Levetsu sanoi:
Ihmettelen suuresti että noin ammattitaitoinen IT-hemmo kuin Demoritus ole saanut toitä.
Itse en osaa edes koodata ja olen päässyt isoon IT-firmaan töihin(konsultti-harjoittelija).
Enkä ole mitään työtä saanut ikina tuttavuus suhteilla
No tässä on kyllä muutama mutta.
Olen opiskellut ohjelmistoinsinööriksi pääaineena, mutta en halua koodata täyspäiväisesti vuoden eniten on kokemusta Visual Basic 6.0 ja tietokannoista plus C-kielestä ja sulautetuistajärjestelmistä. Sen lisäksi olen tehny sulautettuissa järjestelmissä sen hissinohjaus järjestelmän C-kielellä speksien mukaan. Vieläki löytyy tältä kotikoneelta kaikki harkkatyöt ja tuhansia rivejä koodia sen verran duunia tuli tehtyä jo pelkästään opintoihin liittyen.
Web-jutuista taas en tajua juuri mitään vaikka koodannu olenkin, jotain html osaan vääntää ja siihen jää. Kävin joskun jonkun XML perusteet kurssin tosin.
Mitä tulee tietoturvaan niin kävin aikoinaan muutaman tietoturva kurssin missä leikittiin reitittimien ja palomuurien kanssa, mutta en ole mikään ekspertti niissäkään ja paljon on unohtunut.
Englantia osaan yhtä hyvin kuin suomea koska kävin osan opinnoista englanninkielisellä linjalla ja, koska kielitaito on kehittynyt myös huomasti ylläpidän ezboardilla muutamaa foorumipohjaista (englannnikielistä) strategiapeliä. Samalla Demoritus nikilla kun täällä toimin siellä...
Minä yritin aikoinaan hakea IT-tukihenkilön hommia, jotta työnkuva muuttuisi (kooderina olin työharjoittelu ajan), mutta niitä ei sitten saanut kirveelläkään (vaikka tietää olevansa enemmän kuin pätevä) ja nykyään olen ollut IT-alalta pois jo yli neljävuotta. Eikä työkokemusta ole kertynyt alalta. Paloi hihat kun ei 50 - 100 työhakemuksen jälkeen irronnut sopivia hommia siis jotain muuta kuin koodaamista.
Aikoinaan kuvittelin, että minusta tulee koodaja ja panostin siihen tosissaan ja vedin hyvät arvosanat kaikista koodaamiseen liittyvistä kursseita, mutta myöhemmin tajusin, että en halua sitä tehdä pää työnä.
Missäkö nyt olen töissä? Kolvailen elektroniikan komponentteja ammattikoululaisten (osalla ei ole mitään koulutusta) kanssa vuorotyössä tuotantolinjalla ja teen satunnaisia varastotöitä. Palkka on paskempi kuin poliisilla. Ei millään pahalla ketään kohtaan, mutta olen aika lailla ylikoulutettu tähän hommaan.
Kai minä päädyn teekemään saman kuin isä, sillä on menestyvä metallialan yritys, jonka se on itse perustanut. Kun tarpeeksi kyllästyn tähän nykyiseen hommaan.