Olisko mahdollisuuksia joskus lähitulevaisuudessa kilpailla voimannoston parissa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noniin, sanoinkin tossa etten tiedä painonnostosta paskaakaan. Toi maksimit onki tommonen oma heitto tohon, en tarkottanut et joka vikko vetäs.
Ehkä henkilön pitäisi sit kuunella enemmän sua.
Oisit voinut kyl kommentoida tämän ihan ekana, kyl mä teen enemmän sillä tiedolla missä meni vikaan, kun vaan haukkumisella.
Bodarin ei sit näköjään kannata puuttua painonnoston maailmaan =)
Ei vaan asioihin mistä ei mitään tiedä on aika turha puuttua. Hienoa että yrität muita valistaa, mutta niinkuin itse sanoit, on oma treeniurasikin aika alussa.

sheikki, voitko auttaa mua?

tiedot:

paino 45 (kännykkä taskussa ja spiderman pitkät kalsarit jalassa 52kg)

pituus 136

ikä 28

penkki 32x3 runkkupenkillä

mave 43kilogrammaa

viparit 2kgx100

haluisin nostaa penkis 100kiloo ja max paljon maveen myös jakädet 50metrii

Kiitos kaikille arvokkaista kommenteista!
Olen saanut asian rullaamaan nyt. Eilen laitoin sähköpostia Napapiirin Voimalijoille ja tänään sain jo vastauksen, että tervetuloa jäseneksi. Nyt pitäisi ottaa yhteyttä valmennuksesta vastaavalle henkilölle ja lähteä viemään tätä asiaa eteenpäin. Luin äsken SVNL:n voimanosto ohjeet. Oman käsitykseni mukaan teen liikkeet oikealla tekniikalla ja asiat ovat muutenkin hyvin.
Nyt kun vain saisi revittyä jostakin rahat kilpailulisenssiin ja varusteisiin niin asiat olisivat vielä paremmin.. :)

Moni seura maksaa lisenssin kilpailijoiden puolesta ja osa jopa kisa reissut. Ja älä säikähdä jos tekniikoiden ja muiden puolesta tulee pudotus maanpinnalle kun alat treenaamaan kokeneempien kanssa. Kunnon tekniikka on huomattavasti vaikeampi oppia miltä päältä päin näyttää mutta sitkeällä harjoittelulla ne sieltä löytyy. Tsemppiä harrastukseen.

Lyhyesti:
Sanon heti etten painonnosto asioissa tiedä paskaakaan mutta täs tälläsät perusbodari kamaa:
- Youtube: gymlog opit tekemään liikeet OIKEIN
Tässä huomaa että gymlog on bodaus painotteista, painonnostossa tehää helpomman kauttä kun taas bodauksessa käytetään eristäviä liikkeitä ja kikkaillaan. Mutta massaa varmaa kannattaa hankkia? =D
- Proteiinia omapaino-rasvatx2 ja siinä sulla on paljon pitää syödä GRAMMOINA proteiiniä eli jos painat 100kg, rasvaprosentti 20% niin 80kgx2 = 160g protskua. (Rasvoja ei ole pakko vähentää tietenkää)
- Plus kalorit, google -> kalorilaskuri laske kaluri kulutuksesi, syö sen yli. Gymlogeissa on foodcorneria jossa on ihan hyviä massaruokia.
- Aika useat syö maitorahkaa, lidl milbona 12g prodee per 100g edullisen tai ehrammi vai mikä lie mikä sit on herkkusuille. Täältä löytyy varmaa 1000 erisivua rahkaoista ja sen maustamisesta. Ennen treeniä kannattaa syödä rahkaa ja kun menet nukkumaan, ovat nimittäin hitaita proteiinejä.
- treenin jälkeen lihas on erittäin proteiini vastaanottonoen noin 1-2 tunnin sisällä olisi hyvä syödälihaa.

tossa nyt peruskamat, sit tietenkin melkein kaikki vetää heraa (heraproteiini) maltoa (hiilihydraatteja 80% kehon energia tulee niistä)
Sitten treeni ohjelmaa HUOM! bodaus painotteisia:
Näppärä 4-jakonen:
MA Hauis, ojentajat, forkut
TI Jalat, epäkkäät
KE
TO Rinta, olkapäät
PE Selkä, vatsa
LA
SU Maksimit? (voi aina jos jaksaa koittaa paljon on tullut kehitystä)
Ja alusta.
5-jakonen:
MA Ojentajat, hauis
TI vatsa, kyljet, (jalat)
KE Lepo
TO Rinta, epäkkäät
PE Selkä, (jalat)
LA Forkut, olkapäät (jalat)
SU Lepo
jalkoja en saanut sopimaan mihinkään, varmaa TI päivä on aika nopee niin siihen?
Oma kikkailuni 2- sekä 3-jakonenyhdistelmä en tiedä onko järkeä^^
MA Kädet, rinta, olkapäät
TI Jalat, vatsa, selkä
KE Lepo
TO Kädet, olkapäät
PE Rinta, vatsa
LA Jalat, selkä
SU Lepo
Lopuksi 3-jakonen:
1. Kädet, olkapäät
2. Rinta,vatsa
3. Jalat, selkä
4. Lepo
Ja alusta.

Jos luulet et haluat tietää enempi, otahan yhteyttä, vaikka olen vasta yli 3kk treenannut, melki jokapäivä tullut puhuttua lajista, selailtua netistä tietää ja pääasiassa täältä.

Niin...

Lepopäivän jälkeen treenataan aina jalat. Ei käsiä.

lepopäivän jälkeinen treenipäivä on viikon paras treenipäivä. silloin energiatasot ovat huipussaan. Silloin treenataan jalat, eikä mitään käsiä, vaikka ne ovatkin helpoimmin muille esiteltävissä baari-iltoina.

Ketjun aloittanut kaveri on kiinnostunut voimanostossa kisaamisesta. Voimanostokisoissa tuomarit eivät anna lisäpisteitä suonikkaista käsvarsista.

Senkus =D En mä näistä lannistu, virheistä oppii vuoden päästä olen (toivottavasti) todella viisas. <- Tähän eräs inttissä sano että jos ei tee virheitä ei opi mitään ja nauru aina päälle!
Ja kyl täällä on porukka sanonut kyl ihan hyvääkin musta.

I won't let you down! (or others who follow my posts)

OT: Shekki, olen yleensä varsin kiltti kaikille ihmisille, mutta sä oot jo kaiken huippu. Toivon sydämeni pohjasta, että olet vain 12-vuotias trolli. Jos taas olet tosissaan niin luoja armahtakoon.. Sinun postaukset on aivan järjettömiä ja 9/10 kerrasta puhut vain täyttä paskaa. En osaa kuvitella sua bodarina nuine ihme postauksinesi.

Takasin aiheeseen. Sain tosiaankin hommat nyt rullaamaan. Sovin huomiseksi Valo Lintulan kanssa tapaamisen, joka pyörittää napapiirin voimailijoita, ja hän lupasi pitää minulle treenit. Eli opettaisi tekniikat kuntoon ja kertoisi vähän millä tavalla kannattaisi treenata. Kun olen siellä käynyt niin ajattelin maksaa tuon kilpailulisenssin pois, koska aion kuitenkin tänä vuonna käydä kilpailemassa. Eihän siitä haittaakaan ole, vaikken pärjäisikään, saisi ainakin tuntumaa siihen hommaan! :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No kaikkia tääl joko haukutaan trolleiksi tai ignorataan täysin, joskus ihmiset onneks ohittaa tän ja saa aikaa asiallista keskustelua 9/10 tapauksista ei..

Ja mitä jaksoin kaks riviä lukea tuota niin hauista ei tarvi tehdä oikeastaan ollenkaan. Eikä juuri muutakaan bodailua sen kummemmin. Voimareenin ohessa se massa lisääntyy kyllä ihan sopivaa vauhtia jos ruokailut ja levot on kunnossa. Varsinkin noin kevyeen varteen.

Kilpailu kannattaa aina, saa hyvää motivaatiota ja kokemusta. Ennemin sitä katuu ettei tullut lähdettyä kun sitä, että on kisannu liian ajoissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom