Ojentajien tuntuma kadonnut

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
36
Elikkä tilanne on seuraava:

Ojentajien treenaaminen on tuntunut polkevan paikallaan jo liian kauan.
Treeneissä tulee kyllä hyvä pumppi ja ojentajat ovat aivan puhki sillä tavalla, että toistoja enää montaa mene mutta lihaskipua ei tule missään vaiheessa eikä edes treenatessa mitään valtavaa poltetta tunnu(siis sarjoja tehdessä).
Seuraavana päivänä ei ole ojentajien treenauksesta tietoakaan.

Missä voisi olla vika? Luulen, että teen liikkeet silti täysin oikein. Pitäisi vissiin vaan vaihtaa hieman liikkeitä ym. ja siihen kaipaisinkin vinkkejä.

Ojentajat teen rinnan kanssa seuraavasti
Penkki tangolla tai kp 3x10 (joskus 5x10)
Vinopenkki loivassa kulmassa 3x10
Peckdeck tai flyes 2x10
kapea penkki 2-3x10 (tässä vaiheessa alkaa jo voimat olla vähissä kovan penkkireenin ansiosta)
Ranskalainen punnerrus 2-3x10
Taljaliikkeitä 3x10, eli se v-kahva leuan korkeudelta alas, jonka jälkeen 90 asteen kulmaan ja alas. Liikeradan pidän siis 90 asteessa. Joskus suoralla tangolla ja narulla (salilta ei vaan löydy kunnon narua millä saisi tehtyä. Narulla olen joskus aikoinaan saanut melko hyvänkin poltteen aikaan)

Penkki on noussut ihan hyvää vauhtia ja ojentajiin on massaakin tullut ihan hyvin. Kaipaisin nyt vaan jonkinnäköistä tuntuman hakemista liikkeisiini, että tietäisi mitä on tullut tehtyä. Supersarjojakin on koitettu, eipä tuntuneet nekään. Dippailemaan ehkä kannattaisi ruveta.

Kerrtokaa vaan kaikki mistä on ollut teille apua ojentajien treenauksessa, niin oon kiitollinen :)

Minä siirtäisin ensiksi ojentajat pois rintapäivältä. Teet rinnan kanssa joko olkapäät tai hauikset. Olkapäät voisi olla paremmat, koska sitten voisit tehdä kädet ja aloittaa ojentajista.

Oma ojentajatreeni suurinpiirtein seuraava_

-Vinopenkki 3 sarjaa
-Ranskalainen isuten yhdellä isolla kp:llä 3-sarjaa
-Ojentajapunnerrus 2-3 sarjaa

Ja sarjoja tulee paljon, tiedetään, mutta mulla tuntuu toimivan. Tosta voi ottaa joka liikkeestä sarjan pois jos haluaa vähemmällä päästä.

Ja itsekin vaihtelen liikkeitä, teen joskus tuon rankalaisen ekana ja jätän vinopenkin pois. Otan sitten esim. dipin viimeiseksi liikkeeksi.

Mutta mun mielestä tärkein olisi heivata ne ojentajat pois rintapäivästä, saat enemmän käytettyä rautaa niiden treenissä.

no ootko koittanu vaihdella esim toistomääriä aivan täysin esim. vetää vaikka välillä jotain 3-6:n toiston sarjoja ja sit vaikka sinne kahteenkymppiinkin. sitten tehdä ne liikkeet hyvällä tuntumalla ja vielä pienellä pidolla lopussa...tälläsia tuli nyt näin äkkiseltään mieleen että viisaammat jatkakoot.

ensinnäkin voisit suunnitella muutosta tohon treeniin, kapeapenkki ja penkki ei oo varmaan paras vaihtoehto samalle päivälle. Sitten otat pari pakkotoistoa ranskalaisessa niin voin sanoa että seuraavana päivänä ne ojentajat ovat kipeät.

Vaiha liikkeitä, niin mä oon aina tehnyt, kun on lakannut tuntumasta. Esim. toi Timban mainitsema op yhellä käsipainolla niskan takaa antaa mulle hyvän tuntuman. Kannattaa kokeilla (yu7§yu1t)* myös op:tä ylätaljassa niin, että tuet selkäs siihen pakkatelineeseen.

*Mystinen viesti kissaltani.

suortti sanoi:
Kannattaa kokeilla (yu7§yu1t)* myös op:tä ylätaljassa niin, että tuet selkäs siihen pakkatelineeseen.
Joo tuota oon tehny ennenki ja sen vois ottaa taas mukaan kuvioihin.
Ja Timballe vielä, että eikö se kannattaisi silti rinnan kanssa olla samana päivänä kun tuossa penkissä kumminkin rasittuvat ojentajat melkoisesti?

No, pitääpä koittaa niinkin.. Vieläkin kyllä ihmetyttää, että vaikka kuinka vetää piippuun itsensä treeneissä niin seuraavana päiuvänä ei mitään tuntumaa. NO, ens viikolla ois TTT-treeniä tarkotus ottaa ojentajille ja hauberille

Semmoinen voisi tosiaan toimia, että et tee ojentajaa rintapäivänä. Pääset keskittymään kunnolla kapeaan penkkiin, jossa ainakin itse saan kaikista parhaimman poltteen ja varmana on ojentajat hellänä seuraavana päivänä. Eikä sitten liikaa rautaa siihen tankoon, ettei kyynärpäät karkaa pois kropan vierestä. Puhtaasti :whip:

hc-audio sanoi:
Joo tuota oon tehny ennenki ja sen vois ottaa taas mukaan kuvioihin.
Ja Timballe vielä, että eikö se kannattaisi silti rinnan kanssa olla samana päivänä kun tuossa penkissä kumminkin rasittuvat ojentajat melkoisesti?

No juuri sen takia ne ojentajat omalle päivälleen, et vaan jaksa treenata niitä kunnolla kun ne rintatreenissä jo rasittuvat aika paljon. Kokeile niin huomaat. Saat samalla hyvin suoran ja epäsuoran treenin sekä rinnalle (kapea penkki) että ojentajille (rintapäivän punnerrukset).

samana päivänä vaan.
muistat pitää kyynerpäät tiukkana siten että ne eivät leviä yhtään sivuille.
koitappa istuen ojentajapunnerrusta yhdellä käsipainolla, siten että pidät molemmilla käsillä kiinni ja lasket selkään painon ja nostat ylös, pysäytyksiäkin kannattaa välissä tehdä.
tee ranskalaista myös otsaan laskien (jos niin jo teet, niin laske välissä pään yli).

edit: niin mielestäni kannattaa tehdä samana päivänä, varsinkin jos on kolmijakoinen ohjelma.
niin sellanen vielä, että et kai joka kerta niitä ojentajia tee?

Mniska sanoi:
edit: niin mielestäni kannattaa tehdä samana päivänä, varsinkin jos on kolmijakoinen ohjelma.
niin sellanen vielä, että et kai joka kerta niitä ojentajia tee?

Kolmijakosellakin voi tehdä esim. selän kanssa ojentajat, ei ole mikään pakko tehdä perinteistä työntävät-vetävät-jalat jaolla. Ja mitä hitto sä tolla jokakerralla tarkotit? Totta helvetissä ne ojentajat treenataan joka kerta kun niiden treenivuoro on? Vai menikö multa nyt joku olellinen pointti ohi`?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
joka treenikerta.

e: niin ja voi ne tehdä vaikka jalkapäivänä. mun ojentajille olis liikaa jos ne treenais eri kerralla ku rinnan, saisivat silloin kaks treenii viikos ja se on liikaa.

Siis kolmijakonen on käytössä ja lähinnä menee näin

Rinta-ojentajat
hauis-jalat
Selkä-olkapäät

Ajattelin sen muuttaa ehkä sitte näin: Rinta-olkapäät
Hauis-Ojentajat
Selkä-jalat(tulee muuten rankka päivä)

Edit: ja mulla ei oo ainakaa pelkoa että menis ylikuntoon vaikka treenais suoran lisäksi epäsuoralla, ku on tuo tuntuma hukassa muutenkin. onko TTT-treenistä ollut teille apua?

Lukasin threadin äkkiseltään läpi, enkä ainakaan huomannut, että joku olisi ehdottanut etukäteisväsytystä.

Itse olen tehnyt tätä nyt reilun kuukauden ja ainakin tuntuma on hyvä:

Yhden käden push-down taljassa 3x20...~10 (sarjat putkeen: oikea, vasen, oikea...)
Kapea penkki 2x6 (joka kerta painoa lisää)
Ranskalainen 3x12 (viimeisten sarjojen jälkeen pukkaan yleensä sillä ranskistangolla vielä kapeeta penkkiä niin monta ku tulee)

Noitten jälkeen otan joskus (harvoin) vielä yhden sarjan push-downia taljassa kahdella kädellä, toistoja ~15-20

Tollasella setillä tuntuu treeni menevän niin sanotusti PERILLE. Kokeile!

EDIT: Niin, tuo on minulla neli(viisi)-jakoisessa mukana, toiminee myös kolmijakoisessa...

Mulla on ehkä enemmänkin sellanen ongelma, että saan aivan tajuttoman hyvän tuntuman ojentajiin yleensä muutaman ensimmäisen toiston aikana, mutta se katoaa sitten sarjan loppuajaksi. Tuntuu ettei vain saa ojentajia jännitettyä loppuun asti vaikka kädet meneekin suoriksi. Ojentajat on aina ollu vaikea ja jälkeenjäänyt lihasryhmä mulla.

Mulla on ollu myös samanlainen ongelma parin liikkeen kanssa. Kyseisissä liikkeissä tuntui että homma hyytyy ennen aikojaan eikä saa kunnon loppurutistuksia aikaiseksi.

Enpä löytänyt lääkettä ennenkun alkuvuodesta aloittelin volyymiharjoittelun. Muutamassa kuukaudessa on tulosta tullut enemmän ku parina viime vuotena yhteensä. Painot on yksinkertaisesti niin pienet, että liike menee aina oikein ja rasitus menee sinne minne pitääkin. Nyt on pitkästä aikaa tullu oikeasti voimaa näihinkin liikkeisiin! En tiiä oisko oikea ratkaisu sulle mutta koita jos et muuta keksi :)

lexx - sama juttu mulla tai ainakin sinnepäin.
pudotin pikkusen treenipainoja siten että paketti pysyy kasassa koko sarjan.
hanskakin on kasvanut parissa kuukaudessa sen verran että silmällä huomaa.

Mniska sanoi:
lexx - sama juttu mulla tai ainakin sinnepäin.
pudotin pikkusen treenipainoja siten että paketti pysyy kasassa koko sarjan.
hanskakin on kasvanut parissa kuukaudessa sen verran että silmällä huomaa.

Jes ja sit kun liike alkaa hiljalleen kulkee sillä oikeella tyylillä, tuntuu se hiton palkitsevalta! Parhaimmillaan on ku kiskoilla menis :thumbs:

Hämmer sanoi:
Lukasin threadin äkkiseltään läpi, enkä ainakaan huomannut, että joku olisi ehdottanut etukäteisväsytystä.

Kävi tuo mielessä, mutta jos treenaa ojentajat rinnan kanssa, ei siihen enää IMO paljon etukäteisväsytyksiä sovi. Mutta jos taas muuttaa niin, että ojentajien kanssa ei ole rintaa eikä olkapäitä, niin ehdottomasti vaihteluna mukaan nuo väsytykset.

Minulla oli sama ongelma tossa vähän aikaa sitten kolmijakoisella ohjelmalla.
Ei oikeen jaksanut rinnan jälkeen ojentajia tehdä.
Itse vaihdoin ojentajat selkäpäivälle ja hauiksen rintapäivälle.
Toimii paljon paremmin.

Itse suosittelen lämpimästi dippiä. Sen kuin aikoinani opettelin, ei ole yhtään ojentajatreenin jälkeistä kahta päivää ollut ilman sitä tunnetta, että menikö treeni perille. Kannattaa ennen dippiä ottaa hyvin lämpöä käsiin, ei kannata pitää sitä aloitusliikkeenä. Oikein kun opettelee tekemään, niin polte ojentajissa on melkoinen.
Itse lopettelen ojentajatreenin taljassa köydenpätkällä, nyin yhdellä kädellä pään yli. Pidän tuntuman 100% ojentajassa ja teen liikkeen hitaasti, painottaen negatiivista vaihdetta. Tulee sellainen polte, että mainaa alkaa itkettämään!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom