Ohjelma raakileeni

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jooh itekki päätin tämmöstä 2 jakoista heittää kehiin, kaikki mielipiteet ja järjestelyt tervetulleita =) :thumbs:

1.a
*kyykky 2x10
*Kulmapenkki KP 2x8-10 peckdeck 1x10
reiden ojennus 1x10
*pystypun KP 2x8-10
*ranskalainen 2x8-10

2.a
*mave 4x4
*kulmasoutu KP 2x10
ylätalja 2x15
*reidenkoukistus 2x10
*pohjenousu lankulta 2x10
*hauiskääntö S 2x8-10
hauis scot 1x10

1.b
*Penkki 2x6
peckdeck 1x10
*kyykky 2x10
reiden ojennus 1x10
*ranskalainen KP 2x10
*pystypun 2x8-10
*viparit sivulle 2x8-10

2.b
*mave 4x4
*kulmasoutu 2x8-10
ylätalja 2x15
*pohjenousu lankulta 2x10
*reidenkoukistus 2x10
*hauis scot 2x8-10
hammer 1x10

Hah kaikkea sitä tuleekin tehtyä väsyneenä ,puuttuu takareidet ja vatsatkii kokonaa. Pitääpä huolella väsätä uutta, ja miettii tota kolmee jaettua sitteki :|

Hulkki, tuossa ohjelmassani näen semmoisen vammauksen, että noi sarjapainot tuossa seisten tehtävässä pohjenousussa ovat kohta liiaa suuret olkapäilleni. Siis jotenkin kun smithissä niitä teen, niin se kilomäärä (40kg vain) on jo infernaalinen! Sitten pitää se vielä ranteilla kääntää jne. Pitäisikö jalat tehdä sitten yksikerrallaan? Vai?

-Marchi- sanoi:
Hulkki, tuossa ohjelmassani näen semmoisen vammauksen, että noi sarjapainot tuossa seisten tehtävässä pohjenousussa ovat kohta liiaa suuret olkapäilleni. Siis jotenkin kun smithissä niitä teen, niin se kilomäärä (40kg vain) on jo infernaalinen! Sitten pitää se vielä ranteilla kääntää jne. Pitäisikö jalat tehdä sitten yksikerrallaan? Vai?
Siis teet pohkeita seisten smithissä 40 kilolla, ja se on liikaa olkapäillesi? :rolleyes:

Tottakai se tanko tuntuu hiukan epämukavalta varsinkin jos pitkää sarjaa tekee, mutta niinhän se tekee esim. kyykyssäkin. Ihan oikeasti, jos et pysty esim. kunnollinen collegepaita päällä sietämään 40 kilon tankoa harteillasi, saatat kyllä harrastaa hiukan väärää lajia.

Hulkki sanoi:
Tottakai se tanko tuntuu hiukan epämukavalta varsinkin jos pitkää sarjaa tekee, mutta niinhän se tekee esim. kyykyssäkin. Ihan oikeasti, jos et pysty esim. kunnollinen collegepaita päällä sietämään 40 kilon tankoa harteillasi, saatat kyllä harrastaa hiukan väärää lajia.

Siis eihän toi painomäärä olisi kyykyssä mitään. Jne, muttakun toi laite o ihan ihmeellinen. Se väntää sen voiman jumalattomaksi sinne selkään jos sitä tankoa siellä pidät. Ei tämä ole mitään hienostelua, vaan treenikamu valittaa ihan samaa! Melkeinpä loppuu jerkku niskasta ennemmin kuin pohkeista! Ja ps. treenaan lyhythihaisessa.

No, minä sitten kestän sen kivun. Ehkä se johtuu jostain muusta.

-Marchi- sanoi:
treenaan lyhythihaisessa.
Vaihda pitkähihaiseen, ja yritä etsiä luonnollisempi paikka tangolle tuossa liikkeessä. Kai olet asettanut päkiöiden alla olevan blokin niin, että sen reuna on ylhäältä päin katsottuna samassa kohdassa kuin tanko? Tällä tavoin kroppa pysyy melkein pystysuorana, ja tangon voi laittaa paremmin takaolkapäiden päälle "lepäämään". Itse olen pari vuotta sitten tehnyt tuolla tekniikalla smithissä pohkeita collegepaita päällä yli 200 kilolla ilman mitään ongelmia.

Tulleepi gollegepaidassa hyvin kuuma siellä.

Pitää katsoa tuo, että onko tanko ja blokki suorassa. Saattaapi nimittäin olla, että olen hieman etukenossa siinä...

-Marchi- sanoi:
Tulleepi gollegepaidassa hyvin kuuma siellä.
Se on tarkoituskin. Treenatessa kuuluu olla lämmin; loukkaantumisriski alenee ja pumppi paranee. Äläkä nyt rupea väittämään että et voi yhtä pitkähihaista paitaa laittaa salilla liian kuumuuden vuoksi päällesi; itse olen treenannut esimerkiksi Töölön Kisahallilla kesällä 2 t-paitaa ja yksi collegepaita päällä vaikka jo sisälämpötila oli 25 astetta eikä koko kesänä tullut liian kuuma, vaan hiki virtasi hyvin ja lämpötila oli juuri sopiva treeniä varten.

Yleisin syy, miksi jengi treenaa jossain hihattomassa paidassa on pullistelunhalu. Onhan se hienoa vääntää rautaa pumppi päällä hihattomassa paidassa ja tsekkailla itseään peilistä, mutta ainakin itse menen salille kehittymään - en näyttäytymään.

Tässä sinun tulee siis valita kahden vaihtoehdon väliltä. Voit joko mennä salille näyttäytymään hihattomassa paidassa ja olla puolikykenemätön tekemään liikkeitä, jotka vaativat raskaan painon asettamista hartioille, tai sitten voit keskittyä treeniin, alentaa loukkaantumisriskiä, parantaa pumppia sekä treenitehoja ja jättää pullistelut lavalle.

Itselleni valinta oli aikoinaan kohtalaisen helppo, enkä ole treenannut moneen vuoteen lyhythihaisessa paidassa, mutta tässä onkin kysymys sinusta ja sinun kehityksestäsi - sinun täytyy valita mitä haluat tehdä.

Hahahaa! Kovaa asiaa, mutta oma pointtini eiole pullistelun halu lyhyt hihaisessa paidassa. Vaan se, että on sopiva lämpötila. Mutta kun noin vuolaasti neuvot minua siirtymään collegepaitaan, niin siirryn sitten. Gollegepaidat ovat vain aika kalliita nykypäivinä. Mutta eiköhän tuolta löydy jotkut vanhat sitten. Toivottavasti löytyisi tarpeeksi isot, koska pienessä gollegepaidassa reenailu ei ole varmaan kovinkaan miellyttävää.
Kiitoksia silti ihan fiksusta vinkistä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mä ainakin treenailen hihattomassa, enkä silti pullisteluista niin perusta, kun en tota podailuu suorita :D . liika hikoilu kyl vähentää tehoja ylenpalttisen lämmöntuotannon ja nestehukan kautta. talvella kyl saatan autotallissa leukoja vedellessä pitää palttoota päällä. paitsi joskus on mukavaa treenailla ilman paitaa pakkasessa. saa hieman karaistusta. tää talvi vaan on ollu aika lämmin. viime talvena vetelin tunnin -28:ssa. sisään mennessä pukkas komeen pintalämmön päälle :)

nojoo...tyylinsä kullakin. vaatepinon alla treenaillessakin on hyvä esim. punnita ittensä ennen ja jälkeen treenin, niin näkee sen nestehukkamäärän ja voi sitten lipittää sen mukaan treenin aikana.

jto sanoi:
liika hikoilu kyl vähentää tehoja ylenpalttisen lämmöntuotannon ja nestehukan kautta.
Totta, mutta joku hihaton paita + college -kombo tuskin aiheuttaa niin kovaa hikoilua, etteikö sitä voisi vielä kunnollisella nestetankkauksella kompensoida. Itse pidän sen pitkähihaisen (college tai vastaava) alla hihatonta t-paitaa ja lämpö pysyy yllä erittäin hyvin, eikä nestehukka kuitenkaan pääse iskemään sen kummemmin.

IMO pohkeita ei vaikuta reenata ollenkaan.
Mitä hyötyä?
Pohje sarjat pois reenistä niin ei tuu niin pitkät reenit.
jalkaliikkeiksi riittää, Kyykky, mave,sjmv ja hack

Puuhelmi sanoi:
Mitä hyötyä?
Sitä hyötyä että saadaan sinne pohkeisiinkin suoraa rasitusta...
Mulla ei ainakaan pohkeissa tunnu miltään seuraavana päivänä jos ei tee erikseen pohjetreeniä..

Edit: Ei ne treenit nyt hirveän pitkäksi veny jos lopuksi tekee pari kovaa sarjaa pohkeita..

Puuhelmi sanoi:
IMO pohkeita ei vaikuta reenata ollenkaan.
Mitä hyötyä?
Pohje sarjat pois reenistä niin ei tuu niin pitkät reenit.
jalkaliikkeiksi riittää, Kyykky, mave,sjmv ja hack
nii just! Ko pelaa sabaa ni siinähä jalatkii treenautuu, ei tartte menettää aikaa mihikää kyykkäilyy, saati sit joittenkin pohkeiden tekemiseen
:hyper:

Hulkki sanoi:
Totta, mutta joku hihaton paita + college -kombo tuskin aiheuttaa niin kovaa hikoilua, etteikö sitä voisi vielä kunnollisella nestetankkauksella kompensoida. Itse pidän sen pitkähihaisen (college tai vastaava) alla hihatonta t-paitaa ja lämpö pysyy yllä erittäin hyvin, eikä nestehukka kuitenkaan pääse iskemään sen kummemmin.

Mä ainakin hikoilen muutenkin paljon ja lämpimänä pysyminen ei ole ongelma. En vaan pysty ees treenaamaan college päällä. Väljä t-paita ja shortsit on mulla paras treeniasu.

Viimekarralla reenailin sitten tuo college päällä. En edes HALUA tietää, mikä fiilis on kun kyykkäilee sen kanssa... :kuuma:

Hiki virtasi iloisesti, muttei missään vaiheessa ollut super kuuma. Ja voihan ton collegen ottaa vaikka vatsojen ajaksi pois tms. Kyllä tuo taitaa jäädä ihan lopulliseksi pukineeksi, tattista neuvosta Hulkk!i

Btw, pitääkö ton etukyykyn käydä noihin etuolkapäihin noin pahasti, vai teemmekö jotakin väärin? Sillä ristiotteella teemme ja sarja melkein loppuu siihen, että olkapäästä lähtee melkein tunto, eikä niistä jaloista. Onko normaalia, vai jatkanko vain urheasti eteenpäin?

Treeni 1
- Etukyykky 2 x 6-8
- Penkki 2 x 6-8
- Mave 2 x 6-8
- Pystypunnerrus kp 2 x 6-8
- Alatalja 2 x 6-8
- Pohkeet seisten 3 x 6-8

Treeni 2
- Reisikoukistus 2 x 8-10
- Hack 2 x 12-15
- Ylätalja (eri otteella kuin aiemmin) 2 x 10-12
- Vinopenkki kp 2 x 8-10
- Hammerkääntö 2 x 8-10
- Pohkeet istuen 2 x 12-15

Nostetaampa vanha threadi taas ylös,voiko hulkki ton ohjelman tehdä mielestäsi tuollaisenaan 3x viikossa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom