Oletko snobi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja D.Yates
  • Aloitettu Aloitettu
""Toinen junttijuoma on kossuvissy.."" Olet väärässä. Ei ole tainnu premium -neito olla kossuvissyä koskaan maistanutkaan. Se on drinkkinä täysin ok, pesee täysin monen sokerimössökolan tullen mennen. Vaatii tiettyä luonnetta tilata kossuvissy, sen maine vain painaa jonkinverran.
--

Oletko snobi ? - En ole. Mä luulen, että toi snobismi on jotain muuta kuin kalliit vermeet ja merkkituotteet. Käytöstapoja - hienostelua ja keikarointia, helposti näihin sitten liittyy ne ihanan kalliit jutut. Kallista ja tietyllä tavalla tyylitarkkaa juttua löytyy, mutta snobiksi en itseäni tunnista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eugen sanoi:
Toinen junttijuoma on kossuvissy, mut se taitaa olla jo enemmän oldskooljuoma...,

Kossuvissy on hyvä juoma. Hapokas, ja viina maistuu niin kuin pitääkin. Perkele. Kinitonikki on myös mukavaa peruskamaa. Teinejä varten on toki kehitetty imeliä drinkkejä, joissa viina ei maistu.

Huonojalkainen sanoi:
Kossuvissy on hyvä juoma. Hapokas, ja viina maistuu niin kuin pitääkin. Perkele. Kinitonikki on myös mukavaa peruskamaa. Teinejä varten on toki kehitetty imeliä drinkkejä, joissa viina ei maistu.
No ei vodka-pohjaisis kyllä viina maistu vaikka veteen lantrais. Hiukan offtopic: kotopaikan eräässä baarissa sai sitruunakossun, onko tuolle jotain parempaa nimeä, kun mistään ei tunnu moista saavan?

Joo että snobiko?

Omassa mielessäni "snobi" on aina ollut synonyymi henkisesti 13-vuotiaan tasolle jääneelle wanna-be pullistelijalle, joka todellakin kuvittelee että kelloaan vilauttamalla kerää suunnatonta kunnioitusta ja kateutta ympäriltään. Valitettavasti siitä ympäriltä todennäköisesti löytyy toisia snobi-kokelaita, joilla ei vielä toistaiseksi ole varaa vastaavaan kelloon - mutta odotapa vain kun saippua-kaupat ottavat kunnolla tulta alleen...-, ja näin ollen kunnioitus, kateus sekä snobin oma itsetunto saavat kovasti kaivattua vahvistusta. Sillä ole niin väliä vaikka ko. kello onkin hankittu lainarahalla, ja sen eteen paiskitaan 12 h ylityöpäiviä mcDonaldsissa...

Tämän henk. kohtaisen määritelmäni ilmaistuani, totean vain että : toivottavasti en kovin suuri snobi ole ;)

No jos vaatteita ei lasketa, niin en ( Gasp & Better Bodies) :david:

Kai mä olen osittain. Jotkut kulutushyödykkeet(esim. mehu, vessapaperi) pitää olla laadukasta.

Vaatteissa toi snobius on vähä monimutkaisempaa. Ostan melko tyyriitä kuteita, jotka sitten näyttää vanhoilta retkuilta. On ryökäleen kallista näyttää puolipummilta.

Kaks asiaa, josta en tinkis: kengät ja sänky. Niiden päällä viettää ehkä 66% elämästään, joten ne on IMO väärä paikka säästää.

IMHO snobi ei pelkästään käytä rahaa elämiseen vaan myös kertoo sen iloiten kaikille, nippeli tietoa löytyy (selvä kiinnostus esim. kulttuurista etc.), muutenkin snobi jos niin voi sanoa on paljon muuta kuin kalliit tuotteet.

Itse kyllä käytän rahaa ihan tarpeeksi kaikenlaisiin hyödykkeisiin ja ei niin hyödykkeisiin :hyper:
Vaatteista maksan sen verran kuin omaan silmään sopivasta vaatteesta kauppa pyytää, esim. talvitakista pulitin n.450€ mutta ei varmasti kävele kadulla vastaan toista samanlaista, tykkään siitä.
Laitoin n 3500€ 32neliön asuntoni "keittiöön" koska tykkään laittaa ruokaa ja nyt on kunnon välineet millä se tehdä (hyvä viini maistuu siinä sivussa :)
Tykkään sisustaa kotini, käyttää laatuvaatteita, hankkia kalliita hajusteita, syödä ja juoda hyvin myös kotini ulkopuolella, ajella taksilla vaikka ratikallakin pääsisi, käyttää rahaa viihde-elektroniikkaan koska tykkään katsoa elokuvia valkokankaalta myös kotona etc.

Olenko omasta mielestäni snobi? En ole. Tykkään laittaa rahani asioihin jotka tekevät elämästäni hieman mukavampaa, toki sillä kalliilla tuotteella/palvelulla saattaa olla itseisarvona hinta. Mitä sitten? Itse teen rahani ja säästöön niistä ei sen kummemin jää, mitä nyt kämppäni lyhennyksiä maksan. Mutta olen tyytyväinen ainakin näiltä osin :D

Olin aina ajatellut, että snobi on ihminen, joka mielellään panostaa laatuun (eli tavarat maksavat paljon). Itse olin mielestäni snobi, esimerkkeinä Zwillingenin keittiöveitset, kalliit vaatteet (joita tulee hankittua harvoin), kallis auto, plasma-tv jne. jne. Eli olen ihminen, joka pistää työnteolla hankitut rahat kiertoon aika tehokkaasti :)

Enää en mielestäni ole snobi, vaan pelkästään tuhlaileva ihminen ja syy on tässä:

Etsinpä sitten "virallisen" määrittelyn tuolle sanalle ja näin kertoo The Oxford English Dictionary:

"“One who meanly or vulgarly admires and seeks to imitate, or associate with, those of superior rank or wealth; one who wishes to be regarded as a person of social importance”. The Victorian author William Makepeace Thackeray pretty much invented this sense through his series of articles in Punch in the 1840s called The Snobs of England by One of Themselves, which was republished as The Book of Snobs in 1848. In this he dissected the character of various types of English snobs, such as the military snob and the country snob. Later still snob was applied to a person who despised others whom he saw as being of lower rank, a sense that is first recorded in one of George Bernard Shaw’s works in 1911."

Eli tämän melkein 200 vuotta vanhan määrittelyn mukaan snobi on wannabe-rikas :david:

:hyper: :kippis1: :love:

Eli jos olette lukeneet Fyrkanvaltaajan kuoleman niin sehän tarkoittaa Helsinkiläistä elämäntyyliä :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom