Tuli mieleen, että voisi sitä tännekin itsestään vähän kertoa vaikka olen täällä jo pidemmän aikaa kirjoitellut... että tietää vähän mistä miehestä oikein on kyse.
Olen 26-vuotias turkulainen projektisuunnittelija/tutkimusapulainen/breakdanceohjaaja, Turun kauppakorkealla sekä duunissa että opintoja viimeistelemässä.
Treenailin joskus 16-17-vuotiaana jonkin verran salilla ilman aivoja saati tietoa ravinnosta, mutta teloin käteni isohkoon lasinsiruun yhtenä viikonloppuna ja käsien hermoradoista johtuva kipu esti treenaamisen sen jälkeen kauan, sen jälkeen vaihdoin paikkakuntaa eikä enää ollut hyvää treenipaikkaa joten punttaus jäi, breakdance tuli tilalle ja sitä treenailin varsin paljon aikoinaan, nykyään opetan sitä 4h/viikossa.
Viime marraskuussa totesin, että kyrsii olla naru. Ostin kotiin penkin ja 50kg painosarjan muutamalla kympillä nettihuutokaupasta ja perään Saksasta n. 100kg lisää rautaa levyinä, vinotankona ja parina käsipainotankona. Nyt on 4kk treenailua takana.
Olin tosiaan erittäin narussa kunnossa kun voimaharjoittelua en ollut tehnyt 10 vuoteen käytännössä yhtään (vaikka onhan toi breakdance aika fyysistä mutta siinä ei lihakset kasva). Painoa oli n. 70kg vaikka pituutta on 184cm enkä saanut penkistä kuin about 60kg aloittaessani. Eilen iltapaino oli jo yli 78kg ja penkistä on 88kg noussut ja 90kg pitäisi nousta parin viikon sisällä eli ainakin jotain kehitystä on tullut. Mavea ja kyykkyäkin on tullut otettua yhä enemmän, mutta koska treenailen kotona, loppuu painot kesken mitä kerralla saan tankoon ja kyykkytelineen puute hankaloittaa aika paljon treenaamista. Seuraavaksi hankintalistalle lisää painoja ja parempi penkki josta saisi hyvän kyykkytelineen samalla...
Jotain vähän poikkeavampaa: olen ruokavalioltani täysin vegaani, eli en käytä lainkaan eläinkunnan tuotteita. Iso motivaattori treenaamisessani on ajan myötä näyttää, että naturaalina pelkillä kasvikunnan tuotteilla treenamisella pystyy saamaan edustavan lihaskunnon. Vielä olen tosin varsin naru kun lähtökohdatkin olivat niin onnettomat (kuva pari viikkoa vanha):
... mutta eiköhän vuoden-parin päästä pitäisi ruveta näyttämään jo siltä, ettei tarvitse neuvolassa punnita jos paino nousee edelleen samaa tahtia.
Lisäravinteina olen käyttänyt soijaproteiini-isolaattia ja kreatiinia sekä monivitamiinia, magnesiumia ja sinkkiä. Muuten syön paljon papuja, linssejä, täysjyvätuotteita, pähkinöitä, siemeniä sun muita. Proteiinia menee ehkä 120-200g päivässä riippuen siitä, ehdinkö syömään kun suurin osa ajasta menee töissä.
En aio ruveta paasaamaan täällä lihansyönnistä kenelleen (korkeintaan keskustelen ruokavalion ympäristövaikutuksista vegaanipunttausketjussa), tämän foorumin tarkoitus on käsittääkseni yhdistää voimaharjoittelijoita eikä toimia eri ruokavalioiden sotatantereena. Ainakin tähän asti olen pitänyt foorumista varsin paljon ja tietoa ja tietäjiä aiheesta kuin aiheesta täältä löytyy todella paljon. Keskustelukin on pääasiassa laadukasta vaikka moderointi ei ole kovin tiukkaa.
No niin, tulihan sitä esittäydyttyä muutaman kuukauden hillumisen jälkeen. :arvi: