ojentajat jäljessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Powerhousu sanoi:
Tääkin riippuu taas vähän kaikesta. Esim siitä, että jos sitä tekee parantaakseen penkkipunnerrusken loppuojennusta, kannattanee tehdä normaali eveydellä, niin on lajinomaisempi. monestihan noita otteita vaihdellaan. Eikä tavallista kapeaa penkkiä edes tarvitse ottaa alhaalta asti, eli sun versio on itseasiassa ihan tavallinen kapea penkki.

Vähän aihetta sivuten miten saa paranneltua penipunnerruksen keskivaihetta tai siis sitä missä se liike yleensä hidastuu 15-25 senttiä rinnasta.

Powerhousu sanoi:
Tääkin riippuu taas vähän kaikesta. Esim siitä, että jos sitä tekee parantaakseen penkkipunnerrusken loppuojennusta, kannattanee tehdä normaali eveydellä, niin on lajinomaisempi. monestihan noita otteita vaihdellaan. Eikä tavallista kapeaa penkkiä edes tarvitse ottaa alhaalta asti, eli sun versio on itseasiassa ihan tavallinen kapea penkki.
jep, mutta littledragon yritti kait saada lähinnä iskua ojentajille, johon mielestäni kapeapenkki on parempi. eihän sitä tankoa tosiaan ole pakko käyttää rinnassa kapeassa penkissä, mutta IMO on mielekkäänpää kun voi tehdä niin että tanko koskee johonkin.

huumor sanoi:
jep, mutta littledragon yritti kait saada lähinnä iskua ojentajille, johon mielestäni kapeapenkki on parempi. eihän sitä tankoa tosiaan ole pakko käyttää rinnassa kapeassa penkissä, mutta IMO on mielekkäänpää kun voi tehdä niin että tanko koskee johonkin.
Jeps, ojentajien kanssa tässä tapellaan. Ja tuo alhaalta lähtevä kapea olisi muuten erinomainen mutta etuolkapäät eivät kiitä sen tekemisestä. Joten huomisesta alkaa uusi aika elämässä ja ojentajat tulevat saamaan iloksensa ranskalaista punnerrusta ja lattiapenkkiä (käytännön syistä; muutenkin kaikki pitävät jo kummallisena, en viitsi enää mielikuvaa lisätä hiippailemalla salille kakkosnelonen kainalossa). Yritän myös saada erään voimapuolen kaverin katsomaan tuota lattiapenkin tekniikkaa. Suurkiitokset Powerhousulle ja Huumorille uusista ideoista :)

Dippi toimii ojentajille helvetin hyvin. Tosin jos ongelmia olkapäiden kanssa, niin pitää olla tosi varovainen. Mutta kuhan ei pistä samaan ohjelmaan kapean penkin kanssa (IMO), niin toimii helvetin hyvin.

Ville222 sanoi:
Vähän aihetta sivuten miten saa paranneltua penipunnerruksen keskivaihetta tai siis sitä missä se liike yleensä hidastuu 15-25 senttiä rinnasta.
Taitaa olla just noi lattiapenkki ja lankkupenkki hyviä siihenkin. Kokeile vaikka searchia jos voimanostopuolelta löytyis paremmin jotain. Mä en niistä niin paljoa tiedä. Jotain tiedon murusia vaan tarttunu puolivahingossa siltäkin puolelta tässä matkan varrella.

littledragon67 sanoi:
Ranskalaisessa on aina ollut myös ongelmaa tuon tuntuman saamisessa; sitä pitäisi ilmeisesti hinkata todella säännölliseen ja asenteella niin eiköhän se oikea tuntuma ojentajiin löytyisi eikä lähtisi ne kyynerpäät leviämään.

Mihin kohtaan teet ranskiksen? jos teet otsalle niin kannattaa kokeilla tehdä reilusti taaemmas päälaentaakse noin ainakin itse saan hyvän tuntuman.

itse teen ojentajille kerran viikossa : Kapeaa penkkiä ja ranskalaisia.. Ja hyvin tuntuu, ja itselläni vielä lihaksista se joka tarvii pitimmän palautumisenkin.. Nyt tosin ajattelin lisätä taljalla tehtävän ojentajaliikkeen mukaan vaihtelua tuomaan.

En ole muuten koskaan tehnyt noita otsalle, hmm saakohan sillä vieläkin mahtavammat kivut kuin nyt(?).. Olen aina itse tehny "pääntaakse" ja kyllä muuten toimii.

kaenkky sanoi:
Mihin kohtaan teet ranskiksen? jos teet otsalle niin kannattaa kokeilla tehdä reilusti taaemmas päälaentaakse noin ainakin itse saan hyvän tuntuman.
Itse olen yrittänyt tehdä siististi kallonmurskaustekniikalla otsaan tähdäten ja kyynerpäitä levittämättä; jos päästä painon pään "yli" niin painoja saa lisätä rutkasti mutta se vähäkin tuntuma ojentajista tuntuu katoavan.

Tänään oli ensimmäistä kertaa ojentajille ohjelmassa pelkkää lattiapenkkiä ja ranskalaista. Perusfiilis positiivinen; tätä kautta ojentajille voisi todellakin löytyä lisää potkua ja voimaa, parin kuukauden päästä homman näkee paremmin. Ensimmäinen sarja lattiapenkissä meni kyllä liian kevyesti ja huomasinkin vian; käsivarret eivät painuneen tarpeeksi kiinni lattiaan, vain hipaisivat sitä. Toinen sarja, jossa laskin kädet kunnolla kiinni maahan osuikin sitten ojentajiin kunnolla.

Myöskään etuolkapäät eivät kiukutelleet vaikka samaan treeniin kuului myös dipit lisäpainoilla (leveällä otteella ja etukenossa rintapainotteisesti tehtynä).

Edit: Kokeilin myös ranskalaisessa laskea painon pään taakse, mutta liike muistutti mielestäni hyvin paljon käsipainolla tehtävää pull overia; selkälihakset tulevat mukaan suht paljon. Otsalle lasku pitää minulla paremmin väännön pelkästään ojentajissa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Powerhousu sanoi:
Enintään siihen kohtaa, että olkavarret on vaakatasossa, ja sekin on vähän liioittelua.
Samaa mieltä, koska ainakin lisäpainoilla tehdessä alkaa paine etuolkaan kasvamaan aika suureksi. Ja itselleni tuli joskus sellaista pistävää kipua etuolkiin, kun laskin liian alas.

Powerhousu sanoi:
Enintään siihen kohtaa, että olkavarret on vaakatasossa, ja sekin on vähän liioittelua.

Samaa mieltä, alemmaksi mentäessä rasitus siirtyy kohtuuttomasti olkapäille ja se ei tunnu hyvältä yhtään.

Mites jos on toisinpäin, eli rinnassa liian vähän voimaa verrattuna ojentajiin? Kaverilla taitaa tasapena olla palttiarallaa 100kg, mutta kapee pena on taas melkeen 110kg. Pitäskö otetta leveentää vai ohentaa?

Weak sanoi:
Mites jos on toisinpäin, eli rinnassa liian vähän voimaa verrattuna ojentajiin? Kaverilla taitaa tasapena olla palttiarallaa 100kg, mutta kapee pena on taas melkeen 110kg. Pitäskö otetta leveentää vai ohentaa?
Leventää. Ja luulisin, että kannattais pyrkiä vahvistamaan sitä rinnaltalähtöä penkissä. Eli vaikka nopeuspenkkiä hinkkaa, niin tanko lähtee rinnalta nopeammin. Dippikin on aika kova, jos sen tekee oikealla tekniikalla. Eli kyynärpäät liikuu suoraan sivuille, eikä taakse niinkuin ojentajadipissä, ja muistaa ottaa pienen etukenon.

myös stoppipenkki tekee hyvää tuohon rinnaltalähtöön. eli pysäytetään se tanko selvästi joka toiston välissä rinnalla, muistaen kuitenkin pitää hyvät paineet.

Mulla on kans varmaan sama ongelma; eli ojentajat heikot suhteessa muihin lihaksiin. Heijastuu nimenomaan penkissä. Loppuojennuksessa tekee aina pirun tiukkaa, ja yleensä sen takia jää penkissä sarja kesken. Tuntuu et rinta jaksais viel, mut ojentajista loppuu puhti. Mitä siis kannattaa tehä? Lisätä ojentajille sarjoja? Tällä hetkellä 4 sarjaa per viikko.

Sahaaja sanoi:
Mitä siis kannattaa tehä? Lisätä ojentajille sarjoja? Tällä hetkellä 4 sarjaa per viikko.
Lue nyt ainakin aluksi tämä threadi alusta asti ja ajatuksella. Enemmän ei ole aina enemmän, joskin se sun tapauksessa saattaa sitä olla. 4 sarjaa viikossa on nimittäin aika vähän. Riippuen tietenkin treeniohjelmasta, eli miten muuten ne saa runtua.

Ohjelma on 3-jakonen. Ojentajat siis samana päivänä rinnan ja olkapäiden kanssa. Tässä liikkeet:

Penkki, 2x6
Vinopenkki käsipainoilla, 2x8
Pystypunnerrus, 2x6
Vipunostot sivuille, 2x10
Vipunostot taakse, 2x10
Ranskalainen punnerrus, 2x8
Ojentajapunnerrus taljassa, 2x8

Jos tuntuu, että ojentaja on jäljessä niin ei yleensä auta pelkkä määrän lisääminen/harjoitus vaan pitää lisätä myös harjoituskertoja, koska tässä tapauksessa ojentaja on suhteellisen pienilihas et yleensä jaksa kuormittaa lihasta tehokkaasti viidessä eriliikkeessä yhden treeni kerran aikana.

Sahaajalla tulee kyllä aika reilusti yhdelle päivälle ojentajaa tossa ohjelmassa. Itse voisin suositella jakaa ohjelma esim.

1. Ma
Penkki, 2x6
Vinopenkki käsipainoilla, 2x8
Ojentajapunnerrus taljassa, 2x8-20

2. To
Pystypunnerrus, 2xMAX
Vipunostot sivuille, 2x10
Vipunostot taakse, 2x10
Ranskalainen punnerrus, 2x8-20

Näin pystyt treenamaan tehokkaasti.

Latest posts

Suositut