Ohjelma raakileeni

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
pååtta sanoi:
Treeni 1
- Etukyykky 2 x 6-8
- Penkki 2 x 6-8
- Mave 2 x 6-8
- Pystypunnerrus kp 2 x 6-8
- Alatalja 2 x 6-8
- Pohkeet seisten 3 x 6-8

Treeni 2
- Reisikoukistus 2 x 8-10
- Hack 2 x 12-15
- Ylätalja (eri otteella kuin aiemmin) 2 x 10-12
- Vinopenkki kp 2 x 8-10
- Hammerkääntö 2 x 8-10
- Pohkeet istuen 2 x 12-15

Nostetaampa vanha threadi taas ylös,voiko hulkki ton ohjelman tehdä mielestäsi tuollaisenaan 3x viikossa
En ole Hulkki, mutta mikä jottei? Intensiteetti täytyy vain saada palautumisen kannalta sopivaksi, eli ei kannata naama irveessä repiä pakkotoistoja :) Toisto tai pari vajaaksi, niin ei pitäisi mahdotonta ongelmaa tulla, Lueppas vaikka HST:stä hieman lisää, niin selviää tuo koko kroppa kolmesti viikossa systeemi paremmin.

HST-juttua

Hulkki sanoi:
Totta, mutta joku hihaton paita + college -kombo tuskin aiheuttaa niin kovaa hikoilua, etteikö sitä voisi vielä kunnollisella nestetankkauksella kompensoida. Itse pidän sen pitkähihaisen (college tai vastaava) alla hihatonta t-paitaa ja lämpö pysyy yllä erittäin hyvin, eikä nestehukka kuitenkaan pääse iskemään sen kummemmin.

Asiaa nämä hulkin vaatetusneuvot! :worship: Itsekin ennen treenailin t-paita ja verkkarit päällä ja mietin että hohhoijaa kun on kuuma ja plaalaa. En silloin kyennyt edes kuvittelemaan mitenkä jotkut voivat treenata college paita päällä. Nyt sitten myöhemmin kun on tietoutta lisää siunaantunut päähän niin tajusin rueta käyttämään pitkähihaista paitaa ja nykyään se on kyllä ehdoton mielestäni. Lämmöt pysyy tosi hyvin päällä mutta koskaan ei kuitenkaan tule sellaista tunnetta että läkähdyttävän kuuma olisi vaikka hikikin virtaa kovasti. Joskus tulee treenin päätteeksi se college nykästyä pois päältä että vähän hiet haihtuu niin mulle tulee aina kylmä ilman sitä. :D Nykyään en voisi enää kuvitella miten ilman sitä voi treenata niin että paikat pysyy kunnolla lämpösenä. Muuten kyllä sitten pärjään ihan t-paidalla (salin ulkopuolella) niinkuin normaalistikkin ihmiset (monesti kyllä olen paljon kylmemmälläkin säällä t-paita päällä kun muut) jos joku pelkää sitä että kohta ei enää millään vaatteilla pärjää jos alkaa salillakin collaria pitämään.

pååtta sanoi:
voiko hulkki ton ohjelman tehdä mielestäsi tuollaisenaan 3x viikossa
Voi toki, jos mavea tehdään vain joka toinen kerta tuossa ekassa treenissä ja sarjat jätetään aina vähintään pari toistoa vajaaksi. En tosin itse lähtisi tuota kokeilemaan.

Hulkki sanoi:
Voi toki, jos mavea tehdään vain joka toinen kerta tuossa ekassa treenissä ja sarjat jätetään aina vähintään pari toistoa vajaaksi. En tosin itse lähtisi tuota kokeilemaan.

Millaisella 1-jakoisella ohjelmalla tekisit jos treenaisit 3kert viikossa ei siis mitenkään hst tyylisesti ,että suunnitellaan joka harjotuksen treenipainot etukäteen?,ihan näin mielenkiinnon vuoksi kysyn,voisitko postata sen tänne :thumbs:

pååtta sanoi:
Millaisella 1-jakoisella ohjelmalla tekisit jos treenaisit 3kert viikossa
En itse treenaisi 1-jakoisella ohjelmalla 3 kertaa viikossa, sorry. :)
Sanoin vain, että tuollaisellakin ohjelmalla voi varmasti kehittyä.

Hulkki sanoi:
En itse treenaisi 1-jakoisella ohjelmalla 3 kertaa viikossa, sorry. :)
Sanoin vain, että tuollaisellakin ohjelmalla voi varmasti kehittyä.

Koetko ,että et pysty palautumaan jos treenaat lihasryhmän 3kert viikossa?

Hulkki sanoi:

Onko välttämätöntä? muistan joskus pari vuotta sitten tehneeni weiderin oranssin "weiderin menetelmä-mestareiden kehonrakennus kurssi" vihkosen voima ja lihasmassa ohjelmalla jossa tehtii koko kroppa 3kert viikossa ja joka treenikerralla mavea ja kyykkyä 2 kovaa 6 toiston sarjaa.ohjelmaa tein 3 kuukautta ja sen aikana nousi mave 6x100-->5x125

ohjelma oli tälläinen:

Lyhyt penkki 2x6
vauhdillinen hauiskääntö 2x6
lyhyt maastaveto 2x6 (itse tein tämän täysmittaisena)
vauhdillinen vipunosto sivulle 2x6
penkkikyykky 2x6
vauhdillinen kulmasoutu 2x6
pystypunnerrus 2x6

pååtta sanoi:
Koetko ,että et pysty palautumaan jos treenaat lihasryhmän 3kert viikossa?
Kaikesta pystyy palautumaan, kunhan intensiteetti ja volyymi säädetään kohdilleen. En vain pidä yksijakoisen tekemistä 3 kertaa viikossa yhtä hyvänä vaihtoehtona mm. heikkojen kohtieni kehittämiselle, kuin 2-jakoista 3 kertaa viikossa.
pååtta sanoi:
Onko välttämätöntä? muistan joskus pari vuotta sitten tehneeni weiderin oranssin "weiderin menetelmä-mestareiden kehonrakennus kurssi" vihkosen voima ja lihasmassa ohjelmalla jossa tehtii koko kroppa 3kert viikossa ja joka treenikerralla mavea ja kyykkyä 2 kovaa 6 toiston sarjaa.ohjelmaa tein 3 kuukautta ja sen aikana nousi mave 6x100-->5x125
Tuo boldattu kohta selittää aika paljon. Kun mavesarjojen painot ovat luokkaa 125 kg, on palautuminen aivan eri luokkaa kuin sarjapainojen ollessa luokkaa 230 kg. Toisin sanottuna 125 kilon sarjapainoja mavessa käyttävä tyyppi voi hyvinkin palautua ja kehittyä ohjelmalla, joka veisi 230 kilon sarjapainoilla mavettavan tyypin raakaan ylikuntoon.

Hulkki sanoi:
Ihmisillä on kumma pelko etukyykkyä kohtaan, vaikka se on ehkä jopa parempi reisiliike kuin takakyykky. Tekniikka tuntuu alussa hataralta, mutta sen oppii IMO melko nopeasti kunhan ei heti alussa pistä maksimipainoja tankoon. Etukyykky on tuossa ohjelmassa sen takia, että takakyykkyä en viitsisi korvata millään koneliikkeellä (kuten esimerkiksi prässillä)QUOTE]

Hulkki on täysin oikeassa. Etukyykky on ehä hitusen enemmän etureisi-liike, MUTTA sjmv kyllä hoitaa takareidet ja perseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom