Ohjelma raakileeni

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ohjelma olisi 2-jakoinen: jala/kädet/ + olkapää/selkä/rinta/keskivartalo

Penkki 3 * 8-10
Penkki käs.pain. 3 * 8-10
Alatalja 3 * 8-10
Ylätalja 3 * 8-10
Kulmasoutu 3 * 8-10
Viparit taakse (vinopenkkii vasten maaten) ja vaikka viparit sivulle? 2 sarjaa kutakin 8-10
Vatsoja

2. päivä

Kyykky 4 * 8-10
Jalan koukistukset 3 * 8-10
SJMV 3 * 10-15
Prässi 2* 8-10
Pohkeet seisten 2* 8-10
Pohkeet istuen 2* 8-10
Penkki lattialla 2*8-10
Rankalaiset maaten 2* 8-10
Hauikset tangolla 2*8-10
Hauikset käsp. 2* 8-10

Tavoitteena olisi saada penkki 85-> 100 jouluun mennessä ja lihaa ympärille. Oivalsin lavat yhtee taktiikan vastikään penkissä, joten en usko sen olevan mahdotonta. Mtn 2*6 en aloita nytten, koska pääpaino on kumminkin lihan saamisella. Onko mtn huomautettavaa? Täysin en kerennyt tuota miettiä, mutta vaikuttaisi kai toimivalta. Liikeiden suoritusjärjestyskin olisi suunnilleen noin (ellei esim. talja ole valittu niin joku ennen sitä jne. )

En osaa sanoa 2 jakoisista juurikaan, kuin rankkaa varmaan tehä toi satsi kerrallaan. Etkö pääse salille useemmin vai miksi 2 jakoinen. Itse oon tehny 4-jakoisella ja itselle hyväksi todennut.

Kovat on tavotteet penkki 85->100 ja heti. Eikö nyt rupee olemaan joulu ovella.

Sanoisin äkkiseltään, että etsi jostain kunnon ohjelma. Varsinkin tuo 2. päivä on järjettömän pitkä ja et varmasti saa potkua penkkiin jalkatreenin jälkeen.

Sumu sanoi:
Sanoisin äkkiseltään, että etsi jostain kunnon ohjelma. Varsinkin tuo 2. päivä on järjettömän pitkä ja et varmasti saa potkua penkkiin jalkatreenin jälkeen.

No, tuo lattiapenkki on tarkoitettu lähinnä ojentajille, joten en nyt usko sen suorittamisen olevan supervaikeaa.
Päivä on tosi pitkä ja kaikkia korjausehdotuksia otetaankin vastaan! Jopa ZeiZei:n :D

Noh, siis... Toi penkki on vain sivuttaistuote. Uskon sen nousevan sinne ihan sen myötä, että saan tekniikkaa hiottua vielä lisää. Okei, kuulostaahan se tosi utopistiselta saada penkkiin 15kg lisää malmia parissa viikossa. Eiköhän käydä sitä sitten ehkä unohtamaan :D
Mielelläni kävisin salilla vaikka 5 kertaa viikossa, mutta minulla on myös elämä ja sali on sen verran kaukana ja kyyti jaetun mopon varassa jne... Joten.. :/

Ehdotuksia ! ! ! (pohkeet voisi vaikka siirtää tuonne rintapäivälle)

missäs sun olkapäät on ohjelmassa? ei näyttänyt olevan kuin vipareita. Laittaisit olkapäille vaikka jonkun pystypunnerruksen tangolla/kp

Minun pienen tietoni mukaan viparit riittävät olkapäille, koska saavat kummiskin rasitusta esim. penkissä. Aivan varma en tosin ole.

Hulkkihan on 2-jakosen spesialisti, odottakaamme siis Hulkkia paikalle.

Ellei suuri ja vihreä mies ole jo liian joulumaistissa...

Viparien tilalle/kanssa esim. pystysoutu käsipainoilla/taljassa/z-tangolla vaihdellen (myös suoralla jos ranteet kestää). Pelkkä penkki ei minun pienen tietoni mukaan tosiaankaan riitä suurimmalle osalle ainakaan.

Kulmasoutu ennen muita liikkeittä selälle. Itse en tuota ylätaljaa ottaisi selälle, ellei se sitten ole todella hyvä liike henkilökohtaisesti sulle. Muista vaihdella liikkeitä jonkun verran (kuitenkin pysy perusliikkeissä).

Minkälaisella kierrolla teet tuota?

Yleisesti ihan ok ohjelmalta vaikuttaa kuhan pieniä muutoksia teet siihen, itse en tuolla kylläkään tekisi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ZeiZei sanoi:
Viparien tilalle/kanssa esim. pystysoutu käsipainoilla/taljassa/z-tangolla vaihdellen (myös suoralla jos ranteet kestää). Pelkkä penkki ei minun pienen tietoni mukaan tosiaankaan riitä suurimmalle osalle ainakaan.

Kulmasoutu ennen muita liikkeittä selälle. Itse en tuota ylätaljaa ottaisi selälle, ellei se sitten ole todella hyvä liike henkilökohtaisesti sulle. Muista vaihdella liikkeitä jonkun verran (kuitenkin pysy perusliikkeissä).

Minkälaisella kierrolla teet tuota?

Yleisesti ihan ok ohjelmalta vaikuttaa kuhan pieniä muutoksia teet siihen, itse en tuolla kylläkään tekisi.

Ai pystysoutu käy olkapäihin? Luulin sitä trapezius liikkeeksi vain. Juu, sen voisi ottaa mukaan.
Minun viime ohjelmassani oli tuo kulmasoutu ekana, joten siksi aattelin laittaa sen nytten viimoiseksi. Mitä pahaa on ylätaljassa? Muistan itse tuskailleeni sen kanssa, kun en saanut siinä oikein minkäänlaista tuntumaa. Nykyään olen ehkä sitten kässännyt sen enemmän, kun laittaa ne lavat liikkeelle "alaspäin".

Juu, liikkeitä vaihtelen sinä 4 vkon välein, nyt juuri semmoinen murroskausi käynnissä ja ajattelin toisenlaista jakoa kokeilla samantien. Tuo yksi kierto läpikäydään viikossa, eli 2 reeniä/vko.

"Itse en tuolla tekisi" mikä tuossa eniten sua vituttaa? Ainakin se, että haluat takareiskat omalle päivälle, mitä muuta?

-Marchi- sanoi:
Ai pystysoutu käy olkapäihin? Luulin sitä trapezius liikkeeksi vain. Juu, sen voisi ottaa mukaan.
Minun viime ohjelmassani oli tuo kulmasoutu ekana, joten siksi aattelin laittaa sen nytten viimoiseksi. Mitä pahaa on ylätaljassa? Muistan itse tuskailleeni sen kanssa, kun en saanut siinä oikein minkäänlaista tuntumaa. Nykyään olen ehkä sitten kässännyt sen enemmän, kun laittaa ne lavat liikkeelle "alaspäin".

Juu, liikkeitä vaihtelen sinä 4 vkon välein, nyt juuri semmoinen murroskausi käynnissä ja ajattelin toisenlaista jakoa kokeilla samantien. Tuo yksi kierto läpikäydään viikossa, eli 2 reeniä/vko.

"Itse en tuolla tekisi" mikä tuossa eniten sua vituttaa? Ainakin se, että haluat takareiskat omalle päivälle, mitä muuta?

Ensinäkin 2-jakosessa on tärkeintä panostaa perusliikkeisiin, varsinkin ku se tehään niin harvakseltaan kuin kerran viikkoon.

Ylätaljassa ei ole mitään pahaa, mutta se ei imho ole ns. raskas perusliike (voisiko sen korvata vaikka leuoilla?). Itse saan kyllä hyvän tuntuman ylätaljalla, mutta se ei ole riittävän hyvä syy siihen, että ottaisin sen ohjelmaani (paitsi viimeiseksi liikkeeksi pitkällä venytyksellä)

Itse haluan treenata 2-jakosen mielellään kerran 4-5 päivään, kerran viikkoon on liian vähän. Tuo jako ei sovellu kovin hyvin tiheämpään tahtiin tehtäväksi, koska esim. hauikset ja ojentajat saavat joka treenissä rasitusta.

hehe, pystysoutu ei tosiaankaan ole trapsiliike :)

No alatalja sitten on raskas perusliike, mutta ylätalja ei?
Veikkaan, että Neutraali olisi ylätaljan dissaamisestasi erimieltä, toivotaan ettei se tänne löydä :D
No leuoilla en pysty vielä korvaamaan, kun ei oikein tällä elopainolla niitä tarpeeksi irtoa.
Mihin pystysoutu sitten mielestäsi käy? Olkapäihin?
No anna korjausehdotuksesi, imen vaikutteita kuin sieni. Kehottaisitko jopa sinun lempi jakoosi? ;)

-Marchi- sanoi:
No alatalja sitten on raskas perusliike, mutta ylätalja ei?
Veikkaan, että Neutraali olisi ylätaljan dissaamisestasi erimieltä, toivotaan ettei se tänne löydä :D
No leuoilla en pysty vielä korvaamaan, kun ei oikein tällä elopainolla niitä tarpeeksi irtoa.
Mihin pystysoutu sitten mielestäsi käy? Olkapäihin?
No anna korjausehdotuksesi, imen vaikutteita kuin sieni. Kehottaisitko jopa sinun lempi jakoosi? ;)

Siis tottakai pystysoutu ottaa olkapäihin, asiasta voit ottaa selvää ihan itsekin.

En dissaa ylätaljaa, mutta jos pitäisi valita 2-3 perusliikettä, niin en niihin ylätaljaa luultavasti ottaisi, sanoi neutraali mitä tahansa. Jos sitä tekisin, niin sitten viimisenä liikeenä. Kyllä alatalja on enemmän perus"massa"liike kuin ylätalja. Enkös mä jo sanonut korjausehdotuksiani tuolla yläpuolella..?

Jakona toi on ihan jees, jos jostain syystä et voi treenata enempää kuin 2 kertaa viikkoon.

Mua ei oikein kiinnosta se, että otatko sä neuvoja vastaan multa. Jos sä oot sitä mieltä, että tiedät miten treenata, niin treenaa ihmeessä. Nyt on onneksi kyse sun omasta treeniohjelmasta, eikä kenenkään muun. Mulle riittää se, että mä tiedän ite miten treenata ja syödä, jotta kehittyy nopeasti. Toisin kuin joskus ennen en jaksa alkaa jankata asioista. Jos joku aloittelija ei usko, niin sitten ei usko.

Itselläkin tällä hetkellä käytössä 2-jakonen ja hyvin potkii. Jos haluat pitää jaon seuraavana: jalat/kädet/ + olkapää/selkä/rinta/keskivartalo niin muutamia muunnoksia kannattanee tehdä.

Tuntuu, että sarjoja nykyisellään liikaa jolloin treenit venyy turhan pitkiksi. Oma ehdotukseni:

Kulmasoutu 3 * 8-10
Alatalja 3 * 8-10/vuoroviikoin Ylätalja 3 * 8-10
Penkki 3 * 8-10
Penkki käsipain. 2 * 8-10
Pystypunnerrus 2*10-12/vuoroviikoin pystysoutu 2*8-10
Viparit taakse (vinopenkkii vasten maaten) 2*15/vuoroviikoin viparit sivulle 2*10-12
Vatsoja (lisäpainojen kanssa 3*8-20). Myös pohkeet voisi tehdä tänä päivänä esim vatsojen kanssa superparina, jos on vielä energiaa jäljellä.

2. päivä

Kyykky 4 * 8-10
1. jalan prässi 2* 8-10
Jalan koukistukset 1 * 15-20
SJMV 2 * 10-15
Pohkeet seisten 3* 12-16/vuoroviikoin Pohkeet istuen 3* 12-16 (voi tehdä myös ensimmäisenä/molempina päivinä)
Rankalaiset maaten 3* 8-10
Ojentajat taljassa 2*8-10
Hauikset tangolla 2*8-10
Hauikset käsip. 2* 8-10

Edellisessä sarjamäärät/"isojen" lihasryhmien rasitus suht tasapainossa molempien päivien suhteen.

Jossain threadissa taisitte kiistellä parhaasta 2-jakosesta. Itse olen tehnyt nyt alakroppa/yläkroppa jakoa pienillä muunnoksilla, mutta suosittelen myös kokeilemaan sitä monien käyttämää työntävät/vetävät jakoa. Kerro ihmeessä kokemuksia sitten myös tästä 2-jakosesta...

Voisin kysyä tässä threadissä tosta omasta 2-jakosestani, että kannattaisko tehdä esim. olkapäille pystypunnerrus 2sarjaa ja pystysoutu 2sarjaa, vaiko 4 sarjaa pystysoutua? Oon tähän mennessä tehny tuolla jälkimmäisellä tavalla. Ja toisena esimerkkinä vois kysyä että kannattaako hauiksille tehdä esim. kässäreillä 2 sarjaa ja keskitetysti 2 sarjaa.

Ribee sanoi:
Voisin kysyä tässä threadissä tosta omasta 2-jakosestani, että kannattaisko tehdä esim. olkapäille pystypunnerrus 2sarjaa ja pystysoutu 2sarjaa, vaiko 4 sarjaa pystysoutua? Oon tähän mennessä tehny tuolla jälkimmäisellä tavalla. Ja toisena esimerkkinä vois kysyä että kannattaako hauiksille tehdä esim. kässäreillä 2 sarjaa ja keskitetysti 2 sarjaa.

Pystysoutu on siitä hyvä liike, että se on kova olkapääliike, jossa ojentajat eivät niin paljoa rasitu. Jos ojentajissa löytyy paukkuja, niin 2 sarjaa molempia liikkeitä.

by ZeiZei: "Mua ei oikein kiinnosta se, että otatko sä neuvoja vastaan multa. Jos sä oot sitä mieltä, että tiedät miten treenata, niin treenaa ihmeessä. Nyt on onneksi kyse sun omasta treeniohjelmasta, eikä kenenkään muun. Mulle riittää se, että mä tiedän ite miten treenata ja syödä, jotta kehittyy nopeasti. Toisin kuin joskus ennen en jaksa alkaa jankata asioista. Jos joku aloittelija ei usko, niin sitten ei usko."

Siis mä oon muuttanut tapani. Yritän olla vineemättä mtn omaa ja kuuntelen kiltisti lisää tietoa. Vaikket tota tod. ikinä uskoisikaan. Kaikilla on aina parantamisen varaa. Jopa sinulla, joka tiedät kaiken isoksi kasvamisesta ja syömisestä. Ja en nytkään yritä vittuilla tms. et ymmärräkkään kuinka turhauttavaa on käydä sulle vituilee :s

-Marchi- sanoi:
Siis mä oon muuttanut tapani. Yritän olla vineemättä mtn omaa ja kuuntelen kiltisti lisää tietoa. Vaikket tota tod. ikinä uskoisikaan. Kaikilla on aina parantamisen varaa. Jopa sinulla, joka tiedät kaiken isoksi kasvamisesta ja syömisestä. Ja en nytkään yritä vittuilla tms. et ymmärräkkään kuinka turhauttavaa on käydä sulle vituilee :s

Juu, siis tosiaankaan tiedä kaikkea ja vaikka esim. ruokavaliosta suht paljon tietäisinkin ei se tarkoita, että noudattaisin sitä :)
Aina on opittavaa, sen takia kannattaakin kuunnella niitä, jotka tietää asioista enemmän tai ovat kokeneempia. Seuraavaksi, kun olen tällä 2-jakosella treenannut riittävän kauan, alan varmaan kokeilla Doggcrapp systeemiä, josta oon paljon lukenut ja hyvää kuullut monilta treenaajilta.

ZeiZei sanoi:
Juu, siis tosiaankaan tiedä kaikkea ja vaikka esim. ruokavaliosta suht paljon tietäisinkin ei se tarkoita, että noudattaisin sitä :)
Aina on opittavaa, sen takia kannattaakin kuunnella niitä, jotka tietää asioista enemmän tai ovat kokeneempia. Seuraavaksi, kun olen tällä 2-jakosella treenannut riittävän kauan, alan varmaan kokeilla Doggcrapp systeemiä, josta oon paljon lukenut ja hyvää kuullut monilta treenaajilta.

Jep. Toi on totta. Mutta loppujen lopuksi jokainen rakentaa itse itselleen sen treeniohjelman. Pitää uskoa itseensä ja pitää uskoa muihin.
Vinkkejä sopii ottaa sieltä täältä mutta itse se duuni oman kropan eteen tehdään.

Vanha totuus kuitenkin on, että isot miehet tekee niitä perusliikkeitä isoilla painoilla. Ja siihen DC pohjautuu myös.
Nähtäväksi jää millaisia tuloksia DC:llä saat, itse suhtaudun mielenkiinnolla tuohon treenimetodiin:kippis1:.

Suositut

Back
Ylös Bottom