oliiviöljy

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arnold
  • Aloitettu Aloitettu
Kaipaisin vastauksia, joltain sellaiselta, joka käyttää oliiviöljyä paistamiseen. Ja muutenkin käyttää oliiviöljyä, että mikä noista marketeista myytävistä on laadukasta, kun tuskin se halvin ainakaan on.

Ite oon nyt suosinut Lidlin oliiviöljyä. Primadonnakos se oli?
Laadusta en osaa sanoa muuta kuin että ei tee outoja sivumakuja eikä ole kylmäpuristettua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite ostin tänään tämmösen version:
En käytä paistamiseen.

Liitteet

• 1510247823930531729930.jpg
    1510247823930531729930.jpg
    3,3 MB · Katsottu: 300
Mitenkäs se oli, extra virgineistä suurin osa on feikkejä. Eli niissä rahallinen panostaminen saattaa kannattaa. Ehkä.

Itselleni laadukas oliiviöljy on mekaanisesti kylmäpuristettu, säilötty mahdollisimman tummassa lasipullossa, säilytetty valolta suojassa hyvässä lämpötilassa, metallikorkki, luomutuotantoa esim. Kreikasta, Italiasta, Espanjasta, jne. Tällä hetkellä ostan sen merkkistä ku Olvia. Sopii hyvin niin salaatteihin kuin ruoanlaittoon. Muitakin on tullut kokeiltua ja nekin olleet hyviä, kunhan täyttää edellä mainitut kriteerit. Maku saattanut vaihella oliivien lajikkeiden takia vähän ja tää Olvia on minulle maullisesti paras tällä hetkellä niistä, mitä itse olen koittanut kun siinä aika pehmeä maku.

Suositut

Back
Ylös Bottom