaa joka osaa opastaa alkuun. Niin harjoittelussa kuin myöhemmin kilpailussa. Ja niitä tuloksia ei kannata liikaa tuijottaa varsinkaan tuossa vaiheessa. Se kehitys tulee aikanaan kovan treenin seurauksena. Tää ei oo hätähousujen hommaa.

Kisaamaan kannattaa lähteä jos sellainen ajatus kutkuttaa. Ei sitä tulostasoa kannata alussa liikaa tuijottaa, vaan panostaa monipuoliseen treeniin ja oikeisiin nostotekniikkoihin, jotta homma pysyy nousujohteisena ja turvallisena. Seuran ja kisaamisen kautta saat myös arvokkaita treenikavereita.

Tuota NaVoa meinasin tulla ehdottamaan itsekkin. Kun näyttäisi olevan paikallinen seura. Myös ohjelman laadintaan löytyy varmaan apua heiltä ja samalla saat tietoa/ hoidettua lisenssin ja adt sopimuksen kuntoon. Näitä tarvitset jos kisaamaan lähdet.

Linkki seuraluetteloon ja SVNL:n kotisivuille

http://www.suomenvoimanostoliitto.f...m_docman&task=doc_download&gid=2351&Itemid=27

Suomen Voimanostoliitto ry - Etusivu

Niin ja hyvät tulokset. Tervetuloa vaan lajin pariin... :)

Kehen yksittäiseen henkilöön kannattaisi ottaa yhteyttä vai menenkö ihan paikan päälle katsomaa ja ihmettelemään? Tarvin tässä asiassa ihan kädestäpitäenapua, koska olen aivan pihalla. Olisi kiva jos joku kokenut osaisi kertoa millaisella treenisuunnitelmalla lähtisin vetämään ja monesti viikossa jne.
Mitä massaan tulee niin se on ollut aina ongelmana. Epäilen että vedän nyttenkin nollakaloreilla, vaikka pitäisi olla reilusti plussan puolella. En osaa tahdittaa syömistäni oikein ja en tiedä mitä pitäisi syödä.
Motivaatio muuten tähän hommaan kohdillaan, mutta syön omasta mielestäni todella paljon liikaa karkkia sun muuta hyvää.
Vähän nolottaa lähteä tämän kokoisena keneltäkään kyselemään, että olisiko mahdollista päästä kisailemaan. Nauravat varmaan maan rakoon, että tämmönen naruko kisailemassa.. Juuri nyt olisin todella kiitollinen, itse asiassa enemmän kuin kiitollinen kunnon treenisuunnitelmasta ja ruokavaliosta.
Sali jolla käyn on vaatimaton. Painoja ja tankoja löytyy riittävästi ja on jopa leuanvetotanko ja taljatkin sun muut mukavat. Ongelmana on, että prässiä ei esimerkiksi ole ollenkaan, enkä ole keksinyt vielä mitä muita jalkalihasliikkeitä teen kuin takakyykkyä ja pohkeita tanko olalla.. Olen aivan hukassa kaiken suhteen. Monesti viikossa pitäisi treenata, jne.
Motivaatio on aivan tapissa ja perus lihaskunto on varmasti kiitettävää tasoa. Jotenkin vain harmittaa tehdä mitään, kun tiedän, että kehitykseni olisi parempaa käestä pitäen ohjauksella. Jos joku kiltti siis tekisi minulle treeni suunnitelmaan, joka on todella yksinkertainen ymmärtää ja ruokavaliostakin ottaisin mielelläni valistusta vastaan..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täältä pakkotoistosta löytyy oikeesti kaikki tarpeellinen kun viihtii itse lukea. Proteiinia 2grammaa painokiloa kohden ja syöt 5-6 kertaa päivässä eli käytännössä 3 tunnin välein. Käyt vaikka kolme kertaa salilla viikossa ja kattelet jonkun ohjelman tuolta. Liikkeisii sitte varmasti salilla vanhemmat neuvovat kun kysyt kohteliaasti ja et väitä vastaan joka asiassa. On kyllä tosi kovat pohjat alotella hommaa, maltilla vaan nostat etkä asenteella " kaikki heti nyt mulle" :)

jormapetteri, ongelmana on, että salilla kun ei paljoa porukkaa käy. Sali on siis oikeasi semmoinen pieni maan alla oleva vaatimaton paikka. Käyn siellä, koska opiskelijabudjetille sopiva ja lähellä kotia. Tähän mennessä nähnyt vissiinkin 3-4 sellaista vanhempaa miestä, mutta kun hekään eivät näytä siltä, että tietäisivät paljoakaan eri liikkeistä.. Siis aivan oikeasti.

Lyhyesti:
Sanon heti etten painonnosto asioissa tiedä paskaakaan mutta täs tälläsät perusbodari kamaa:
- Youtube: gymlog opit tekemään liikeet OIKEIN
Tässä huomaa että gymlog on bodaus painotteista, painonnostossa tehää helpomman kauttä kun taas bodauksessa käytetään eristäviä liikkeitä ja kikkaillaan. Mutta massaa varmaa kannattaa hankkia? =D
- Proteiinia omapaino-rasvatx2 ja siinä sulla on paljon pitää syödä GRAMMOINA proteiiniä eli jos painat 100kg, rasvaprosentti 20% niin 80kgx2 = 160g protskua. (Rasvoja ei ole pakko vähentää tietenkää)
- Plus kalorit, google -> kalorilaskuri laske kaluri kulutuksesi, syö sen yli. Gymlogeissa on foodcorneria jossa on ihan hyviä massaruokia.
- Aika useat syö maitorahkaa, lidl milbona 12g prodee per 100g edullisen tai ehrammi vai mikä lie mikä sit on herkkusuille. Täältä löytyy varmaa 1000 erisivua rahkaoista ja sen maustamisesta. Ennen treeniä kannattaa syödä rahkaa ja kun menet nukkumaan, ovat nimittäin hitaita proteiinejä.
- treenin jälkeen lihas on erittäin proteiini vastaanottonoen noin 1-2 tunnin sisällä olisi hyvä syödälihaa.

tossa nyt peruskamat, sit tietenkin melkein kaikki vetää heraa (heraproteiini) maltoa (hiilihydraatteja 80% kehon energia tulee niistä)
Sitten treeni ohjelmaa HUOM! bodaus painotteisia:
Näppärä 4-jakonen:
MA Hauis, ojentajat, forkut
TI Jalat, epäkkäät
KE
TO Rinta, olkapäät
PE Selkä, vatsa
LA
SU Maksimit? (voi aina jos jaksaa koittaa paljon on tullut kehitystä)
Ja alusta.
5-jakonen:
MA Ojentajat, hauis
TI vatsa, kyljet, (jalat)
KE Lepo
TO Rinta, epäkkäät
PE Selkä, (jalat)
LA Forkut, olkapäät (jalat)
SU Lepo
jalkoja en saanut sopimaan mihinkään, varmaa TI päivä on aika nopee niin siihen?
Oma kikkailuni 2- sekä 3-jakonenyhdistelmä en tiedä onko järkeä^^
MA Kädet, rinta, olkapäät
TI Jalat, vatsa, selkä
KE Lepo
TO Kädet, olkapäät
PE Rinta, vatsa
LA Jalat, selkä
SU Lepo
Lopuksi 3-jakonen:
1. Kädet, olkapäät
2. Rinta,vatsa
3. Jalat, selkä
4. Lepo
Ja alusta.

Jos luulet et haluat tietää enempi, otahan yhteyttä, vaikka olen vasta yli 3kk treenannut, melki jokapäivä tullut puhuttua lajista, selailtua netistä tietää ja pääasiassa täältä.

Lyhyesti:
Sanon heti etten painonnosto asioissa tiedä paskaakaan mutta täs tälläsät perusbodari kamaa:
- Youtube: gymlog opit tekemään liikeet OIKEIN
Tässä huomaa että gymlog on bodaus painotteista, painonnostossa tehää helpomman kauttä kun taas bodauksessa käytetään eristäviä liikkeitä ja kikkaillaan. Mutta massaa varmaa kannattaa hankkia? =D
- Proteiinia omapaino-rasvatx2 ja siinä sulla on paljon pitää syödä GRAMMOINA proteiiniä eli jos painat 100kg, rasvaprosentti 20% niin 80kgx2 = 160g protskua. (Rasvoja ei ole pakko vähentää tietenkää)
- Plus kalorit, google -> kalorilaskuri laske kaluri kulutuksesi, syö sen yli. Gymlogeissa on foodcorneria jossa on ihan hyviä massaruokia.
- Aika useat syö maitorahkaa, lidl milbona 12g prodee per 100g edullisen tai ehrammi vai mikä lie mikä sit on herkkusuille. Täältä löytyy varmaa 1000 erisivua rahkaoista ja sen maustamisesta. Ennen treeniä kannattaa syödä rahkaa ja kun menet nukkumaan, ovat nimittäin hitaita proteiinejä.
- treenin jälkeen lihas on erittäin proteiini vastaanottonoen noin 1-2 tunnin sisällä olisi hyvä syödälihaa.

tossa nyt peruskamat, sit tietenkin melkein kaikki vetää heraa (heraproteiini) maltoa (hiilihydraatteja 80% kehon energia tulee niistä)
Sitten treeni ohjelmaa HUOM! bodaus painotteisia:
Näppärä 4-jakonen:
MA Hauis, ojentajat, forkut
TI Jalat, epäkkäät
KE
TO Rinta, olkapäät
PE Selkä, vatsa
LA
SU Maksimit? (voi aina jos jaksaa koittaa paljon on tullut kehitystä)
Ja alusta.
5-jakonen:
MA Ojentajat, hauis
TI vatsa, kyljet, (jalat)
KE Lepo
TO Rinta, epäkkäät
PE Selkä, (jalat)
LA Forkut, olkapäät (jalat)
SU Lepo
jalkoja en saanut sopimaan mihinkään, varmaa TI päivä on aika nopee niin siihen?
Oma kikkailuni 2- sekä 3-jakonenyhdistelmä en tiedä onko järkeä^^
MA Kädet, rinta, olkapäät
TI Jalat, vatsa, selkä
KE Lepo
TO Kädet, olkapäät
PE Rinta, vatsa
LA Jalat, selkä
SU Lepo
Lopuksi 3-jakonen:
1. Kädet, olkapäät
2. Rinta,vatsa
3. Jalat, selkä
4. Lepo
Ja alusta.

Jos luulet et haluat tietää enempi, otahan yhteyttä, vaikka olen vasta yli 3kk treenannut, melki jokapäivä tullut puhuttua lajista, selailtua netistä tietää ja pääasiassa täältä.

Ootko trolli vai mitä vittua? :D

Ootko trolli vai mitä vittua? :D

Oikeassa olet, auttavat ihmiset ovat trolleja, ja nekin jotka näkee paljon vaivaa toisen auttamiseen ovat trolleja, myös trolliksi tunnustajat ovat trolleja, ja nekin jotka luulevat toisia trolleiksi, joten onko sillä niinkää sit väliä.
Kuuntele tai älä, tai yritä auttaa, jos et ehkä parempi jättää kirjotukset sinne suomi24 vamma osastolle. :worship:

:D

Puntti1234, sellanen vinkki, että yritä hommautua jos mitenkää mahollista sinne salille missä ne vaikka NaVo:n tyypit treenailee. Opit treenaaman heti oikein ja kovaa, tai ainakin niille sähköpostiä tms.

Katso vaikka youtubesta klassisen voimanoston kisavideoita, niin saat käsityksen miten siellä pitää nostaa. Tutustu myös SVNL:n nettisivuihin, ja lue voimanoston säännöt yms. läpi. Siellä on myös tietoa, mitä kaikkea pitää ottaa huomioon jotta pääsee kilpailemaan (lisenssit, ADT, seurajäsenyydet, maksut, varusteet, jne...). Pistä aluksi vaikka sähköpostia sinne paikalliseen voimanostoseuraan ja kysele sieltä miten kannattaisi toimia.

Treenaa salilla niin, että osaat suorittaa liikkeet sääntöjen mukaisesti (lue ne säännöt, en ala tässä jappasemaan). Voimaohjelmia on netti pullollaan, tekniikat kun on kunnossa niin ei muuta kuin testaamaan ja toteuttamaan. Voimanostotreeniin et todellakaan tarvitse kummoisia välineitä. Prässit ja muut hilavitkuttimet on täysin toissijaisia vehkeitä, riittää että on tanko, kyykkyteline ja penkki. Noilla vermeillä pystyy jo ihan hyvin treenaamaan vaikka minkälaisia apuliikkeitäkin.

Helpointa tietenkin olisi, jos voisit kaivautua sieltä nykyisestä treeniluolasta sellaiseen paikkaan jossa treenaa muita voimanostajia. Siinä ois helppo seurata, kysellä ja oppia mukana.

Oikeassa olet, auttavat ihmiset ovat trolleja, ja nekin jotka näkee paljon vaivaa toisen auttamiseen ovat trolleja, myös trolliksi tunnustajat ovat trolleja, ja nekin jotka luulevat toisia trolleiksi, joten onko sillä niinkää sit väliä.
Kuuntele tai älä, tai yritä auttaa, jos et ehkä parempi jättää kirjotukset sinne suomi24 vamma osastolle. :worship:

No kamaan jäbä, sun treeniohjelma ei oo mikään treeniohjelma. Siinä on kerrottu vaan lihasryhmäjaot eikä mitään muuta. Maksimikokeilut joka viikko on ihan älytön idea jos voimanostoon tähtää eikä ne bodauksessakaan oo millään muotoo järkeviä. Ja mitä toi maksimit edes tarkottaa? Maksimit joka liikkeessä?

Ehkä kommentoin turhan ilkeästi mutta ihan oikeasti ei tuo ole mikään neuvo. Voimanostotreenit pitäs rakentaa niiden liikkeiden päälle mitä sitten kisoissakin vedetään ja sitten kun niitä on tehnyt jonkin aikaa niin ottaa mukaan apuliikkeitä kun alkaa näkemään sen missä ne omat heikkoudet on. Varsinkin jos treenitaustaa on todella vähän niin mun mielestä olis nyt ihan ensisijasta hioo se tekniikka kohdalleen ja painaa meneen treeneissä pääosin sitä kyykkyä, mavee ja penkkiä.

Noniin, sanoinkin tossa etten tiedä painonnostosta paskaakaan. Toi maksimit onki tommonen oma heitto tohon, en tarkottanut et joka vikko vetäs.
Ehkä henkilön pitäisi sit kuunella enemmän sua.
Oisit voinut kyl kommentoida tämän ihan ekana, kyl mä teen enemmän sillä tiedolla missä meni vikaan, kun vaan haukkumisella.
Bodarin ei sit näköjään kannata puuttua painonnoston maailmaan =)

Noniin, sanoinkin tossa etten tiedä painonnostosta paskaakaan. Toi maksimit onki tommonen oma heitto tohon, en tarkottanut et joka vikko vetäs.
Ehkä henkilön pitäisi sit kuunella enemmän sua.
Oisit voinut kyl kommentoida tämän ihan ekana, kyl mä teen enemmän sillä tiedolla missä meni vikaan, kun vaan haukkumisella.
Bodarin ei sit näköjään kannata puuttua painonnoston maailmaan =)

Voimanosto, ei painonnosto.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom