Oolrait. Kuten monet muutkin, olenpa pyöriny täällä enemmän kuin vähemmän ja viime aikoina pyörimisen lisäännyttyä, päätin ihan rekisteröityäkin. Pulinat sikseen (yritän ettei tämä näytä miltään treffi-ilmotukselta). Hommahan on niin, että taidan olla salilla käymisen late bloomeri, sillä ikää on kertynyt tuo 27 ja oltuani parisen vuotta syrjässä kaikesta urheilusta, alkoi pikkuhiljaa poltella punttisalitreeni pienen miehen mieltä. Aikaisemmin olen siis pelannut futista ja hoikassa kunnossa ikäni. Pelaamisen jätin kun avovaimo tuli raskaaksi ja jalat olivat reistailleet monta vuotta. Vimonen tikki oli kun fysioterapeutti sanoi että jos jatkan silloisella linjallani pelaamista, en ehkä kävele kolmekymppisenä. Noh, siitä ei sen enempiä ainakaan just nyt.
Liikkuminen jäi pariksi vuodeksi ja tuossa viime keväänä pysähdyin peilin eteen ja sieltähän tuojotti ihan eri tyyppi vastaan... Sillon naksahti, eli päätin että nyt tuli toppi kaljoille, viinoille ja muille hilavemputuksille. Tosin kun pienen ikäni olen soittanut tuota pitkätukkien ryttyytystä (joo ihan myös bändeissä levytyssopimuksiin asti joo joo.) niin tokihan se sima maistui, mutta enpä koskaan päässy rupsahtelemaan kun oli tuo jalkapallo ohella. Aloin kesällä juoksemaan about 3-4 kertaa viikossa ja siihen tein 6na päivänä lihasliikkeitä kotona (punnerrusta, vatsoja yms.) ja sain aika nopeasti itteni takasin juoksukuntoon, ylläri.
Painojen nostelu tuossa vaiheessa oli jo kiehtonut pitkään mutten ollut saanut itsestäni irti sitä jotain ja futiksen aikoihin keskityin vain siihen. Painoa oli tuollon 58-61kg. Sitten aloin syksyllä lukemaan (puntti/kehonrakennus/yms.)asioista ja jumalauta! ALoin käymään siellä salilla. Tein ihan alkuun tuota Randy Couturen treeniä millä mies valmisteli itteään Expendables-rainaan. Kitkuteltuani yhä enemmän tietoa sieltä sun täältä salihommista aivan totaalinen räjäytys oli, kun avovaimo osti joululahjaksi Iso Ahnuldin The new encyclopedia of modern bodybuilding. Toki oli sitä lukenut jo pitemmän aikaa näytöltä, mutta selkähän itelläni sinä vain meni (huono tuoli).
G6sta tietoahan sain täältä ensimmäisenä ja luettuani kirjan (ja monta osiota useempaan otteesen... vieläkin) aloitin tekemään nyt tammikuun alusta g6:sta ja kohtaha sitä on hangattu tuo 3kk, silmäillen jo seuraavaa ohjelmaa. Nyt painoa on tuo 72kg ja kukkakeppihän sitä ollaan, tahdon kyllä lisää lihaa ja naruja näitten narujen ympärille. On ollut jo kuitenkin jonkunmoinen muutos tuosta 61 kiloisesta futarista tähän pisteeseen. Tällä hetkellä käyn tuossa uimahallin salilla kun firma maksaa sen mutta tarkoitus olis siirtyä ihan "aikuisten oikeisiin" saleihin joko gym43lle tai sitten jyrylle. Mikäli täältä savonlinnastakin on porukkaa täällä foorumeilla, niin olishan se (olisko?) mukava tutustua ja saada tätä kanavaa kautta vinkkejä, älliä päähän ja potkua kehoon.
Nyt loppuu tämä kun kukaan ei jaksa tällasta selontekoa. Olen sitä mieltä, että mitä enemmän tietää, sitä järkevimmin voi treenata ja tehdä kaiken mahdollisen mihin sitten ikinä pyrkiikin. Minulla se on kyllästymiseen kukkakeppiin ja jokinorsun tuleva pelote. Terve te kaikki, oli kiva tulla kun näky valo kuistilla! Nyt schaiballe!