Olen uusi Pakkotoisto.comissa (esittäydy täällä jos haluat)

Tere vaan kaikille! Oon 16v nuorimies jyväskylästä ja säännöllistä punttireeniä takana vasta 1kk. Mitat 174cm ja 67kg ja tämän hetken suurin tavoite saada kesään mennessä penkistä 80kg (nyt maksimi 60-65kg) joten kertokaahan kokeneemmat että onko miten realistinen tavoite? Syön paljon hyvää kotiruokaa mitään protskujauheita yms. en käytä ja pyrin saamaan proteiinia semmoset 1.5g/kg.

Ja lisätään että treenaan kahdesti viikossa 1 ja 2 jakoisen sekoituksella. Eli maanantai: kyykky 3x10, takareiden koukistus 2x10-15, pohkeet 3x12, penkki 4x6-10, hauiskääntö käsipainoilla 5x10 ja vatsat ja alaselkä. Torstai:pohkeet 3x10, vinopenkki tai käsipainoilla 4x6-10, hauiskääntö tangolla 4x8-10, ojentajapunnerrus köydellä taljassa 4x8-10, ylätalja tai soutu käsipainolla 4x10, olkapäät smith koneessa tai vipunostot käsipainoilla 4x10 sekä vatsat ja alaselkä.

On mahollista, mutta treenipuolelta tulis varmaa enempi vastauksia ku täällä esittäytymisketjussa. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eiköhän tässä olla vielä aika uusia niin pakkotoistoa siis tullu selailtua etäältä jo ~vuoden ja kaverihan mut tänne saattoi. Ikä 16v, paino 68kg, pituus ~178cm salilla tullu käytyä päälle vuoden. Nyt sitte tuli kuitenkin liityttyä tänne sillä maksimi panostus käynnissä treenaamisen suhteen :puntti: Jos musta haluaa pidemmän esittelyn lukasta niin vipit voi käyä lukasemassa ton threadin missä tullu esiteltyä omaa taustaa treenaamisen kannalta.

Morjesta ihmiset! Meikäläinen on 16 vuotias poika jolla on saliharrastusta takana noin vuoden verran. Mitat on 170cm 66kg. Bulkki päällä ja paino olis tarkotus saada 70 kiloon. Oon nyt treenaillu 1-jakoisella ohjelmalla kolme kertaa viikossa, mutta huomenna aloitan 3-jakoisen. Loppuun viellä kiitokset kaikille pakkislaisille jotka ootte jaksanu meitä aloittelijoita auttaa, hyvin oon foorumia selaillessa oppinut asioita ja erityis kiitokset Mikelle ja Mikalle Gymlogeista niistä on ollut suunnaton apu!

Morjesta ihmiset! Meikäläinen on 16 vuotias poika jolla on saliharrastusta takana noin vuoden verran. Mitat on 170cm 66kg. Bulkki päällä ja paino olis tarkotus saada 70 kiloon. Oon nyt treenaillu 1-jakoisella ohjelmalla kolme kertaa viikossa, mutta huomenna aloitan 3-jakoisen. Loppuun viellä kiitokset kaikille pakkislaisille jotka ootte jaksanu meitä aloittelijoita auttaa, hyvin oon foorumia selaillessa oppinut asioita ja erityis kiitokset Mikelle ja Mikalle Gymlogeista niistä on ollut suunnaton apu!
Tuota kolmijakosta ei hirveesti suositella. Kyllähän se toimimaan saa, mutta kaksijakoinen mielummin. Esim. Elastolta ja Timbalta löytyy hyvät kaksijakoset ohjelmat.

Tuota kolmijakosta ei hirveesti suositella. Kyllähän se toimimaan saa, mutta kaksijakoinen mielummin.

Siis mitä vittua taas? Hyvin suunniteltu kolmijakoinen minun mielestäni aivan mainio ohjelma. Kuulisin mielelläni perusteluja miksi ei muka ole ja tuo "ei hirveästi suositella" ei ole mikään perustelu alkuunkaan.

Siis mitä vittua taas? Hyvin suunniteltu kolmijakoinen minun mielestäni aivan mainio ohjelma. Kuulisin mielelläni perusteluja miksi ei muka ole ja tuo "ei hirveästi suositella" ei ole mikään perustelu alkuunkaan.
Sanoin että kyllähä sen saa toimimaan, mutta täällä ainakaan monet ei sitä suosittele ja varmastikki sille on syitä. En oo taaskaan mennyt mitään sanomaan etteikö toimisi joten otetaan ihan rauhassa vaan :)

täällä ainakaan monet ei sitä suosittele ja varmastikki sille on syitä.

Juuri näin syntyvät treenauksen urbaanilegendat. Voi vittu nyt taas. Edes yksi linkki jonnekin, missä esitetään perusteltuja syitä että kolmijakoisessa olisi jotain vikaa, kiitos. Ja ohjelmaa näkemättä kehoitit ottamaan kolmijakoisen sijasta kaksijakoisen joten turha sanoa, että "en mä itse mitään sanonut".

Ainoa syy, miksi kolmijakoinen ei ole suosiossa, on se, että useimmat jaetulla ohjelmalla treenaavat haluavat treenata yli kolme kertaa viikossa ja silloin kolmijakoista ei saa järkevästi sidottua viikon kiertoon. Kolmella viikkotreenillä kolmijakoinen on vallan hyvä ratkaisu ja jos osaa vetää kiertävällä jaolla, tasan viikon kierrosta välittämättä, niin useammallakin treenikerralla se toimii hienosti.

Kaksi- tai neli- tai mikä tahansa jako voi tietenkin olla tietylle henkilölle yhtä hyvä tai parempi, tarkoitus ei ole mainostaa kolmijakoista sen kummemmin, mutta on tää nyt ihan paskaa neuvoa olemaan kokeilematta tiettyä juttua ilman mitään perusteita.

Juuri näin syntyvät treenauksen urbaanilegendat. Voi vittu nyt taas. Edes yksi linkki jonnekin, missä esitetään perusteltuja syitä että kolmijakoisessa olisi jotain vikaa, kiitos. Ja ohjelmaa näkemättä kehoitit ottamaan kolmijakoisen sijasta kaksijakoisen joten turha sanoa, että "en mä itse mitään sanonut".

Ainoa syy, miksi kolmijakoinen ei ole suosiossa, on se, että useimmat jaetulla ohjelmalla treenaavat haluavat treenata yli kolme kertaa viikossa ja silloin kolmijakoista ei saa järkevästi sidottua viikon kiertoon. Kolmella viikkotreenillä kolmijakoinen on vallan hyvä ratkaisu ja jos osaa vetää kiertävällä jaolla, tasan viikon kierrosta välittämättä, niin useammallakin treenikerralla se toimii hienosti.

Kaksi- tai neli- tai mikä tahansa jako voi tietenkin olla tietylle henkilölle yhtä hyvä tai parempi, tarkoitus ei ole mainostaa kolmijakoista sen kummemmin, mutta on tää nyt ihan paskaa neuvoa olemaan kokeilematta tiettyä juttua ilman mitään perusteita.
Jos kerran ei oo mitään vikaa kolmijakosissa ja niiden paheksunta täälläkin monissa threadeissa aivan aiheetonta ni otan sitten sanani takasin ja opin taas jotain uutta :rock:

niiden paheksunta täälläkin monissa threadeissa

Ei ole tarkoitus jankuttaa, mutta aika paljonkin pakkista lukevana ihmisenä mua aidosti ja vilpittömästi kiinnostaisi edes pari esimerkkiä, mitkä ketjut mulla on jäänyt huomaamatta :piis:. Voisin itsekin saada siitä uusia näkökohtia. Itse en nimittäin ole ikinä nähnyt kolmijakoista täälläkään "paheksuttavan" sen enempää kuin että aivan vasta-alkajia kehoitetaan usein valitsemaan pienempijakoinen ohjelma ja silloin neuvo onkin yleensä oikea, mutta ei kerro mitään ko. jaosta vähääkään enemmän treenanneella.

Varmaan vähän riippuu ihmisestä, että mistä jaosta tykkää :) Ite koitan tota 3-jakosta lähinnä sen takia että saan vähän vaihtelua treeniin kun on nyt tota 1-jakosta jankattu jonkun aikaa. Ehkä se sopii minulle paremmin ja jos ei sovi niin sitten vaan ohjelman vaihto. Mutta mielipiteitä se 3-jakoinen joo tuntuu jakavan täällä foorumilla jonkun verran mitä nyt olen lueskellut :D

Ei ole tarkoitus jankuttaa, mutta aika paljonkin pakkista lukevana ihmisenä mua aidosti ja vilpittömästi kiinnostaisi edes pari esimerkkiä, mitkä ketjut mulla on jäänyt huomaamatta :piis:. Voisin itsekin saada siitä uusia näkökohtia. Itse en nimittäin ole ikinä nähnyt kolmijakoista täälläkään "paheksuttavan" sen enempää kuin että aivan vasta-alkajia kehoitetaan usein valitsemaan pienempijakoinen ohjelma ja silloin neuvo onkin yleensä oikea, mutta ei kerro mitään ko. jaosta vähääkään enemmän treenanneella.
Eipä haittaa jankutus mitään. Täällä muutenki ihmiset nii vihamielisiä aina niin tähän jo totuttu :rolleyes:

http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/53396-aloittelija-lue-taemae/ tossa kolmijakosen paikalla tyhjää ja erittäin vihasen näkönen naama.

http://www.pakkotoisto.com/treeni/63854-3-jakoinen-55/ tuossa thredissä todetaan että: "Kolmijakonen on vähän niinku kuolleena syntyny vauva. Eli ohjelmista huonoin. Imo. "

Empä ny hirveesti pidä kirjaa kaikista threadeista missä olen nähny kolmijakosista ohjelmista mainittavan, mutta siinä pari esimerkkiä.

tossa kolmijakosen paikalla tyhjää ja erittäin vihasen näkönen naama.

Tämä nollainformaatiota...

tuossa thredissä todetaan että: "Kolmijakonen on vähän niinku kuolleena syntyny vauva. Eli ohjelmista huonoin. Imo. "

ja tässä kolmijakoista haukutaan nimenomaan vaikeudesta sen sovittamisesta viikon kiertoon yli kolmella treenipäivällä, mistä jo sanoinkin oman mielipiteeni.

Turha spoilata tätä ketjua enempää :piis:. Minä jatkan hyvillä mielin kolmijakoisella ja Maxiumin kannattaa myös testata ja tehdä sitten omat johtopäätöksensä :).

Minä jatkan hyvillä mielin kolmijakoisella ja Maxiumin kannattaa myös testata ja tehdä sitten omat johtopäätöksensä :).
Juuri näin! Kerroin mitä oli monet asiasta sanoneet nii heti otettiin itteensä siintä, ku satuttiin käyttämään sitä kolmijakosta. Enskerralla sitten huomauttaa asiasta ja oikasee väärän tiedon, hyökkäämisen sijasta. Ei mene sitte nää ketjutkaan piloille :)

moro kaikille!

Itsekkin päätin lopulta pitkän harkinnan jälkeen rekistöröityä tänne. On jo pitemmän ajan tullut lueskeltua pakkista ja moniin kiperiin kysymyksiin treenauksen osalta oon täältä löytänyt vastauksen.

olen nuori kossi oulusta ja kuntosali taustaa löytyy puolisen vuotta. Sitä ennen on tullut kotona nitkuteltua parilla käsipainolla ja omaa kehonpainoa hyväksi käyttäen kaikenlaista. Intoa löytyy!

Päätti tämäkin nippanappa parinkympin yli päässyt pakkista hiljaisesti lukenut neiti sitten rekisteröityä ja vastedes yrittää itsekkin ottaa osaa keskusteluihin.
Kuntosalitaustaa, yleisesti ottaen liikuntataustaa (jos ei satunnaisia kokeiluita lasketa), takana ihan muutama hassu kuukausi. Ihmeellistä kyllä se liikunnanilo lopulta löysi minutkin muutaman ahkeraan ja tavoitteellisesti kuntosalia harrastavan ystävän kautta. Nämä muutamat kuukaudet on menneet lenkkillä juostessa sekä treeniin totutellessa, ja nyt alkaa pikkuhiljaa pientä tulostakin olla. Pituutta löytyy suomalaisen miehen keskimitan verran. Painoa tähän riukuun on kasaantunut näiden kuukausien aikana treenin ja ruokavalion myötä seitsemän kiloa lisää. Enempää en paljasta. Tarkoituksena olisi tehdä riu'usta ajan kanssa kevyesti lihaksikas jos vain kärsivällisyys riittää ! :puntti:

Moikka moi :)
oon pitkään jo seuraillu sivusta ja nyt päätin rohkeesti lähteä ite myös mukaan keskusteluun. muutaman vuoden ollu hiljasempaa ku duunit vei mennessään, mutta nyt taas kipinä syttynyt uudestaan :) tavotteena siis kesäkunto ja parempi elämä!

Morjens. Pakkohan tänne oli rekisteröityä kun muutaman kuukauden lueskelin tätä sivustoa. 1 v kunnon treenitaustaa takana joten tuloksia odotellaan. :rolleyes:

Moi!
Monta vuotta tullut pakkista selattua, nyt vihdoin ja viimein sain aikaiseksi rekkautua.
Noin 10 vuotta punttisaleilua takana, viimeiset 4-5 vuotta aktiivisesti.
Kotipaikka Jyväskylä. Ikää 37v....

Minäkin liityn joukkoon. Aikani olen seurannut pakkista ja nyt tulin siihen tulokseen, että voisihan sitä joskus jotain kirjoittaakin tänne.

Harrastan liikuntaa laidasta laitaan, mutta puntti tulee ykkösenä. Punttitaustaa jo useamman vuoden takana harrastuspohjalta.

Viime viikolla rekattu, mutta pakkista on tullut seurattua reilut 7kk, mikä on myös aika jonka olen harrastuksen parissa viettänyt. 1 vuoden kausikortti tuli ostettua Arabiarannan GB Gym:lle muutama päivä sitten, joten treenit jatkuu kovaa! :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom