Oikeustieteiden opiskelu..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ryyd
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sanon että (ainakaan toisinpäin) ei juuri saa. Ai miksei? No ensinkin siinä menee homona aikaa ja hyöty/vaiva-suhde ei kohtaa. Työhaastatteluissa kaksi opiskelupaikkaa on nähty jotenkin (vastoin alkuperäistä ajatusta) päättämättömyytenä tai sitten sellaisena kunnianhimona ettei tarjottu paikka kiinnostaisi kovin pitkään, vaikkei tämä vastaisi todellisuutta. Joutuu helposti myös liemeen jos toinen on "kesken":
"Miten tämän toisen opiskelupaikan kanssa, aiotko valmistua?"

Vaihtoehto yksi: "Toki, olen teillä kuukauden ja jatkan sitten opintojani. Opinnot ensin arvon HR-pirkko".
Vaihtoehto kaksi: "Ehen tietenkään, ihan vaan ilon ja urheilun vuoksi hengaan siellä. Status nääs"

Eihän tuohon ole hyvää vastausta :|

Tosin olet melko pentu jos valmistut 22-vuotiaana (miksi näin?) niin ehkei olisi ihan paska idea.

Seminaarit poislukien OTM on tenttittävä tutkinto. Seminaarit ja läsnäoloa vaativat kielikurssit edustaa ehkä max 30% tutkinnosta. Kaupungista riippuvaista, mut ei siis kuitenkaan onnistu 100% etänä.

oon sen verran vittuuntunut tuosta tuoksu-threadista etten jaksa miettiä tarkemmin.

Oon tässä harkinnu hakevani vuoden päästä intin jälkeen Lapin yliopistoon lukemaan oikeustiedettä. Tänä vuonna olisi kuitenkin tarkoitus hankkia jostakin kauppakorkeesta paikka, että on joku opiskelupaikka, kun heinäkuussa inttiin menee.

Kysymys siis kuuluukin, että onko realistista saada tosta lapin pääsykokeesta 45p/80p, jota suurinpiirtein omalla kohdalla vaadittaisiin, ilman suurempaa luku-urakkaa.(2-3 kertaa kirjat läpi). Sillä uskon, ettei tän kevään kauppakorkee pänttäyksen jälkeen kasetti kestä toista tiukkaa pääsykoerumbaa:D

Meinaan, kun noita kysymyksiä kattelin niin tuntui ihan ymmärrettäviltä, kun oon lukion yhteiskuntaopissa hyvin menestynyt.

Tulipas taas epäselvää settiä:D

Oon tässä harkinnu hakevani vuoden päästä intin jälkeen Lapin yliopistoon lukemaan oikeustiedettä. Tänä vuonna olisi kuitenkin tarkoitus hankkia jostakin kauppakorkeesta paikka, että on joku opiskelupaikka, kun heinäkuussa inttiin menee.

Kysymys siis kuuluukin, että onko realistista saada tosta lapin pääsykokeesta 45p/80p, jota suurinpiirtein omalla kohdalla vaadittaisiin, ilman suurempaa luku-urakkaa.(2-3 kertaa kirjat läpi). Sillä uskon, ettei tän kevään kauppakorkee pänttäyksen jälkeen kasetti kestä toista tiukkaa pääsykoerumbaa:D

Meinaan, kun noita kysymyksiä kattelin niin tuntui ihan ymmärrettäviltä, kun oon lukion yhteiskuntaopissa hyvin menestynyt.

Tulipas taas epäselvää settiä:D

Jotain legendaa on sisäänpäässeiden joukossa kulkenut että vaan kertaalleen luki kirjat ja läpi pääsi. Tiedä sitten totuusperää mutta oman kokemuksen perusteella varmaan 90% sisäänpääsijöistä oli lukenut oikeastaan täysipäiväisesti tenttiä varten. Kysymykset ei välttämättä ole vaikeita mutta tiedon määrä on sen verran korkea että kaikki täytyy vain opetella ulkoa.

Myös tenttikirjat taitaa Rovaniemelläkin vaihdella vuosittain joten ei koskaan tiedä miten vaikeat kirjat eteen tulee.

Minä olen alavalintaani tyytyväinen - työtehtävät ovat äärettömän mielenkiintoisia, parempaa työporukkaa saa hakea, enkä kyllä missään nimessä vaihda alaa. Tulot ovat kohdillaan, sekä kaltaiseni ripeä toimija saa asiat hoitumaan pidentämättä työpäivää liiaksi ja nuoresta iästä huolimatta olen saanut muokata tehtävänkuvaani suuntaan, joka ylläpitää mielenkiintoa vielä pidempään. Käyn tarvittaessa eduskunnassa asiantuntijana kuultavana sekä neuvottelen ja valmistelen kansainvälisiä julkisoikeudellisia sopimuksia eräällä hallinnonalalla. Totun siihen, että kaiken maailman työryhmissä ja kokouksissa aloitetaan kokous julistamalla "Hyvät herrat", itse saan yleensä nyökkäyksen suuntaani kun huomaavat että paikalla on jopa yksi naispuolinen.
En ole yksityisellä puolella töissä enkä sinne haluakaan, olen juuri siellä missä halusinkin olla. Työsuuntausvaihtoehtoja on oikeudellisella tutkinnolla mieletön määrä, ei kun vaan valitsemaan se suuntaus joka eniten kiinnostaa eikä se, jolla luulee saavan eniten tuloja. Ei juristien palkat missään nimessä sieltä huonommasta päästä ole ellei nyt johonkin järjestöön mene hihhuloimaan.

Minulta ei siis löydy mitään valitettavaa, päinvastoin. Kyllä kehotan oikikseen ihmisiä jos ala kiinnostaa, kyllä töitä löytyy jos näkee kohtuullisen määrän vaivaa työllistyäkseen. Helpommalla me päästään kuin monen muun alan ihmiset.

Juuri näin! :) Itse kävin oikiksen kahdessa ja puolessa vuodessa, viimeisen vuoden olin kokopäivätyössä asianajotoimistossa jokapaikanhöylänä. Nyt valmistumisen jälkeen jatkan avustavana lakimiehenä ja mietiskelen rauhassa seuraavaa suuntaa. Erittäin tyytyväinen olen ollut, työllistyminen opiskeluaikana oli helppoa ja vaikka palkalla ei voi kehuskella, kyllä sillä saa itselleen kohtuu hyvätasoisen elannon. Auskultointi olisi suunnitelmissa ja vaikka se tietää palkkaukseen aikamoista alamäkeä, ei se minua haittaa. Kaikkea ei voi kuitenkaan rahalla mitata ja työstä pitää saada muutakin kuin palkkaa.

Tiedän kyllä, että monet opiskelukavereista ovat tuloksetta lähettäneet satoja kesätyöhakemuksia tms. ja moni valmistunut lakimies työskentelee ainakin toistaiseksi täysin muulla alalla. Mutta itse en voi kyllä valittaa mistään.

Tsemppiä vaan pääsykokeisiin kevään kokelaille!

Minulla ei ollut opiskelujan ja valmistumisen aikana mitään ongelmia työllistymisen ja palkkauksen suhteen. Valmistumisesta on nyt noin kolme vuotta, peruspalkka on hieman alle 5000 €/kk ja uranäkymät ovat mielestäni hyvät. Toimialana on rahoitus, eikä ylitöitä tarvitse tehdä. En työskentele lakimiestehtävissä.

Mielestäni lakimiestutkinto on oikein hyvä yleistutkinto hyvin erilaisiin tehtäviin. Tämä on juuri tutkinnon vahvuus, enkä itse esim. ole koskaan tavoitellut juuri lakimiestehtäviä. Rahoitusalalla lakimiestutkinnosta on paljon hyötyä myös ns. yleistehtävissä. Vaikea ymmärtää tätä jatkuvaa valittamista, koska en usko olevani mitenkään erityisen onnekas tai poikkeuksellinen. Töitä en ole koskaan saanut ns. suhteilla, vaan ihan normaaleja työnhakukanavia pitkin. Sukunimeni ei ole Von zu Gullenbergen tms.

Oisko tässä keskustelussa joku lakimies, joka osaisi sanoa että koskevatko lepoajat työntekijää vai vaan työnantajaa?
Siis alalla jolla ei erityissäännöksiä, eli ei ole mikään autoala tms.

Eli jos työpaikka A loppuu työt klo 8.00, niin saako vaan jatkaa työpaikassa B klo 10.00 ns. 2h levolla jne. Esim. ensihoidossa? Eli että tekee 24h, sit 3h taukkoo ja toinen 21h?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom