Oletko huomannut hyötyä saliharrastuksesta jokapäiväisissä askareissa?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
armoton sanoi:
osaisko joku tyhjentävästi selittää mulle ton olkapää jutun mikä tässä on tullut usein esille. en itse kyllä ole mikään iso, mutta noita lampun vaihto ja kännykkään puhumisongelmia(en onneksi puhu paljon) on mullakin, ja varsin pahoja vielä. eli mistä se nyt sitten oikein johtuu?

edit: joku kehui toisessa threadissa liittymispäivänsä ja postauksien suhdetta. veikkaan, että mulla on kovin.

Siinä vaiheessa, kun on niin paljon lihaa ettei omaa olkapäätäänkään ole vuosiiin koskettanut niin rupeaa se alle 100g puhelinkin painamaan :rolleyes:

Ite oon huomannu että ei ole niin paljon selkäkipuja(ala)jos on tehny jotain selkää rasittavaa(muuta ku salia). Mutta ei se kyllä tuo salitreeni auta yhtään paremmin kestämään mitään kyykkimisiä yms. Esim. tänään otin prätkän vanteelta kumia pois ni meni ihan selvästi selkä hapoille sellasista pidemmistä kyykkimis, ja vääntämis-asennoista. Saa nähä nyt sitten onko huomenna selkä kipeä kun meni kevyet neljä tuntia sen renkaan kanssa tuskaillessa:D . Amatööri mikä amatööri:lol2: :lol2:

no mulla on luonnostaan huono selkä, joten saliharrastuksen aloitettua keskivartalon lihaksen on voimistunut sen verran ettei ole enää haitannut.

ite huomannu kans ton ongelman puhelimeen puhuessa. jos pikkasenki pitempää puhelua nii kädet puutuu. onneksi omat puhelut on melkein aina ~30sekuntia

Selkäkivut on kadonnut kokonaan, mutta niskakivut ovat ehkä hieman jopa lisääntyneet... Kesäduunissa yritysmuuttoja yms. tehdessä huomasi kyllä lisävoiman hyödyn. Kauppakassien kantaminen on kevyempää, ja jaksaa kantaa kaksi autonrengasta kerralla. Negatiivisina vaikutuksina voisi mainita salin jälkeisen päivän/päivät, esim jalkatreenin jälkeen saattaa neljäkin päivää kävely/istuminen olla hyvin vaivalloista ja huvittavan näköistä :)

Kylläpä osas tämä threadi synkistää tällaisen aloittelija bodarivoimalijakuntoilijan iltaa. Minä olen huomannut 3,5 kuukauden treenaamisen aikana vain positiivisia vaikutuksia. Ehkä se johtuu siitä, että aiemmin olin niin heikoilla vuosien nörtteilykaljottelutelkkarinkatseluliikkumattomuus -elämäntyylin vaikutuksesta.

Mutta, mitenhän nämä negatiiviset vaikutukset voitaisiin välttää? Pitäiskö vetää kerran viikossa keppijumppaa pölyyntyneellä sählymailalla? Tai vetää välillä pitkiä sarjoja kevyillä painoilla? Minulla kun ei sinänsä tässä vaiheessa ole kovin tarkkoja tavoitteita treenille (paitsi että lihasta ja voimaa pitäis saada, yleiskunnon kohista ja haaroväliinki pari senttiä lisää). Lähinnä kehonrakennusohjelmilla oon mennyt toistaiseksi. Lihaksia on tullut, kunto on parantunut ja voimaakin on tullut. Mutta jos kerran pelkkä kehonrakennus aiheuttaa käytännön elämään noin paljon negatiivista (kuten tämän threadin viesteistä vois päätellä), niin pitäisköhän tässä harkita hieman monipuolisempaa ohjelmaa..?

quaz sanoi:
Polkupyörät ei kestä 115kg kuskin runttailua.

Hei! Ite alotin justiinsa pyöräilyn vuosien tauon jälkeen, eikä perse tunnu tottuvan siihen millään. Painoa on kyllä vielä vähän enemmän, 128 kiloa, mut silti. Kestääkö sulla perse pyöräilyn eli onko pyörä ainoa joka valittaa?

Tää on aika nöyryyttävää kun ei saatana niin yksinkertasta ja jokapäiväistä asiaa kuin polkupyöräilyä kykene tekeen noin vaan ohimennen, vaan siitä tulee hirvee haaste ja rasite...

Niin, jännä että mimmeillä kaikilla, mitä sitä heidän ketjuaan luin, tuntui puntilla käynti tuovan pelkkää positiivista elämään, jaksoi kaikkea paremmin.
Meillä äijillä taas tuloksena on hirvee puuskutus ja maitohapot jos tekee mitä tahansa fyysistä.
Ehkä mimmeillä auttaa se että heillä lihasmassa ei kummiskan kasva helpolla niin suuresti, että se yhtäkkiä veis parissa sekunnissa kaiken hapen. Tai jotain.

Kaikki mahd. kanniskelu sujuu suitsait. Muutossa ei ollut fyysisesti mitään ongelmia, vaikka olin myös roudarina molemmissa muuttokuormissa. Pystyn kantamaan vaikkapa +30kg kamaa kotiin noin 500-1000m päässä olevasta kauppakeskuksesta, ei tunnu missään. Siinäpä niitä tärkeimpiä arkihyötyjä.

Negatiivisena seikkana olen huomannut, että meikäläinen poikkeuksetta kutsutaan kaikkien kavereiden muuttoavuksi ensimmäisenä, ja painavimmat esineet varataan yksinoikeudella mulle.
Kerran jos toisenkin on käämi käryttänyt pahemman kerran kun olen kantanut huonekaluja hoikkien, analyyttisten insinöörityyppien kanssa (anteeksi yleistys;)). Siinä sitten porukalla lasketaan ja arvioidaan otsat kurtussa, missä kulmassa pesukone kannattais kantaa kämpästä pois. Kun ratkaisua ei löydy, siirrytään vaikkapa käärimään tauluja paperiin. Kerran sumeni tällaisessa tilanteessa sen verran perusteellisesti, että nappasin sen perkeleen Upon ärräpäiden säestyksellä syliin ja kannoin paskarakkineen yksin rappuun.
Ei niin, että salitreeni olisi tuonut voimaa kyseiseen suoritukseen, vitutus sitäkin enemmän. :curs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Misanthrop sanoi:
Kerran sumeni tällaisessa tilanteessa sen verran perusteellisesti, että nappasin sen perkeleen Upon ärräpäiden säestyksellä syliin ja kannoin paskarakkineen yksin rappuun.
Ei niin, että salitreeni olisi tuonut voimaa kyseiseen suoritukseen, vitutus sitäkin enemmän. :curs:

Mulla oli sama juttu. Meitä oli siinä 3 aikuista miestä pesukoneen vierellä. Siinä ne 2 muuta sitten tuumiskeli, että "eihän tätä saa vietyä, pitää hakea jostain kuljetuskärryt". Ajattelin että kärryt my ass, otin sumomave otteen pesukoneesta ja ilmaan vaan hopsis! Kun oli rakkine kannettu perille niin selvisi että se oli vielä puolillaan vettä mikä lisäsi painoa aika lailla :)

Saliharrastuksesta ei ole todellakaan muuta kuin haittaa jokapäiväisissä askareissa.Varsinkin kaikki staattista voimaa vaativat tehtävät ovat yhtä tuskaa.Ei voi olla ärsyttävämpää kuin irroittaa ja laittaa paikalleen lentokoneen ruuman katosta n.1000 ruuvia.Ja ilman akkuporaa.Siinä on olkapäät,ranne ja selkä ihan tulessa.Olkapäät kun joutuu pitämään käsiä ylhäällä koko ajan,ranne kun joutuu kiertämään sitä koko ajan,selkä kun se ruuma on niin matala,että pitää olla koko ajan vähän kyyryssä.
Toinen,ja vielä paljon ärsyttävämpi asia saliharrastuksesta johtuen,on mun mielestä syöminen.Ärsyttää,kun joutuu syömään niin paljon ettei vaan lihakset pienenisi.Itelläkin on painoa vaan joku 100kg,niin voin kuvitella minkälaista se on jollakin kunnon mörssärillä.Miten joku Marko Savolainen voi lähteä esim.viikoksi mökille?Sen täytyy varmaan ottaa hirveä määrä safkaa mukaan.Ainoa hyöty salista käytännössä on juuri noissa lyhytkestoisissa nostoissa.Jaksaa kantaa pesukonetta ehkä sen 20 sekuntia.

Itelläni on kuluneen vuoden aikana kehittyny koko kroppa ja kyl mul on siit hyötyy ollu. Veneellä ähertäminen (akkujen roudaus, kone hommat, vittumaisissa paikoissa vääntäminen, vahaus yms.) menee kevyemmi ku ennen. Et mul on ainaki ollu tosi hyvii vaikutuksii harrastusten parissa :)
Mut city-nuorena en kyl jokapäiväsis askareis o huomannu, ku ei oikein tarvii....

Tämä tyttö on ainakin huomanut että kulkee ne kauppakassit paljon kätevämmin kuin ennen..muutenkin "raskaat" hommat sujuvat paljon helpommin. Onhan se imartelevaa, kun muut mimmit töissä pyytävät apua, kun "Blonetessa on voimaa ja energiaa kuin pienessä eläimessä"..(uskokoon ken tahtoo :lol2: )

mxu sanoi:
Pizzan kanto pizzeriasta kotiin --> 200-300 m. Mieletön polte forkuissa.

Älä laita sitä kuumaa pizzaa forkkujen päälle.

24-vaihteisen pyörän vaihteen säädin meni paskaksi tänään. No, lettermänillä auki ja korjailemaan, eihän tällä pyörätien reunallakaan tollanen oo homma eikä mikään (kuinkas kävikään). No, sellanen pieni jousi oli katkennu ja menny johonki väliin joten piti purkaa koko paska, ottaa jousi pois ja koota takaisin.

Auta armias millaset tuntemukset rupes hakkaamaan ohimoilla 45 minuutin pikkutarkan prikkojen, puslien yms. säätämisen kanssa. Ja tietty osat tippuili maahan ja sekaisin. Forkut ihan paskana selästä puhumattakaan kun kyyristelin ettimässä pudonneita osia. Tunnin rehkimisen jälkeen vaihteisto toimi taas mutta selkä oli ihan hapoilla, olkapäät pumpissa ja hillitön vitutus päällä. Kun päällimmäinen jousi karkas lettermänin pihdeistä n+1:nnen kerran napsahtaen kynsille niin rupes aidosti palamaan hihat.

Ennen salitreeniä tuskin olis tullu mitään tuntemuksia vastaavasta hommasta. :)

timse sanoi:
24-vaihteisen pyörän vaihteen säädin meni paskaksi tänään. No, lettermänillä auki ja korjailemaan, eihän tällä pyörätien reunallakaan tollanen oo homma eikä mikään (kuinkas kävikään). No, sellanen pieni jousi oli katkennu ja menny johonki väliin joten piti purkaa koko paska, ottaa jousi pois ja koota takaisin.

Auta armias millaset tuntemukset rupes hakkaamaan ohimoilla 45 minuutin pikkutarkan prikkojen, puslien yms. säätämisen kanssa. Ja tietty osat tippuili maahan ja sekaisin. Forkut ihan paskana selästä puhumattakaan kun kyyristelin ettimässä pudonneita osia. Tunnin rehkimisen jälkeen vaihteisto toimi taas mutta selkä oli ihan hapoilla, olkapäät pumpissa ja hillitön vitutus päällä. Kun päällimmäinen jousi karkas lettermänin pihdeistä n+1:nnen kerran napsahtaen kynsille niin rupes aidosti palamaan hihat.

Ennen salitreeniä tuskin olis tullu mitään tuntemuksia vastaavasta hommasta. :)

Ensin vastuuttomat vanhemmat polttavat käämisi salilla ja sitten rikot itsesi fillarirempan parissa. Pistähän siis päivämäärä muistiin. Tää on juuri se Murphy-päivä, jolloin tästä edespäin tempaiset herätyskellon aamulla seinään ja jäät sänkyyn koko päiväksi.. ;)

Kauppakasseja on nykyään helpompi kantaa. Samoin autonrenkaita pystyi nostelemaan ja kantamaan yhdellä kädellä ihan eri malliin ku aikasemmin. Huonoja puolia löysin ainakin lattioita imuroidessa.. sängyn alle imurin kanssa kurkottaessa iski alaselkään todella hurja väsymys/pumppi. Tuntui aivan mahdottomalle.

Pakko sanoa tähän että intissä kun oon ja koulutus on lähinnä rakennetulla alueella taistelemista jne niin kun treenataan noita symmetrisiä ampuma-asentoja ja jossain lähiammunnoissa ollaan minuutti tolkulla polvet hieman koulussa selkä kumaralla ja rynkky ampuma-asennossa niin kyllä alaselkä, reidet ja olkapäät hapottaa niin maan perkeleesti että oikeen hävettää kun kynikset vieressä jaksaa pidellä paljon paremmin. Sit kun porukka hyytyy siel niin kouluttaja huutaa että käykää pojat puntilla niin jaksaa. Tämä huomauttelu huvittaa suuresti sillä siitähän on vain haittaa näihin suorituksiin, voin kertoo.:(

edit: heh, olipa vanha ketju mutta mitäpä siitä.

Koulussa rakennusalalla puolet pienemmät äijät kantaa harkkoja ihan muuten vaan ja itellä alkaa tuntumaa käsissä ja alaselässä pumppia :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom