Oletko snobi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja D.Yates
  • Aloitettu Aloitettu
Periaatteeni on aina ollut, "köyhän on pakko ostaa kallista".

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En ole snobi. Joskus ostan 300 euron ulkoilupuvun ja joskus 50 euron ulkoilupuvun lenkkeilyä varten. Toimitaan tilanteen mukaan. Toimivuus on minulle tärkeintä, olipa kyseessä tavara, vaate tai joku palvelu. Ja musiikkimaulla erottautumisen rahvaan yläpuolelle jätin mielestäni pois noin 10 vuotta sitten. Kuulokkeilla kun kuuntelee niin eipä se rahvas edes tiedä miten intelligentti naapuri hänellä on. :)

P.S. Autoon en ole laittanut rahaa euroakaan enkä laita. Kortti on ja käytetään sitä aina silloin kun joku toinen antaa auton persiin alle.

Eiköhän miekäläisestä noita snobin piirteitä löydy.
Joihinkin asioihin on vaan kiva laittaa hieman enemmän pelipanoksia.
Säästän sitten taas toisaalta semmoisissa asioissa joihin muilla menee paljon rahaa esim. ajamalla hieman vaatimattomammalla autolla.
Mutta se nyt vaan on kivempaa juoda Macallania Riedelin single malt -lasista istuessaan iltaa jugendtalon ylimmässä kerroksessa omalla kotisohvallaan kashmir-villaiseen vilttiin kääriytyneenä.

Mä taidan snobbailla ainakin jonkinasteisesti kosmetiikan suhteen eli koitan panostaa laadukkaisiin merkkeihin ja esim. hajuvesissä en todellakaan ostele mitään Seppälän feikkituoksuja vaan aina kerrallaan koko sarjaa laadukkaampaa merkkiä. [Pyrin siihen että olisi dödöä, vartalovoidetta, suihkugeeliä yms samasta tuoksusta jne]

Safkassa ei tule paljon säästeltyä, eikä viineissä.
"uusi" Bemari löytyy pihasta, se on ehkä vähän snobbailua :rolleyes:
Kledjuissa ei myöskään yleensä hintalappua katsella, tosin tuon Bangkokin reissun jälkeen hinnat tuntuvat täällä Sohjolassa yllättävän kalliilta :( Burberryä en kuitenkaan päälleni laittaisi edes ilmaiseksi :D
Keskiluokkaa paremmat stereot löytyvät sekä kotoa että autosta, kuten topicin aloittajakin taisi mainita... mutta tämä ei nyt ole snobbailua, vain hyvästä musiikista nauttimista :)

Kengät on ensimmäinen asia, mikä tulee mieleen. Harrastuksiin en ikinä osta halpoja kenkiä, sillä jos kalliilla ja paremmiintukevilla pystyy yhdenkin nilkan nyrjähtämisen välttämään, niin silloin sellaiset kannattaa ostaa.

Muutenkin noihiin palloiluharrastuksiin haluaa aina parasta mahdollista laatua, jottei ainakaan välineistä ole oma huonous kiinni :rolleyes:

Kivenheiton päässä asunnosta löytyy sekä spora-, että bussipysäkit, kuljen silti taksilla. Vm. 2004 BMW on joo pihassa. Keittiön kodinkoneeet on kaikki Porche designia, kahvinkeitin 150€...

Mitä tulee kotiteatteriin taikka tietokoneeseen, kaiken tulee olla testivoittajaa vähintään. Mutta mä olen ihan varma, että helvetin moni pitää tämmöistä ihan spedeilynä. "Vitut toi mikää snobi ole vaan täysi pelle!"

Vai kuinka?

Hgu sanoi:
Vai kuinka?
Erittäin varakas pelle? :D

Mikä mahtaa olla snobin "virallinen" määritelmä?
Itse satsaan (turhankin) laadukkaaseen ruokaan ja lisäravinteisiin. Ja esim. tuon juniorin vaatteisiin ja varusteisiin, kuten ulkoiluhaalareihin ja kenkiin ja turvaistuimiin yms. sijoitan myös mielellään, enkä pidä sitä kyllä mitenkään snobbailuna.

Tää ei enää kyllä liity snobbailuun, mutta joku aiemmin mainitsi olevansa tarjouksien erikoisihminen ja mä tunnustaudun myös tälläiseksi. En muista, koska oisin viimeksi ostanut normi hinnalla mitään arvokkaampaan, (siis telkkaria, tietokonetta, kotiteatteria tms.) vaan isken aina kiinni niihin testivoittajiin, kun mallistot vaihtuu. Mulle ei ole niin väliä, vaikka vehkeet oiskin viime vuoden mallia, kun vanhojahan ne on joka tapauksessa siinä vaiheessa, kun ne ottaa pois paketeistaan.

Safkassa tulee säästeltyä aika paljon, sekä viineissä.
"käytetty" Foordi löytyy pihasta, se on ehkä vähän ruosteessa :rolleyes:
Kledjuissa ei myöskään yleensä laatua katsella, tosin tuon Itä-Suomen reissun jälkeen laatu tuntuu täällä Sohjolassa yllättävän hyvältä :( Burberryä en kuitenkaan päälleni laittaisi edes Tomin mieliksi:D
Keskiluokkaa huonompi mankka löytyy sekä kotoa että autosta, kuten topicin aloittajakin taisi mainita... mutta tämä ei nyt ole neppailua, vain Kiss-Fm:stä nauttimista :)

Vessapaperi, ruoka, viski ja musiikki on asioita, joiden kanssa en rupea leikkimään. Muuten mennään niin halvalla kuin mahdollista.

Olen muuten todella kälynen äijä (=antisnobi), mutta kenkien suhteen en paljoo hinnasta välitä, jos ovat mun makuun laadukkaat kengät.

Ei niiden tarvitse olla mitään tiettyä merkkiä (brändien mukaan ostaminen on NIIIIN typerää IMO), mutta kengän mallin, materiaalien jne. pitää olla justiin eikä melkein semmoset, mitä haen ja lestin sopiva mun jalalle. Pitää voida luottaa, että jos jostain syystä tarvitsee kävellä tuosta noin vaikka 50km maantietä, niin kengät eivät petä eivätkä hierrä, vaan kestävät taatusti ja suojaavat mun jalkoja.

En ole snobi. Hirvittää välillä kuinka saita sitä voikaan olla. Ostan aina halvinta tai sitten jätän ostamatta. Ruoka on sellanen pakko juttu, mutta kyllä senkin kustannuksella voi säästää :)

Tomi sanoi:
Katotaas sitten kun muutat pois sieltä mamman ja papan helmoista. :)

edit: niin, ellet sitten saa 500 euroa viikkorahaa :jahas:

Sitte ku muutan pois täältä lämpimästä kodosta, nii en todellakaan ostele enää tollasia vaatteita. Eiköhän se maku muutu sitte tilin saldon mukaan aika paljo halvemmaks. :) Riippuen tietty vähä siitä, että miten paljo jaksaa tota duunia sitte painaa. Nyt siitä tulee n.300€/kk ku lukiota pitää käydä päätoimisesti.
Ja en saa nyt enkä tuu saamaankaa mitää 500 euron viikkorahoja. Toisin ku mun jotku kaverit joille niiden vanhemmat ostaa 30m2 kämpän jostain Kampista ja maksaa kaiken elämän. :jahas: Saapa nähä millo ne oppii sitte elämään omien tienistien mukaan.

Suomessa lasketaan snobbailuksi jos syö "kallista" ruokaa. Syön usein porsaan sisäfilettä. Maksaa jopa hurjat 10.90/kg! Muutenkaan en ruoasta tingi. Tosin se on helppoa, kun ryyppää harvoi eikä ole esim. autoa.

PS. Ja olen opiskeljia. Kyllä meitä opiskelijoita sorretaan, rahat ei riitä mihinkään.

Ei ole varaa eikä halua snobbailuun. Toki yritän vertailla hinta/laatu suhdetta niin usein kuin pystyy mutta se meneekin sarjaan "halvalla mahdollisimman hyvää". Minusta snobbailu on elämäntapa eikä esim. sellaista, että kerran vuodessa ostaa tolkuttoman kalliin ja laadukkaan hyödykkeen. Itselläni sana "sobi" tuo mieleen jotain aivan saatanan ärsyttävää.

En ole snobi, vaikka jonkun mielestä siltä voin vaikuttaakin. Köyhällä nyt vaan ei ole varaa ostaa halpaa. :)

iivili sanoi:
Olen muuten todella kälynen äijä (=antisnobi), mutta kenkien suhteen en paljoo hinnasta välitä, jos ovat mun makuun laadukkaat kengät.
...

Tämä on ihan fiksua, huonojen kenkien kanssa voi tulla jalka- ja selkävaivoja. Nykyisin kalliitkaan kengät ei tosin välttämättä kestä kovin pitkään. Itse ostin muutama vuosi sitten lähes 1000mk:n kengät jotka ei kovin kauaa ehjänä pysynyt. Kävely niillä on tosin yhtä juhlaa, kuin lenkkareilla kävelisi ja jalat ei väsy lainkaan.

kohtis sanoi:
Mövenpickin Maple Walnut on parasta jäätelöö mitä on tullu syötyä (ja runsaasti), tosin niin paljon on vielä kokematta ja näkemättä. :kuola:
Lidlin Maple Valnut on lähes yhtähyvää, eikä maksa kuin 1.5e/litra... suosittelen koittelemaan, mieluummin itsekin kyllä valkkaisin tuon Mövenpickin, on se vaan niin herccua :kuola:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom