Oliiviöljy - Nestemäinen kulta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arnold
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🫒🔥 OLIIVIÖLJY – NESTEMÄINEN KULTA JOKA NOSTAA RUOAN JA TERVEYDEN TASOA 🔥🫒

Meta description: Laadukas öljy parempaan makuun, palautumiseen ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin.

Hyvä öljy polttaa monesti. Siinä on sitä "oleic acid"-tyyppistä happoa, jota ei pidä liikaa olla, mutta tietyssä määrin aina on.

Oliiviöljyä pitkin Italia puristamoja muovikupeista maistelleena kerron tämän.

Jep, kulinaristien mukaan mitä hienompi (=parempi) oliiviöljy, sitä enemmän se tuntuu kurkussa. Joten voisi olettaa oliiviöljyn fenolisten yhdisteiden olevan ainakin osatekijä siihen polttoon. Eli mitä parempilaatuinen oliiviöljy, sitä enemmän siinä on fenolisia yhdisteitä (jotka toimivat esim. antioksidantteina).

paljon sitä oliivi/rypsi öljyä pitäisi sitten ottaa päivässä?

Originally posted by tenu
paljon sitä oliivi/rypsi öljyä pitäisi sitten ottaa päivässä?

Mulla tulee kaloreista rasvoista, joista suurin osa on rypsi- ja pellavaöljyä. Pari munankeltuaista ja kananrintojen rasvat päälle. Päivittäinen annos on ihan dieettifilosofiasta kiinni - itse oon korvannut suurimman osan aiemmin hiilareista tulleista kaloreista noilla öljyillä. Searchilla lisää, tätä on puitu jo aika tavalla täällä.

Jos oliiviöljy maistuu pahalta, niin siitä saa pirun hyvää kun ottaa jotain jäävuorisalaattia tai muuta salaattia, kaataa päälle ensin paljon oliiviöljyä ja sitten vielä 1-2 teelusikallista punaviinietikkaa. Punaviinietikan voi korvata myös balsamiviinietikalla.

Virgino - rypsiöljy

Toi on meikäläisen ruokavaliossa nykyisellään ihan must!...todella hyvän makuistakin vielä, sellaista pähkinäistä:). Ja kun vertaa oliiviöljyn ja tämän tuoteselosteita, niin kyllähän tuo Virgino vie ainakin jossainmäärin voiton!..E-vitskuakin ihan mukavasti :)

Niin no, joku syö öljyä maun vuoksi, toinen hakee hieman erilaisia hyviä ominaisuuksia.

Toki eri rasvalähteitä on hyvä yhdistellä, mutta kyllä rypsiöljy on yksittäisenä hyvien rasvojen lähteenä huomattavasti parempi kuin oliiviöljy. Rypsiöljyssä on nimittäin YHDEKSÄNTOISTA ( :david: ) kertaa enemmän omega-3 - luokan rasvahappoja kuin oliiviöljyssä.

Joku kyseli sitä, kuinka paljon hyviä rasvoja sitten tulisi nauttia. Ensinnäkin kannattaa lähteä siitä, että hilaa rasvat lähelle 30% kokonaiskaloreista. Hyviä rasvoja tästä tulisi olla n.2/3 eli siitä vain laskemaan.

Originally posted by Sam225
... laskin joskus mun päivittäiset kalorit ja sain rasvan osuudeksi n.6%.

OT: Miten voi olla noin vähän? Päivittäiset kalorit kai tarkoittaa monien päivien kaloreita, eli ruokavalio on ollut miltei fatfree, esimerkiksi noin 20 grammaa rasvaa päivässä 3000 kcal ruokavaliolla.

Menin sitten ostamaan tuota Virgino - Rypsiöljyä elämäni ekaa kertaa ja helvetti, se tosiaan maistuu ihan pähkinälle!

Tarttsi saada vähän läskiä (oikeesti) niin onko vaaraa jos vetää tuota vaikka desin kaks kerralla? Kyljessä lukee extra-virgin ja kylmäpuristettu.. :david:

No ei kai oo vaaraa, mut jos mahas ei oo tottunut niin ainakin mulla olis pakki aikast sekasin. Aloita ruokalusikallisella monta kertaa päivässä, kun pakki tottuu ni voit ottaa kerralla enemmän. Näin ainakin mulla.

Luulisin että jos tosiaan läski on sun juttu ni vedä rasvan kanssa samalla kunnon paukku maltoa ni johan alkaan fläsää kertymään.

Joo, ehkä tollanen määrä yhdellä kertaa otettavaksi vois olla aika huono idea.
Ota tosiaan ennemmin useamman kertaa päivässä kuin kerralla kauhee satsi.

Etkö muuten sit pysty syömään ruokaa enemmän?

Edit: Toi malto on hyvä nostamaan painoa. Joskus teininä tuli ostettua 25kg:n säkki maltoa ja siinä luki, että jopa 0.5kg päivässä urheilijan tarve.. No, minähän sit tietenkin vedin joka päivä sitä ihan tajuttomasti.. Paino nousi, tulokset nousi hieman, mutta painon nousu oli aika puhtaasti fläsää, vaikka hieman lihaakin kertyi.
Onneksi tajusin kuitenkin lopettaa ajoissa, että ei ihan saimaan norpaksi muuttunut.

Juu mutta tuosta saa rasvat parhaiten. :D Mutta jos tosiaankin sais heivattua painon tuonne 75-80kg nykyisestä 67-68kg niin ei tuulikaan heti veis mukana. :itku: ;)

Edit: Mullakin oli 25kg säkki maltoa mutta ei sitä saanu kirveelläkään sekoitettua (ostin boosmanista 20eurolla) niin heitin menemään. Mutta joku malto jonka sais sekoitettua nesteeseen ilman atomipommia vois kyllä olla ihan jees. Vitargoa löytyy yhen 1kg säkki mutta sekään ei oikein sekoitu mihinkään.

Edit2: Jaaha, hieno typo tullu ekaan viestiin..

Mitähän maltoa olet syönyt? Kai tiedät että kaikella on kyllästymispiste eli 5dl vettä ei mee 1kg maltoa.

Mulla ei oo kyllä koskaan ollu sekottumis ongelmaa. Noi Vitargot ainakin ilman hedelmäsokeria on taas eri juttu.

Kertokaahan nyt mitä RYPSIÖLJYLLÄ tarkotatte? Sellasta litran kanisteria millaisia lojuu joka Siwan ja K-kaupan hyllyillä, vaiko jotain muuta?

Kylmäpuristettu oliiviöljy!? Mistä tätäkin löytää?

Ikinä en ole näillä öljyillä leikkiny, ja tarkoitus olis aloittaa piakoin!

No kyllä lähes joka ruokakaupassa rypsäriä on :D

Ja jooh, mieluiten kylmäpuristettua. Perus keltaista nestemäistä silkkaa rasvaa ;)

Mä teen oliivi/rypsiöljystä salaattiin tai esim. riisiin kastikkeen siten, että otan pari-kolme ruokalusikallista öljyä lasiin ja siihen ripaus suolaa/pippuria ja esim. kanan kanssa curryä. Sitten pieni sekotus niin jopa on paha maku poissa ja herkullinen kastike tilalla!
Sopii myös raejuuston kastikkeeksi, jos jollakulla pelkkä raejuusto tökkii niinkuin mulla.

Originally posted by kvi
No kyllä lähes joka ruokakaupassa rypsäriä on :D

Ja jooh, mieluiten kylmäpuristettua. Perus keltaista nestemäistä silkkaa rasvaa ;)

Joo, olis kyllä taas tarvittu HITUSEN sitä kuuluisaa OMA-ALOITTEISUUTTA! Kävin ruokiksella kaupassa ja siellä (ennen todella kaukaa kierretty ;) ) rasvahyllyssähän oli nää teidän mainitsemat oliiviöljyt ja virgino luomu rypsärit. Miten sitä ihminen voi olla joskun niin :david: ? ..ainiin..mähän olen laiska boudari!:lol2:

Back
Ylös Bottom