Itse olin polilla 90-luvun alun lamavuosina ja hyppäsin heti kokopäiväduuniin kun sellainen ilmaantui 2,5 opiskeluvuoden jälkeen. Oli melkoinen pelko perseen alla silloin, että tietotekniikka-DI:t valmistuu kaikki kortistoon kun markkinoilla ei ollut niin mitään.protsku sanoi:Humanistisilla aloilla onnistuu varmaan mikä vaan mutta kovissa luonnontieteissä ei. Toki minäkin olisin jo tähän ikään mennessä tripla-maisteri jos olisin valinnut humanistisen pääaineen. Kirjatentit menee läpi vaikka unissaan, sen verran oli näitä pehmeitä kursseja sivuaineena aikoinaan.
Ja sanohan kuinka ollaan 40 tuntia töissä, 40 tuntia opiskelijana ja sitten 20 tuntia treenaamassa? En tunne yhtään tällaista ihmistä. Pitää nukkuakin jossain välissä.
Omaksi ihmetyksekseni opintoviikkoja kertyi edelleen duunin ohella samaan tahtiin kuin siihen mennessä kokopäiväisenäkin. Tenteissä oli aivan eri tsemppi päällä kun mittari raksutti salissa istuessa menetettyä työtuloa ja kaikki turhilta tuntuvat kurssit tuli optimoitua ajankäytöllisesti minimipanostuksella läpi.
Harmi vaan, että sitten kun nousukausi todella alkoi niin ne jampat jotka oli bilettänyt korkeakoululla duuninteon sijaan tuli sisään isommalla liksalla kuin mitä itse tienasin monen vuoden työkokemuksella :(.