oliiviöljy

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arnold
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by kvi
No kyllä lähes joka ruokakaupassa rypsäriä on :D

Ja jooh, mieluiten kylmäpuristettua. Perus keltaista nestemäistä silkkaa rasvaa ;)

Joo, olis kyllä taas tarvittu HITUSEN sitä kuuluisaa OMA-ALOITTEISUUTTA! Kävin ruokiksella kaupassa ja siellä (ennen todella kaukaa kierretty ;) ) rasvahyllyssähän oli nää teidän mainitsemat oliiviöljyt ja virgino luomu rypsärit. Miten sitä ihminen voi olla joskun niin :david: ? ..ainiin..mähän olen laiska boudari!:lol2:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos pitää valita jompi kumpi(Rypsi/Oliivi), valitatkaa rypsiöljy.

Kuten Strike tuolla kirjoitti omega-6/omega-3-suhde on rypsiöljyssä kohdallaan, oliivioljyssä päin persettä.

Ja väitän vielä, että kylmäpuristus = turha hintalisä.

Maku: jos pistän salaattiin kurkkua, tomaattia, varhaiskaalia, tonnikalaa, mustapippuria, balsamiviinietikkaa, curryä, soijakastiketta ja rypsiöljyä, niin rypsioljyn maku on OK.

Rypsi voittaa ainaski 7-0.

No saako tästä keskustelusta mitään johtopäätöstä aikaseksi, vai tehdäänkö kompromissi ja lisätään molempia öljyjä sopivasti ruokavalioon?

Originally posted by buugi2
No saako tästä keskustelusta mitään johtopäätöstä aikaseksi, vai tehdäänkö kompromissi ja lisätään molempia öljyjä sopivasti ruokavalioon?
Juu, mä otan kp rypsäriä vain sellaisenaan ja käytän tavallista oliiviöljyä sitten muuten ruoanlaitossa.

Jossain luki ettei samalla aterialla saisi olla sekä hiilihydraatteja että rasvoja. Otanko siis rasvat erikseen, vai voinko laittaa esim. aamupalalla leivän päälle osan noista päivän rypsäristä / olvarista ?

Originally posted by gnut
Jossain luki ettei samalla aterialla saisi olla sekä hiilihydraatteja että rasvoja. Otanko siis rasvat erikseen, vai voinko laittaa esim. aamupalalla leivän päälle osan noista päivän rypsäristä / olvarista ?

Berardin perusoppeja :)
Ideana taisi olla se että hiilareiden aiheuttaessa insun eritystä, olisi hyvä olla mahdollisimman vähän rasvaa kierrossa ettei se insun takia varastoidu. Toki protskukin aiheuttaa jotain insun eritystä mutta ei niin paljon kuin hiilarit. Tämän yhdistelmän välttämistä Berardi suosittelee ainakin Lean Eatin' sekä Massive Eating artikkeleissa, löytyvät <a href="http://www.johnberardi.com/articles/nutrition/index.htm" TARGET=_BLANK>täältä</a>. Asia on mainittu myös ohimennen Berardin sivuilta löytyvillä Q&A-palstoilla (Appetite for Construction).

ongelma(ko) ?

Elikkä kun otan ruoan jälkeen ruokalusikallisen oliiviöljyä pitää katella että wc löytyy puolen tunnin päästä öljyn ottamisesta.
Pa***a tulee ihan vetenä ulos,tämä toistuu pari kertaa ja sit on pakki taas normaali.
Eli onko kyse ongelmasta vai onko tuo hyvä merkki?:confused:

Originally posted by buugi2

Saa, rypsiä. Oliivia voit "vetää", jos käytät paljon rasvaa ja , olet homo:)

icon9.gif

"The Italians would use olive oil as a lubricant, but even with this, the diletto (dildo) was still harsh and uncomfortable."
http://www.annsummerspartyplan.co.uk/about/toyhistory.php

Eli mitä tästä opimme, oliiviöljy ei ole hyvästä!!!

Käyttäkää rypsiä.

Sen verran että saat oikeat määrät rasvoja kun lasket vielä muusta ruoasta saamasi rasvan määrän. Päiväkaloreista esim 30% rasvoista, joista pääosa kertatyydyttämättömiä, ja hieman tyydyttyneitä ja monityydyttymättömiä.

Mä pistän illan viimeiseen rahkaan 2 rkl jotain Pirkka neitsytoliiviöljyä, ja tuo on itse asiassa paljon parempaa kuin ilman oliiviöljyy. Enpä tiedä hidastaako tuo aineenvaihduntaa, mutta vaikka meikäläinen on totaalisen läpipaska, niin massaa on tullut jo ainakin 5kg lisää.

Kiinnostuin tästä rypsi/oliiviöljy jutusta, mutta noista viesteistä ei saa oikein selvää tai sit en vaan osaa lukea.... Jos voisitte vastata näihin kysymyksiin lyhyesti ja ytimekkäästi, niin voisin päättää kumpaa alan käyttää, ja uskon et siitä olisi apua muillekkin, jos joku ei ymmärtänyt:

1. Mitä hyötyä korvata voi/margariini oliivi/rypsiöljyllä? Terveysvaikutuksia?

2. Lihottaako oliivi-,tai rypsiöljy?

3. Lihottaako illalla ottaminen?

4. Kumpi parempi, miten paljon päivässä?

itse löysin kaupan hyllystä auringonkukkaöljy pullon ja siinä näyttäisi arvot olevan paremmat,kuin oliivi ja rypsiöljyssä. ainakin etiketin mukaan.suosittelen. abc:lläkin löytyi..siis huoltoasemalta :worship:

iso-erno sanoi:
itse löysin kaupan hyllystä auringonkukkaöljy pullon ja siinä näyttäisi arvot olevan paremmat,kuin oliivi ja rypsiöljyssä. ainakin etiketin mukaan.suosittelen. abc:lläkin löytyi..siis huoltoasemalta :worship:

Millä tavalla paremmat?

JSmith sanoi:
Millä tavalla paremmat?
tyydyttyneitä 12% tyydyttämättömiä 26% ja monityydyttämättömiä 62% .mun muistikuvan mukaan monityydyttämätön rasva gramma vastaa positiivisiltä ominaisuuksiltansa 2grammaa kertatyydyttynyttä..siis esim kolesterolin laskeminen veressä.. voin olla väärässäkin..

Itse käytän ~30g oliiviöljyä päivässä, ton huonon n-3/n-6 suhteen saa korjattua helposti käyttämällä oliiviöljyn ohessa pellavansiemenöljyä, jossa on 60% n-3 ja 15% n-6.

iso-erno sanoi:
tyydyttyneitä 12% tyydyttämättömiä 26% ja monityydyttämättömiä 62% .mun muistikuvan mukaan monityydyttämätön rasva gramma vastaa positiivisiltä ominaisuuksiltansa 2grammaa kertatyydyttynyttä..siis esim kolesterolin laskeminen veressä.. voin olla väärässäkin..

Monityydyttymättömät laskee sekä LDL:n että HDL:n määrää kropassa ja HDL:ää taas mielellään saisi olla jonkin verran. Kertatyydyttymättömät nostaa HDL:n määrää veressä (muistista vetelen tämän väitteen, joten voi olla ihan bullshittia).

Yleensä suositellaan rypsi- ja oliiviöljyä, jotka kuulemma mennen tullen pesee auringonkukkaöljyn terveellisyydellään. Mulla ei ole mitään viitettä nyt takataskussa, joten kuka löytäis jotain tutkimustietoa asiasta?

Suositut

Back
Ylös Bottom