Oletko snobi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja D.Yates
  • Aloitettu Aloitettu
Sukulaku sanoi:
En ole. Pyrin ostamaan kaikki halvalla ja mahd. käytettynä. Haluan näyttää mieluummin köyhältä ja järkevältä kuin rikkaalta ja tyylikkäältä.

Kännykkä maksoi 5€
Kallein sisävaatekappale 60€
Kallein ulkovaate 100€

edit: millaista on porvarimusiikki?:)

Halvalla?? vaate 100e??

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
insect sanoi:
Halvalla?? vaate 100e??
Kyllähän tuo on halpa. Eihän sadalla eurolla saa edes esimerkiksi kunnon talvitakkia.

insect sanoi:
Halvalla?? vaate 100e??

Talvitakkihan tuo. Kai sitä aina halvemmallakin pääsee, mutta en ollut maksajana:)

edit: Ja eihän sillä saa edes kunnon kaulahuivia:D

Tomi sanoi:
Sääliksi käy, ei voi muuta sanoa. :(

Oho. No ei tässä vielä sääliasteella olla. Kun reippain mielin lähtee baareja kiertämään, niin käytännössä sen 100 euroa per keikka voi laskea. Ihanan kallista. Elämä on. Sen 300-500 euron viinamäärän saisi varmaan 50 eurolla Tallinnasta.

Prioriteetit kuntoon! Baareissa on kiva juopotella, ja siitä pitää maksaa.

Auton ja viskin suhteen saatan snobbaillakin. Viskiä kuluu sen verran vähän, että tuntuisi typerältä juoda jotain perusviskiä. Merkilläkään ei sinänsä niin väliä, vaan kun sellaista savuista ja turpeista ei saa halvalla. Huonolla autolla vituttaisi ajaa. Vaatteiden suhteen ei ole niin tarkkaa, kunhan ovat käytännöllisiä, mukavia ja näyttävät järkevältä. Merkillä ei ole vaatteissakaan väliä, tosin jotain ällösnobimerkkiä en hankkisi.

Kyllä se oma maku ei taida olla sieltä halvimmasta päästä. En halua muilla olevan samanlaisia vaatteita, joten halpisketjujen vaatteet eivät tule kuuloonkaan (paitsi alusvaatteiden osalta, joita on tOdella vaikea löytää) ja puhelinta ostettaessa pitää mallin olla kalliimmasta päästä, jottei ihan heti vastaan toisella kävele..
Lidliin en suostu menemään, ruokavaraston sanominenkin jo hirvittää.
Naurattaa oma ns. tärkeilevyys, koska oikeesti ruoka (sama tuote, mutta halvemmalla) kannattaisi ostaa mistä edullisimmin saa.

Mutta hinnakkaammat tuotteet kestävät yleensä pidempään.... tai sitten eivät :jahas:

Jonna83 sanoi:
Mutta hinnakkaammat tuotteet kestävät yleensä pidempään.... tai sitten eivät
Monesti olen sitä miettinyt, että ovatko kalliimmat ns. merkkituotteet oikeasti parempilaatuisia ja kestävämpiä, kuin ei merkkituotteet, vai kestääkö kalliimpi paremmin vain siksi, koska käyttäjä käyttää sitä nätimmin ja huoltaa paremmin, kuin halvempaa? Väitän, että useimmiten kyse on jälkimmäisestä tapauksesta.

Esim. Kuluttaja lehden varkkuvertailussa olivat monet halpismallit kestävämpiä mm. paksumman kankaan ansiosta, kuin ns. merkkivarkut. Tosin merkkivarkuilla kankaan ohuus johtui monesti esikulutuksesta (kivipesu tms., mitä en voi millään käsittää, prkl mää haluan ITE kuluttaa varkkuni! ei mitään järkeä ostaa jo uutena ohueksi kulutettuja housuja).

Maksan siitä mikä minulle on tärkeää ja vähemmän sellaisista asioista joilla ei niin väliä itselle. Jos rahatilanne muuttuu suuntaan tai toiseen niin asiat menee taas kummasta uuteen prioriteetti järjestykseen.
Oikestaan en snobbaile missään asissa. Jossain isommissa ostoksissa saatain miettiä tarkemmin että kannattaako 'laadusta' maksaa vai ei.

Kyllä muuten vähän nauratti kun kävin katsomassa treenipaitaa itselleni.
Better bodies hihaton paita 50 €, siinä tulee taas katetta kun joku lapsityöläinen ompelee sen jossain Bangladeshissa.
Menin H&M:n ja ostin pari hihatonta t-paitaa 10 €:lla. Samanlailla haisevat treenin jälkeen ja kestävät todennäköisesti yhtä kauan.

..No, jossain kaukoidässä nekin paidat on varmasti yhtä halvalla tehty..

Jonna83 sanoi:
Mutta hinnakkaammat tuotteet kestävät yleensä pidempään.... tai sitten eivät :jahas:

Niin mäkin olen luullut... mutta ei pidä paikkaansa aina. Ostin joskus sellaisen Gore-Tex metsästyspuvun ja sehän alkoi tosi nopeasti kulua/pettää saumoista. No sitten sain takuuseen uuden mutta sama homma. Samoiten se ei ollutkaan niin "hengittävä" kuin siitä odotin. No pari vuotta sitten ostin sellaisen halpamateriaali "gore tai vastaava" puvun ja ei mitään ongelmia ja pitää vettäkin paremmin kuin kalliimmat. Samoin hengittävyys on parempi.

Toinen homma: olen aina ihmetellyt että miksi lenkkikengät on lähes aina valkoiset. No siihen sain selityksen eräässä liikeessä. Siksi että kun ne likaantuvat/mustuvat niin ihmiset ostavat monesti uudet vaikka ne olisi muuten viellä ihan muuten kunnossa.

Ja ei kenenkään kannata valmistaa todella kestäviä vaatteita tai mitään sillä eihän niitä sitten enää menisi samalla tahdilla kaupaksi.

Ite oon ehkä pikkasen snobbaillu kuulokkeiden ja kännyköiden suhteen.

Kuulokkeista en ostanut mitään marketin philipsejä vaan suoraan kossin portaprot. En myöskään ostanut halvinta nokian puhelinmallia vaan sieltä kalliimmasta päästä.

Vaatteet on sitten tyyliin H&M.

Edit: 1 betterbodiesin paita löytyy :D

Kyllä Gant ja Sand ovat aivan samaa kuin Bossit yms...kaikkialla.

mitä itteeni tulee niin kyllä on jokunen merkkivaate...mutta ei kyllä ole rahaa hirveesti olla snopi.

Ja minkä takia kukaan ei luettele kun puhutaan merkkivaatteista esim. Lacoste, Marlboro Classics....mulla o jokunen Lacosten t-paitaa ja mielestäni ne o fiksuimpia "merkki"-paitoja. Yksinkertaisia mutta hienoja. ja toi oli IMO :)

mattibodari sanoi:
Kuulokkeista en ostanut mitään marketin philipsejä vaan suoraan kossin portaprot.

Meillä snobbaillaan Sennheiserin kuulokkeilla, ne kaikista kalleimmat luurit jotka toistaa jopa hyttysen pierun Saharasta asti. :)

Vaatteissa olen muuten huomannut saman kuin toinen nimimerkki joka kirjoitti Gore-Tex puvuista, ei mitään eroa 200 euroa ja 600 euroa maksaneen puvun välillä. Itse asiassa tuo edullisempi puku on miellyttävämpi pitää päällä.

Aloin oikein kunnolla pohtiin asiaa ja miettimään ostamiani/omistamiani tavaroita.
Täytyy kyllä tunnustautua, olen sitten tosi pihi.

Ei meinaa tulla mieleen mitään minkä olisin ostanut piiiitkään aikaan ja minkä hinta ja laatu olisi ollut suuri/kova tuloihini nähden.
Katson pitkälle tulevaisuuteen ja säästän tulevaa varten. Pitäisi oppia elämään hieman lähempänä kultaista keskitietä ja nauttia elämästä myös nyt.

Ainoa asia mihinkä pienestä budjetista tulee menemään rahaa on parin kk:n päästä tapahtuva Atlantin risteily. Siihen sitten sitä meneekin, mutta sain itseni (onneksi) tuohon ylipuhuttua.

Eli en siis löydä snobimaisia piirteitä itsestäni, mutta ehkä myöhemmin jos vain opin elämään toisellalailla ja työ vain löytyy/koulu loppuu.

Noh, näillä budjeteilla ei kauheaan snobismiin kannata edes pyrkiä (kannattaako muutenkaan?) mutta äänentoistovehkeet on yks juttu jonka on oltava kunnossa. Ainakin kaverit on aina ihan monttu auki, että miksei voi vaan käyttää jotain tietokoneen mukana tulevia kajareita musan kuunteluun.
Toinen asia on ehkä alkoholi, tavallaan. Jos tulee juotua niin sillon juon sitä mistä tykkään, vaikka maksaisikin hieman enemmän. Ei nyt ehkä varsinaista snobismia mutta esim. uutenavuotena olisi saanu kaupasta 6 eurolla mäyriksen olvia, mutta maksoin mielummin 14e siitä että saa merkkiä josta pidän enemmän. Samoin jos läträtään väkevien kanssa niin homma lähtee liikkelle jostain muusta kun kossusta tai leijonasta.

Päällä olevat vaatteet ovat kyllä melko kalliit, mutta laadukkaat vaatteet maksavat (etenkin opiskelijalle), ei sille vaan voi mitään. Toisaalta hyvin on kestäneetkin käytännössä kaikki kalliimmat vetimet.

japa sanoi:
Toinen homma: olen aina ihmetellyt että miksi lenkkikengät on lähes aina valkoiset. No siihen sain selityksen eräässä liikeessä. Siksi että kun ne likaantuvat/mustuvat niin ihmiset ostavat monesti uudet vaikka ne olisi muuten viellä ihan muuten kunnossa.
Mä oon kuullut sellaisen version, että valkoiset näyttävät kevyemmilta... ja sen takia ihmiset ostavat mieluummin valkoiset -> tummat jää kaupan hyllylle eikä niitä siten kannata tehdä. Voi olla :anssi:

Tuosta snobbailusta vielä, yleensä tulee snobbailtua sellaisen kaman kanssa joka kestää käytössä pitkään joten paskaa joutuisi katselemaan pitkän aikaa. Esim keittiökalusteet tuli ostettua Esseltä ja sohvakalusto Natuzzilta. <- ei sillä että noilla olisi 'oikean' snobismin kanssa mitään tekemistä...

E: niin ja toisinaan myös vaatteet, niitä kun meikäläinen käyttää kevyesti kymmenen vuotta samoja :nolo:
nimim. inhoaa vaatteiden ostoa

Tunnustautuisin ilomielin snobiksi, jos vaan olisi rahaa moiseen touhuun. Tällähetkellä eniten rahaa menee ruokaan eikä sitä sitten kuukaudessa paljon muuhun tule tuhlattuakaan. Vaatteissakaan en mitään erikoisia merkkejä harrasta, ostan sitä mikä tuntuu päällä mukavalta. Kännykkä on keskihintainen ja auto on vanaha paska.

Voisin kyllä kuvitella ajelevani huippukalliilla autolla, puku päällä ja rolexit ranteessa. Kännykkänä käyttäisin tottakai satelliittipuhelinta, koska sillä on todella kallista soittaa. Itseasiassa olisin varmaan joku niistä dna:n mainosten tyypeistä, jos minulla vain olisi rahaa :nolo:

No pärkkele kaipa sitä täytyy tähänkin jotain lisätä. Eli joo kaipa muakin voisi jonkunlaiseksi snobiksi väittää. Talvella käytän 600€ Gore-Tex takkia ja paidat ja farkutkin ovat kaikki merkkikamaa (levis, diesel, peak, hillfiger, lacoste taitaa lähes kaikki olla). Taitaa mulla tosin olla joku pari H&M:n paitaa... Urheilusukatkin on kaikki lacosten ja wilsonin, mutta sille on ihan se syy, että tenniksessä strategisista paikoista vahvistamattomat sukat hajoavat parin tunnin pelin jälkeen. Noita sukkia taas käyttää yli vuoden ja ne vaan kestää. Pipo on myös peakin gore-tex.

Niin ja himassa on myös Sennheiserin HD650-kuulokkeet. Tosin ostin noi 60% alle listahinnan suhteitten avulla suoraan tukkurilta... Sitten löytyy myös Dolby digital/DTS kotiteatterihäsäkkä.

Kännykkään en tosin ole jaksanut sitten panostaa enkä omista autoa, koska se on itseasiassa todella turha. Käytännössä mua ei siis voi mitenkään väittää snobiksi, koska lähes jokainen auton omistava elää varmaan mua kalliimpaa elämää. Auto on kuitenkin mieletön rahasyöppö. :)

iivili sanoi:
Monesti olen sitä miettinyt, että ovatko kalliimmat ns. merkkituotteet oikeasti parempilaatuisia ja kestävämpiä, kuin ei merkkituotteet, vai kestääkö kalliimpi paremmin vain siksi, koska käyttäjä käyttää sitä nätimmin ja huoltaa paremmin, kuin halvempaa? Väitän, että useimmiten kyse on jälkimmäisestä tapauksesta.

Useimmiten merkkituotteet EIVÄT ole sen laadukkaampia tai kestävämpiä kuin ns. merkittömät tuotteet IMHO. Enempää niiden valmistaminen tuskin useammassa tapauksessa ainakaan maksaa, samoissa riistohikipajoissa ne tehdään halpamaissa alihankkijoiden toimesta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom