ojentajat jäljessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
penkissä olen huomannut että ojentajat loppuu selvästi ekana kesken. kyse ei ole oteleveydestä koska itsellä on mielestäni normaalia leveämpi oteleveys. kapean penkin ja normaalipenkin välillä on sarjapainoissa eroa ~15kg. pitäisi siis saada näihin ojentajiin nopeasti voimaa mutta en kuitenkaan haluaisi karsia muista liikkeistä näiden parantamiseksi. kysymykseni onkin siis että olisiko järkeä kun omistan käsipainot että tekisin niillä ojentajia käsi kerrallaan esimerkiksi joka päivä tai joka toinen päivä jotta saisin kurottua tuon eron heti umpeen. olisi kivaa nostaa sarjapainoja penkissä :david: mutta selvästi ojentajat siinä loppuvat. teen ojentajille nykysin kapeaa penkkiä ranskalainen punnerrus kp/tanko ja ojentajat ylätaljassa vaihdellen.

Enemmän on näissä touhuissa aika harvoin enemmän. Laitapa ihan ekana treenijakosi näkyviin, niin sitä muuttelemalla varmaan päästään hyvin alkuun.

oon vaihtamassa 2-jakosesta 4-jakoseen mutta laitetaas nytten kummiski rinta/ojentaja jaot.

penkki/vinopenkki kp x3
peck deck/ristitalja x3

kapea penkki/ranskalainen punnerrus x4
ranskalaiset kp/ojentajat ylätaljassa x2 (loppuun vedettyjä sarjoja molemmat)

nämä treenataan ekana päivänä aina. rinta ekana ojentajat viimeisenä

Mua kiinnostaa myös miten olkapäätreeni sijoittuu noihin nähden. Jos teet punneruksia olkapääpäivänä, se vaikuttaa myös.

Edit: Se piti vielä sanoa, että tossa on ojentajille helvetisti sarjoja kaksijakoiseksi. Jos siis teet ton kaksi kertaa viikossa.

Suosittelen että kokeilet TTT-Treeniä. katso treeni-osio. tai haulla. ja sitten voit esim. vetää yhden viikon, ja vain yhden viikon, esim. 2 YLIMÄÄRÄISTÄ ojentajatreeniä, ja sitten seuraavalla viikolla kevyt reeni ojentajille. tai sitten 2 viikkoa normaalisti + 1 ylimääräinen ojentajatreeni. ja sitten kevyt viikko. jos pistät hanttiin, muista myös levätä. ei se sen kummempaa oo.

Tossa kaksijakoisessa ojentajille tulee aivan liikaa töitä. Mä taas suosittelen, että jos kerran vaihdat nelijakoiseen, niin teet sen jaon niin, että ojentajille tulee yksi suora ja yksi epäsuora treeni. Eli samana päivänä joko:

-Rinta ja ojentajat, okapäät erikseen näistä
-Rinta ja olkapäät, ojentajat erikseen näistä
-Olkapäät ja ojentajat, rinta erikseen näistä

Lisäksi sille päivälle jona ojentajille on epäsuoraa treeniä, voisi laittaa jotain voimanostotyyppistä, kuten lankkupenkkiä , lattiapenkkiä tms... Tota pari sarjaa, sarjoja ei loppuun asti. Tämän päivän tulisi olla 3-4vrk kuluttua varsinaisesta ojentajatreenistä.

En ole huomannut TTT-treenin tyylisien tuovan lisää voimaa, jos hermotus on muuten kunnossa. Jos ei ole, niin toi voi antaa hyvää ärsykettä.

KSENA sanoi:
Suosittelen että kokeilet TTT-Treeniä. katso treeni-osio. tai haulla. ja sitten voit esim. vetää yhden viikon, ja vain yhden viikon, esim. 2 YLIMÄÄRÄISTÄ ojentajatreeniä, ja sitten seuraavalla viikolla kevyt reeni ojentajille. tai sitten 2 viikkoa normaalisti + 1 ylimääräinen ojentajatreeni. ja sitten kevyt viikko. jos pistät hanttiin, muista myös levätä. ei se sen kummempaa oo.
tuskinpa tuo ttt tuohon ojentajien voimaongelmaan auttaa. jos tosiaan penkissä ojentajat on heikko kohta niin kapea- ja lankkupenkki varmasti auttaa. ketjun aloittajalla tosin oli ihan liikaa treeniä ojentajille, joten tuon liiallisen ojentajatreeniin pois jättäminen varmasti auttaa.

fakedit. taisipa voimahousu olla nopeampi.

jep vois kokeilla powerhousun neuvoo. ja kyllä tuota TTT-treeniäkin voisi tässä joskus vielä kokeilla mielenkiinnosta. ei niistä lisäsenteistä hanskassa haittaakaan olisi :thumbs: mutta millainen on lankkupenkki? :nolo:

naruranne sanoi:
millainen on lankkupenkki? :nolo:
Normaali penkki jossa rinnan päälle laitetaan sen verran jotain toppinkia, että tanko jää vähän rinnasta irti. Joku pari-kolme tuumaa taitanee olla hyvä. Kokeilemalla sekin selviää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsellänikin myös ojentajat selvästi jäljessä muusta kehityksestä; sekä voimatasoiltaan että myös fyysiseltä kooltaan. Muuten hyvin toimivassa 1-jakoisessa systeemissäni en pysty kovinkaan paljoa antamaan ylimääräistä huomiota ojentajille, joten minun pitäisi löytää niille yksi tai kaksi hyvin toimivaa liikettä jotka laittaisin kiertoon. Kapea penkki olisi muuten selkeä pääliike mutta etuolkapääni ei pidä liikkeestä. Lisäpainodipit ovat mukana ohjelmassa mutta toimivat hyvin rintaliikkeenä, ojentajat eivät ole paljoakaan dippailulla kehittyneet. Taljassa ojentajiin löytyy kyllä tuntuma mutta voimatasoihin tuo ei näytä vaikuttavan.

Eli löytyisikö ehdotusta minkä liikkeen pulttaisi ojentajille pääliikkeeksi nimenomaan voimanhankintamielessä? Tällä hetkellä hommassa on liikaa hapuilua ja vähän jokaista liikettä tulee kokeiltua hieman sinnepäin-periaatteella. Itselleni sopisi paremmin laittaa kaikki munat yhteen tai kahteen koriin, lopettaa miettiminen ja antaa vain mennä seuraavat kuukaudet vahvan uskon siivittämänä.

littledragon67 sanoi:
Eli löytyisikö ehdotusta minkä liikkeen pulttaisi ojentajille pääliikkeeksi nimenomaan voimanhankintamielessä?
Ranskalainen punnerrus on ehdoton kuningasliike ojentajille joka mielessä. Myös jotain ojentajapainotteista punnerrusta voisit kokeilla. Jos kerran kapeaa penkkiä et pysty tekemään, niin lankkupenkki tai lattiapenkki on hyviä.

Ranskalaisessa on aina ollut myös ongelmaa tuon tuntuman saamisessa; sitä pitäisi ilmeisesti hinkata todella säännölliseen ja asenteella niin eiköhän se oikea tuntuma ojentajiin löytyisi eikä lähtisi ne kyynerpäät leviämään.

Lankkupenkin laitan kyllä kokeiluun; se ei ole tullut mieleenikään ja etuolkapäiden säästyminen olisi jänis x 100. Omassa treenissä tulee liian helposti putkinäköiseksi eikä näe ajatuksia oman maailmansa ulkopuolelta. Suurkiitokset ideasta :kippis1:

mulla ehdoton ykkös suosikki ojentajille on ojentajapunnerrus taljassa eikä mitään väkisin vääntämistä dippi tyyliin, vaan kyynerpäät kyljissä kiinni ja liikkumatta.
ranskiskin on loistava mutta taljalla saan paremman tuntuman.
kapeaa penkkiä en tee juuri koskaan siksi sanonkin että jätä se vähemmälle.
sanotaan vielä että ojentajat ovat rintaa "edellä". niin olen halunnutkin ja haluan pysyvän.

littledragon67 sanoi:
Ranskalaisessa on aina ollut myös ongelmaa tuon tuntuman saamisessa; sitä pitäisi ilmeisesti hinkata todella säännölliseen ja asenteella niin eiköhän se oikea tuntuma ojentajiin löytyisi eikä lähtisi ne kyynerpäät leviämään.
Eiköhän se tuntuma sieltä löydy kun vaan tekee. Tai jos teet sitä siinä voimanhankintamielessä, niin se tuntuma on ihan toissijainen. Ojentajille se menee vaikkei tuntumaa olisikaan.

Tuosta lattia- tai lankkupenkistä vielä sen verran, että onko oteleveys sama kuin normipenkissä (itselläni pikkusormet merkkien kohdalla) vai kavennetaanko oteleveyttä hieman? Noiden tarkka tekeminen on mennyt itseltäni hieman ohi koska olen pitänyt liikkeitä aina pelkästään voimanostajien erikoissäätöinä. Tämän siitä saa kun putkiaivona elää; olemattomat ojentajat siis :)

En edes kunnolla tajunnut ojentajieni jälkeenjääneisyyttä ennenkuin jto selvitti minulle, että kaulaa kohtaan suuntautuva penkkipunnerrukseni johtuu todennäköisesti ojentajien heikkoudesta.

littledragon67 sanoi:
Tuosta lattia- tai lankkupenkistä vielä sen verran, että onko oteleveys sama kuin normipenkissä (itselläni pikkusormet merkkien kohdalla) vai kavennetaanko oteleveyttä hieman? Noiden tarkka tekeminen on mennyt itseltäni hieman ohi koska olen pitänyt liikkeitä aina pelkästään voimanostajien erikoissäätöinä. Tämän siitä saa kun putkiaivona elää; olemattomat ojentajat siis :)

En edes kunnolla tajunnut ojentajieni jälkeenjääneisyyttä ennenkuin jto selvitti minulle, että kaulaa kohtaan suuntautuva penkkipunnerrukseni johtuu todennäköisesti ojentajien heikkoudesta.
itse teen lankkupenkkiä pääasiassa kapean penkin otteella. tulee kapeanpenkin hyödyt ja olkapäät kiittää.

huumor sanoi:
itse teen lankkupenkkiä pääasiassa kapean penkin otteella. tulee kapeanpenkin hyödyt ja olkapäät kiittää.
Tääkin riippuu taas vähän kaikesta. Esim siitä, että jos sitä tekee parantaakseen penkkipunnerrusken loppuojennusta, kannattanee tehdä normaali eveydellä, niin on lajinomaisempi. monestihan noita otteita vaihdellaan. Eikä tavallista kapeaa penkkiä edes tarvitse ottaa alhaalta asti, eli sun versio on itseasiassa ihan tavallinen kapea penkki.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom