Ohjelmaa tarviis kun normit ei sovi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dietka
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Pitäis saada sellanen treeniohjelma johon ei jalat tule ollenkaan eikä liikkeet missä paljon jalkoja tarvitaan. Eli homman nimi on se että toinen jalka on niin romuttunut kolarissa että sitä ei enään ikinä kunnostella muuta kun huonompaan suuntaan.

Nyt oon tehny ihan sekalaista sarjaa kun oli vuoden tauko niin oon vaan availlu paikkoja ja 3 kertaa viikossa tehny reeniä salilla ja kotona käsipainoilla.

Outoa on se että ajattelin että nyt rupeen tekeen pitkää ja kuluttavaa sarjaa että sais paremmin lihakset näkyviin ja läskin pois niin painoa onkin tullut 3 viikon aikana lähes 6 kiloa lisää :nolo:

Ravinteet on ollu:
Tribulusta noin 6000mg aamulla ja sama illalla, eli aikaslailla reippaasti suosituksiin nähden.
Kreatiinia (Extreme) ennen treeniä kukkura teelusikallinen.
Tauriinia kukkura teelusikallinen Kreatiinin kanssa.
Treenin jälkeen oon ottanu HT-R drinkin, noin 1,5dl.

Ruokailua olen hitusen vähentäny joten siksi toi painon nousu vähän outo, läskiä ei oo tullu lisää mutta muuten ok.

Elikkäs. Voinko tehdä 3 kertaa viikossa koko yläkropan vatsa/selkä mukaanlukien?

Entäs onko kukaan kokenu saavansa hyötyä noista C4 tai vastaavista superhyper rasvanpolttajista vai onko kaikki rasvanpolttajat ja diettituotteet ihan hanurista ?

DH

Ota vaikka joku HST-ohjelma ja tee sitä ilman jalkoja. Ja kun jalat on taas kunnossa, niin ne mukaan luonnollisesti.
Yläkropan voi tehdä 3 kertaa viikossa, kunhan ei junttaa paikkoja liian jumiin kerralla, että ehtii edes jotenkuten palautua seuraavaan treeniin.

edit: Kai noita dieettiboostereita kannattaa vasta dieetin loppuvaiheessa rueta mätkimään kun paino alkaa junnaamaan paikoillaan. Alussa kannattaa panostaa vaan alle kulutuksen syömiseen ja aerobiseen.

Painon noususta ainakin osa johtunee kreatiinista, se kun kerää nestettä kroppaan reilumman kaupalla.

Mites dietin aikana HT-R palkkariks aerobisen jälkeen ? Kreatiinin voi vissiin unohtaa ?

Syö aerobisen jälkeen vaikka banaani, toimii ihan hyvin. Ja aerobisen jälkeen ei varmaankaan proteiinia tarvitse, jos ruokavalio on muuten hyvä ja saat sen 2g/painokilo proteiinia joka päivä.

Outoa on se että ajattelin että nyt rupeen tekeen pitkää ja kuluttavaa sarjaa että sais paremmin lihakset näkyviin ja läskin pois niin painoa onkin tullut 3 viikon aikana lähes 6 kiloa lisää :nolo:

Tota on sanottu natulle huonoimmaksi mahdolliseksi treenitavaksi dieetillä. Itseasiassa, tuolla tavalla ja vähäisellä proteiininsaannilla on yritetty erityisesti polttaa lihaksia pois, jos oma urheilulaji on vaatinut sitä että ylimääräistä lihasmassaa on pitänyt kadottaa.

Kai se pitää sit bulkata ittensä 100 kiloseks ja alkaa si diettaamaan. Pakkohan sitä jotain on treenin jälkeen vetää, eihän banaani palauta ? oon kyllä aika kahvilla näiden diettijuttujen kanssa mutta maha olis saatava pois koska ei oo varaa ostaa uusia paitoja :D

Kai se on tv shopista ostettava joku niin tehokas laite että illalla laittaa päälle niin naapurillakin on aamulla sixpack maha... :rolleyes:

Kai se pitää sit bulkata ittensä 100 kiloseks ja alkaa si diettaamaan. Pakkohan sitä jotain on treenin jälkeen vetää, eihän banaani palauta ? oon kyllä aika kahvilla näiden diettijuttujen kanssa mutta maha olis saatava pois koska ei oo varaa ostaa uusia paitoja :D

Kai se on tv shopista ostettava joku niin tehokas laite että illalla laittaa päälle niin naapurillakin on aamulla sixpack maha... :rolleyes:

Banaanissa on nopeaa hiilaria, joka just palauttaa.

Onkos tuosta HT-R:stä haittaa dietillä koska ei viittis täyttä pakettia hukkaan heittää. Tai sit reenaa massaa nää mömmöt loppuun ja sit diettaa.

Onkos tuosta HT-R:stä haittaa dietillä koska ei viittis täyttä pakettia hukkaan heittää. Tai sit reenaa massaa nää mömmöt loppuun ja sit diettaa.
Eikös ht-r oo palautusjuoma joten käytät sitä palautusjuomana punttitreenin jälkeen ja aerobisen jälkeen vaikka banaani niin kuin yllä mainittiin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ei se kreatiini siinä mitään haittaa, enemminkin siitä on hyötyä dieetillä ollessa. Ja eikä siitä nesteen kerääntymisestä mitään haittaa ole, kun et ole menossa mihinkään tiettyyn painoluokkaan. Eikä se palautumisjuoman seassa oleva kreatiini nyt niin älyttömästi nestettä kerää.

Miksei muka proteiinia tarvii aerobisen jälkeen? :O Eikös sitä oo hyvä vetää senki jälkee mun mielestä..

Nyt oon tehny ihan sekalaista sarjaa kun oli vuoden tauko niin oon vaan availlu paikkoja ja 3 kertaa viikossa tehny reeniä salilla ja kotona käsipainoilla.

Eikös ihan maalaisjärkikin sano, että vuoden tauon jälkeen treenamisen aloittava ihminen alkaa kerää taas lihasmassaa sen kadonneen tilalle, "ihan sama" mitä se tekee!! -> Painoa tulee lisää, koska lihahan painaa enemmän kuin läski!

Olis ihan kiva tietää, onko niitä lihaksia miten paljon jäljellä tuon pitkän tauon jälkeen (vai onko koskaan edes ollut) eli onko siellä mitään mitä voi ees kaivaa esiin?? Ja ihan niinkuin tuolla joku jo sanoikin, on nuo pitkät sarjat tarkoitettu lähinnä "pienentämään" isoja lihaksia. Tosin myös lihaserottuvuutta voidaan yrittää tällä takoa, mutta enemmän siihen auttaa sen fätin kadotus. Ja tosiaan, jollei ole todella pitkään aikaan tehnyt mitään punttitreeniä, kasvattaa myös nuo pitkät sarjat niitä lihaksia!

Ravinteet on ollu:
Tribulusta noin 6000mg aamulla ja sama illalla, eli aikaslailla reippaasti suosituksiin nähden.
Kreatiinia (Extreme) ennen treeniä kukkura teelusikallinen.
Tauriinia kukkura teelusikallinen Kreatiinin kanssa.
Treenin jälkeen oon ottanu HT-R drinkin, noin 1,5dl.

Tuohon painon nousuun voisin lisätä sen, että jos olet nyt alkanut vetää kreatiinia ja tuota ht-r palautusjuomaa, etkä ennen ole niitä käyttänyt, niin takuulla nousee paino niin nesteestä kuin muutenkin "ylimääräisestä" tankkauksesta treenin jälkeen. Vaikka sanot pudottaneesi ruuan määrää, ei se silti välttämättä tarkoita, että laihdut, jos otatkin noita protskuja ym. siihen lisää...Sitä jäin myös miettimään, että otatko 1,5 dl (noin 70-100g) sitä ht-r jauhetta?? Se nimittäin on melko paljon ja takuulla tuo lisää kaloreita ruokavalioon!!!

Ruokailua olen hitusen vähentäny joten siksi toi painon nousu vähän outo, läskiä ei oo tullu lisää mutta muuten ok.

Itsehän juuri vastaat hyvin: paino nousee, muttei läskiä oo tullu -> ei se painon nousu tarkoita sitä, että läskit kasvaa, vaan lihakset ym. ja läskihän saattaa hyvinkin palaa hurjasti siinä samassa, vaikka vaaka kertoo mitä sattuu!! Ja jos kunnon diettauksen aloittaa, niin se meinaa sitä, että ht-r juomat jää ja lihaksetkin lähtee kävelee vähitellen...jos siis meinataan kisaavien dieteistä ottaa mallia! Eli eiköhän noin ole ihan hyvä sun mennä :D

Elikkäs. Voinko tehdä 3 kertaa viikossa koko yläkropan vatsa/selkä mukaanlukien?

Kuka kieltää?? Jos pystyt palautumaan riittävästi etkä mene kipeillä lihaksilla tekemään uutta satsia, niin miksei voisi tehdä!! Muista kuitenkin ne kädetkin jonnekin ottaa ellei tuo sun yläkroppakäsite sitä jo käsitä ;)

Entäs onko kukaan kokenu saavansa hyötyä noista C4 tai vastaavista superhyper rasvanpolttajista vai onko kaikki rasvanpolttajat ja diettituotteet ihan hanurista ?

Rasvanpolttajien hyödyt tulee parhaimmillaan esiin kunnon dietillä eli ns. kisaavien joukossa. Itse normaalissa treenauksessa, jolloin haluan kasvattaa lihasmassaa ym. en ole havainnut mitään hyötyä näistä. Vasta sitten, kun kalorit vähennetään minimiin ja aineenvaihdunta tuntuu stoppaavan, on niistä ollut apua juuri sitä kiihdyttävinä valmisteina.

:)

Olis ihan kiva tietää, onko niitä lihaksia miten paljon jäljellä tuon pitkän tauon jälkeen (vai onko koskaan edes ollut) eli onko siellä mitään mitä voi ees kaivaa esiin?? Ja ihan niinkuin tuolla joku jo sanoikin, on nuo pitkät sarjat tarkoitettu lähinnä "pienentämään" isoja lihaksia. Tosin myös lihaserottuvuutta voidaan yrittää tällä takoa, mutta enemmän siihen auttaa sen fätin kadotus. Ja tosiaan, jollei ole todella pitkään aikaan tehnyt mitään punttitreeniä, kasvattaa myös nuo pitkät sarjat niitä lihaksia!

Asia ei ole aivan yksiselitteinen. Kuten oma tagisi sanoo, treenaamisessa ei ole absoluuttisia totuuksia. Olen itse saanut erinomaisesti lihasmassaa aina myös pitkillä sarjoilla. Itseasiassa suurin olkavarren ympärysmitan kasvu (4cm muutamassa kuukaudessa) minulla tuli ohjelmalla, jossa otin keskitetysti hauista useana päivänä viikossa jopa 55 toiston sarjoja. Ihmiset reagoivat treeniin hyvin eri tavoilla. Ohjelmien vaihtelu voi myös vaikuttaa. Eli jos on pitkään treenannut parilla 4-6 toiston äärimmäisen raskaalla sarjalla ja kehitys on pysähtynyt, voi vaihto pitkiin sarjoihin ja suurempaan volyymiin tuoda taas tervettä uutta kasvua. Yleisesti ottaen kirjallisuudessa todetaan, että eri ihmiset reagoivat erilaisiin sarjoihin eri tavoin. Kullekin on teoriassa olemansa optimaalinen sarjapituus. Osa ihmisistä reagoi hyvin kaikkeen treeniin.

Tällä hetkellä teen erityisen pitkiä sarjoja mm. jalkaprässissä sekä käsille taljoissa. Ajoittain maustan muutenkin treeniä pidemmillä sarjoilla. Omalla kohdallani kehitys tosin perustuu lähinnä lihasmuistiin, mutta n. 1,5 kk treenin ja 1 vko dieetin tuloksia voi käydä tsekkaamassa ketjuun 1-jakoinen ohjelma ja lihasmuisti linkitetyistä valokuvista. En ole juuri alle 12 toiston sarjoja tehnyt.

Isojen ukkojen treeneissä olen muutenkin huomannut monen suosivan erityisesti jaloille hyvin pitkiä sarjoja. Kevin Levrone aikoinaan rintalihasten treeniä tehostaessaan teki kaksi rintatreeniä viikossa, joista toisessa oli aina 4 25 toiston sarjaa kutakin liikettä. Kovassakin rintatreenissä hän teki dippejä 25 toiston sarjoilla. Dennis Newman teki koko kehon kolmasti viikossa ja hyvin pitkillä (>20 toiston) sarjoilla, aloittaessaan treenit leukemiasta toivuttuaan. Tietysti tuossakin oli kyse lähinnä palauttelusta ja lihasmuistista pitkän ja uuvuttavan sairauden jälkeen. Tulokset olivat silti mykistäviä ja Dennis palasi nopeasti IFBB:n Pro-lavoille.

Dennis Newman gallery

Pitkien sarjojen ylistämisen vastapainoksi, on minun totuuden nimissä todettava, että olen kehittynyt jaksottain erinomaisesti myös lyhyemmilla kovilla sarjoilla.

On myös totta, että pitkiä sarjoja ja suurta volyymia on käytetty massan alasajossa. Silti tosiasia on, että painon pudottaminen perustuu pitkälti kulutuksen ja saannin väliseen erotukseen, oli sitten kyse rasvasta tai lihaksesta. Tiukalla dieetillä ja vähillä proteiineilla lihakset kyllä lähtevät, teki sitten millaista treeniä tahansa. En siis ole aivan vakuuttunut tästä pitkien toistojen lihasmassaa polttavasta vaikutuksesta dieetillä.

Asia ei ole aivan yksiselitteinen. Kuten oma tagisi sanoo, treenaamisessa ei ole absoluuttisia totuuksia. Olen itse saanut erinomaisesti lihasmassaa aina myös pitkillä sarjoilla. Itseasiassa suurin olkavarren ympärysmitan kasvu (4cm muutamassa kuukaudessa) minulla tuli ohjelmalla, jossa otin keskitetysti hauista useana päivänä viikossa jopa 55 toiston sarjoja. Ihmiset reagoivat treeniin hyvin eri tavoilla. Ohjelmien vaihtelu voi myös vaikuttaa. Eli jos on pitkään treenannut parilla 4-6 toiston äärimmäisen raskaalla sarjalla ja kehitys on pysähtynyt, voi vaihto pitkiin sarjoihin ja suurempaan volyymiin tuoda taas tervettä uutta kasvua. Yleisesti ottaen kirjallisuudessa todetaan, että eri ihmiset reagoivat erilaisiin sarjoihin eri tavoin. Kullekin on teoriassa olemansa optimaalinen sarjapituus. Osa ihmisistä reagoi hyvin kaikkeen treeniin.

Tällä hetkellä teen erityisen pitkiä sarjoja mm. jalkaprässissä sekä käsille taljoissa. Ajoittain maustan muutenkin treeniä pidemmillä sarjoilla. Omalla kohdallani kehitys tosin perustuu lähinnä lihasmuistiin, mutta n. 1,5 kk treenin ja 1 vko dieetin tuloksia voi käydä tsekkaamassa ketjuun 1-jakoinen ohjelma ja lihasmuisti linkitetyistä valokuvista. En ole juuri alle 12 toiston sarjoja tehnyt.

Isojen ukkojen treeneissä olen muutenkin huomannut monen suosivan erityisesti jaloille hyvin pitkiä sarjoja. Kevin Levrone aikoinaan rintalihasten treeniä tehostaessaan teki kaksi rintatreeniä viikossa, joista toisessa oli aina 4 25 toiston sarjaa kutakin liikettä. Kovassakin rintatreenissä hän teki dippejä 25 toiston sarjoilla. Dennis Newman teki koko kehon kolmasti viikossa ja hyvin pitkillä (>20 toiston) sarjoilla, aloittaessaan treenit leukemiasta toivuttuaan. Tietysti tuossakin oli kyse lähinnä palauttelusta ja lihasmuistista pitkän ja uuvuttavan sairauden jälkeen. Tulokset olivat silti mykistäviä ja Dennis palasi nopeasti IFBB:n Pro-lavoille.

Dennis Newman gallery

Pitkien sarjojen ylistämisen vastapainoksi, on minun totuuden nimissä todettava, että olen kehittynyt jaksottain erinomaisesti myös lyhyemmilla kovilla sarjoilla.

On myös totta, että pitkiä sarjoja ja suurta volyymia on käytetty massan alasajossa. Silti tosiasia on, että painon pudottaminen perustuu pitkälti kulutuksen ja saannin väliseen erotukseen, oli sitten kyse rasvasta tai lihaksesta. Tiukalla dieetillä ja vähillä proteiineilla lihakset kyllä lähtevät, teki sitten millaista treeniä tahansa. En siis ole aivan vakuuttunut tästä pitkien toistojen lihasmassaa polttavasta vaikutuksesta dieetillä.

Täysin totta! En sitä tarkoittanutkaan, että tyypin lihakset lähtee laihenemaan :D vaan juuri, että kyllä sitä lihaskasvua tulee pitkilläkin...itse henkilö vain ilmeisesti käsittääkseni yrittää näillä saada rasvaa palamaan ja lihakset erottumaan, mikä sinäänsä on aivan väärä kuvitelma pitkistä sarjoista! Tosin saa niillä erottuvuuttakin taottua, mutta siis fättihän se siinä on mikä erottuvuuden estää, eikä sitä pitkillä sarjoilla sen paremmin saa pois kuin lyhyilläkään ilman aerobista ja ruokavaliota...nää on niin yksilökohtaisia juttuja, mutta pointtina se, että tällä tyypillä takuulla se painon nousu on tullut, koska kyllä nuo pitkätkin sarjat tekee lihaa ;) No joo, nyt oon väsynyt ja juttu ehkä sekavaa, mutta sun pointti oli HYVÄ! Lukekaa mielummin tämän herran kommentteja ku mun...mun aivot on jäässä ja verbaalinen anti perseestä :lol2:

Toi Le Vee:n viesti oli ihan piristävää luetavaa koska en ite kunnolla pysty tekemään hirmupainoilla kun taas pidempää sarjaa (10-20) tekee oikein nautinnolla. Siis sillain että viimeiset joutuu puristamalla vetään ettei ihan heiluttelemalla tule. Sen verran rankka oli kolari moottoripyörällä että toinen jalka lähti irti kokonaan ja toinen käsi on aika reippaasti raudan peitossa, mutta toimii nykyään jo tosi hyvin ja pystyn sillä treenaamaan lähes yhtähyvin kun terveemmällä. Siksi noi maksimipainot ei oikein natsaa kun paikkaa voi poksahella, siksi just oli vuoden tauko.

Jos nyt sit vetelis tollasia 10-15 sarjoja ja diettais sit kun varmasti enempi lihasta löytyy.

Mites onko hyväks vetää viimeinen sarja vähän pienemmillä painoilla mutta hirvee määrä toistoja, eli ihan loppuun asti hinkata suht pienillä painoilla kun se lihaspolte on niin kiva :D

En siis ole aivan vakuuttunut tästä pitkien toistojen lihasmassaa polttavasta vaikutuksesta dieetillä.

Juuei, en ihan niin ääripään kommentiksi tuota heittoani tarkoittanut. Lähinnä tarkoitin sitä että yleisesti ottaen (natuna) dieetille mentäessä mielestäni on aika nurinkurista 1) laskea kaloreita ja tuoda katabolia kuvioihin, 2) muuttaa treenipainoja suuntaan joka ei välttämättä aktivoi lihasta edes sen vähäisenkään kasvuärsykkeen luomiseksi (=tarpeeksi paljon alle 1RM painot) sekä 3) yrittää silti ylläpitää pitkissä sarjoissa kovaa intensiteettiä tilanteessa jossa glykogeenitkin ja vireystila saattavat olla huonoissa kantimissa. Sanottakoon nyt vielä että eihän 10-15 toiston sarjat imo vielä ole näitä kauhupitkiä "kuluttavia" sarjoja, lähinnä tuli mieleen joku nopeatempoinen kuntopiiritreeni.

Toi LeVeen hauisturvotus oli aika hämmästyttävä...allekirjoitatko muuten seuraavan: Mulla on ollut sellainen tuntuma että kaverit joita voisi luonnehtia atleettisiksi (keräävät lihasmassaa kohtalaisen helposti, voimaa löytyy, eivät ole endomorfimaisen pyöreitä jne jne) hyötyvät todennäköisemmin pitkähköistä sarjoista sekä kunnollisen hiilaripitoisesta ruoasta? Mulla on lempiteoria siitä että tämä olisi jotenkin liitoksissa ko. kaverien insuherkkyyteen, ruoan partitiointiin jne jne. Jotenkin on tullut sellainen kuva että hemmot jotka saavat hyviä tuloksia ja kasvavat vuodesta toiseen ihan 12 toiston perustreenillä ovat juuri niitä joilla ei ole ollut ongelmia läsän kerimisen kanssakaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom