Oletko snobi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja D.Yates
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joissakin asioissa tunnustan olevani hieman snobi. En osta alkosta mitään halpaa kuravettä, vaan parempia viskejä ja konjakkeja. Mikäli käyn joskus ravintolassa, en syö pizzaa, vaan tyyriin häränpihvin ja juomat sen mukaan.

Muuten elän ihan normaalin näköistä elämää, kuten duunarin imagoon sopiikin. Minulle riittää normaalit vaatteet ja toimiva puhelin. Auton ei tartte olla ***vän jatke, vaan kulkuneuvo, jolla pääsee paikasta A paikkaan B. Ja olen tyytyväinen! :D

Hmm... Kunnon kengät on tapana ostaa. Semmoisia ei oikein saa alta 100e. Ja elektroniikka, tapana on ostaa aina parasta tai jotain niin erikoista mitä kenelläkään ei ole. Ja totta kai panostan aina laatuun. Esim en osta mitään 39e halpa akkuporakonetta vaan ostan 139e Panasonicin ja Hiltin. Siinä huomaa eron ja paremmalla on mukava tehdä aina kaikkea.

japa sanoi:
En snoppaile. Eli en ostele mitään 100€ kaulahuiveja enkä mitään muutakaan ylikallista merkkituotetta. Mutta en kuitenkaan aina sorru halvimpaan. Eli voisi sanoa että sellainen kultainen keskitie. Kaksi sellaista aika hyvää mottoa on tähän asiaan. Köyhällä ei ole varaa halpaan ja teen kaikki kerralla hyvin.

Tässä tuli minunkin ajatukseni todella hyvin.

Jos uuden auton osto on snobia niin sitten on, tosin ei ole läheskään kalleimmasta päästä ja ajetaan parikymppiä vuodessa. Kai sitä kaikki johonkin snobailuun joskus sortuu.

Kengät täytyy olla hyvät, nykyään yritän katsoa, että jalkopohjat on suht. hyvässä hoivassa.
Ja jäätelö(tää on tapparan vika): Carte D'or, maku: Cookies.
Toi jäde on hyvää:D. Tosin nyt en ole ostellut. Tohon jää koukkuun.

Vaatteisiin voi mennä rahaa myös mutta yli 100 euron farkkuja harvemmin ostelen(60-80 e farkut yleensä ostan)käyttäisin yli 100 euroa mihinkään vaatekappaleeseen(tämä ei sinäänsä riipu rahoista, en vaan ostaisi 400-800 euroa maksaa paitaa...)

Hyvistä kengistä voin maksaa 100 euroa(tai vähän yli), kunhan käyvät hyvin jalkaan ja suht. järkevän näköiset.

edit: Tän palstan Tappara. Ei se joukkue.

Ai niin... Tuosta alkoholista tuli mieleen, että halvan kaljan (tai muun alkoholin) perässä en kyllä juokse. Jos mulla ei ole varaa mennä kunnon baariin haluamaani aikaan juomaan, niin sitten olen menemättä. Olen toki käynyt jostain kummallisista syistä joskus kuuntelemassa vuodatuksia erilaisista ihmiskohtaloista kulmakunnan baarissa, mutta en sen takia, että alkoholi on ollut siellä halvempaa. Kyllä se yleensä niin on, että lähden Helsingissä bilettämään sinne ytimeen.

Salomaa sanoi:
Esim en osta mitään 39e halpa akkuporakonetta vaan ostan 139e Panasonicin ja Hiltin. Siinä huomaa eron ja paremmalla on mukava tehdä aina kaikkea.

:offtopic:
Noissa halvoissa työkaluissa on se, vika että niihin laakereihin ei tule tehtailta rasvaa tarpeeksi. Siksi ne hajoilee suht. nopeasti.
Esim. halvoissa akkuporakoneissa, akut on yleensä heikompia vrt. kalliimmat. Hyvä akku maksaakin jo enemmän toki.

esim.
Halvat rälläkät: Jos haluat ostaa halvan(muutaman kympin) rälläkän ja rasvata laakerit, sitten ok ostos.
Muuten ei kannata ostaa(hajoilee nopeasti). Sinäänsä halpa rälläkkä ei ole huonompi. Huolimattomasti kasattu vaan:rolleyes:

Helpointa on kun ostaa hyvän(köyhän ei kannata ostaa halpaa, periaatteessa, poikkeuksia toki on.), niin säästyy vaivalta.

Tomi sanoi:
Katotaas sitten kun muutat pois sieltä mamman ja papan helmoista. :)

edit: niin, ellet sitten saa 500 euroa viikkorahaa :jahas:
Yks tuttu saa porukoilta ton 500e viikkorahaa ja jätkä on sentään 21v että silleen.
Ja itse asiaan en ole snopi ainakaan omasta mielestä!

jtt1983 sanoi:
Yks tuttu saa porukoilta ton 500e viikkorahaa ja jätkä on sentään 21v että silleen.

Hyvä homma sille.

Ylipäätänsä olisi tylsää, että saisi rahaa, eikä tarvitse tehdä sen eteen mitään.
Musta tuntuu, että moni suuri ostos tuntuisi huonommalta, kun ei ole ansainnut niihin käytettävää rahaa.

2 näkökulma, jos olisi vitusti rahaa(eikä ole tarttenut ansaita niitä), voisi ostaa tavaraa ja egoilla huolella. Ja tuntea paremmuutta ja olla ns. toisten yläpuolella. Tosta voisi saada kiksit myös. Ehkä paremmat.
Kärjistetty esimerkki toki.

Musta on vaan todella tyhmää, tunkea nuoresta pitäen lapsiensa taskuun rahaa, ilman että lapsi on tehnyt sen hyväksi mitään.
Surullista jos ei ole muuta tarjottavaa kuin raha lapsilleen.
Kohtuullisen köyhää henkisesti, sille lapselle.

Vanhempi on tossa tapaussa jo henkisesti köyhä.

Viisautta ei voi rahalla ostaa. Viisaus ja älykkyys on eri asioita.
Jos eron tajuaa, niin hyvä:).

Timustaja sanoi:
En sitte tiedä.. Vaatteissa on tapana olla aika valikoiva, eli mielummin hyllystä tulee mukaan se Gant tai Sand. Myönnetään, että siinä on jonku verran mukana sitä snobismia, mutta on ne kyllä mukavia vaatteitaki.

Ja näitä merkkejäkö pidät snobimaisina, tyylikkäinä ja trendikkäinä?
:lol2:

Gant ja Sand taitavat molemmat olla jonkinlainen junttimerkki... Itse en moisia päälleni laittaisi, eli valikoiva olen minäkin siinä suhteessa.

Kunnon snobi ostaisi: Hugo Boss, Dolce & Gabbana, Emporio Armani, Versace, kengät Magli, Guardiani, Paoli...

makew sanoi:
Hyvä homma sille.

Ylipäätänsä olisi tylsää, että saisi rahaa, eikä tarvitse tehdä sen eteen mitään.
Musta tuntuu, että moni suuri ostos tuntuisi huonommalta, kun ei ole ansainnut niihin käytettävää rahaa.

2 näkökulma, jos olisi vitusti rahaa(eikä ole tarttenut ansaita niitä), voisi ostaa tavaraa ja egoilla huolella. Ja tuntea paremmuutta ja olla ns. toisten yläpuolella. Tosta voisi saada kiksit myös. Ehkä paremmat.
Kärjistetty esimerkki toki.

Musta on vaan todella tyhmää, tunkea nuoresta pitäen lapsiensa taskuun rahaa, ilman että lapsi on tehnyt sen hyväksi mitään.
Surullista jos ei ole muuta tarjottavaa kuin raha lapsilleen.
Kohtuullisen köyhää henkisesti, sille lapselle.

Vanhempi on tossa tapaussa jo henkisesti köyhä.

Viisautta ei voi rahalla ostaa. Viisaus ja älykkyys on eri asioita.
Jos eron tajuaa, niin hyvä:).

Kyllä mulle enempi raha kelpaisi, vaikka saisi kuinka helpolla :) En valittaisi yhtään.

Köyhänä kituuttaminen on todella kuluttavaa, stressaavaa ja masentavaa. Aina on joku lasku maksamatta ja ruoankin kanssa joutuu tinkimään.

Poser sanoi:

Gant ja Sand taitavat molemmat olla jonkinlainen junttimerkki... Itse en moisia päälleni laittaisi, eli valikoiva olen minäkin siinä suhteessa.

Kunnon snobi ostaisi: Hugo Boss, Dolce & Gabbana, Emporio Armani, Versace, kengät Magli, Guardiani, Paoli...

Nii en sitte ite tiedä, mutta osa kavereista tuntuu pitävän niitä hiukka snobimerkkeinä. Mene ja tiedä sitte. Keskiluokan merkkejä ne ainaki city-lehden mukaan on.

Snobbailen ainakin työvälineillä. Kengät ja muut vermeet pitää olla kunnossa ja viimeisen päälle mieluisat, edellisistä työkengistäni maksoin 170e.

Hifiheraa syön ainakin toistaiseksi, saa nähdä kuinka kauan.

Varmaan muitakin snobbailujuttuja on, mutta ei ny äkkiseltään tule mieleen.

Poser sanoi:

Kunnon snobi ostaisi: Hugo Boss, Emporio Armani...
:lol2: Noi 2 ny ei ainakaan laadussa, hinnassa, eikä ns. snobiudessa Gantista tai Sandista eroa millään lailla.

Ganthan on muissa maissa sellanen joka pojan merkki tyyliin H&M. Kai se vaan on markkinoitu tuulipukukansalle jonakin suuren maailman ihmeenä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom