- Ikä
- 40
n-6:quiz sanoi:eikös toi oliiviöljykin ole melkoinen omega6-pommi. eli ei kannata hirveästi vetää.
Oliivi: 10g/100g
Rypsi: 20g/100g
Lähde: fineli
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
n-6:quiz sanoi:eikös toi oliiviöljykin ole melkoinen omega6-pommi. eli ei kannata hirveästi vetää.
Miten paljon porukat tuota kerralla yleensä ottaa? Ite otan päivässä 3 * 3rkl oliiviöljyä.
Paistamiseen kannattaa käyttää ihan perusrypsiöljyä.Onko joku perehtynyt näihin ihan normaaleissa marketeissa myytäviin oliiviöljyihin tarkemmin. Ilmeisesti kaikki ei ole kovinkaan laadukkaita? Mitä itse käytätte paistamiseen?
Oliiviöljy on kyllä rypsiöljyä parempi paistamiseen.. Kaipaisin vastauksia, joltain sellaiselta, joka käyttää oliiviöljyä paistamiseen. Ja muutenkin käyttää oliiviöljyä, että mikä noista marketeista myytävistä on laadukasta, kun tuskin se halvin ainakaan on.Paistamiseen kannattaa käyttää ihan perusrypsiöljyä.
Jos sitten haluaa laittaa lorauksen öljyä esim. salaattiin, niin silloin rypsiöljy ja oliiviöljy ovat kummatkin hyviä vaihtoehtoja. Itse käytän noita vuorotellen.
Noitahan on kaikenlaisia "ekstra-neitsyt" ja kylmäpuristettuja versioita, mutta niiden hyödyistä ei taida olla näyttöä. Toki jos nuo versiot omasta mielestä maistuvat paremmalta, niin valitsee sitten sellaiset. Kylmäpuristettuja versioita ei kuitenkaan kannata paistamisessa käyttää.
Näköjään tuostakin (kumpi on parempi paistamiseen) on ristiriitaista tietoa ja makuasiakin se tietysti on, mutta siitä ainakin taitaa olla konsensus, että noita kalliimpia kylmäpuristettuja oliiviöljyn versioita ei kannata paistamiseen käyttää.Oliiviöljy on kyllä rypsiöljyä parempi paistamiseen.. Kaipaisin vastauksia, joltain sellaiselta, joka käyttää oliiviöljyä paistamiseen. Ja muutenkin käyttää oliiviöljyä, että mikä noista marketeista myytävistä on laadukasta, kun tuskin se halvin ainakaan on.
mikä noista marketeista myytävistä on laadukasta
Kylmäpuristetulla älkää paistako.
Edit. @ektomorfi kerkeski jo.
Miksei saa paistaa? Minä oon paistanut rypsiöljyllä ja oliiviöljyllä ihan ristiinrastiin vuosikaudet, on ollut kylmäpuristettua ja välillä ei, mitään eroa en ole huomannut. Rypsäriä menee muutenkin 4rkl per päivä iha pelkiltään kurkusta alas.
Ekstra neitsyt hapettuu paistaessa ja saa aikaan terveydelle ikäviä yhdisteitä. Normi oliiviöljy kyllä kestää kuumuutta paremmin