ojentajat jäljessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
littledragon67 sanoi:
Toinen sarja, jossa laskin kädet kunnolla kiinni maahan osuikin sitten ojentajiin kunnolla.
.
laske kunnolla lattiaan asti ja päästä alhaalla paineet pois eli se tanko on ala asennossa pelkästään kyynärpään ja kämmenen varassa, siitä sitten räjähtävästi ylös ja sama uusiksi. 10toistoa ku tekee, niin helkkari että se tuntuu ojentajissa vaikka tekisi leveällä otteellakin, tosi hyvä ojentaja liike.itse otan takaisin sen ohjelmistoon kun ei olkapäät kestä kapeaa loppuojennusta pinnoista tehdä. jos liikettä haluaa tehostaa/vaikeuttaa niin sen voi tehdä jalat ilmassa tai jalat suorassa eli ns lahna tyylillä. paras kun alhaalla on 1-2sekunnin stoppi niin ne paineet on kans silloin kunnolla kropasta pois, olen huomannut että se on oleellisin asia tuossa jos sen haluaa menevän kunnolla ojentajille. painotkin pitää sitten myös olla sen mukaiset:), on nimittäin raskas liike, ainakin meikäläiselle.
littledragon67 sanoi:
Eli löytyisikö ehdotusta minkä liikkeen pulttaisi ojentajille pääliikkeeksi nimenomaan voimanhankintamielessä?
joko tuo lattia penkki mistä oli puhetta tai sitten 10-15cm lankku penkkiä kapealla(etusormet karhennuksen reunassa) tai kapea loppuojennus pinnoista(voima räkissä), nuista oikeastaaan kaikki on hyviä pääliikkeeksi, valitset vain sopivimman. 2" lankku on liian matalaa tavaraa kapeassa lankkupenkissä jos on olissa vikaa, kokemusta on.

Sahaaja sanoi:
Ohjelma on 3-jakonen. Ojentajat siis samana päivänä rinnan ja olkapäiden kanssa. Tässä liikkeet:

Penkki, 2x6
Vinopenkki käsipainoilla, 2x8
Pystypunnerrus, 2x6
Vipunostot sivuille, 2x10
Vipunostot taakse, 2x10
Ranskalainen punnerrus, 2x8
Ojentajapunnerrus taljassa, 2x8
Sanoisin, että enempi rinnalle ainakin sarjoja.

Weak sanoi:

Ja mä sanoisin, että ihan hyvä määrä noita sarjoja tisseille on 3-jakoseen kunhan kunnolla tekee. :)

Pääsinpäs väittään vastaan Weakille ;)

Weak sanoi:

se taitaa olla vähän henkilöstä kiinni mikä riittää, mulle riittää kaksi kovaa sarjaa, ja tossahan on jo 4 sarjaa, jos noi tekee täysillä niin varmaan tuntuu. tietysti jos vetää jollain sunnuntaipainoilla niin sarjoja kaipaa lisää. tosin ojentaja painotteiselta toi vaikuttaa.

Tossa on todellakin ihan riittävästi sarjoja kun kaikki punnerrusliikkeet on yhtenä päivänä. Ei ihme jos ei ojentajia enää pysty teholla vetämään kun on rinta ja olkapäät alla ja sarjoja kuitenkin ihan kohtuu määrä. Itse mulkkaisin jakoa niin ettei kaikki työntävät olisi samassa päivässä jos 3-jakoisella treenaa. Pistää vaikka ojentajat selän kanssa niin voi panostaa niidenkin treeniin täysillä.

Timba79 sanoi:
Tossa on todellakin ihan riittävästi sarjoja kun kaikki punnerrusliikkeet on yhtenä päivänä. Ei ihme jos ei ojentajia enää pysty teholla vetämään kun on rinta ja olkapäät alla ja sarjoja kuitenkin ihan kohtuu määrä. Itse mulkkaisin jakoa niin ettei kaikki työntävät olisi samassa päivässä jos 3-jakoisella treenaa. Pistää vaikka ojentajat selän kanssa niin voi panostaa niidenkin treeniin täysillä.
Hyvä Timppa. Tulihan se sieltä, saatana. Hakkasin täällä päätä seinään kun kukaan ei ollut vielä sanonut. Eli kolmijakoisessa kannattaa jakaa niin, että ojentajat saa yhden suoran ja yhden epäsuoran treenin. Eli toinen punnerrusliike noista eri päivälle, tai sitten se mikä on varmaan järkevämpi, eli ojentajat eri päivälle. Oletan, että sun jako on työntävät, vetävät, jalat. Muutat sen niin, että vaihdat ojentajien ja hauiksien paikaa keskenään. Ja sen jälkeen katsot, että selkä- ja rintatreenin väliin jää mahdollisimman suuri väli molemmin päin. Eli 3-4vrk. Tämän jälkeen kyllä lisäisin ojentajille vielä yhden sarjan.

Jos kerran ojentajat laahaa jäljessä, niin sitten ei ole epäselvää minkä paikan vaihtaa. Eli ojentajat selän kasnssa kuten edellä sanoi, pystyy vetämään täysillä niillä liikkeilllä kun haluaa. Yksi hyvä jako on rinta ja selkä yhtenä päivänä, mutta siinä taas ei ojentajille niin paljon pysty panostusta antamaan kun olkapäätreeni on samana päivänä. Mutta mä en näe oikein mitään järkeä vetää tolla työntävät, vetävät ja jalat jaolla, jos ei sitten jotain pahoja ongelmia ole olkapäiden palautumisen kanssa ja vaikka olisikin on tähänkin muita konsteja kuin kaikki raskaat punnerrukset samaan päivään. ;)

Voisin kyllä vaihtaa ojentajien ja hauiksien paikkaakin, mut luulen et koitan ekaa lisätä pari sarjaa ojentajille ja kattoo miten onnistuu. Eilisen paskatreenin pistän vielä ruokailun piikkiin, kun tuli syötyä aika paskasti viikonloppuna. Ja kyllä mielestäni ne ojentajat aika kovaa treenaan, joka kerta ne ainakin on kipeenä seuraavana päivänä. Ihmettelen vaan, kun ne ei oo kasvanu varmaa yhtään ja sarjapainot yli 10kg pienemmät ku hauiskäännössä.

Sahaaja sanoi:
Voisin kyllä vaihtaa ojentajien ja hauiksien paikkaakin, mut luulen et koitan ekaa lisätä pari sarjaa ojentajille ja kattoo miten onnistuu.
Äläs nyt hätäile. Sulla on ojentajille jo ihan tarpeeksi hommia yhdelle päivälle noiden punnerrusliikkeiden takia. Jos pitäisi valita enemmän sarjoja tai ojentajat eri päivälle, niin ehdottomasti siirtäisin ojentajat eri päivälle. Kuten sanottu, enemmän ei ole aina enemmän. Saattaa mennä jopa huonompaan suuntaan.

Powerhousu sanoi:
Äläs nyt hätäile. Sulla on ojentajille jo ihan tarpeeksi hommia yhdelle päivälle noiden punnerrusliikkeiden takia. Jos pitäisi valita enemmän sarjoja tai ojentajat eri päivälle, niin ehdottomasti siirtäisin ojentajat eri päivälle. Kuten sanottu, enemmän ei ole aina enemmän. Saattaa mennä jopa huonompaan suuntaan.

No ok. Pitäiskö sitte huomenna jo tehä ojentajat selän ja hauiksen lisäks? Vaikka eilen treenasin ojentajat just. Kai ne nyt sen verran on palautunu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sahaaja sanoi:
No ok. Pitäiskö sitte huomenna jo tehä ojentajat selän ja hauiksen lisäks? Vaikka eilen treenasin ojentajat just. Kai ne nyt sen verran on palautunu.
Ei ei ei. Siirrä se hauis sinne ojentajien paikalle ja jätä huomenna hauis treenamatta. Ei sitä haittaa vaikka yksi treeni jää väliin. Siitä se tykkää enemmän kun ei tarvitse treenata sitä selän jälkeen. Ja laita vaikka se sun jako tänne näytille niin katsotaan. Tolla tavalla se nimittäin ei tule toimimaan, että jos sulla eilen oli työntävät, ja huomenna olisi vetävät.

Edit: Oletan sen olevan sun juttujen perusteella tällainen:

Ma: Työntävät
Ke: Vetävät
Pe: Jalat

Kannattaa laittaa näin:

Ma: Työntävät
Ke: Jalat
Pe: Vetävät

Ja työntäviin ojentajan paikalle hauis ja vetäviin hauiksen paikalle ojentaja.

Eli voit tehdä perjantaina sen ojentajan uudestaan. Hauis jää välistä, mutta usko pois, ei haittaa. Viikko sinne tai tänne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom