Oikea tapa treenata?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei vaan kaikille, olenkin jo aikaisemmin heittänyt oudon kysymyksen ilmoille kun en painoani saa millään nousemaan.
Olen 26-vuotias 178 pitkä ja paino ollut hyvin matala 61,4kg. (Lääkärin mukaan normaalipaino)

Aloitin punttiksella käynnin Tammikuussa 2014, painoni oli silloin noin 62kg.

Treenaan aina niin hyvin kuin mahdollista päivittäin.

Ma: Yläkroppa (kädet, olkapäät, rintakehä) 4x20 toistoa käsillä 10kg 10 toistoa tai enemmän ja toiset 10 toistoa tai enemmän perään 8kg käsipainoilla. Olkapäät sama homma, rintakehää teen laitteilla koska en rautaa uskolla nostella vasemman puolen heikkouden takia 4x20 25kg painoilla 10 toistoa ja 15kg 10 toistoa tai peräti 30.

Ti: Keskikroppa (Vatsa, selkä, yläselkä, kyljet) Vatsaa teen 4x20 kehonpainolla ilman mitään lisähöysteitä, selkää teen laiteprässillä 4x20 ja 110kg painoilla, kylkiä teen myös laitteella 4x20 30kg painoilla

Ke: Jalat, Vatsa (Toistan, jalat ja vatsa) Jalat hoidan prässillä 4x20 120kg/ 100kg painoilla ja kyykky laitteella painot aika pienet noin 50kg 4x20, polttaa ihan sikana persettä.

To: Keskikroppa tai Yläkroppa
Pe: Mielen mukaan keskikroppa tai Yläkroppa

Syöminen on kohentunut menee se 2000kcal rikki päivittäin, laskin vähän väärin aihemmin. Treenin ohella hörpin proteeini juomaa joka sis proteiinia 75g ja treenin jälkeen vedän päälle hiilarijuoman jossa 63g hiilaria ja 23g proteiinia.

Paino ei nouse mutta lihakset kasvaa ja huomaan kyllä eron, minulla on ylivilkas aineenvaihdunta ja mun tulisi jossain vaiheessa suorittaa labra testit sitä varten mutta se on hieman unohtunut (Kilpirauhasen vajaatoiminta)? Vai pitäisikö minun vain lisätä syömistä että sitä läskiä tulisi sopivasti suhteessa lihaksiin vai onko tämä se kultainen keskitie jota nyt menen?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No eihän yhdelläkään terveellä miehellä nouse 2000 kalorilla päivässä paino. :D Nosta aluks vaikka 3000kcal/d ja kato miten sitten lähtee paino nouseen. Miten sä voit ees mainita mitään ylivilkasta aineenvaihduntaa, jos 2000kcal on sulle ylläpitokalorit? :D

No eihän yhdelläkään terveellä miehellä nouse 2000 kalorilla päivässä paino. :D Nosta aluks vaikka 3000kcal/d ja kato miten sitten lähtee paino nouseen. Miten sä voit ees mainita mitään ylivilkasta aineenvaihduntaa, jos 2000kcal on sulle ylläpitokalorit? :D

Se on todella vaativaa nostattaa painoa siitä huolimatta, se vaattii mun osalta ihan sairaalloista mättämistä että vuodessakin tulis se 5kg. :D Pari kertaa pieraisee niin on taas lähtökohdassa. Helppo se on sanoa kun et välttämättä tiedä millaista sen asian kanssa on elää.

Syön pääsääntöisesti sen 2000kcal päivässä koska ei siinä ole mun kohdalla mitään järkee syödä sitä enemmän, se on kaikki muuten vessanpöntössä seuraavaana päivänä. Vuoden jälkeen saatan hikisesti +5kg:n jos jaksan mättää sairaalloisesti jos lopetan vähäksi aikaa niin se kaikki häviää samantien.

Meidän perheessä kaksi vanhempaani sairastaa munuaisten vajaatoimintaa. itse en kuitenkaan ole vielä labra testejä tehnyt joten en tiedä onko minulla myöskin vajaatoimintaa munuaisissa, en itse ole kuitenkaan varma että onko tämä jotenkin se osa syy minkä takia mun keho käyttäytyy tällä tavalla.

Voin kertoo sulle salaisuuden, tätä ei kovin monia tiedä: Lihakset kasvaa plussa kaloreilla. Eli mene sivulle Laihdutus, kalorilaskuri, ravintoainelaskuri, ruokapäiväkirja, laihduta netissä, ja sieltä täyttämään ruokapäiväkirjaa. Näet kuinka paljon syömäsi kalorit laihduttavat/kasvattavat sinua. 2000kcal kulutus on todella pieni, harva edes dieettaa niillä kaloreilla. Eli jos haluat olla mies, etkä mikki hiiri, rupea syömään niin että olet 300kcal plussalla joka päivä. Noilla ylläpitokaloreilla et pitkälle pötki.

Toiseksi, pistä ohjelmasi samantien vaihtoon. Tuossa ei ole mitään järkeä. Mistä muuten olet tuon poiminut?? Jos haluat kunnon äijjä ohjelman jolla lihas kasvaa enemmän kuin laki sallii tuolla yllä mainitsemallani ruokavaliolla niin voin kertoa tänkin: kirjoita googleen Arnoldin kultainen kuusikko, ja kopioi se ohjelma.

Näillä ohjeilla saat oikein nauttia kasvun huminasta ja raskausarpien lisääntymisestä.

Lopeta lässytys ja syö enemmän

Lol okei mä otan haasteen vastaan, mutta jos senkään jälkeen ei paino nouse. Sanotaan vaikka puolen vuoden sisällä kiloakaan niin tulen sitten valittamaan uudestaan. :)

Lihakset kyllä kasvaa näilläkin kalorimäärillä, mutta se painon nousu ei ilmeisesti ole mahdollista ainakaan toistaiseksi näiden kuukausien perusteella.

Lol okei mä otan haasteen vastaan, mutta jos senkään jälkeen ei paino nouse. Sanotaan vaikka puolen vuoden sisällä kiloakaan niin tulen sitten valittamaan uudestaan. :)

Lihakset kyllä kasvaa näilläkin kalorimäärillä, mutta se painon nousu ei ilmeisesti ole mahdollista ainakaan toistaiseksi näiden kuukausien perusteella.

Miten lihakset voivat kasvaa jos paino ei kasva samaan aikaan? Onko rasva lähtenyt ympäriltä vai mitä siellä oikein tapahtuu?

Se on todella vaativaa nostattaa painoa siitä huolimatta, se vaattii mun osalta ihan sairaalloista mättämistä että vuodessakin tulis se 5kg. :D Pari kertaa pieraisee niin on taas lähtökohdassa. Helppo se on sanoa kun et välttämättä tiedä millaista sen asian kanssa on elää.

Syön pääsääntöisesti sen 2000kcal päivässä koska ei siinä ole mun kohdalla mitään järkee syödä sitä enemmän, se on kaikki muuten vessanpöntössä seuraavaana päivänä. Vuoden jälkeen saatan hikisesti +5kg:n jos jaksan mättää sairaalloisesti jos lopetan vähäksi aikaa niin se kaikki häviää samantien.

Meidän perheessä kaksi vanhempaani sairastaa munuaisten vajaatoimintaa. itse en kuitenkaan ole vielä labra testejä tehnyt joten en tiedä onko minulla myöskin vajaatoimintaa munuaisissa, en itse ole kuitenkaan varma että onko tämä jotenkin se osa syy minkä takia mun keho käyttäytyy tällä tavalla.

Niin kauan kun et oo käyny labrassa niin lähetään siitä että oot terve. Joten lisäät nyt syömistä niin kauan kunnes lähtee paino nousuun. Labroissa kantsii käydä jos epäilyttää.

Usko nyt, kyllä se paino nousee kun syöt tarpeeksi. Mä oon dietannu joulukuusta lähtien 10 kiloa noilla sun kaloreilla ja mulla ei todellakaan ole mikään hypervilkas aineenvaihdunta. Ja ne lihakset kasvaa alhaisilla kaloreillakin, jos on täysin aloittelija, mutta niillä gainseillä ei pitkälle pötkitä. Etenkin jos sun paino ei ole noussut yhtään, niin epäilen, että olet saanut vain lähinnä voimatasoja nostettua.

Sä vaan syöt yksinkertaisesti liian vähän.

Luonnollista, että se ruoka tulee ulos. Emmä ainakaan tiedä ihmistä, joka ei käy paskalla. Lisäksi 2000 kcal ei ole sairaalloista mättämistä nähnytkään. Syö vaikkapa 100 grammaa pähkinöitä päivässä nykyisen ruokavalion lisäksi ja katso, miten painolle käy. Tuollaisen 100g pähkinöitä pystyy varmasti syömään helposti nykyisten ruokien päälle, jos ei ole allerginen pähkinöille. Uskomatonta tehdä tällaisesta asiasta ongelma. Vähän seuraamalla ravintoarvoja löytää varmasti ruoat, joita ei tarvitse syödä käsittämätöntä määrää saavuttaakseen plussakalorit.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo rasvaa kai palanut, lihakset erottuu helposti ja joo ei ole paino noussut mutta lihaksen ympärys kasvanut ja paikat kiinteytynyt.
Rupean nyt noudattamaan tuota ruoka dieettiä ja katson miten tulos nousee jos nousee.

Ohjelmasta saa sen käsityksen, että tekisit aina samoilla painoilla. Mukana ei ole yhtään kunnon koko kehon liikettä, kuten kyykkyä, maastavetoa, penkkipunnerrusta, pystypunnerrusta, leukoja yms. Ja jos pystyt tekemään jossain liikkeessä esimerkisi 4x20 toistoa, niin painoa on aivan liian vähän lihaskasvun stimuloimiseksi. Riittävä ärsyke keholle on ykkösasia!! Ilman äsykettä lihas ei kasva vaikka söisi mitä. Et tarvitse ainakaan vielä mitään kalorilaskureita. Ei ole olemassa mitään kaavaa, jolla voitaisiin tarkasti määritellä kunkin ihmisen tarvitsema kalorimäärä, mutta jos et kasva, niin syöt liian vähän. Väittäsin, että mikäli nostat progressiivisesti painoja näissä isoissa liikkeissä ja kuuntelet mitä kehosi yrittää kertoa, et voi olla kasvamatta. Toisin sanoen: kun on nälkä, syö - kun nukuttaa, nuku. Tulet huomaamaan, että maastavetopäivinä on nälkä. Se on sen merkki, että lihas haluaa kasvaa joten täytyy syödä. Näin ne luolamiehetkin kasvoi. Ole luolamies.

Pitää kiinnittää huomiota siihen, mitä syö... enemmän syömisen voi toteuttaa monella tavalla. Jos ei pidä syömisestä, niin syö sellaista ruokaa, jossa on runsaasti energiaa. Esimerkiksi pähkinät on hyvä ja vaihtoehtoja riittää. Enemmän syöminen on asia, joka pitää opetella. Useita aterioita pitkin päivää.

Kuten Ktown sanoi, pähkinät on erinomainen hyvän rasvan lähde ja niistä saa proteiiniakin pikkuisen. Hyvää rasvaa saa myös avokadosta, lohesta, oliiviöljystä jne. Puhdas öljy tulee toisilla kyllä ulos aika pikaisesti. Laita vaikka rahkaan kourallinen pähkinöitä aamulla ja vähän mehukeittoa ja marjoja sekaan. Lisää lusikallinen öljyä kaurapuuroon. Jos et vaan pysty syömään, vaihda rasvaton maito kevytmaitoon ja juo sitä paljon.

Treenaat kuitenkin aika paljon. Söisin sinuna hyviä hiilareita, kokojyväviljasta tehtyä leipää ja pastaa sekä puuroja, juureksia jne ennen treeniä ja heti palkkarin jälkeen. 2000 kcal on oikeasti todella vähän treenaavan nuoren miehen annokseksi.

Kuten Ktown sanoi, pähkinät on erinomainen hyvän rasvan lähde ja niistä saa proteiiniakin pikkuisen. Hyvää rasvaa saa myös avokadosta, lohesta, oliiviöljystä jne. Puhdas öljy tulee toisilla kyllä ulos aika pikaisesti. Laita vaikka rahkaan kourallinen pähkinöitä aamulla ja vähän mehukeittoa ja marjoja sekaan. Lisää lusikallinen öljyä kaurapuuroon. Jos et vaan pysty syömään, vaihda rasvaton maito kevytmaitoon ja juo sitä paljon.

Treenaat kuitenkin aika paljon. Söisin sinuna hyviä hiilareita, kokojyväviljasta tehtyä leipää ja pastaa sekä puuroja, juureksia jne ennen treeniä ja heti palkkarin jälkeen. 2000 kcal on oikeasti todella vähän treenaavan nuoren miehen annokseksi.

Kiitos hyvästä ohjeesta, syön kyllä aika runsaasti hiilareita myslin muodossa jogurtin kanssa sekaisin. Voisin kuitenkin kokeilla noita sinun mainitsemiasi vinkkejä.
Tässä ohjeessa oli enemmän semmosta sisältöä verrattuna mitä muut ovat minulle tähän mennessä antaneet.

2000 kaloria on aivan helvetin vähän. AIVAN. HELVETIN. VÄHÄN. Riippuen sun aineenvaihdunnasta, liikunnan määrästä jne. saat varmaan nostaa ne kalorit 3-4 tuhanteen päivässä että paino lähtee nousuun.

Jos tuntuu ettei millään meinaa pystyä syömään riittävästi kaloreita, niin yksi tapa tehdä hommaa helpommaksi on ottaa osa niistä nestemäisenä, eli vaikka maitona.

2000 kaloria on aivan helvetin vähän. AIVAN. HELVETIN. VÄHÄN. Riippuen sun aineenvaihdunnasta, liikunnan määrästä jne. saat varmaan nostaa ne kalorit 3-4 tuhanteen päivässä että paino lähtee nousuun.

Jos tuntuu ettei millään meinaa pystyä syömään riittävästi kaloreita, niin yksi tapa tehdä hommaa helpommaksi on ottaa osa niistä nestemäisenä, eli vaikka maitona.

Sitten sen maidon sekaan voi tietenkin vielä lisätä esim. 2 sheikkiä gaineria / päivä nii kaloreita saa nostettua naurettavan helpolla.

Syö nyt edes vähintään se 2800-3000 kaloria päivässä. Siihen vielä KUNNON ohjelma, kuten SS/G6 kolme kertaa viikkoon niin näyttää jo paremmalta.

Nykynen ohjelma ja ruokamäärä sen verta perseestä että ihmettelen jos tuloksia ylipäätänsä on edes tullut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom